Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½auto.
- Sort
- Platin Member
- Interesser: Kværulanteri og luftvåben
- Geografisk sted: Aalborg Ø
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 26 times
Re: Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½a
Jeg er ikke helt glad ved ordet "forfølge" selvom det er sprogligt korrekt nok.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!
-
- Bronze Member
- Interesser: natur, jagt
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 19 times
Taget til efterretning- og sendt.Sort skrev:Jeg er ikke helt glad ved ordet "forfølge" selvom det er sprogligt korrekt nok.
"What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence" - Christopher Hitchens
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Og sendt?
Måske du skulle have kørt det gennem en stavekontrol først

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Bronze Member
Nope- det er mere autentisk sådan 

"What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence" - Christopher Hitchens
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Hvis man er interesseret i de løgne og den manipulation der foregår for at få indført dette forbud, så læs her:
http://www.firearms-united.com/images/d ... marini.pdf
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Platin Member
- Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Hvorfor, jeg ser ingen stavefejl og har trods alt gået 15 år i skole.Langenge skrev:Og sendt?
Oven i købet flere år i hver klasse...!
- Langenge
- This member is
Tjaeee, bare et eksempel:Uldsok skrev:Hvorfor, jeg ser ingen stavefejl og har trods alt gået 15 år i skole.Langenge skrev:Og sendt?
Når et tillægsord bruges som biord, skal der et "t" på:
holder enorm meget af.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Ugyggelig læsning, f*nme slemt!Mapzter skrev:Hvis man er interesseret i de løgne og den manipulation der foregår for at få indført dette forbud, så læs her:
Hvordan kan man komme i tanke om at lyve så meget?
Ufatteligt at disse mennesker formår at opnå disse poster i samfundet
det er en skændsel!
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Målet helliger midlet, de gør det jo i en højere sags tjeneste.Robse skrev:Hvordan kan man komme i tanke om at lyve så meget?
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Langenge
- This member is
KÆMP KÆMP. (hvis I har lyst).
Og jeg har også skrevet under, men indse dog, at det er en håbløs kamp.
Vi har våben, med tilladelse, og nogle 4,5 luftbøsser udentilladelse.
Og vores børn får det muligvis også, men når vi når til eventuelle oldebørn, så er det ved at være slut.
Egentlig fatter jeg ikke, at man gider kæmpe kampen. Den ER tabt.
Og vores børn får det muligvis også, men når vi når til eventuelle oldebørn, så er det ved at være slut.
-
- Bronze Member
Ja der er flere fejl, det skulle gå hurtigt. Jeg tænker dog at budskabet er formidlet nogenlunde forståeligt- hvis ikke kan du endnu nå at kaste dem en mail hvori du beskriver den bekymring mange af os delerLangenge skrev:Tjaeee, bare et eksempel:Uldsok skrev:Hvorfor, jeg ser ingen stavefejl og har trods alt gået 15 år i skole.Langenge skrev:Og sendt?
Når et tillægsord bruges som biord, skal der et "t" på:holder enorm meget af.

Jeg har for øvrigt fået svar fra Bendt Bendtsen:
Kære .....
Tak for din mail. Jeg er enig i dine betragtninger, og når forslaget behandles i EU, vil jeg følge det nøje og varetage sportsskytters og jægeres sag i Europa-Parlamentet.
M.v.h. Bendt Bendtsen
"Følge det nøje og varetage sportsskytters og jægeres sag i Europa-Parlamentet" så har han heller ikke sagt for meget

- Langenge
- This member is
Det var heller ikke nogen alvorlig kritikDoubletap skrev:Ja der er flere fejl, det skulle gå hurtigt. Jeg tænker dog at budskabet er formidlet nogenlunde forståeligt- hvis ikke kan du endnu nå at kaste dem en mail hvori du beskriver den bekymring mange af os delerLangenge skrev:Tjaeee, bare et eksempel:Uldsok skrev:Hvorfor, jeg ser ingen stavefejl og har trods alt gået 15 år i skole.Langenge skrev:Og sendt?
Når et tillægsord bruges som biord, skal der et "t" på:holder enorm meget af.![]()
Kære .....
Tak for din mail. Jeg er enig i dine betragtninger, og når forslaget behandles i EU, vil jeg følge det nøje og varetage sportsskytters og jægeres sag i Europa-Parlamentet.
M.v.h. Bendt Bendtsen
"Følge det nøje og varetage sportsskytters og jægeres sag i Europa-Parlamentet" så har han heller ikke sagt for meget

Jeg tager hatten af for dit initiativ, selvom jeg, som sagt, ikke tror på, det i det lange løb, har nogen effekt.

Senest rettet af Langenge 24. nov 2015, 21:20, rettet i alt 1 gang.
-
- Platin Member
- Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Langenge skrev:Tjaeee, bare et eksempel:Uldsok skrev:Hvorfor, jeg ser ingen stavefejl og har trods alt gået 15 år i skole.Langenge skrev:Og sendt?
Når et tillægsord bruges som biord, skal der et "t" på:holder enorm meget af.

-
- Bronze Member
Intet problem, sådan tolkede jeg det heller ikkeLangenge skrev:Det var heller ikke nogen alvorlig kritikDoubletap skrev:Ja der er flere fejl, det skulle gå hurtigt. Jeg tænker dog at budskabet er formidlet nogenlunde forståeligt- hvis ikke kan du endnu nå at kaste dem en mail hvori du beskriver den bekymring mange af os delerLangenge skrev:Tjaeee, bare et eksempel:Uldsok skrev:Hvorfor, jeg ser ingen stavefejl og har trods alt gået 15 år i skole.Langenge skrev:Og sendt?
Når et tillægsord bruges som biord, skal der et "t" på:holder enorm meget af.![]()
Kære .....
M.v.h. Bendt Bendtsen
"Følge det nøje og varetage sportsskytters og jægeres sag i Europa-Parlamentet" så har han heller ikke sagt for meget![]()
Jeg tager hatten af for dit initiativ, selvom jeg, som sagt, ikke tror på, det det, i det lange løb, har nogen effekt.

Jeg er desværre tilbøjelig til at være enig i din betragtning men nu har jeg gjort hvad jeg kan

- Langenge
- This member is
Og det er IMHO det rigtige at gøre. Måske........................................................Doubletap skrev: Jeg er desværre tilbøjelig til at være enig i din betragtning men nu har jeg gjort hvad jeg kan
Det kan i hvert i fald ikke være forkert at gøre.
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Så længe det er håbløst er der håb endnu!Langenge skrev:KÆMP KÆMP. (hvis I har lyst).
Kæmp!
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
- BoPe
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 38 times
Søren Pind var i medierne i forbindelse med direktivforslaget, og nævnte det som en del af dagsordnen til det kommende ministerråds møde fredag den 20. november.
Her er linket til det pågældende møde: http://www.consilium.europa.eu/en/meeti ... 015/11/20/
Ministerrådet har vedtaget direktiv forslaget, Det skal nu 2. behandles i Europa parlamentet.
Her er teksten:
Her er linket til det pågældende møde: http://www.consilium.europa.eu/en/meeti ... 015/11/20/
Ministerrådet har vedtaget direktiv forslaget, Det skal nu 2. behandles i Europa parlamentet.
Her er teksten:
Toget er mere eller mindre kørt, da EPP og S&D er enige i direktivet.Firearms 3. The Council:
a) welcomes the adoption of the Implementing Regulation on common deactivation standards on 18 November 2015,
b) welcomes the presentation by the Commission on 18 November 2015 of a proposal to revise the current Directive on Firearms, on which work will start without delay,
c) is committed to increasing operational cooperation through Europol under the EU Policy Cycle on serious and organised crime, notably within the Operational Action Plan Firearms. All Member States affected by the problem are invited to join these efforts by the end of 2015,
d) invites Frontex and Europol to assist the Member States bordering the Western Balkans region in increasing controls of external borders to detect smuggling of firearms, and to enhance cooperation with countries in the region, inter alia by using operational regional platforms such as the Western Balkans counter-terrorism initiative.
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Apropos, er der nogen som ved om det danske retsforbehold omfatter våbenlovgivningen?
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Bronze Member
- Interesser: film
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 73 times
Jeg har undersøgt det lidt nærmere og fundet frem til at våbenloven ikke er omfattet af retsforbeholdet i dag, hvilket formentlig også er hovedårsagen til danske interesseorganisationers bevågenhed for forløbet der i øjeblikket udspiller sig i Bruxelles. Spørgsmålet er om det bliver det i fremtiden ligesom eksempelvis europol , hvis det går fra mellemstatsligt til overstatsligt samarbejde.
Det synes jeg er svært at tilegne sig konkret og håndfast viden omkring. Jeg hælder mest til et nej ud fra en lægmandsvurdering af bl.a. nederst vedlagte citat. Diskussionen er mere af akademisk karakter end reel betydning, men derfor kan den jo være interessant nok at føre alligevel.
Nedenfor kan du se alle retsakter der i dag formelt er omfattet af retsforbeholdet og hvilke der kunne tænkes at blive det i fremtiden. Som det ses har Danmark omgået retsforbeholdet ved at indgå parallelaftaler for flere af dem. Dette er en omstændelig process der kræver alle de andre landes samtykke.
For våbendirektivets minimumskrav ( ifald det fremadrettet bliver omfattet af forbeholdet ) vil dette imidlertid ikke blive nødvendigt. Danmark kan lave en simpel copy/paste og indføje reglerne i dansk lovgivning.... simple as that.
Man skal være politisk tonedøv hvis man forestiller sig Danmark vælger at gå enegang i en sag som denne.
Danmark kan umuligt bære, at være fødekilde af farlige skydevåben til internationale terrorister og kriminelle til alle unionens øvrige medlemsstater. Du og jeg ved dette ikke bliver tilfældet, men sådan vil det blive udlagt af magthaverne både her til lands og i udlandet.
Vedtagne retsakter der i dag er omfattet, hvor bl.a. våbendirektivet glimrer ved sit fravær kan ses på dette link:
http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... beh....pdf
Og her har hvor egne lovgivere tidligere behandlet emnet om våbendirektivet og dets konsekvenser.
Det synes jeg er svært at tilegne sig konkret og håndfast viden omkring. Jeg hælder mest til et nej ud fra en lægmandsvurdering af bl.a. nederst vedlagte citat. Diskussionen er mere af akademisk karakter end reel betydning, men derfor kan den jo være interessant nok at føre alligevel.
Nedenfor kan du se alle retsakter der i dag formelt er omfattet af retsforbeholdet og hvilke der kunne tænkes at blive det i fremtiden. Som det ses har Danmark omgået retsforbeholdet ved at indgå parallelaftaler for flere af dem. Dette er en omstændelig process der kræver alle de andre landes samtykke.
For våbendirektivets minimumskrav ( ifald det fremadrettet bliver omfattet af forbeholdet ) vil dette imidlertid ikke blive nødvendigt. Danmark kan lave en simpel copy/paste og indføje reglerne i dansk lovgivning.... simple as that.
Man skal være politisk tonedøv hvis man forestiller sig Danmark vælger at gå enegang i en sag som denne.
Danmark kan umuligt bære, at være fødekilde af farlige skydevåben til internationale terrorister og kriminelle til alle unionens øvrige medlemsstater. Du og jeg ved dette ikke bliver tilfældet, men sådan vil det blive udlagt af magthaverne både her til lands og i udlandet.
Vedtagne retsakter der i dag er omfattet, hvor bl.a. våbendirektivet glimrer ved sit fravær kan ses på dette link:
http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... beh....pdf
Og her har hvor egne lovgivere tidligere behandlet emnet om våbendirektivet og dets konsekvenser.
Og her kan man få en fornemmelse af hvad der bliver omfattet i fremtiden.4. Lovgivningsmæssige og statsfinansielle konsekvenser
Forslaget til ændring af våbendirektivet vurderes at ville have lovgivningsmæssige konsekvenser, navnlig for så vidt angår våbenlovens definition af skydevåben mv. og mærkning af skydevåben.
http://www.ft.dk/samling/20072/almdel/r ... /index.htm
Retsforbeholdet
