Cykelister i skove - hvor må de kører?
- 007
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 11 times
Gang på gang oplever jeg at cykelister kører på stier og udenfor stier. Derfor dette emne.
Bag vores hus ligger en skov som staten eller kommunen ejer. Der er cykelister der kører på de småstier og siger at det må de godt for de er "befæstede". Er det korrekt? Hvad betyder "befæstet" i denne sammenhæng? Hvilke lov reguler dette lovområde?
Bag vores hus ligger en skov som staten eller kommunen ejer. Der er cykelister der kører på de småstier og siger at det må de godt for de er "befæstede". Er det korrekt? Hvad betyder "befæstet" i denne sammenhæng? Hvilke lov reguler dette lovområde?
Mvh
MIg
MIg
- Fredericianer
- Platin Member
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 32 times
Re: Cykelister i skove - hvor må de kører?
http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelse ... -i-skoven/
Offentligt ejede skove
I Naturstyrelsens skove må man færdes til fods hele døgnet udenfor veje og stier. Det er tilladt at cykle på veje og stier, også om natten. Dette gælder også for skove ejet af offentlige stiftelser, kommuner, andre statsinstitutioner eller folkekirken.
Al motorkørsel i skoven er forbudt.
Never confuse verbosity with veracity.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
"Befæstet" bliver nok i denne forbindelse brugt i betydningen "en anlagt" sti/vej.007 skrev:Gang på gang oplever jeg at cykelister kører på stier og udenfor stier. Derfor dette emne.
Og ja, de må gerne cykle på anlagte stier/veje i offentlige skove. Døgnet rundt.
Loven finde du i det indlæg, som Fredericianer lige har skrevet og lagt et link til.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Langenge
- This member is
Jeg tænker også, ved mig selv: "mon ikke vi ellers er mange her på forum, der går ind for et samfund, der ikke har flere forbud end nødvendigt".Scooter skrev:Generer de nogen?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
- Randy M
- Platin Member
- Interesser: Jagt og våben
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 116 times
Langenge skrev:Jeg tænker også, ved mig selv: "mon ikke vi ellers er mange her på forum, der går ind for et samfund, der ikke har flere forbud end nødvendigt".Scooter skrev:Generer de nogen?

-
- Platin Member
- Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Tænkes der mon på de efterhånden ganske mange midaldrende mænd i panikalderen, der til tider ganske hensynsløst farer rundt i skoven på deres nyindkøbte tour de france on- og offroad cykler 

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Jeg går bestemt heller ikke ind for forbud som sådan, men lige det segment bør helt og holdent forbydes ved lov altså....Uldsok skrev:Tænkes der mon på de efterhånden ganske mange midaldrende mænd i panikalderen, der til tider ganske hensynsløst farer rundt i skoven på deres nyindkøbte tour de france on- og offroad cykler

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- Langenge
- This member is
Vis nu bare lidt hensyn og forståelse overfor hinandenTimber skrev:Jeg går bestemt heller ikke ind for forbud som sådan, men lige det segment bør helt og holdent forbydes ved lov altså....Uldsok skrev:Tænkes der mon på de efterhånden ganske mange midaldrende mænd i panikalderen, der til tider ganske hensynsløst farer rundt i skoven på deres nyindkøbte tour de france on- og offroad cykler

(måske på nær de tåber der kører traktor på hovedvejene mellem 07:00-09:00 & 15:00-17:00

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Det er jo lige det jeg mener... Hensyn er vejen frem. Det er bare ikke alle der er lige dygtige til det....Langenge skrev:Vis nu bare lidt hensyn og forståelse overfor hinandenTimber skrev:Jeg går bestemt heller ikke ind for forbud som sådan, men lige det segment bør helt og holdent forbydes ved lov altså....Uldsok skrev:Tænkes der mon på de efterhånden ganske mange midaldrende mænd i panikalderen, der til tider ganske hensynsløst farer rundt i skoven på deres nyindkøbte tour de france on- og offroad cyklerIngen grund til at forbyde mere end nødvendigt
![]()
(måske på nær de tåber der kører traktor på hovedvejene mellem 07:00-09:00 & 15:00-17:00For slet ikke at tale om de der særtransporter med vindmølledele på motorvejen omkring Århus i samme tidspunkt
)

M.v.h. Timber

- BackpackM
- Silver Member
- Interesser: Løb, HF-radio, min familie
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Jeg ville gerne forbyde ryttere, cyklister, hundeluftere samt alle andre skovgæster, når jeg selv er ude og løbe en tur i skoven
Jeg betaler rigeligt i skat, så derfor er lidt eneret i den time, jeg løber i, vel ikke meget at forlange
.
Mvh Michael

Jeg betaler rigeligt i skat, så derfor er lidt eneret i den time, jeg løber i, vel ikke meget at forlange

Mvh Michael
Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, natur og oplevelser
- Geografisk sted: Vestsjaelland
- Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 81 times
Hørt!!! Jeg har det lidt på samme måde med motorring 3 den ene gang om måneden jeg ager til hovedstaden... Det er vel ikke for meget forlangt at der kan tages lidt hensyn.....
(Ironi kan forekomme...)
(Ironi kan forekomme...)
12/76
.308
6,55x55
.22lr
.308
6,55x55
.22lr