Jeg er noget i tvivl om dette spørgsmål skal her eller under skydevåben.
Min CZ527 skal omregistreres til dens nye kaliber :eek: , skal jeg forvente at betale 420kr for den omregistrering? Eller er den undtaget?
Jeg har fået at vide der KAN være forskel i praksis hos ACØ og ACV.
Besvaret:Afgift på kaliberskifte?
- Kleth
- Platin Member
- Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 94 times
Besvaret:Afgift på kaliberskifte?
Senest rettet af Kleth 7. okt 2015, 21:33, rettet i alt 1 gang.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”
- Bessie4ever
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: rifler,hjemmeladning
- Geografisk sted: Øvre Sydjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
Re: Spørgsmål:Afgift på kaliberskifte?
Er du ved at gøre dig klar til en ægte 280rem ?
Perfect! Thats is good enough for me
- Kleth
- Platin Member
- Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 94 times
Den kommer senere! Det ser ud til at min .300blk snart kan være i mine klamme små fedtede hænderBessie4ever skrev:Er du ved at gøre dig klar til en ægte 280rem ?

Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”
- Vigilante
- Gold Member
- Interesser: Genladning, langdistance
- Geografisk sted: Odense
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 37 times
Jeg har lige fået omregistreret en Remmy 700 fra .223 Rem til .300 AAC Blackout. Det kostede intet ved ACV.
"There are rules, goddamnit!" (Walter, The Big Lebowski)
- 357Magnum
- Platin Member
- Interesser: IPSC + M1 Garand + genladning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
For et par år siden fik jeg en bøssemager til at skifte piben fra .243 Win til .308 Win.
Da jeg ville have opdateret våbentilladelsen og EU-passet, postulerede Østjyllands Politi at der var tale om en helt ny riffel og dermed ny tilladelse til 420,-
Jeg skulle afsted på svensk bukkejagt og måtte under voldsomme protester æde dobbeltafgiften, samt diske op med en bøssemagererklæring på at skiftet nu også var foretaget
Mit argument for at det skulle være gratis var, at der jo reelt set var tale om en ny vekselpibe (hvis tilladelse er gratis – kun låsestolen koster) og at jeg så i samme hug solgte velsekpiben i .243 til min bøssemager og bibeholdt den nye .308 på riffel. Den købte de ikke.
Håber der er kommet mere styr på det efter sammenlægning og logisk tankegang fortsat eksisterer i Kongeriget (jaja, man har vel lov at være lidt naiv...)
Da jeg ville have opdateret våbentilladelsen og EU-passet, postulerede Østjyllands Politi at der var tale om en helt ny riffel og dermed ny tilladelse til 420,-
Jeg skulle afsted på svensk bukkejagt og måtte under voldsomme protester æde dobbeltafgiften, samt diske op med en bøssemagererklæring på at skiftet nu også var foretaget

Mit argument for at det skulle være gratis var, at der jo reelt set var tale om en ny vekselpibe (hvis tilladelse er gratis – kun låsestolen koster) og at jeg så i samme hug solgte velsekpiben i .243 til min bøssemager og bibeholdt den nye .308 på riffel. Den købte de ikke.
Håber der er kommet mere styr på det efter sammenlægning og logisk tankegang fortsat eksisterer i Kongeriget (jaja, man har vel lov at være lidt naiv...)
..::: 357Magnum :::..
"This is my rifle. There are many like it, but this one is mine"
"This is my rifle. There are many like it, but this one is mine"
- Bemoni1
- Gold Member
- Interesser: Pistolskydning og Longrange
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 28 times
Sidst jeg skiftede pibe ud ( fra .243 Win til .260 Rem ) kostede det ikke noget hos ACV.
Det var sidst i februar, men der skulle ikke være sket nogen ændring i praksis, siden da.
Det var sidst i februar, men der skulle ikke være sket nogen ændring i praksis, siden da.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.
Milton Friedman on government regulations.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Du er blevet snydt.357Magnum skrev:For et par år siden fik jeg en bøssemager til at skifte piben fra .243 Win til .308 Win.
Jeg skulle afsted på svensk bukkejagt og måtte under voldsomme protester æde dobbeltafgiften, samt diske op med en bøssemagererklæring på at skiftet nu også var foretaget![]()
Tilladelsen er på låsen ikke piben.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs