Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½auto.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Randy M
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 116 times

Re: Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½auto.

Indlæg af Randy M » 1. jun 2016, 22:37

Agamemnon skrev:
Nicolai skrev:
Agamemnon skrev:
Nicolai skrev: Der har vi jo allerede i Danmark regler for minimumslængde
Nej..... Dét har vi ikke. Ikke for rifler, ihvertfald.
Er der ikke krav til minimums længde på rifler?? Det var jeg ellers sikker på. Troede også det var derfor man oplyste både pipe og total længde på ansøgning til riffel. Jeg undskylder hvis jeg ikke har talt sandt, det var ikke min mening.
Beklager hvis jeg lød kort for hovedet. Dét du refererer til er den såkaldte "30/60 regel". En administrativ praksis hos våben kontorerne, der tidligere forhindrede udstedelse af tilladelser på rifler hvis disse ikke havde minimum 30 cm. pibe ogen totallængde på minimum 60 cm.

Denne praksis er dog siden blevet indstillet og både ACØ og Rigspolitiet har erkendt at reglen ikke er hjemlet i dansk lov.

Emnet er behandlet i denne tråd:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=63088

:razz:

.... Om dét så kommer til at ændre sig nu, hvis yderligere restriktioner vedtages i EU, er så en anden sag.
Jeg er ikke så fint følende, så ingen grund til at beklage :razz: Jeg plejer at gøre en dyd ud af ikke at snakke om noget jeg ikke ved med sikkerhed, specielt i forhold til love og regler, der er nok forvirring i forvejen, men her smuttede den for mig :blink: Det var nemmelig også 30/60 reglen jeg havde i tankerne, også fordi et par stykker har fået afslag på de korte SIG 516 QCB ( mener det var den ). Jeg er dog ikke overrasket over at høre det var noget hjemmestrikket regel værk det med 30/60, fedt det er blevet slået fast det ikke er lov. i forhold til alt det EU crap... Jeg håber på det bedste, og frygter det værste. Der er nok ikke andet at gøre end at vente og se hvad det ender med, og eventuelt skrive til div relevante personer.

Jeg har forresten ændret mit tidligere indlæg, så der ikke længere står noget om at vi har begrænsning på længde i Danmark :thumbup:

Mvh Nicolai

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 76 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af K_Nielsen » 1. jun 2016, 22:48

Agamemnon skrev: Beklager hvis jeg lød kort for hovedet. Dét du refererer til er den såkaldte "30/60 regel". En administrativ praksis hos våben kontorerne, der tidligere forhindrede udstedelse af tilladelser på rifler hvis disse ikke havde minimum 30 cm. pibe ogen totallængde på minimum 60 cm.

Denne praksis er dog siden blevet indstillet og både ACØ og Rigspolitiet har erkendt at reglen ikke er hjemlet i dansk lov.
De har tilsyneladende glemt at koordinere praksis med ACV :mad:
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 75 times
Been thanked: 68 times

Indlæg af Kruffe » 3. jun 2016, 00:26

K_Nielsen skrev:
Agamemnon skrev: Beklager hvis jeg lød kort for hovedet. Dét du refererer til er den såkaldte "30/60 regel". En administrativ praksis hos våben kontorerne, der tidligere forhindrede udstedelse af tilladelser på rifler hvis disse ikke havde minimum 30 cm. pibe ogen totallængde på minimum 60 cm.

Nope, det har de ikke. ACV praktiserer ej heller pt. den såkaldte 30/60-regel.
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 76 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af K_Nielsen » 3. jun 2016, 06:48

Kruffe skrev:
K_Nielsen skrev:

Nope, det har de ikke. ACV praktiserer ej heller pt. den såkaldte 30/60-regel.
Lad mig omformulere: Visse medarbejdere hos ACV udsteder ikke, uden videre, tilladelse til riffel med pibelængde under 30 cm.
Jeg har en ansøgning liggende, som er sendt videre til en "fagkonsulent", omkring pibelængde spørgsmålet, der har den ligget i længe efterhånden.
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 24 times
Been thanked: 37 times

Indlæg af ACE1 » 3. jun 2016, 20:32

Svensken har det ikke let med deres politi, se fra 12:06

http://www.svtplay.se/video/8861197/rap ... 9-30%3Apla
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 211 times
Been thanked: 196 times

Indlæg af Caspian1911 » 4. jun 2016, 08:22

ACE1 skrev:Svensken har det ikke let med deres politi, se fra 12:06

Politikvinden er jo fuldstændig blank. :wall:
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 4. jun 2016, 09:19

Caspian1911 skrev:

Du bemærkede hårfarven, ikke?? :blink: ..................... :fun:

Men mere seriøst... Som herren i interviewet sagde, så er der jo minimal, hvis slet ikke, nogen sammenhæng mellem lovlige våben, og terror m.v....
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 329 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 4. jun 2016, 16:33

Timber skrev:
Caspian1911 skrev:

Du bemærkede hårfarven, ikke?? :blink: ..................... :fun:

Men mere seriøst... Som herren i interviewet sagde, så er der jo minimal, hvis slet ikke, nogen sammenhæng mellem lovlige våben, og terror m.v....
Men det er præcis det her vi er oppe imod: En voldsom inkompetence og uvidenhed i både de organer som laver reglerne der skal beskytte vores samfund, og en ofte lige så stor inkompetence og uvidenhed hos de rådgivere de omgiver sig med.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 4. jun 2016, 17:08

Det der er ikke inkompetence, det er en befalet bestillingsopgave fra højre oppe i systemet.

At betjente, når det kommer til våbenspørgsmål, taler mod bedre vidende, samt henviser til ikke eksisterende "statistik", er ikke noget ukendt fænomen, heller ikke herhjemme.

Våbenmodstand, uanset på hvilket niveau, er ideologisk betinget. Derfor helliger målet midlet - selv hvis midlet er en embedsmand som lyver for åben skærm.

:puke:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Knivfyren
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, skydevåben, blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Knivfyren » 5. jun 2016, 12:51

Jeg kan virkeligt ikke regne ud om GENVAL kun forslår forbud mod at have store magasiner til sin riffel eller store magasiner og rifler er kan benytte store magasiner?

Et forbud mod riflerne burde vel sige "Can be inserted" ?
Vedhæftede filer
er vi købt eller solgt.png
er vi købt eller solgt.png (37.83 KiB) Vist 5357 gange

Brugeravatar
Randy M
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Randy M » 5. jun 2016, 12:59

Bendt Bendtsen omtaler på sin facebook kommissionens løgn om drab begået i Europa med skydevåben. Godt at se :thumbup:

https://www.facebook.com/bendtbendtsen/ ... 4052609840

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 5. jun 2016, 13:03

Knivfyren skrev:Jeg kan virkeligt ikke regne ud om GENVAL kun forslår forbud mod at have store magasiner til sin riffel eller store magasiner og rifler er kan benytte store magasiner?

Jeg kan ikke læse det som andet end et forbud, siden alle de magasinvåben jeg kender til kan skyde indtil magasinet er tømt, uanset kapacitet.
Hvis deres forslag skulle give mening så skulle der være en tæller der holdt øje med hvor mange skud der er affyret siden sidste genladning, men sådan et apparat har jeg aldrig set.

Det vil sige, jeg har set det i Halo og andre computerspil, det er måske derfra de har deres viden?

Brugeravatar
Randy M
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Randy M » 5. jun 2016, 13:05

Knivfyren skrev:Jeg kan virkeligt ikke regne ud om GENVAL kun forslår forbud mod at have store magasiner til sin riffel eller store magasiner og rifler er kan benytte store magasiner?

Jeg tolker det som at våbnet er ulovligt HVIS der bliver sat et magasin i der kan indeholde +10 skud. Som du siger burde der stå "Can be inserted" hvis en AR15 f.eks skulle blive helt ulovlig.

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned

Indlæg af ACE1 » 5. jun 2016, 13:21

Så er det ikke så spændende mere at skyde i 'Open' IPSC herhjemme, med kun 20 skuds magasiner.

Vil de så lave 'frit lejde' aktioner for store magasiner? :rolf:

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 6. jun 2016, 12:01

Angående debatten om magasinstørelse, så er her en interessant video på youtube hvor de tester hvor stor forskel det gør om man er nødt til at genlade hyppigere.
Konklusionen er at det praktisk taget ikke gør nogen forskel om man har eet 30 skuds magasin eller tre 10 skuds.
Hvis jeg skal komme med lidt kritik, så er det nok sjældent at en person der er i gang med et shooting spree har magasinerne til at ligge i en pæn linje foran sig som de har her..

Man kan selvfølgeligt vende den om og sige at det viser at vi fint kan klare os med mindre magasiner, men der har jeg så nok holdningen at man skal have en grund til at forbyde ting, ikke til at tillade dem.

youtu.be/MCSySuemiHU

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 6. jun 2016, 14:52

ACE1 skrev:Så er det ikke så spændende mere at skyde i 'Open' IPSC herhjemme, med kun 20 skuds magasiner.
Vil de så lave 'frit lejde' aktioner for store magasiner? :rolf:
Det er da så latterligt at det er til at græde over!

Jeg har nogle 21-skuds magasiner, som jeg selv har tunet mig frem til. Bliver de ulovlige, skifter jeg fjeder/follower i dem, så er de nede på 20 skud igen.
Men jeg har også nogle Infinity magasiner som kan holde 21 skud http://www.zeromike.dk/produkter/59-inf ... wedge-alu/ - og ja, de er DYRE! Skal jeg bare acceptere et tab på mange tusinde kroner? Sådan noget forbandet svineri!
Slava Ukraini!

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned

Indlæg af ACE1 » 8. jun 2016, 08:55

Jeg læser dette som at alle ½-automater med aftagelige magasiner bliver forbudt:
Halvautomater för jakt berörs inte av förslaget. De halvautomater som har kapacitet för magasin med mer än 10 patroner kommer få särskild kontroll och kommer klassas som kategori A, bland de allra farligaste vapnen som är förbjudna.
http://nwt.se/asikter/ledare/2016/06/08 ... riksdagens

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 8. jun 2016, 09:54

ACE1 skrev:Jeg læser dette som at alle ½-automater med aftagelige magasiner bliver forbudt:
Halvautomater för jakt berörs inte av förslaget. De halvautomater som har kapacitet för magasin med mer än 10 patroner kommer få särskild kontroll och kommer klassas som kategori A, bland de allra farligaste vapnen som är förbjudna.
Det er faktisk rigtig svært at vide hvordan den del af forslaget vil blive fortolket - og lovgivning, som afhængig af fortolkning kan være alting eller ingenting, det er simpelthen uacceptabelt! Lad os lige kigge lidt på de semi-auto rifler.

3 mulige fortolkninger:
1. Alle semi-auto som man kan købe >10 skuds magasiner til, er klasse A og forbudt.
2. Alle semi-auto som man kan modificere magasiner til at indeholde >10 skud, er klasse A og forbudt.
3. Alle semi-auto som man MONTERER >10 skuds magasiner i, er klasse A og forbudt. Altså, de er tilladt, hvis man kun bruger magasiner med max 10 skud.

Vi kan alle sammen se at mulighed 3 lyder lidt søgt, og nok ikke er den fortolkning der bliver gældende, ikke?

Men en lignende fortolkning er mulig med pistoler, for der står noget tilsvarende i forslaget! Her er det bare 20 skud der er grænsen.
Så lad os kigge på pistolerne:
1. Alle semi-auto som man kan købe >20 skuds magasiner til, er klasse A og forbudt.
2. Alle semi-auto som man kan modificere magasiner til at indeholde >20 skud, er klasse A og forbudt.
3. Alle semi-auto som man MONTERER >20 skuds magasiner i, er klasse A og forbudt. Altså, de er tilladt, hvis man kun bruger

Er mulighed 3 stadig lidt for søgt? For hvis det bliver mulighed 1 eller 2 der bliver fortolkningen, så er størstedelen af de grovpistoler vi i dag bruger til sport, forbudt! Det vil med et slag koste mig over 100.000kr.

Vi er NØDT til at mønstre en MASSIV modstand mod dette her direktiv!
Slava Ukraini!

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 44 times
Been thanked: 63 times

Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½auto.

Indlæg af The Yeti » 8. jun 2016, 10:12

Fast Fumble skrev:
ACE1 skrev:Jeg læser dette som at alle ½-automater med aftagelige magasiner bliver forbudt:
Det er faktisk rigtig svært at vide hvordan den del af forslaget vil blive fortolket - og lovgivning, som afhængig af fortolkning kan være alting eller ingenting, det er simpelthen uacceptabelt! Lad os lige kigge lidt på de semi-auto rifler.

3 mulige fortolkninger:
1. Alle semi-auto som man kan købe >10 skuds magasiner til, er klasse A og forbudt.
2. Alle semi-auto som man kan modificere magasiner til at indeholde >10 skud, er klasse A og forbudt.
3. Alle semi-auto som man MONTERER >10 skuds magasiner i, er klasse A og forbudt. Altså, de er tilladt, hvis man kun bruger magasiner med max 10 skud.

Vi kan alle sammen se at mulighed 3 lyder lidt søgt, og nok ikke er den fortolkning der bliver gældende, ikke?

Men en lignende fortolkning er mulig med pistoler, for der står noget tilsvarende i forslaget! Her er det bare 20 skud der er grænsen.
Så lad os kigge på pistolerne:
1. Alle semi-auto som man kan købe >20 skuds magasiner til, er klasse A og forbudt.
2. Alle semi-auto som man kan modificere magasiner til at indeholde >20 skud, er klasse A og forbudt.
3. Alle semi-auto som man MONTERER >20 skuds magasiner i, er klasse A og forbudt. Altså, de er tilladt, hvis man kun bruger

Er mulighed 3 stadig lidt for søgt? For hvis det bliver mulighed 1 eller 2 der bliver fortolkningen, så er størstedelen af de grovpistoler vi i dag bruger til sport, forbudt! Det vil med et slag koste mig over 100.000kr.

Vi er NØDT til at mønstre en MASSIV modstand mod dette her direktiv!

Ja og en ting er hvordan det fortolkes dag et, men hvad sker der så efter næste terrorangreb som helt sikkert kommer direktiv eller ej. Strammer man så fortolkningen fra 3 til 1 uden yderligere muligheder for indsigelser ?

Og da der er tale om generel regulering så glem enhver tanke om erstatning efter reglerne for ekspropriaive indgreb.

The Yeti

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1071 times

Indlæg af Agamemnon » 8. jun 2016, 10:15

Fast Fumble skrev: Vi er NØDT til at mønstre en MASSIV modstand mod dette her direktiv!
:goodpost:
Det irriterer mig grænseløst at der allerede nu er ved at brede sig en tilsyneladende accept af at vi risikerer at få presset en række usaglige, løgnbaserede, stærkt partiske, antivåben-lobbyistiske, virkningsløse restriktioner ned over hovederne.... Denne lamme-fromme "når EU siger det, så er det jo bare sådan" attitude. Føj for fanden. :puke:

Hvor så jeg dog, uendeligt gerne briterne træde ud af EU med danskerne lige i hælene. Og hvor ville det dog glæde mig usigeligt at se EU, med sine fascistiske micro-management tendenser, styrte i grus, som følge heraf.

Hvor ville det dog glæde mig, hvis europæiske våbenejere gjorde fælles front og nægtede at efterkomme et så glødende eksempel på våbenhadsk symbolpolitik. Ikke fordi der nødvendigvis skal gå "from my cold, dead hands" i det, men hvor ville en smule civil ulydighed (der kan tage mange former) dog være klædeligt og på sin plads.

Jeg ønsker så brændende at redde ham den lille 12-årige knægt, der bor i min mave, (hvor han laver bål, griller snobrød, bygger tømmerflåde, skyder med bue og pil, bliver træt og beskidt og først kommer hjem flere timer efter at hans mor har kaldt på ham). Ham der får en kildende fornemmelse i maven, når han kører hurtigt over bakker OG når han skyder med Ar-15. Jeg fatter simpelthen ikke at Jean-Claude Juncker og resten af EU's levebrøds-idioter ikke kan lade ham lege i fred. Han gør hverken dém eller nogen andre noget ondt. :mad:

....Angry rant off.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Holten101
Gold Member
Gold Member
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 41 times

Indlæg af Holten101 » 8. jun 2016, 10:31

Agamemnon skrev:Det irriterer mig grænseløst at der allerede nu er ved at brede sig en tilsyneladende accept af at vi risikerer at få presset en række usaglige, løgnbaserede, stærkt partiske, antivåben-lobbyistiske, virkningsløse restriktioner ned over hovederne.... Denne lamme-fromme "når EU siger det, så er det jo bare sådan" attitude. Føj for fanden. :puke:

Hvor så jeg dog, uendeligt gerne briterne træde ud af EU med danskerne lige i hælene. Og hvor ville det dog glæde mig usigeligt at se EU, med sine fascistiske micro-management tendenser, styrte i grus, som følge heraf.

Hvor ville det dog glæde mig, hvis europæiske våbenejere gjorde fælles front og nægtede at efterkomme et så glødende eksempel på våbenhadsk symbolpolitik. Ikke fordi der nødvendigvis skal gå "from my cold, dead hands" i det, men hvor ville en smule civil ulydighed (der kan tage mange former) dog være klædeligt og på sin plads.

Jeg ønsker så brændende at redde ham den lille 12-årige knægt, der bor i min mave, (hvor han laver bål, griller snobrød, bygger tømmerflåde, skyder med bue og pil, bliver træt og beskidt og først kommer hjem flere timer efter at hans mor har kaldt på ham). Ham der får en kildende fornemmelse i maven, når han kører hurtigt over bakker OG når han skyder med Ar-15. Jeg fatter simpelthen ikke at Jean-Claude Juncker og resten af EU's levebrøds-idioter ikke kan lade ham lege i fred. Han gør hverken dém eller nogen andre noget ondt. :mad:

....Angry rant off.
Jeg anerkender din rant;-).....men er det ikke lidt at skyde ved siden af når nu EU IKKE diktere vores eller Briternes våbenlovgivning?. Vi følger den langt hen ad vejen og faktisk så holder vi en (selvvalgt) enddnu strammere kurs end EU reglerne. Briternes og vores egne politikere elsker denne slags stramninger og der er INGEN grund overhovede til at tro at en udmeldelse af EU vil fører noget som helst godt med sig på våbenområdet.

Som jeg ser det har vi kun en mulighed...og det er som du siger at europæiske våbenejere står sammen og bekæmper dette på EU niveau. Jeg frygter på ingen måde fælles europæiske regler, for vores nationale regler vil, generelt set, til enhver tid være strammere end noget de kan finde på ned i Brussels.

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned

Indlæg af ACE1 » 8. jun 2016, 10:33

Der nævnes disse undtagelser:
Men, det finns också ett stort antal undantag för bland annat frivilliga skytterörelsen, för museer, för forskning, kritisk infrastruktur, samlare och målskyttar.
Men vi har vist ikke godkendte dicipliner med ½-auto rifler i DK. ( målskyttar )

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 8. jun 2016, 10:41

ACE1 skrev:Men vi har vist ikke godkendte dicipliner med ½-auto rifler i DK. ( målskyttar )
Vi har to godkendte discipliner hvor ½-auto rifler er eksplicit tilladt i deres regelsæt, og hvis det ikke var for "fuck-you" linien "Stk. 3. Tilladelse efter stk. 1, nr. 3, kan kun gives til jagt." i våbencirkulæret, så er jeg ikke i tvivl om at der ville være givet tilladelser til ½-auto rifler, til sportsskydning.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 8. jun 2016, 10:48

Agamemnon skrev:Det irriterer mig grænseløst at der allerede nu er ved at brede sig en tilsyneladende accept af at vi risikerer at få presset en række usaglige, løgnbaserede, stærkt partiske, antivåben-lobbyistiske, virkningsløse restriktioner ned over hovederne.... Denne lamme-fromme "når EU siger det, så er det jo bare sådan" attitude. Føj for fanden. :puke:
Joh, men hvordan gør man modstand når hele det politiske system er med på vognen.
Både det her og Pinds Paranoia er kraftigt med i mine overvejelser næste gang der skal stemmes, men umiddelbart kan jeg ikke se anden mulighed end at stemme blank. Og hvad hjælper det?

Befolkningen som sådan syntes heller ikke at være specielt interesseret i deres borgerettigheder, så længe der ikke bliver beskåret i de ydelser de på den ene eller anden måde modtager. Brød og cirkus.

Jeg mindes et citat fra en af mine yndlingsforfattere, Terry Pratchett
The merest accident of microgeography had meant that the first man to hear the voice of Om, and who gave Om his view of humans, was a shepherd and not a goatherd. They have quite different ways of looking at the world, and the whole of history might have been different. For sheep are stupid, and have to be driven. But goats are intelligent, and need to be led.
De fleste danskere er får. Og af de få geder vi har er der desværre mange der har slået hovedt lige rigeligt.

Til dels må jeg også indrømme at jeg frygter at nutildags er "Stand up and be counted" blevet ændret til "Stand up and be registred", så jeg er lidt forsigtigt med hvad jeg skriver under på.

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 8. jun 2016, 11:08

Agamemnon skrev:
Fast Fumble skrev: Vi er NØDT til at mønstre en MASSIV modstand mod dette her direktiv!
:goodpost:
Det irriterer mig grænseløst at der allerede nu er ved at brede sig en tilsyneladende accept af at vi risikerer at få presset en række usaglige, løgnbaserede, stærkt partiske, antivåben-lobbyistiske, virkningsløse restriktioner ned over hovederne.... Denne lamme-fromme "når EU siger det, så er det jo bare sådan" attitude. Føj for fanden. :puke:

....Angry rant off.
Så kan dette måske trøste lidt, selv om jeg ikke ved hvor meget man skal lægge i sådan en undersøgelse..
http://ekstrabladet.dk/nationen/engelsk ... rk/6119461
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Besvar