Det danske retsforbehold stammer tilbage fra det danske nej til Maastrichttraktaten i 1992. Alle medlemslande skal godkende EU’s traktater, før de kan træde i kraft, og således får det danske nej den konsekvens, at Maastrichttraktaten ikke kan vedtages i EU. For at sikre et dansk ja til Maastrichttraktaten, indgås derfor et politisk kompromis – fire danske forbehold, herunder retsforbeholdet. Forbeholdene bliver udformet i Edinburghaftalen, som danskerne stemmer ja til i 1993. Dermed får Danmark sine fire forbehold, og Maastrichttraktaten kan træde i kraft i EU.
Retspolitikken i EU kaldes også retlige og indre anliggender, og derfor forkortes samarbejdet i daglig tale til RIA-samarbejdet. RIA-samarbejdet indbefatter samarbejdet inden for det retlige og politimæssige samarbejde, som til daglig varetages af politiet og de retlige myndigheder. Helt konkret indbefatter RIA-samarbejdet bl.a. grænsekontrol, asyl-og integration, Europol, grænseoverskridende kriminalitet som terror og børneporno samt sager om konkurs, skilsmisser og forældremyndighedssager på tværs af grænser. Retsforbeholdet betyder, at Danmark har forbehold over for RIA-samarbejdet og kun deltager på mellemstatsligt niveau. Da retsforbeholdet vedtages med Edinburghaftalen har dette ikke den store praktiske betydning, da RIA-samarbejdet foregår på et mellemstatsligt niveau for alle medlemslande. Det betyder, at alle medlemslande skal være enige om politikken og for Danmarks vedkommende, skal Folketinget godkende og vedtage lovene.
Det danske retsforbehold træder reelt set først i kraft i 1999 med Amsterdamtraktaten, hvor dele af RIA-samarbejdet overgår til overstatsligt samarbejde, der indbefatter flertalsafgørelser og betyder, at ingen lande længere har vetoret. Det er områder som grænsekontrol, asyl og indvandring samt civilret, der bliver berørt, og som Danmark ikke længere deltager i. Schengensamarbejdet er dog en undtagelse, da Danmark siden 1999 har deltaget på mellemstatsligt niveau. Hvis tilvalgsordningen stemmes igennem, så vil Danmark overgå til at deltage i Schengensamarbejdet på overstatsligt niveau. Med Lissabontraktaten i 2009 overgår det strafferetlige- og politimæssige samarbejde, herunder Europol, til overstatsligt samarbejde, hvilket betyder, at det danske retsforbehold træder i kraft.
http://eubev.dk/forbehold/retsforbeholdet/
- Warrernoia
- Silver Member
- Interesser: Håndskydevåben
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 28 times
Rolig nu.BoPe skrev:Søren Pind var i medierne i forbindelse med direktivforslaget, og nævnte det som en del af dagsordnen til det kommende ministerråds møde fredag den 20. november.
Her er teksten:Toget er mere eller mindre kørt, da EPP og S&D er enige i direktivet.Firearms 3. The Council:
a) welcomes the adoption of the Implementing Regulation on common deactivation standards on 18 November 2015,
b) welcomes the presentation by the Commission on 18 November 2015 of a proposal to revise the current Directive on Firearms, on which work will start without delay,
c) is committed to increasing operational cooperation through Europol under the EU Policy Cycle on serious and organised crime, notably within the Operational Action Plan Firearms. All Member States affected by the problem are invited to join these efforts by the end of 2015,
d) invites Frontex and Europol to assist the Member States bordering the Western Balkans region in increasing controls of external borders to detect smuggling of firearms, and to enhance cooperation with countries in the region, inter alia by using operational regional platforms such as the Western Balkans counter-terrorism initiative.
a) er en beslutning/forordning som direkte træder i kraft overstatsligt og er gældene NU.
b) er forslag til et mellemstatsligt direktiv og forhandling om en endelig direktivtekst igangsættes hermed. Det er en blåstempling af de overordnede mål og jeg tror faktisk at det vigtigste er komponentindkøb og central registrering af samlervåben, samt endnu vigtigere: registrering af deaktiverede våben på linje med samlervåben. (deaktiveret efter de nye regler, som ligner de eksisterende regler for dette i DK).
Den ret vidtrækkende ændring af klassificeringen af semi-autoer kommer ikke til at gå stille hen i en del medlemsstater, specielt hvis det betyder at staterne bliver tvunget til at købe våbnene af ejerne. (modsat luftvåbenforløbet i DK, hvor man lod en ejerskabsmulighed stå åben for at undgå kompensationsansvar jvnf gældende DK-lov). Jeg har en mistanke (håb) om at det er denne regel som kan "ofres" i forhandlingerne for at få det andre tiltag til at glide igennem.
EDIT: I Herberts link til implementeringen 2008 direktivet står der bla. følgende
Efterfølgende drøftelser mellem IMCO-udvalget og LIBE-udvalget mundede herefter ud i, at Europa-Parlamentet fremsatte 50 ændringsforslag til det oprindeligt fremsatte forslag fra Kommissionen.
/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Der er indtil videre kommet svar fra Jens Rohde (V) og Bendt Bendtsen (C ):
Jens Rohde skrev:Tak for mail. Er ganske enig. Det er jo typisk, at man tror, man løser et problem ved at gøre det, som er illegalt, endnu mere illegalt. Mig bekendt er der ikke nogen af de våben, der bruges til terror, som handles på det legale marked.
Jeg ved ikke, hvor langt arbejdet er i processen, men vi kigger lige på det.
Bendt Bendtsen skrev:Tak for din mail. Jeg er opmærksom på de kommende drøftelser og revisionen af direktivet. Jeg er enig i dine betragtninger, og når revisionen forhandles, vil jeg følge det nøje og varetage sportsskytters og jægeres sag i Europa-Parlamentet.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Warrernoia
- Silver Member
- Interesser: Håndskydevåben
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 28 times
Kære %S .... bla....bla...Mapzter skrev:Der er indtil videre kommet svar fra Jens Rohde (V) og Bendt Bendtsen (C ):
Jens Rohde skrev:Tak for mail. Er ganske enig. Det er jo typisk, at man tror, man løser et problem ved at gøre det, som er illegalt, endnu mere illegalt. Mig bekendt er der ikke nogen af de våben, der bruges til terror, som handles på det legale marked.
Jeg ved ikke, hvor langt arbejdet er i processen, men vi kigger lige på det.Bendt Bendtsen skrev:Tak for din mail. Jeg er opmærksom på de kommende drøftelser og revisionen af direktivet. Jeg er enig i dine betragtninger, og når revisionen forhandles, vil jeg følge det nøje og varetage sportsskytters og jægeres sag i Europa-Parlamentet.

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Been thanked: 503 times
Nå men det lyder da meget fint.Mapzter skrev:Der er indtil videre kommet svar fra Jens Rohde (V) og Bendt Bendtsen (C ):
Jeg ved ikke, hvor langt arbejdet er i processen, men vi kigger lige på det.Bendt Bendtsen skrev:Tak for din mail. Jeg er opmærksom på de kommende drøftelser og revisionen af direktivet. Jeg er enig i dine betragtninger, og når revisionen forhandles, vil jeg følge det nøje og varetage sportsskytters og jægeres sag i Europa-Parlamentet.
Løfter er selvfølgeligt billige, men det er da mere end hvad vi har set fra andre politikere.
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Naturligvis, jeg havde ikke forventet andet end et standardsvar, men det er trods alt bedre end intet svarWarrernoia skrev:Kære %S .... bla....bla...![]()

Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Tak for belysning! Ja, jeg havde også svært ved at forestille mig at Danmark ville undlade at indføre EU regler på våbenområdet, selv hvis det var omfattet af retsforbeholdet.Herbert skrev:Jeg har undersøgt det lidt nærmere og fundet frem til at våbenloven ikke er omfattet af retsforbeholdet i dag, hvilket formentlig også er hovedårsagen til danske interesseorganisationers bevågenhed for forløbet der i øjeblikket udspiller sig i Bruxelles. Spørgsmålet er om det bliver det i fremtiden ligesom eksempelvis europol , hvis det går fra mellemstatsligt til overstatsligt samarbejde.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory