Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Moose
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. dec 2015, 21:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 1 time

Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Moose » 11. dec 2015, 22:24

Hej Alle.

Som helt ny bruger af dette forum prøver jeg nu lykken og og laver et indlæg.

Lidt om mig :-)
Jeg er jæger, både både med riffel og hagl, men vil nu føje et luftvåben til samlingen, så der er til lidt sjov træning i haven og andre steder.
Jeg har brugt en del tid på at læse om emnet, men som altid når jeg læser for at blive klogere, finder jeg ud af endnu flere ting, som jeg ikke ved noget om : :smile:

Jeg er blevet lun på en weihrauch HW97K 4,5 mm, da jeg mener, at kunne læse mig frem til, at med den rigtige pleje af dette våben så holder det de næste 30 år, da der er tale om godt håndværk. Jeg gider ikke købe noget skrammel, som jeg så ikke får brugt.
Nu kommer spørgsmålene...

1. "skyder" jeg ved siden af ved at vælge dette våben ?
2. Som jeg forstår dette våben, så lades det IKKE med knæk, hvilket skulle være en fordel. Korrekt forstået ?
3. Jeg kan se, at jeg i Tyskland kan få kikkert og våben for ca. 3200,- kr. Nogen forhandlere i Tyskland som I har gode erfaringer med mht. til levering osv. ?
4. Mener at have læst et sted, at luftvåben købt i Tyskland, ikke skyder med samme tryk som våben købt i DK. Er dette korrekt forstået ?
5. Kan dette våben klare en rotte på 20 meters afstand ?
6. Hvilke hagl bør jeg købe til dette våben ?
7. Er der tale om et våben der rammer præcist, forudsat jeg er en ok skytte ?
8. Noget jeg har overset ?

Ved godt det var en længere smørre. Håber I vil give jer tid til at besvare bare et enkelt spørgsmål eller to :-)

Slutteligt vil jeg ønske jer alle en rigtig glædelig jul

Vh. Moose.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Timber » 11. dec 2015, 23:30

Moose skrev:Hej Alle.

Som helt ny bruger af dette forum prøver jeg nu lykken og og laver et indlæg.

Lidt om mig :-)
Jeg er jæger, både både med riffel og hagl, men vil nu føje et luftvåben til samlingen, så der er til lidt sjov træning i haven og andre steder.
Jeg har brugt en del tid på at læse om emnet, men som altid når jeg læser for at blive klogere, finder jeg ud af endnu flere ting, som jeg ikke ved noget om : :smile:

Jeg er blevet lun på en weihrauch HW97K 4,5 mm, da jeg mener, at kunne læse mig frem til, at med den rigtige pleje af dette våben så holder det de næste 30 år, da der er tale om godt håndværk. Jeg gider ikke købe noget skrammel, som jeg så ikke får brugt.
Nu kommer spørgsmålene...

1. "skyder" jeg ved siden af ved at vælge dette våben ?
2. Som jeg forstår dette våben, så lades det IKKE med knæk, hvilket skulle være en fordel. Korrekt forstået ?
3. Jeg kan se, at jeg i Tyskland kan få kikkert og våben for ca. 3200,- kr. Nogen forhandlere i Tyskland som I har gode erfaringer med mht. til levering osv. ?
4. Mener at have læst et sted, at luftvåben købt i Tyskland, ikke skyder med samme tryk som våben købt i DK. Er dette korrekt forstået ?
5. Kan dette våben klare en rotte på 20 meters afstand ?
6. Hvilke hagl bør jeg købe til dette våben ?
7. Er der tale om et våben der rammer præcist, forudsat jeg er en ok skytte ?
8. Noget jeg har overset ?

Ved godt det var en længere smørre. Håber I vil give jer tid til at besvare bare et enkelt spørgsmål eller to :-)

Slutteligt vil jeg ønske jer alle en rigtig glædelig jul

Vh. Moose.
Først :welcome: til dette herlige forum... Vær opmærksom på at det er yderst vanedannende at være herinde, så reserver gerne mange timer til det.. :fun:

Men for at komme tilbage til sagen, så lad os tage det et spørgsmål af gangen...

1. Nej, det er et bundsolidt og velskydende gevær...

2. Det er en "underspænder". Så løbet er fast, og man lader ved først at trække en arm ned der sidder under løbet, og derefter putte haglet i "kammeret", og så lukke op igen..Der er mange diskussioner og meninger om præcision på fast løb kontra knækløbede.. Min mening er at vi er nede i promillestørrelsesorden hvis det vel og mærket er kvalitetsvåben som vi snakker om. Eks. Weihrauch...

3. Der er nogen stykker efterhånden... Men Schneider er nok den mest brugte herinde, og en af dem med mest udvalg..http://sportwaffen-schneider.de/

4. Luftvåben i Tyskland må ikke yde mere en d 7.5joule for at være et såkaldt Freiwaffen.. D.v.s. at alle over 18 år frit kan besidde og bruge dem.. Man kan importere FAC-modeller. Dette kræver dog eksporttilladelse som de godt kan hjælpe med, men som koster lidt at få...

5. I FAC-version ja, men i tysk 7.5joule-version, nej....

6. Alle geværer har hver deres favorit, så der må du prøve dig lidt frem.. Men H&N, samt JSB hagl går man sjældent galt i byen med..

7. Absolut ja... Her er det ikke geværet, men skytten der trækker begrænsningerne.. :fun:

8. Ja, du er begyndt på et rigtigt dyrt bekendtskab, så spar en masse penge op, for sådan nogle ting har det med at yngle... :blink: :mrgreen:

Og i lige måde, og endnu en gang velkommen til... :thumbup:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

01jb
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 5. okt 2007, 09:02
Interesser: Skydning, Golf, Alpinski
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af 01jb » 12. dec 2015, 10:27

Også :welcome: herfra og så en mindre men dog væsentlig tilføjelse til Timbers svar.

Køb din luftriffel i Holland, og her får du den FAC udgave som standard, og det stadig til en pris som noget under hvad det koster i DK.

Du kan kikke her: http://www.krale-schietsport.nl/en/ + http://www.db-schietsport.nl/epages/617 ... Categories

Og så kan du jo se om priser er GO eller NO GO :blink:
Hilsen

Jønne

________________

"Fordi noget altid har været gjort forkert, bliver det ikke mere rigtigt af den grund". Citat mig

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Timber » 12. dec 2015, 11:26

01jb skrev:Også :welcome: herfra og så en mindre men dog væsentlig tilføjelse til Timbers svar.

Køb din luftriffel i Holland, og her får du den FAC udgave som standard, og det stadig til en pris som noget under hvad det koster i DK.

Du kan kikke her: http://www.krale-schietsport.nl/en/ + http://www.db-schietsport.nl/epages/617 ... Categories

Og så kan du jo se om priser er GO eller NO GO :blink:
Ja, den mulighed er der selvfølgelig også hvis man ikke selv har mulighed for at skifte fjeder, eller vil betale for papirarbejdet.. :thumbup:

Portugal er også en mulighed, hvis du ikke kan lide hollændere... :fun: ..http://www.mundilar.net/pt/
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

01jb
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 5. okt 2007, 09:02
Interesser: Skydning, Golf, Alpinski
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af 01jb » 12. dec 2015, 12:19

Timber skrev:
01jb skrev:Også :welcome: herfra og så en mindre men dog væsentlig tilføjelse til Timbers svar.

Køb din luftriffel i Holland, og her får du den FAC udgave som standard, og det stadig til en pris som noget under hvad det koster i DK.

Du kan kikke her: http://www.krale-schietsport.nl/en/ + http://www.db-schietsport.nl/epages/617 ... Categories

Og så kan du jo se om priser er GO eller NO GO :blink:
Ja, den mulighed er der selvfølgelig også hvis man ikke selv har mulighed for at skifte fjeder, eller vil betale for papirarbejdet.. :thumbup:

Portugal er også en mulighed, hvis du ikke kan lide hollændere... :fun: ..http://www.mundilar.net/pt/

Hej Timber, nu kan jeg ikke drømme om at undervurdere dig :rolf:

Men jeg kan ikke forstå hvorfor det er bedre at købe en HW97 i Tyskland til 450 euro og så kommer en export fjeder oveni + arbejdet at skifte, når samme riffel i Holland koster 15 euro mere og så i en fabriks FAC udgave :what:

Nu ved jeg jo godt din kæreste og mor til dit kommende barn er fra riget lidt syd for Møn, meeeeen fordi du nu har fået et stk. tysk kvalitets produkt :giggle: , betyder jo ikke at AL handel ske i Tyskland :neutral: :rolf:
Hilsen

Jønne

________________

"Fordi noget altid har været gjort forkert, bliver det ikke mere rigtigt af den grund". Citat mig

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Timber » 12. dec 2015, 12:42

01jb skrev:
Timber skrev:
01jb skrev:Også :welcome: herfra og så en mindre men dog væsentlig tilføjelse til Timbers svar.

Køb din luftriffel i Holland, og her får du den FAC udgave som standard, og det stadig til en pris som noget under hvad det koster i DK.

Du kan kikke her: http://www.krale-schietsport.nl/en/ + http://www.db-schietsport.nl/epages/617 ... Categories

Og så kan du jo se om priser er GO eller NO GO :blink:
Ja, den mulighed er der selvfølgelig også hvis man ikke selv har mulighed for at skifte fjeder, eller vil betale for papirarbejdet.. :thumbup:

Portugal er også en mulighed, hvis du ikke kan lide hollændere... :fun: ..http://www.mundilar.net/pt/

Hej Timber, nu kan jeg ikke drømme om at undervurdere dig :rolf:

Men jeg kan ikke forstå hvorfor det er bedre at købe en HW97 i Tyskland til 450 euro og så kommer en export fjeder oveni + arbejdet at skifte, når samme riffel i Holland koster 15 euro mere og så i en fabriks FAC udgave :what:

Nu ved jeg jo godt din kæreste og mor til dit kommende barn er fra riget lidt syd for Møn, meeeeen fordi du nu har fået et stk. tysk kvalitets produkt :giggle: , betyder jo ikke at AL handel ske i Tyskland :neutral: :rolf:
Hi hi, fair nok.. Du har ret i det er meget nemmere, og til næsten samme penge... Det er også derfor jeg gør det nu.. :giggle: Og nu skal jeg jo snart ud og kigge efter gevær til den lille. Man skal da være ude i god tid.. :fun: :fun:

Og undskyld til trådstarter for :offtopic: ..... :razz:

Men for at vende det til lidt topic igen, så vil jeg mene, at vil man bare have et billigt baghaveplinkegevær af god kvalitet, og ikke går op i joule, så er det billigst at købe i Tyskland.. 7.5 joule kan sagtens skyde ud til 40 meter præcist.. Selvfølgelig er det mere vindfølsomt, men ikke noget der betyder noget. Og hvis man er ude i en PCP'er, får man væsentligt flere skud på en tankfuld.. Jeg har ca. 140 skud på en fyldning i min HW100 Karabin i 7.5 joules-versionen.. Og den har bestemt ikke verdens største tank..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Jesper5036 » 12. dec 2015, 17:50

Tillykke med valgte af et kvalitetsprodukt :smile:
Denne her er godt en UK version på 16j i cal.22 som er blevet kælet lidt for indmaden, men siger dog lidt om potentialet.
http://www.google.dk/url?q=http://m.you ... o-9nEQ-8PQ
AA tx 200 med MTC Viper

Moose
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. dec 2015, 21:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Moose » 13. dec 2015, 22:30

Hej Alle. :smile:
Rigtig mange tak for jeres svar. Jeg kan forstå, at jeg nu er på rette bane.
Jeg er kommet frem til at jeg handler hollandsk, dog uden at have noget imod tyskere :fun: :biggrin:
Men jeg kan jo lige så godt købe en riffel men den rigtige fjeder fra starten af, og det bringer mig frem til endnu et spørgsmål.
Skal jeg købe den i 20 eller 16 joule ?? Min tanke er, jo kraftigere jo bedre, eller hvad ??
Jeg har siddet og kigget lidt på sigtekikkert. Hvad mener I om denne http:
//www.krale-schietsport.nl/en/rifle-scope ... l-dot.html
Passer den til riflen, eller er den for stor ???
Min plan er i øvrigt at købe riffel samme sted :smile:
Igen, endnu en gang tak for hjælpen.

Moose.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Timber » 13. dec 2015, 23:05

Her er en 97'er med en Nikko Stirling Airking 4.5-14x50...

Tvivler på at Mountmasteren er større, så ja, det kan sagtens lade sig gøre..

Og m.h.t. joule, så vil jeg mene det er hip som hap om det er 16 eller 20 joule, medmindre vi tænker på rotteregulering.. Så skal du tage den på 20 joule...
Vedhæftede filer
HW97.jpg
HW97.jpg (46.03 KiB) Vist 10576 gange
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Jesper5036 » 14. dec 2015, 08:08

HW 97 i cal 4.5mm er fac. (fuld-fart-modellen) opgivet til 290ms.
Den reelle fart er med et 8 grain hagl nærmere 250-270ms.
Med 16j vil du opnå ca 240ms og vil normalt være mindre holdfølsom Pga. mindre "sprælsk opførsel"
AA tx 200 med MTC Viper

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af 686 » 14. dec 2015, 12:24

Når man ser, at de i England kan skyde kaniner med 16 joule, så skulle det være muligt at skyde en dansk rotte med 16 joule.

Det hjælper ikke at skyde forbi med stor fart fordi fjederen i bøssen får den til at hoppe og danse :-)

Er selv lun på ideen om en HW97KT med en Hawke 4-12x50 panorama.

Efter hvad jeg har læst mig til, skal man nok indstille sig på at pille og polere indmaden i dem, for at få dem til at opføre sig mildt og godt :-)

Men det er jo hvad man har gode og hjælpsomme forummedlemmer til - at få gode råd til tuning.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af C-X » 14. dec 2015, 12:32

Køber man hos Schneider, så køber man et V-mach tun kit med, indeholdende ny fjender und alles. Sådan en omgang koster cirkus 100 €, men så bliver den også flinkere at skyde med og nul diesling fra start af.

Hvor bor trådstarter? Måske en prøveskydning kan arrangeres. Jeg har en af dem med sort plastikpind.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Moose
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. dec 2015, 21:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Moose » 14. dec 2015, 15:12

Hej Igen.

Jamen så må jeg jo helle købe den model med 16 joule, hvis det giver mere præcise skud.
Jeg er bosiddende i Hadsten lige nord for Århus, og vil meget gerne se omhandlende riffel med fingrene. :smile:

Vh. Moose

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af C-X » 14. dec 2015, 15:40

Du har en PB og jeg tror vi kan finde ud af en demonstration. :smile:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Fanastril
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 30. jan 2013, 17:59
Interesser: plinking
Geografisk sted: Øresund
Has thanked: 16 times
Been thanked: 21 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Fanastril » 14. dec 2015, 18:50

C-X skrev:Du har en PB og jeg tror vi kan finde ud af en demonstration. :smile:
NVF på sit bedste! :thumbup:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af C-X » 14. dec 2015, 18:55

Fanastril skrev:
C-X skrev:Du har en PB og jeg tror vi kan finde ud af en demonstration. :smile:
NVF på sit bedste! :thumbup:
Der er rigtig meget hjælp at hente herinde og man bliver tit overrasket og overvældet - det er jeg i hvert fald ofte blevet. Så når muligheden byder sig, kan man jo fint betale lidt videre. :smile:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Nicolaj1
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. sep 2015, 14:46
Interesser: PCP rifler
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 4 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Nicolaj1 » 15. dec 2015, 23:10

NVF styrer :numberone:

Brugeravatar
Kask79
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. jan 2016, 10:24
Interesser: Luftvåben og Knive
Geografisk sted: Odense V
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Kask79 » 16. jan 2016, 23:32

Er også spritny herinde men har fulgt NVF i lang tid. Kan også klart anbefale HW97. Har selv modellen med det lidt kedelige plastskæfte. Det er en lidt tung basse i forhold til min HW95.
_

HW97kt.synthetic Hakko Superb 2,5x-10x42
HW95 Nikko Stirling Gold Crown Air King 4-12x42AO.
Diana 34 Tasco 4x32

Brugeravatar
Kask79
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. jan 2016, 10:24
Interesser: Luftvåben og Knive
Geografisk sted: Odense V
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Kask79 » 17. jan 2016, 01:34

Hvad angår hagl til Hw97. Har prøvet den af med H&N Sport og H&N Field target trophy. Sport til at skyde den ind med da den er mere tydelig i sigtet(og billigere). Og så Field på 25-30m. kunne sætte hagl inden for en tokrone efter lidt indskydning.(er bestemt ikke mesterskytte) Hvad angår kraft gik de igennem en 12mm. finerplade godt nok af ældre dato, men det skulle nok kunne vælte en rotte omkuld.

Vh.
Kasper
_

HW97kt.synthetic Hakko Superb 2,5x-10x42
HW95 Nikko Stirling Gold Crown Air King 4-12x42AO.
Diana 34 Tasco 4x32

Moose
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. dec 2015, 21:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Moose » 13. feb 2016, 13:56

Hej Alle.

Mange tak for input.
Èn ville sågar køre til Hadsten og fremvise sit gevær og lade mig prøveskyde. Det blev ikke, men det var min skyld.
Jeg har i dag købt en brugt, men som nyt, luftgevær Weihrauch HW97 4,5 mm med kikkert til en rigtig god pris.
Der fulgte en ekstra fjeder samt masser af hagl og skydeskive med, så nu skal der knaldes i baghaven resten af eftermiddagen. ;-)
God weekend derude.
Moose

Brugeravatar
Kask79
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. jan 2016, 10:24
Interesser: Luftvåben og Knive
Geografisk sted: Odense V
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Kask79 » 13. feb 2016, 14:13

Til 2600kr :smile: Eller er det en anden. Den ser fin ud.
_

HW97kt.synthetic Hakko Superb 2,5x-10x42
HW95 Nikko Stirling Gold Crown Air King 4-12x42AO.
Diana 34 Tasco 4x32

Moose
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11. dec 2015, 21:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af Moose » 13. feb 2016, 14:19

Præcis den Kask79. Ja den ser rigtig fin ud, og skyder i øvrigt fint. Er dog overrasket over hvor tung den er. Kvalitet koster åbenbart også i vægt :-)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hjælp til indkøb af mit først luftgevær.

Indlæg af C-X » 13. feb 2016, 19:42

Det er aldrig nogens skyld, når de har syge unger :blink:
Håber der er ro og godt helbred i lejren nu og tillykke med skyderen. Til den pris kunne jeg også have været fristet til en plinker også. Husk et fint billede, det kan vi så godt li' :biggrin:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar