Information om våbenloven ang. knive
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Re: våbenloven ang knive
De er intet sted nævnt som våben.
Sendt fra min HTC One mini 2 med Tapatalk
Sendt fra min HTC One mini 2 med Tapatalk
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
-
- Bronze Member
- Interesser: Knive Luftvåben Gear
- Geografisk sted: Billund
- Has thanked: 36 times
Har lige fået min Boker Cox, den må Hr Pind gerne købe, når nu den er værdiløs.Tangloppen skrev:Man græmmes.
Og bedst som man troede det ikke kunne blive værre.![]()
Godt man har brugt en masse penge på at finde en EDC kniv, der var tilpasset knivloven, for så at få det smadret.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Den må da ligge derhjemme, oven på en udskrift af en ny knivlov, som en brevvægt. 

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Man bliver vel nødt til at få sig et EDC-æble? "An Apple a Day keeps the Pind Away".
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- Marius
- Admin
- Interesser: jagt, skydning, natur
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 349 times
som knivbruger bliver det fremover fuldstændigt vilkårligt hvornår man får en bøde - mister sit jagttegn, våbentilladelse og for nogles vedkommende også sikkerhedsgodkendelse og dermed arbejde.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson
-
- Platin Member
Plus 40 dage i fængsel...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Bronze Member
- Interesser: pistol skydning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 10 times
Hvis hr pind bare kunne få skrevet de <7cm foldere ind igen....
Kan ikke beskrive hvor ufattelig skuffet jeg er....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan ikke beskrive hvor ufattelig skuffet jeg er....
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Fordi det ville de ikke kunne holde til.Unknown skrev:Hvorfor bliver sådanne love ikke trykprøvet herinde? :alcohol:
Nå, nu vil jeg tage mit våben, og skære mit rundstykke over...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Enig!Sort skrev:Jeg synes da vi skal starte med at lave lidt støj på Søren Pinds FB. https://www.facebook.com/vsorenpind/?fref=nfC-X skrev:Vores turister bliver glade, når de finder ud af, på den hårde måde, at vi er blevet verdens mest restriktive land, når det kommer til knive.
Så kan det blive mere seriøst senere.
Jeg ville dog foretrække/foreslå at vi kun laver seriøse indlæg, med nogle af de mange gode eksemper herfra.
Hvis loven blev udformet så der blev lagt afgørende vægt på nattelivet/bylivet, så ville meget være nået.
(Og ja, så kan det godt være at man skal lade EDC kniven ligge i bilen, hvis man skal på værtshus i dagtiden.)

Peter
-
- UDMELDT AF NVF
Sådan skriver DJF, og det er jo intet af det man kan være uenig i:
Udmeldingen fra blandt andet Danmarks Jægerforbund var, at en liberalisering på knivområdet godt kunne gå hånd i hånd med et totalforbud mod enhver form for knive i nattelivet og i store forsamlinger af mennesker.
Men kun hvis man stadig lovligt kan gå med en EDC kniv!
Nattelivet er igen nøgleordet, som jeg håber der bliver lagt afgørende vægt på i den endelige lovtekst.
Peter
Udmeldingen fra blandt andet Danmarks Jægerforbund var, at en liberalisering på knivområdet godt kunne gå hånd i hånd med et totalforbud mod enhver form for knive i nattelivet og i store forsamlinger af mennesker.
Nattelivet er igen nøgleordet, som jeg håber der bliver lagt afgørende vægt på i den endelige lovtekst.
Peter
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg syntes hverken "Nattelivet" eller "Anerkendelsesværdigt" er ord der hører hjemme i en lovtekst.PSindrup skrev:Sådan skriver DJF, og det er jo intet af det man kan være uenig i:
Peter
Hvornår er det lige præcist at udgangsforbuddet for folk med lommekniv begynder? Kan vi få noget konkret at forholde os til? (Jeg er godt klar over at de går efter et totalforbud)
Hvis jeg engang tør begynde at have en lommekniv på mig, så vil den ligge i min lomme uden at jeg tænker over det, fuldstændigt lige som mine nøgler.
Hvis jeg pludseligt kan stå til 40 dages fængsel fordi klokken har passeret 21, så får lommekniven lov at blive hjemme i skuffen permanent.
Efter min mening så bør det altid være lovligt at gå med lommekniv. Så kan diskoteker og lignende indføre kniv-fri zoner, det er deres sag og for så vidt straffeloven uvedkommende.
Men at et stykke hverdagsværktøj som var i lommerne på alle for 10 år siden skifter status til et våben med minimumsstraf bare fordi man passere et tidspunkt eller et dørtrin, det er simpelthen for ringe.
Min politikerlede vokser dagligt.
-
- UDMELDT AF NVF
ReneKJ skrev:Jeg syntes hverken "Nattelivet" eller "Anerkendelsesværdigt" er ord der hører hjemme i en lovtekst.PSindrup skrev:Sådan skriver DJF, og det er jo intet af det man kan være uenig i:
Peter
Hvornår er det lige præcist at udgangsforbuddet for folk med lommekniv begynder? Kan vi få noget konkret at forholde os til? (Jeg er godt klar over at de går efter et totalforbud)
Hvis jeg engang tør begynde at have en lommekniv på mig, så vil den ligge i min lomme uden at jeg tænker over det, fuldstændigt lige som mine nøgler.
Hvis jeg pludseligt kan stå til 40 dages fængsel fordi klokken har passeret 21, så får lommekniven lov at blive hjemme i skuffen permanent.
Efter min mening så bør det altid være lovligt at gå med lommekniv. Så kan diskoteker og lignende indføre kniv-fri zoner, det er deres sag og for så vidt straffeloven uvedkommende.
Men at et stykke hverdagsværktøj som var i lommerne på alle for 10 år siden skifter status til et våben med minimumsstraf bare fordi man passere et tidspunkt eller et dørtrin, det er simpelthen for ringe.
Min politikerlede vokser dagligt.

Peter
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2975 times
- Been thanked: 377 times
Der mangler en geografisk afgrænsning og en generel definition af "nattelivet".
Hvad nu hvis min bopæl ligger så man skal passere forbi et værtshus eller et diskotek for at komme hjem til mig?
Det vil være tilfældet for mange der bor i lejlighed i byerne at det kan være mere end svært at komme til/fra deres bopæl om aftenen uden at passere tæt forbi "nattelivet" uagtet man er på vej et andet sted hen.
Hvad nu hvis min bopæl ligger så man skal passere forbi et værtshus eller et diskotek for at komme hjem til mig?
Det vil være tilfældet for mange der bor i lejlighed i byerne at det kan være mere end svært at komme til/fra deres bopæl om aftenen uden at passere tæt forbi "nattelivet" uagtet man er på vej et andet sted hen.
-
- UDMELDT AF NVF
Jeg tror godt at en besindig betjent kan skelne om du deltager i nattelivet eller ej.Kalthoff skrev:Der mangler en geografisk afgrænsning og en generel definition af "nattelivet".
Peter
-
- Platin Member
Ja Peter, men hvad hvis de andre 9 ikke kan? Ham der kan, skal i øvrigt snart på pension... Det er derfor vi er nået hertil i første omgang.
-
- Silver Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: udkantsdanmark
- Has thanked: 4 times
Godt og rammende indlæg.C-X skrev:Ja Peter, men hvad hvis de andre 9 ikke kan? Ham der kan, skal i øvrigt snart på pension... Det er derfor vi er nået hertil i første omgang.
- Starling
- Silver Member
- Interesser: Knive, pistol, luftvåben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 6 times
Nu kunne det være interessant at vide, om det bliver legalt at købe og besidde ægte enhåndsknive som fx Spyderco og Benchmade ?
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)
-
- UDMELDT AF NVF
Jeg tror bare ikke jeg er helt så pessimistisk som du er.C-X skrev:Ja Peter, men hvad hvis de andre 9 ikke kan? Ham der kan, skal i øvrigt snart på pension... Det er derfor vi er nået hertil i første omgang.
Lad os nu se den endelige lovtekst, og så lave nogle seriøse indlæg på Søren Pinds FB væg.
Peter
-
- Platin Member
Min pessimisme er empirisk funderet...
Bare rolig, du når også hertil en dag.

Bare rolig, du når også hertil en dag.
-
- Bronze Member
- Interesser: Blankvåben
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 16 times
Hvis man kigger på den måde den nuværende knivlov er blevet tolket af ordensmagten er der ikke meget at være optimistisk over. De svar Pind har givet på sin FB giver heller ikke meget grund til optimismePSindrup skrev:Jeg tror bare ikke jeg er helt så pessimistisk som du er.C-X skrev:Ja Peter, men hvad hvis de andre 9 ikke kan? Ham der kan, skal i øvrigt snart på pension... Det er derfor vi er nået hertil i første omgang.
Lad os nu se den endelige lovtekst, og så lave nogle seriøse indlæg på Søren Pinds FB væg.
Peter

Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin
-Benjamin Franklin
- Starling
- Silver Member
- Interesser: Knive, pistol, luftvåben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 6 times
Den nye knivlov vil ikke ændre så meget. Der vil i fremtiden blive masser af retssager, bøder og fængselsophold 

En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)
-
- Bronze Member
- Interesser: film
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 73 times
Den behøver du ikke vente på. De har jo allerede meldt tydeligt ud at de agter at forbyde EDC på alle tider af døgnet, altså også udenfor nattelivet. Har du indvendinger over for dette er det ved at være sidste udkald for at påvirke lovgiverne. Det tror jeg personligt bliver opad bakke, dermed ikke sagt man bør afholde sig.PSindrup skrev:Jeg tror bare ikke jeg er helt så pessimistisk som du er.C-X skrev:Ja Peter, men hvad hvis de andre 9 ikke kan? Ham der kan, skal i øvrigt snart på pension... Det er derfor vi er nået hertil i første omgang.
Peter
-
- UDMELDT AF NVF
Et er hvad der bliver sagt (og ment) - noget helt andet er den konkrete lovtekst.Herbert skrev:Den behøver du ikke vente på. De har jo allerede meldt tydeligt ud at de agter at forbyde EDC på alle tider af døgnet, altså også udenfor nattelivet. Har du indvendinger over for dette er det ved at være sidste udkald for at påvirke lovgiverne. Det tror jeg personligt bliver opad bakke, dermed ikke sagt man bør afholde sig.PSindrup skrev:Jeg tror bare ikke jeg er helt så pessimistisk som du er.C-X skrev:Ja Peter, men hvad hvis de andre 9 ikke kan? Ham der kan, skal i øvrigt snart på pension... Det er derfor vi er nået hertil i første omgang.
Peter
Hvis den bliver som I frygter, så vil jeg foreslå at vi laver en selvstændig tråd, med forslag til indlæg på Pindens FB væg, hvor det på den mest saglige måde argumenteres for at en almindelig kniv/"multi-tool" er et helt almindeligt stykke værktøj der kan haves i lommen.
Peter
- ACE1
- Banned
- Interesser: våben
- Geografisk sted: Djævleøen
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 37 times
Simon Emil Ammitzbøll opfordrer folk til at »slå kold vand i blodet«. I følge ham vil det fremadrettet i praksis være at betragte som et anerkendelsesværdigt formål, »potentielt at skulle skære et æble i skiver senere på dagen«.
http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... t-formaal/

Husk altid at have et æble på dig...
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown