Forslag til folketingsbeslutning om registrering af ITV.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 596 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Forslag til folketingsbeslutning om registrering af ITV.

Indlæg af Lycon » 16. okt 2015, 00:29

Forslag til folketingsbeslutning om registrering af overvågningskameraer

Forslaget blev også rejst tilbage i 2007, men dengang blev det nedstemt af Venstre. Nu er der imidlertid bredt flertal for loven, selvfølgelig med terrorsagen fra februar 2015, i frisk erindring som løftestang: Flertal kræver overvågningskameraer registreret før nytår. Man kan også forestille sig at når de først har fået de 500.000 kameraer registreret, så er der ikke langt til forslaget om en registreringsafgift.
Forslag til folketingsbeslutning om registrering af overvågningskameraer skrev:Efter terrorhændelsen den 14. februar 2015 brugte politiet tid på at gå rundt i Københavns gader for at undersøge, hvor der var overvågningskameraer sat op i byen, og hvem de muligvis tilhørte. Efterfølgende skulle de kontakte ejeren og få adgang til materialet, og først derefter kunne de begynde at gennemgå optagelserne.
Ja det er klart, kan man springe over lidt god gammeldaws politiefterforskning og benarbejde, gør man naturligvis det - på bekostning af borgernes privatliv.
Forslag til folketingsbeslutning om registrering af overvågningskameraer skrev:Det forudsættes, at regeringen i samarbejde med politiet, brancheforeningen SikkerhedsBranchen og andre sagkyndige afklarer, hvordan registeret skal forankres, hvordan det skal drives, og hvem der skal have adgang til det. Samtidig skal det sikres, at registreringen af kameraer bliver så nem som muligt, og at politiet sikres så hurtig og nem adgang til registeret som muligt.
Ja det klart, man kunne forestille sig at de rejser krav om at skulle have online adgang til IP kameraer.
Forslag til folketingsbeslutning om registrering af overvågningskameraer skrev:Endelig skal der være mulighed for at foretage sanktioner over for ejere af overvågningskameraer, der ikke efterkommer kravet om registrering.
Ja det er klart, flere bøder og sanktioner mod borgerne.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Forslag til folketingsbeslutning om registrering af ITV.

Indlæg af Gråskæg » 16. okt 2015, 04:44

Siden "nogen" sprængte de tre tårne væk i 2001, så har USA fået anti-"terror" lovgivning i form af National Patriot Act og har ført en udsigtsløs krig i Mellemøsten, med danske styrker som ivrigt halehæng. Gad vide, hvor mange år der skal gå, før det kæmpe blålys og False Flagg bliver afdækket og opklaret?

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Tonnytot » 16. okt 2015, 08:15

Endelig skal der være mulighed for at foretage sanktioner over for ejere af overvågningskameraer, der ikke efterkommer kravet om registrering.
Ja.... Man slutter da lige af med at opfinde endnu en hammer, man om nødvendigt kan slå borgeren med.

Men det er jo bare for vores egen skyld... For at beskytte os....
Frihed frem for alt

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af PSindrup » 16. okt 2015, 08:42

Ro på nu.

Det er jo kun et register over de overvågningskameraer der allerede er opsat det drejer sig om.

Når der render en bevæbnet bandit rundt i vores storbyer og skyder på dem der ikke tror på den samme gud som ham selv, så er tiden jo helt afgørende.

Syntes I andre ikke at politiet skal havehurtig adgang til det videomateriale der eksisterer, og som de allerede har adgang til?

