På trods af den fine pædagogiske planche udarbejdet af Justitsministeriet, er jeg fortsat i tvivl om hvornår det er en særlig farlig kniv, og forbudt at have på bopælen. Springknive er énhåndbetjent og mange er også foldeknive, er de stadig forbudt? Og hvor hører knive med assisted opening og thumb stud til henne, er de fortsat ulovlige? Det er mit indtryk at man kun har legaliseret dem der ligger på grænsen, og som skabte tvivl før, det er i hvert fald de eneste der er afbilledet på planchen.
Pædagogisk udført planche
Og noget andet, jeg finder det uhyggeligt at knive som Mad Rock og urban Tactical er hængt ud som værende produceret for at omgås loven. Det er jo ingen lunde tilfældet, de er produceret for netop at leve op til vores vanvittige våbenlov. Med den udtalelse siger de jo at loven ikke var for at forbyde enhåndsbetjente- og låsbare knive, men at loven var til for at forbyde knive. Det lykkedes så ikke da producenterne nu konstruerer dem så de opfylder loven, og så er det gud hjælpe mig også galt! Nu tager man så skridtet fuldt ud og forbyder knive i gadebilledet, eller haven, med mindre de er til et af staten anerkendelsesværdigt formål. For at lukke munde på de store interesseorganisationer som f. eks. Danmarks Jægerforbund, tillader man nu de foldeknive der før lå på grænsen, og alle hos DJF jubler, og kan slet ikke få armene ned.
Jeg kan ikke vente til det forslag kommer i høring.