På jagt efter Fremmedlegionens "forsvundne" forter i Marokko

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
Brugeravatar
PerD
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 16. feb 2004, 16:54
Interesser: Militærgeværer 1870 - 1945
Geografisk sted: Varde
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 33 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

På jagt efter Fremmedlegionens "forsvundne" forter i Marokko

Indlæg af PerD » 30. jul 2015, 23:46

Dette års ferie med familien gik til Marokko. Og øverst på min liste stod den den franske fremmedlegions forter og blokhuse. Jeg lavede en lille liste og forsøgte at finde dem, hvilket var meget svært. Men det lykkes og jeg havde positionen på 3 stk.

Men en ting er kort at læse, noget andet er skib at føre.....

I praksis var det svært at finde dem, og jeg blev af tidsnød tvunget til at koncentrere mig om et fort. Det blev Fort Tazzougerte i den sydøstlige del af Marokko.

Fortet blev bygget i 1921 for at bevogte en adgangsvej igennem en kløft, som traditionelt blev brugt af berberne, når de skulle samle en styrke.

I kan finde fortet på denne position: 32.031297, -3.782568 Kopier og skriv ind i google maps :-)

Fortet er relativt velbevaret, men alt metal og træ er fjernet fra stedet. Heldigvis er det meget svært at komme derop, så fortet er ikke overrendt. Mit gæt er, at der ikke havde været mennesker der længe. Men selv om jeg søgte, så fandt jeg kun et par gamle konserves dåser.

Jeg har lavet en billedberetning på Facebook og I kan finde den her https://www.facebook.com/per.dueholm/me ... 326&type=3

Og på trods af en meget magert fysisk udbytte, så var det en spændende tur og flere forter venter :-)

mvh
Per
Stg 44
Mauser M41
K43
Johnson M41
Garand 1943 Sniper
Springfield 1903 - Pedersen
US Carbine
AG-42
SVT40
SVT38
+ alle de andre...

Besvar