Jeg er ikke så fint følende, så ingen grund til at beklageAgamemnon skrev:Beklager hvis jeg lød kort for hovedet. Dét du refererer til er den såkaldte "30/60 regel". En administrativ praksis hos våben kontorerne, der tidligere forhindrede udstedelse af tilladelser på rifler hvis disse ikke havde minimum 30 cm. pibe ogen totallængde på minimum 60 cm.Nicolai skrev:Er der ikke krav til minimums længde på rifler?? Det var jeg ellers sikker på. Troede også det var derfor man oplyste både pipe og total længde på ansøgning til riffel. Jeg undskylder hvis jeg ikke har talt sandt, det var ikke min mening.Agamemnon skrev:Nej..... Dét har vi ikke. Ikke for rifler, ihvertfald.Nicolai skrev: Der har vi jo allerede i Danmark regler for minimumslængde
Denne praksis er dog siden blevet indstillet og både ACØ og Rigspolitiet har erkendt at reglen ikke er hjemlet i dansk lov.
Emnet er behandlet i denne tråd:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=63088
.... Om dét så kommer til at ændre sig nu, hvis yderligere restriktioner vedtages i EU, er så en anden sag.

Jeg har forresten ændret mit tidligere indlæg, så der ikke længere står noget om at vi har begrænsning på længde i Danmark

Mvh Nicolai