Peter

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Indlæg af DeVille » 16. okt 2015, 09:10

PSindrup skrev:Syntes I andre ikke at politiet skal havehurtig adgang til det videomateriale der eksisterer, og som de allerede har adgang til?
Tjo, man kunne jo også spørge om den frihedsberøvelse borgerne bliver udsat for i det mindste står mål med hvad man opnår.
Det er selvfølgelig ikke godt når der sker terror, og jeg ønsker da også terrorudøvere bliver hapset hurtigst muligt, men prøv lige at slå koldt vand i blodet og overvejer hvor slemt problemet i virkeligheden er.
Jeg kan lige nu komme i tanke om to terrorhændelser i Danmark i nyere tid; den ene var en amatør der sprængte et lokum i luften, og den anden fik slået to mennesker ihjel. Det er godt nok trist med to drab, men i forhold til hvor mange mennesker der dør hver dag af alverdens forskellige ting, så er jeg stadig mere bange for at blive kørt over, få et hjertestop, blive ramt af et lyn eller blive nedstirret af en gammel dame end jeg er for terror.

Føler vi virkeligt at det er nødvendigt at gøre indgreb i privatlivet hos et utal af mennesker for måske at kunne komme en fremtidig terrorist til livs en anelse hurtigere?

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 126 times

Indlæg af Robse » 16. okt 2015, 09:12

PSindrup skrev:Ro på nu.

Det er jo kun et register over de overvågningskameraer der allerede er opsat det drejer sig om.

Når der render en bevæbnet bandit rundt i vores storbyer og skyder på dem der ikke tror på den samme gud som ham selv, så er tiden jo helt afgørende.

Syntes I andre ikke at politiet skal havehurtig adgang til det videomateriale der eksisterer, og som de allerede har adgang til?

Peter
Nej det skal de f*nme! ikke.
De skal tage sig helt gevaldigt sammen og lave noget
ordentligt politiarbejde i stedet for at være opkrævetjeneste
for den slukne og fejlfordelte statskasse!
Det her er vejen direkte ned i helvede aka England.
Men folk fatter ikke en bjælde af hvad der foregår omkring dem
så længe de blot kan trykke "like" med deres fede tommelfingre,
eller synge "vi har da ikke noget at skjule".
Hvad bliver det næste - hvor trækkes grænsen for hvilke kameraer der
skal registreres? Man starter i bedste stil i det små, og vupti i løbet af
et par år er selv kameraet i din garage eller stue blevet registreringspligtigt.
God fornøjelse
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Froe
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning generelt - Jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 44 times
Been thanked: 26 times

Indlæg af Froe » 16. okt 2015, 09:18

Det fremgår ikke klart ud af forslaget...
Men de anslåede 500.000 kameraer, må vel indeholde dem på privat grund også?
Dixi !

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 16 times
Been thanked: 60 times

Indlæg af Cp-Medic » 16. okt 2015, 10:05

PeterLH skrev:
PSindrup skrev:Syntes I andre ikke at politiet skal havehurtig adgang til det videomateriale der eksisterer, og som de allerede har adgang til?
Tjo, man kunne jo også spørge om den frihedsberøvelse borgerne bliver udsat for i det mindste står mål med hvad man opnår.
Det er selvfølgelig ikke godt når der sker terror, og jeg ønsker da også terrorudøvere bliver hapset hurtigst muligt, men prøv lige at slå koldt vand i blodet og overvejer hvor slemt problemet i virkeligheden er.
Jeg kan lige nu komme i tanke om to terrorhændelser i Danmark i nyere tid; den ene var en amatør der sprængte et lokum i luften, og den anden fik slået to mennesker ihjel. Det er godt nok trist med to drab, men i forhold til hvor mange mennesker der dør hver dag af alverdens forskellige ting, så er jeg stadig mere bange for at blive kørt over, få et hjertestop, blive ramt af et lyn eller blive nedstirret af en gammel dame end jeg er for terror.

Føler vi virkeligt at det er nødvendigt at gøre indgreb i privatlivet hos et utal af mennesker for måske at kunne komme en fremtidig terrorist til livs en anelse hurtigere?
Ah 3 terrorhændelser ikke? I sidste uge remember

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Indlæg af DeVille » 16. okt 2015, 10:59

Cp-medic skrev:
PeterLH skrev:

Ah 3 terrorhændelser ikke? I sidste uge remember
Den har jeg vist ikke hørt om...

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2987 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 16. okt 2015, 12:00

Hvorfor :mad: skal enhver forstyrret tosses forbrydelser straks misbruges af "myndighederne" til at reducere i almindelige menneskers livskvalitet ved at reducere deres retssikkerhed og deres privatliv?

Det virker som om der sidder nogle "embedsmænd" på spring med en lang liste af diktaturstatstiltag de ønsker indført, og hver gang en af de her tosser så laver ballade, så får disse "embedsmænd" lige indført noget mere fra deres liste.

Hvornår opdager folk at de grundlæggende værdier under vort samfund eroderes med stigende hast - af vore egne embedsfolk og politikere?

Jeg kan efterhånden slet ikke kende det samfund jeg var barn i. Det er som om jeg er emigreret til et andet land med et andet værdisæt.

Herbert
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: film
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 43 times
Been thanked: 73 times

Indlæg af Herbert » 16. okt 2015, 13:10

PeterLH skrev: Det er godt nok trist med to drab, men i forhold til hvor mange mennesker der dør hver dag af alverdens forskellige ting, så er jeg stadig mere bange for at blive kørt over, få et hjertestop, blive ramt af et lyn eller blive nedstirret af en gammel dame end jeg er for terror.
Vi blev også udsat for et terrorangreb i 1985 med ét dødsfald til følge.
I alt 3 angreb og ligeså mange dødsfald over en 30 år-rig periode. I Danmark dør til sammenligning én person hvert andet år, efter at være blevet ramt af lynnedslag.

I vesten har vi ingen seriøse problemer med terror. Men nogle forsøger at give det indtryk.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Langenge » 16. okt 2015, 16:44

Ja, jeg fatter det heller ikke.
Der dør mange mange mange gange flere af alt muligt andet her i lille Danmark.
Drop da det pis, og brug resurserne på noget, der giver lidt mere effekt, end en skide tosse en gang hver tiende år.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Interesser: 2. VK.
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af HVK » 16. okt 2015, 18:00

PSindrup skrev:Ro Syntes I andre ikke at politiet skal havehurtig adgang til det videomateriale der eksisterer, og som de allerede har adgang til?

Peter
Videomateriale fra min have ??? No way ! De kan komme med en ransagningskendelse.....

Det er en glidebane uden lige - til sidst har vi en totalitær stat der tager livet af mig for at beskytte mig mod mig selv.....

Paranoid ? Hellere det end naiv... :biggrin:
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 16. okt 2015, 18:13

Hvorfor hulen skulle det ramme almindelige borgere?!?

Helt almindelige borgere jo i forvejen ikke opsætte overvågningskameraer der filmer offentligt område - det skal der særskilt tilladelse til, og mærkning af området så folk ved at området er overvåget.

Et kamera der sidder på privat grund, og kun filmer privat grund eller i privat lejlighed/hus - bør vel ikke registreres.?!?

Hvis der er nogen på sådanne optagelser, så har man i hvert fald selv interesse i at overlade denne information til politiet til efterforskning.

There's no way in hell, at de får adgang til, eller skal kræve at jeg registrerer mine overvågningskameraer der vil være sat op så de udelukkende overvåger privat område og egen husstand.
Så er jeg splitterravende ligeglad med hvilke sanktioner de opfinder.

Forslaget er godt nok så vagt beskrevet at det vil omfatte samtlige overvågningskameraer - ikke kun dem der overvåger det offentlige rum.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 16. okt 2015, 18:19

Langenge skrev:Ja, jeg fatter det heller ikke.
Der dør mange mange mange gange flere af alt muligt andet her i lille Danmark.
Drop da det pis, og brug resurserne på noget, der giver lidt mere effekt, end en skide tosse en gang hver tiende år.
Da jeg, for ikke så lang tid siden, tog kørekort fik vi at vide at der, estimeret, dør mellem 5 og 10 billister hvert år i ulykker forsaget af forsøg på at undgå at køre pindsvin over.

Så selv pindsvin er farligere end terror...

Billede
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 16. okt 2015, 20:24

Et ældre billede:
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (72.79 KiB) Vist 3183 gange
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar