Jeg er så (ikke overaskende) delvis uenig;-).Birk skrev:Det er meget muligt, at man skal gå imod ethvert form for forbud og smagsdommeri med hensyn til farlige knive mm., men hvis politikerne og
offentligheden skal overbevises om rimeligheden i at bære EDC., anerkendelsværdige formål og lovliggørelse af foldeknive , konstrueret til at åbnes
med to hænder, men som Karl Smart kan åbne med en hånd osv. , skal man nok ikke forsøge, at få lovliggjort springknive, kastestjerner mm.,
da disse ikke har noget praktisk formål, men kun har interesse for et beskedent klientel, mens retten til EDC. mm. gælder alle.
Problemet er at politikerne nu indfører mere smagsdommeri, i en grad så hver kniv og person skal skal bedømmes mht. anerkendelsesværdighed (af betjente, anklagere og dommere med vidt forskellig baggrund). Det sker kun fordi vi langt hen ad vejen har accepteret og til tider underbygget at visse knive er dårlig smag, eller ligefrem særligt farlige.
Det er i princippet fløjtende ligegyldigt om en kniv "ikke har noget praktisk formål", så længde den ikke er til fare for folk....en et-hjulet cykel har heller ikke noget "praktisk formål" og kun interesse for et beskedent klientel, men jeg vil da forsvarer retten til at eje en sådan, også selv om at jeg kun bruger den slags med to hjul.
Loven er ved at blive ændret, så hvis ikke vi skal påpege de områder hvor den er helt galt på den nu, hvornår skal vi så?
Der er så et overvældende argument for at du ender med at have en pointe...og det er at vi i vores diskussioner herinde selv bærer brænde til bålet. En fræk EB journalist kunne sagtens få den ide at halsknive er særligt farlige ved at rode lidt i denne tråd. I det lys er jeg faktisk enig i at vi bør koncentrere os om EDC af SAK og lignende "stuerene" knive.....pisse ærgeligt imo.
Cheers:-)