Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Hoeg
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. feb 2016, 13:13
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Sønderjylland

Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Hoeg » 27. feb 2016, 13:20

Hey alle NVF folk, jeg er ny herinde og har før skudt med luftgevær siden jeg var 6 år sammen med min far, dog sidst jeg ejede et var da jeg var 17, jeg havde et hatsan 125 i 5,5 mm Men jeg syntes ikke det skød særligt præcis, dog havde jeg ingen træning i skydestilling eller aftræk som jeg har idag. men jeg kunne godt lide kraften der var i det våben men præcisionen og det hårde aftræk var jeg bestemt ikke fan af.

Så mit spørgsmål lyder: hvilket våben skal jeg investere i idag? det bliver primært bare til at skyde skiver og andet sjov. men kan se jeg skal have 4,5 mm idag da jeg jo ellers skal have våbentilladelse.
Så ville sidde pris på jeres hjælp til at vælge det rigtige våben til mig :)
Pris ca. 3000kr med kikkert.

På forhånd tak :)

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Timber » 27. feb 2016, 14:59

Først :welcome: til.....

Dernæst vil jeg sige at hvis du kigger lidt rundt i trådene i dette forum, vil du se at en Hatsan 125 er velkendt som et gevær der skyder rigtigt kraftigt............ forbi... Og forøvrigt noget af en raslebøsse(Har selv haft en).... Så ikke noget at sige til at du ikke kan ramme noget med det....

Endvidere vil du finde ud af at der som regel er stor enighed i at tysk mekanik virker...

Så min anbefaling vil være at du kigger efter noget brugt Weihrauch eller Diana, i en eller anden model... De bør fås i det prisleje.. Og så har du et gevær der skyder vældigt præcist, og holder i mange år... :thumbup:

Men brug lidt tid på at surfe lidt rund herinde.. Det er masser af denne slags tråde, og de ender stort set ud i det samme, nemlig tysk mekanik... :fun:

Åh ja, lige en ting til... Fart er ikke altid godt. Faktisk er for meget fart rigtigt skidt... Men det kan du også læse en masse tråde om herinde... :blink:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Hoeg
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. feb 2016, 13:13
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Hoeg » 27. feb 2016, 16:26

Timber skrev:Først :welcome: til.....

Dernæst vil jeg sige at hvis du kigger lidt rundt i trådene i dette forum, vil du se at en Hatsan 125 er velkendt som et gevær der skyder rigtigt kraftigt............ forbi... Og forøvrigt noget af en raslebøsse(Har selv haft en).... Så ikke noget at sige til at du ikke kan ramme noget med det....

Endvidere vil du finde ud af at der som regel er stor enighed i at tysk mekanik virker...

Så min anbefaling vil være at du kigger efter noget brugt Weihrauch eller Diana, i en eller anden model... De bør fås i det prisleje.. Og så har du et gevær der skyder vældigt præcist, og holder i mange år... :thumbup:

Men brug lidt tid på at surfe lidt rund herinde.. Det er masser af denne slags tråde, og de ender stort set ud i det samme, nemlig tysk mekanik... :fun:

Åh ja, lige en ting til... Fart er ikke altid godt. Faktisk er for meget fart rigtigt skidt... Men det kan du også læse en masse tråde om herinde... :blink:
Tak skal du have :)
Jamen har kigget meget rundt og kan se i anbefaler at de skyder 280m/s med 4,5? og ja kan også godt se i er vældig glade for Weihrauch og dem har jeg skam også kigget på men kan umiddelbart ikke finde noget brugte til salg nogen steder, for skal jeg investere i en Weihrauch ser jeg helst det blev en HW 77 hvor NY prisen er 3299 dog har jeg ikke så langt til iversen import så måske han vil slå lidt af den. men så mangler der jo stadig en optik :) men så kunne man jo måske vente 1 månede med at købe optikken :) eller finde et brugt. :what:

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Jesper5036 » 27. feb 2016, 20:27

Du burde med lidt tålmodighed kunne finde et brugt HW( eller Diana) med kikkert til 3000 kr.
Du kunne jo også bare købe et sprit nyt med kikkert fra Tyskland eller Holland til samme budget :thumbup:
AA tx 200 med MTC Viper

Brugeravatar
Kask79
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. jan 2016, 10:24
Interesser: Luftvåben og Knive
Geografisk sted: Odense V
Been thanked: 1 time

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Kask79 » 27. feb 2016, 20:53

Købte min Hw97 på den blå for 3000kr med sigte så det er da bestemt muligt i det prisleje. Nu hvor du kigger på Hw77 er det jo også muligt at starte uden kikkert. Mener at have læst et eller andet sted i NVF at skæftet på Hw77 ikke skulle være helt optimalt til kikkert. Måske der er en med Hw77 der kan svare på det. Bare ærgerligt at vælge den forkerte model.

Kasper
_

HW97kt.synthetic Hakko Superb 2,5x-10x42
HW95 Nikko Stirling Gold Crown Air King 4-12x42AO.
Diana 34 Tasco 4x32

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Timber » 27. feb 2016, 21:05

Kask79 skrev:Købte min Hw97 på den blå for 3000kr med sigte så det er da bestemt muligt i det prisleje. Nu hvor du kigger på Hw77 er det jo også muligt at starte uden kikkert. Mener at have læst et eller andet sted i NVF at skæftet på Hw77 ikke skulle være helt optimalt til kikkert. Måske der er en med Hw77 der kan svare på det. Bare ærgerligt at vælge den forkerte model.

Kasper
En 77'er er jo egentlig bare en 97'er med sigtemidler... Jeg kender dog ikke til omtalte problem med kikkertsigter, men kunne måske forestille mig at det drejer sig om pladsen, i forhold til sigtemidlerne... :???:

Edit:..med, ikke uden.. :oops:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Kask79
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. jan 2016, 10:24
Interesser: Luftvåben og Knive
Geografisk sted: Odense V
Been thanked: 1 time

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Kask79 » 28. feb 2016, 00:06

Umiddelbart vil jeg sige at det er højden på skæftet, hvor man ligger til for sigte. På de billeder jeg lige har sammenlignet, ser det ud til at 97 er højere i skæftet.
_

HW97kt.synthetic Hakko Superb 2,5x-10x42
HW95 Nikko Stirling Gold Crown Air King 4-12x42AO.
Diana 34 Tasco 4x32

Hoeg
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. feb 2016, 13:13
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Hoeg » 28. feb 2016, 12:45

altså jeg skal måske også huske på det bare er for at sidde om sommeren og skyde ting udover marken, eller til at aflive en due der ikke kan noget mere fordi en kat hat haft fat i den. så det er måske vildt nok at gå ud og bruge 4000kr på et gevær vedmindre jeg kan finde et brugt weihrauch med sigte. men hvad med denne gamo som er på tilbud lige nu? http://www.iversen-import.dk/luftgevaer ... royal.html nogen der kender noget til den? alle reviews på youtube er på spansk :wall:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Timber » 28. feb 2016, 20:03

Jeg har ikke erfaring med lige den specifikke model, men har dog erfaring med Gamo.. Og jeg vil stadig gå efter en brugt tysker... Det er muligt de har oppet sig lidt med de nye IGT-serier, men ellers er Gamo ikke ligefrem kendt for præcision.. Og deres hagl burde faktisk alle smeltes om til noget bedre.. :fun: :fun:

Det eneste de skal have meget ros for, er deres evne til at brande sig. Det fejler i hvert fald ikke noget... :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Timber » 28. feb 2016, 20:11

Glemte lige...

Hvis det "kun" er det du skal bruge det til, hvorfor så ikke bare købe et spritnyt HW30 fra Holland af.. Jeg kan ikke lige huske hvad det går i FAC, men jeg har det i en slatten 7.5joules tysk version.. Og det er mere end rigeligt på 30 meter.. Og det koster kun 159Euro, dvs. ca. 1200dkr. Så skulle der også være råd til en kikkert..

https://www.db-schietsport.nl/nl/lucht- ... -45mm.html

Alternativt storebroderen HW50'eren til 230Euro, dvs. 1700dkr...

https://www.db-schietsport.nl/nl/lucht- ... -45mm.html
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Hoeg
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. feb 2016, 13:13
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Hoeg » 28. feb 2016, 21:20

Timber skrev:Glemte lige...

Hvis det "kun" er det du skal bruge det til, hvorfor så ikke bare købe et spritnyt HW30 fra Holland af.. Jeg kan ikke lige huske hvad det går i FAC, men jeg har det i en slatten 7.5joules tysk version.. Og det er mere end rigeligt på 30 meter.. Og det koster kun 159Euro, dvs. ca. 1200dkr. Så skulle der også være råd til en kikkert..

https://www.db-schietsport.nl/nl/lucht- ... -45mm.html

Alternativt storebroderen HW50'eren til 230Euro, dvs. 1700dkr...

https://www.db-schietsport.nl/nl/lucht- ... -45mm.html
jamen bliver præcisionen ikke dårligere af et knæk løb? eller er det så lidt at det kan være det samme? :giggle:

og er der nogle import regler man skal være opmærksom på når man handler dem fra tyskland? :shame:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Timber » 28. feb 2016, 21:44

Hoeg skrev:
Timber skrev:Glemte lige...

Hvis det "kun" er det du skal bruge det til, hvorfor så ikke bare købe et spritnyt HW30 fra Holland af.. Jeg kan ikke lige huske hvad det går i FAC, men jeg har det i en slatten 7.5joules tysk version.. Og det er mere end rigeligt på 30 meter.. Og det koster kun 159Euro, dvs. ca. 1200dkr. Så skulle der også være råd til en kikkert..

https://www.db-schietsport.nl/nl/lucht- ... -45mm.html

Alternativt storebroderen HW50'eren til 230Euro, dvs. 1700dkr...

https://www.db-schietsport.nl/nl/lucht- ... -45mm.html
jamen bliver præcisionen ikke dårligere af et knæk løb? eller er det så lidt at det kan være det samme? :giggle:

og er der nogle import regler man skal være opmærksom på når man handler dem fra tyskland? :shame:
I den kvalitet er det ikke geværet, men skytten der er noget i vejen med, hvis du ikke kan ramme... :blink: :fun:

Jeg ved godt der går mange rygter og historier om at knækløbsvåben skulle være mere upræcise, end fastløbede. Det er muligt på de helt billige kinabøsser man kan opleve det, men ikke når vi snakker god tysk mekanik...

Nu var det godt nok en Hollandsk side jeg linkede til, men der er ingen importproblemer fra begge steder, så længe det er 4.5mm og derunder.. Dog skal du være opmærksom på at det som regel kun er 7.5joules geværer du kan købe i Tyskland... Det kan lade sig gøre at få en FAC-version dernede fra, men er en smule bøvlet. Derfor den Hollandske side.. Der er de nemlig FAC fra starten af...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Hoeg
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. feb 2016, 13:13
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Hoeg » 28. feb 2016, 22:16

Timber skrev:
Hoeg skrev:
Timber skrev:Glemte lige...

Hvis det "kun" er det du skal bruge det til, hvorfor så ikke bare købe et spritnyt HW30 fra Holland af.. Jeg kan ikke lige huske hvad det går i FAC, men jeg har det i en slatten 7.5joules tysk version.. Og det er mere end rigeligt på 30 meter.. Og det koster kun 159Euro, dvs. ca. 1200dkr. Så skulle der også være råd til en kikkert..

https://www.db-schietsport.nl/nl/lucht- ... -45mm.html

Alternativt storebroderen HW50'eren til 230Euro, dvs. 1700dkr...

https://www.db-schietsport.nl/nl/lucht- ... -45mm.html
jamen bliver præcisionen ikke dårligere af et knæk løb? eller er det så lidt at det kan være det samme? :giggle:

og er der nogle import regler man skal være opmærksom på når man handler dem fra tyskland? :shame:
I den kvalitet er det ikke geværet, men skytten der er noget i vejen med, hvis du ikke kan ramme... :blink: :fun:

Jeg ved godt der går mange rygter og historier om at knækløbsvåben skulle være mere upræcise, end fastløbede. Det er muligt på de helt billige kinabøsser man kan opleve det, men ikke når vi snakker god tysk mekanik...

Nu var det godt nok en Hollandsk side jeg linkede til, men der er ingen importproblemer fra begge steder, så længe det er 4.5mm og derunder.. Dog skal du være opmærksom på at det som regel kun er 7.5joules geværer du kan købe i Tyskland... Det kan lade sig gøre at få en FAC-version dernede fra, men er en smule bøvlet. Derfor den Hollandske side.. Der er de nemlig FAC fra starten af...
Okay, godt at vide :biggrin:
tror jeg vil køre ned forbi iversen import imorgen da jeg arbejder i haderslev og se dem inden jeg køber noget, over nettet.

men den side du linker til er troværdig? og hvilken optik skal jeg bestille til den, da jeg syntes de 1700kr er mere tiltalende :neutral:

undskyld alle spørgsmålene men vil ikke lave sådan et fejlkøb som jeg gjorde med den hatsan :blowingup:

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af FrederikF » 28. feb 2016, 22:50

Hvis det er en investering du er ude i, så må det næsten være noget i stil med en Webley Mark II airrifle - svær at finde, men priser ser ud til at være opadgående[emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Robse » 28. feb 2016, 22:56

Hoeg skrev:Okay, godt at vide :biggrin:
tror jeg vil køre ned forbi iversen import imorgen da jeg arbejder i haderslev og se dem inden jeg køber noget, over nettet.

men den side du linker til er troværdig? og hvilken optik skal jeg bestille til den, da jeg syntes de 1700kr er mere tiltalende :neutral:

undskyld alle spørgsmålene men vil ikke lave sådan et fejlkøb som jeg gjorde med den hatsan :blowingup:
Det er f*nme go stil det dér, at blæse ind og spilde en butiksansats tid på at fremvise, fortælle
og lægge lagerpenge og kassekredit til, for at du bagefter kan handle andetsteds på nettet.
For lavt, ganske enkelt.

Og bagefter er der ingen der kan forstå, hvorfor der ikke længere en en lille hyggelig købmand
"nede på hjørnet", men fløden kan købes til 3 gange prisen på tanken.
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Timber » 28. feb 2016, 23:01

Hoeg skrev:Okay, godt at vide :biggrin:
tror jeg vil køre ned forbi iversen import imorgen da jeg arbejder i haderslev og se dem inden jeg køber noget, over nettet.

men den side du linker til er troværdig? og hvilken optik skal jeg bestille til den, da jeg syntes de 1700kr er mere tiltalende :neutral:

undskyld alle spørgsmålene men vil ikke lave sådan et fejlkøb som jeg gjorde med den hatsan :blowingup:
Omtalte side har jeg handlet stort set uden problemer med, en del gange efterhånden... En god ide er dog lige at skrive til ham, og spørge om tingene rent faktisk er på lager. Den første gang jeg handlede med ham, viste det sig nemlig at der desværre lige var 3 ugers leveringstid på det gevær jeg bestilte. Det var forøvrigt en HW97'er... Den forklaring jeg fik, var at Weihrauch var lidt bagefter med deres produktion, så derfor leveringstiden.. Men udover det, så ingen problemer. Og han er flink til at svare tilbage...

M.h.t. optik, så vil jeg til enhver tid anbefale en Nikko Stirling Airking, i en eller anden konfiguration. Eks.3-9x42, eller 4-12x42... Der medfølger nemlig også montage, og de er springrated...

Og det med fejlkøb har vi nok alle lavet på et tidspunkt(*host*)....... :neutral: ................ :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af C-X » 28. feb 2016, 23:06

Tjaeh, jeg blev tilbudt 13 ugers ventetid på en bestilt vare fra webshoppen (ligeledes en HW 97 - samme undskyldning for ikke at lagerføre varen man sælger selv). Jeg var faktisk ved at køre derned fra Århus af, for at hente skyderen! Derudover fik jeg kun en luset behandling pr. tlf/mail, så det var ikke svært at handle andetsteds (udenfor DK), hvor der var service inkluderet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Timber » 28. feb 2016, 23:09

C-X skrev:Tjaeh, jeg blev tilbudt 13 ugers ventetid på en bestilt vare fra webshoppen (ligeledes en HW 97 - samme undskyldning for ikke at lagerføre varen man sælger selv). Jeg var faktisk ved at køre derned fra Århus af, for at hente skyderen! Derudover fik jeg kun en luset behandling pr. tlf/mail, så det var ikke svært at handle andetsteds (udenfor DK), hvor der var service inkluderet.
Snakke vi omtalte DB-shietsport nu, eller en anden forhandler??
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af C-X » 28. feb 2016, 23:14

Den danske forhandler, tidligere omtalt i tråden.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Timber » 28. feb 2016, 23:14

C-X skrev:Den danske forhandler, tidligere omtalt i tråden.
Ok.....
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af C-X » 28. feb 2016, 23:20

I øvrigt, så skriver trådstarter selv ordet "investere", så her er min vurdering af sagen.

Hvis våbnet skal bruges til, at træne skydefærdigheder, give ejerglæde, skyde meget, tit være i hænderne, så lad være med at se for meget på prisen. Køb dig noget lækkert, der duer og giver stor ejerglæde. Kort efter er prisen glemt og du har et herligt og omkostningsfattigt stykke lege- og værktøj, for livet, hvis du plejer og passer det.

Jeg smiler hver en gang jeg hiver min HW 97'er ud af skabet.

Den blev købt i Tyskland, så der kom en tun-fjeder med i kurven og en dygtig NVF'er hjalp med installeringen. Dejligt våben :biggrin:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Hoeg
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. feb 2016, 13:13
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Hoeg » 29. feb 2016, 11:57

Robse skrev:
Hoeg skrev:Okay, godt at vide :biggrin:
tror jeg vil køre ned forbi iversen import imorgen da jeg arbejder i haderslev og se dem inden jeg køber noget, over nettet.

men den side du linker til er troværdig? og hvilken optik skal jeg bestille til den, da jeg syntes de 1700kr er mere tiltalende :neutral:

undskyld alle spørgsmålene men vil ikke lave sådan et fejlkøb som jeg gjorde med den hatsan :blowingup:
Det er f*nme go stil det dér, at blæse ind og spilde en butiksansats tid på at fremvise, fortælle
og lægge lagerpenge og kassekredit til, for at du bagefter kan handle andetsteds på nettet.
For lavt, ganske enkelt.

Og bagefter er der ingen der kan forstå, hvorfor der ikke længere en en lille hyggelig købmand
"nede på hjørnet", men fløden kan købes til 3 gange prisen på tanken.
Det er også helt okay at du syntes, hvis jeg for valgt hvad jeg kunne tænke mig vil jeg lade dem lave et bud på hvad de vil sælge våben og optik for og hvis de kan lave en fair pris gidder jeg ikke bøvle med udenlandsk handel. Men vi er alle så forskellige jo :razz:

Fanastril
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 30. jan 2013, 17:59
Interesser: plinking
Geografisk sted: Øresund
Has thanked: 16 times
Been thanked: 21 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Fanastril » 29. feb 2016, 20:28

Som ejer af diverse luftvåben (hw30, hw90, ProSport) tror jeg jeg ville ha købt et hw95, med det budget OP nævner. Det virker som et klasisk og elegant alternativ, til god pris (€300 hos Schneider, eller endnu billigere i FAC fra db-schietsport.nl ). Jeg har dog ikke prøvet det selv, eller plads i våbenstativet, men det frister. . .

Brugeravatar
Prestone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. feb 2009, 16:36
Interesser: Håndvåben og finurligheder.
Geografisk sted: Ulstrup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvilket luftgevær skal jeg investere i ?

Indlæg af Prestone » 1. mar 2016, 16:44

En HW77 er en rigtig god bøsse, det er faktisk den eneste af de mange fine luftgeværer jeg har haft som jeg ret ofte savner! Den er nem og skrue i, ikke at det ret ofte er nødvendigt og så kunne jeg ret godt lide at skyde med korn og kærv ud omkring de 50M.

P.
It´s good to have healthy pets, you never know when you will be forced to eat them.

Besvar