Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
BraveSirWobin
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 7. nov 2016, 20:28
Interesser: Luftgevær, jagt
Geografisk sted: En skov i jylland

Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af BraveSirWobin » 7. nov 2016, 20:35

Godaften NVF

Jeg har for nyligt fået jagttegn, og har lyst tilsat investere i et våben.
Der render en masse mus rundt på min ejendom, og der er fugle som også må skydes.
Derudover søger jeg noget der er sjovt at skyde med.
Der skal ikke skydes efter noget der er større end krager osv (eventuelt fasan ved sæson).

Mit budget er ganske lavt, Ca 2k, kigger lige nu på en "crossman optimus" til 1600.
Det jeg så skal spørge om, hvordan er det reglerne er med kaliber og skyde på dyr?
Vil 4.5 være nok til de ting jeg vil?
Er der nogle der har erfaringer med våbenet, eller kan komme med forslag?

Det skal nævnes jeg er ny inden for denne verden, og ikke ved for ,eget om det.

Mvh jyden i skoven
"Citat af en kendt personlighed, til at udtrykke min egen personlige unikke individualisme"

- Migselv

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Timber » 7. nov 2016, 20:54

Pænt godaften, og velkommen til.. :welcome:

Mennøøøh, hvis du lige har taget jagttegn, bør du da vide at det hedder minimum 5.5mm, samt 200m/s v0.... :blink:

Plus at man ikke må skyde fasaner og småfugle med luftgevær..


Og for at komme tilbage til emnet, så vil jeg til enhver tid anbefale at købe tysk eller engelsk mekanik, evt. brugt hvis budgettet ikke er større.. Prøv at kigge under køb/salg sektionen her i forummet. der er et par luftgeværer til salg, har jeg set..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af C-X » 7. nov 2016, 22:31

Hvis din skov i Jylland kan udspecificeres, kunne det jo tænkes, at der var nogen i dit nærområde, der ville lade dig prøve noget grej.

Indeholder dit budget også optik? Det er et meget lavt budget, selv for brugt.
Hvis du ganger dit budget med faktor 2-2,5 så begynder det at ligne noget, hvor du får grejer der giver brugerglæde.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Robse » 7. nov 2016, 22:44

http://www.lolking.net/summoner/euw/36807004
:popkorn:
Jeg har for nyligt fået jagttegn....
Det jeg så skal spørge om, hvordan er det reglerne er med kaliber og skyde på dyr?
Vil 4.5 være nok til de ting jeg vil?
:freak:
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Timber » 7. nov 2016, 22:57

Robse skrev:http://www.lolking.net/summoner/euw/36807004
:popkorn:
Jeg har for nyligt fået jagttegn....
Det jeg så skal spørge om, hvordan er det reglerne er med kaliber og skyde på dyr?
Vil 4.5 være nok til de ting jeg vil?
:freak:
Tja....
Tilmeldt:
mandag, 07. november 2016 20:28
Senest aktiv:
mandag, 07. november 2016 20:37
Indlæg:
1 | Brugers indlæg
(0.00% af alle indlæg / 1.00 indlæg pr. dag)
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af C-X » 7. nov 2016, 23:14

Ja-ja, lad ham nu lige game færdig, inden han vender tilbage. Det haster vel ikke mere end det jager :blink:

Måske har han taget jagttegn på et weekend kursus? :???:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Uldsok » 7. nov 2016, 23:15

4,5mm luft må bruges til mus og rotter.

Til skader og krager skal du op i 5,5mm luft med mindst 200m/s og til fasaner skal du bruge en salonriffel med en anslagsenergi E0 på mindst 150 joule, eller et jagtgevær.

Med et budget på 2.000 kr. ville jeg starte med at købe en salonriffel.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Timber » 7. nov 2016, 23:35

C-X skrev:Ja-ja, lad ham nu lige game færdig, inden han vender tilbage. Det haster vel ikke mere end det jager :blink:

Måske har han taget jagttegn på et weekend kursus? :???:
Jo jo, selvfølgelig.. :fun:

Men selv om det er på et weekendkursus, så bør ovenstående da være udenadslære.. Ellers burde han da ikke være bestået altså..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Flugteren » 8. nov 2016, 00:25

Altså til de helt skudstærke mus ville jeg gå op i noget .454 Casull i en hygsom leveraction......du mangler ikke slagkraft! :rolf:

Er 4.5 mm nok? Ja, briterne nedlægger lystigt kaniner med den kaliber, så den fungerer helt ok til formålet.

MÅ du skyde dyr med jagttider med en 4.5/.177? Niks.

Jeg ved godt, at den nye jagtprøve mest af alt omhandler vildtgenkendelse, biologi og regler/bekendtgørelser (jeg var selv igennem den i foråret), men afsnittet omhandlende lovlige våbentyper og anslagskrav plejer man ikke sådan lige at glemme.

Til dit budget ville jeg overveje en salonriffel. Du finder ikke møj' udstyr for 2500 kr. Til jagt skal du op og bruge 7500 kr i luftgevær (inkl. kikkert) for at det ligner noget.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af C-X » 8. nov 2016, 09:24

Flugteren skrev:(...) Til dit budget ville jeg overveje en salonriffel. Du finder ikke møj' udstyr for 2500 kr. Til jagt skal du op og bruge 7500 kr i luftgevær (inkl. kikkert) for at det ligner noget.
Hold nu da op :shock:
Så er mit grej da helt ubrugeligt :fun:

Til 7k5 er der både til en luftskyder, pæn, men brugt salonriffel og et gammelt haglgevær.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Flugteren » 8. nov 2016, 09:30

C-X skrev:
Flugteren skrev:(...) Til dit budget ville jeg overveje en salonriffel. Du finder ikke møj' udstyr for 2500 kr. Til jagt skal du op og bruge 7500 kr i luftgevær (inkl. kikkert) for at det ligner noget.
Hold nu da op :shock:
Så er mit grej da helt ubrugeligt :fun:

Til 7k5 er der både til en luftskyder, pæn, men brugt salonriffel og et gammelt haglgevær.
Så er der så meget forskel på folk. Til jagt ville jeg ikke risikere, at jeg ikke kunne stole på mit grej fuldstændigt. Jeg ville nok anskaffe mig noget i stil med HW110 med en Leupold VX-2 monteret i en lille, fræk stålmontage, og en hyggelig lyddæmper. :giggle:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af C-X » 8. nov 2016, 10:11

Flugteren skrev: Så er der så meget forskel på folk. Til jagt ville jeg ikke risikere, at jeg ikke kunne stole på mit grej fuldstændigt. Jeg ville nok anskaffe mig noget i stil med HW110 med en Leupold VX-2 monteret i en lille, fræk stålmontage, og en hyggelig lyddæmper. :giggle:
Du ville nok... Ak, jeg forstår; dine spekulationer overtrumfer andres erfaringer...

Mindre kan gøre det. Mange bruger HW 77/97 og div. knækløbsmodeller uden problemer. En billig optik fra Nikko eller Hawke, der kan holde til fjedergevær og lyddæmper er totalt unødvendigt - både mht larm og præcision.
Det er grej der er testet, af mange herinde, og som man kan stole på. Budget 3-5k, alt efter om du vælger nyt eller brugt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

BraveSirWobin
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 7. nov 2016, 20:28
Interesser: Luftgevær, jagt
Geografisk sted: En skov i jylland

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af BraveSirWobin » 8. nov 2016, 10:27

Sikke en masse perfide mennesker der findes herinde, der tilsyneladende dømmer et menneske baseret på hvad man lige kan finde på internettet...

Som jeg kan høre på de knap så perfide mennesker, så må jeg nok holde mig til målskydning,(og mus, hvis jeg lige har våbenet på mig når de render rundt, eller hvis jeg kan ramme dem(Det sker nok ikke)) og vente med jagten til jeg kan få sparet op til noget ordenligt(Jeg har derudover ikke noget våbenskab endnu, og ved at disse som regel er ret pebrede, selv fra brugt).

Prøven blev bestået sidste år, og jeg har ikke gjort mere ved det siden, hvorfor jeg også spørger til disse ting med regler.

Og tak for de mange gode bud, har kigget på HW77/97, og kan se folk køber fra tyskland/holland(Køber man fra tyskland skal der selv sættes export fjeder i, og der har jeg ingen erfaring, hvorfor jeg ikke er helt tryg ved dette.

MEN, er der nogle der har decideret erfaring med Crosman, og denne specifikke model jeg snakker om? Er det noget skrammel, og skal jeg vente?

Jeg "gider" ikke bruge for mange penge på en 4.5, når jeg alligevel ikke må bruge den til andet end målskydning, så hellere vente til jeg har råd til et ordenligt 5.5 og våbenskab.

Mvh
"Citat af en kendt personlighed, til at udtrykke min egen personlige unikke individualisme"

- Migselv

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af C-X » 8. nov 2016, 10:37

Jeg har været i din situation; spar op og køb noget du bliver glad for. En .22 luft er lige så fin til mus, rotter og målskydning, som en .117 er.
Hvis du læser og reviews af luftgeværer, så vær omhyggelig med kildekritik. Mange der laver sådanne reviews er sponsoreret af fabrikanterne. Crossmans Benjamin serie får generelt gode anmeldelser, trods ringere aftræk. Desværre er de i DK sværere at finde og sælges til priser, hvor du alligevel er tæt på Weihrauch. Pas på alt der skyder sygt hårdt, de skyder i reglen forbi.

Hvis din skov er nær Randers, har jeg et par HW 97 der kan ses med fingrene.

Mht våbenlov og jagtlov er vi altid perfide herinde :smile:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Kleth » 8. nov 2016, 10:53

Skal du kun skal plinke på kortere afstande og kan nøjes med 7,5J så er dette en fin 4,5mm luftskyder
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/10832
Den har energi til skadedyrsbekæmpelse og skyder glimrende med bl.a. H&N Sport

Ellers kig på DBA og Gul&Gratis efter Diana og Weihrauch luftgeværer. Prøv at undgå fristelsen til at købe et luftegevær der "skyder sindsygt hårdt" (forbi).
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

BraveSirWobin
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 7. nov 2016, 20:28
Interesser: Luftgevær, jagt
Geografisk sted: En skov i jylland

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af BraveSirWobin » 8. nov 2016, 10:54

C-X skrev:Jeg har været i din situation; spar op og køb noget du bliver glad for. En .22 luft er lige så fin til mus, rotter og målskydning, som en .117 er.
Hvis du læser og reviews af luftgeværer, så vær omhyggelig med kildekritik. Mange der laver sådanne reviews er sponsoreret af fabrikanterne. Crossmans Benjamin serie får generelt gode anmeldelser, trods ringere aftræk. Desværre er de i DK sværere at finde og sælges til priser, hvor du alligevel er tæt på Weihrauch. Pas på alt der skyder sygt hårdt, de skyder i reglen forbi.

Hvis din skov er nær Randers, har jeg et par HW 97 der kan ses med fingrene.
Tak for et godt svar, det kan bruges til noget.

Kan høre det ville være en god idé at vente. I kan nok forestille jer, at med det lave budget jeg har sat, kommer det nok til at tage noget tid, så jeg må fortsat skyde målskydning med min gamle HW40 PCA luftpistol. Skulle lysten alligevel blive for meget og jeg køber en billig 4.5 riffel til målskydning, kan det jo være jeg dukker op herinde og spørger på ny.

Tak for tilbuddet, jeg takker nej. Ingen grund til at få mere lyst til investere i et våben jeg lige nu ikke har råd til.(Har dog boet i Randers, og besøger det sommetider)

Af interesse, hvad er "sygt hårdt"? Hvor går grænsen mellem power og præcision?
"Citat af en kendt personlighed, til at udtrykke min egen personlige unikke individualisme"

- Migselv

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Flugteren » 8. nov 2016, 11:13

BraveSirWobin skrev:
C-X skrev:Jeg har været i din situation; spar op og køb noget du bliver glad for. En .22 luft er lige så fin til mus, rotter og målskydning, som en .117 er.
Hvis du læser og reviews af luftgeværer, så vær omhyggelig med kildekritik. Mange der laver sådanne reviews er sponsoreret af fabrikanterne. Crossmans Benjamin serie får generelt gode anmeldelser, trods ringere aftræk. Desværre er de i DK sværere at finde og sælges til priser, hvor du alligevel er tæt på Weihrauch. Pas på alt der skyder sygt hårdt, de skyder i reglen forbi.

Hvis din skov er nær Randers, har jeg et par HW 97 der kan ses med fingrene.
Tak for et godt svar, det kan bruges til noget.

Kan høre det ville være en god idé at vente. I kan nok forestille jer, at med det lave budget jeg har sat, kommer det nok til at tage noget tid, så jeg må fortsat skyde målskydning med min gamle HW40 PCA luftpistol. Skulle lysten alligevel blive for meget og jeg køber en billig 4.5 riffel til målskydning, kan det jo være jeg dukker op herinde og spørger på ny.

Tak for tilbuddet, jeg takker nej. Ingen grund til at få mere lyst til investere i et våben jeg lige nu ikke har råd til.(Har dog boet i Randers, og besøger det sommetider)

Af interesse, hvad er "sygt hårdt"? Hvor går grænsen mellem power og præcision?
Når en almindelig klassisk fjederriffel accelerer en lille .177 hagl op i det transsoniske leje har haglet en tendens til at "tumble" og gå ud af sin ballistiske bane. Det er derfor, at man helst holder sig på under 290 m/s med luftrifler, da man så tager højde for brug af lettere hagl end anbefalet, men tunge hagl vil ikke være alt for påvirket af en lavere hastighed og dermed krummere ballistisk bane.

Sygt hårdt er mellem 300-350 m/s.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Kleth » 8. nov 2016, 11:20

BraveSirWobin skrev:Af interesse, hvad er "sygt hårdt"? Hvor går grænsen mellem power og præcision?
Jeg vil sige præcision over power!
Energi har ikke meget at sige hvis det ikke leveres korrekt, hvor i mod at lidt energi kan være meget effektivt når det leveres præcist.
Power er for at drive et (tungt) hagl den nødvendige distance.
---
Edit - Slået af en bedre beskrivelse :thumbup:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af C-X » 8. nov 2016, 11:22

Hvis behovet er her og nu (det kender vi vist alle), så køb noget rimelig godt, her og nu!

Denne kunne let gøre mig kåd; http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/11370

Hvis du er lidt mere tålmodig, så kig brugtmarkedet igennem.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Holmgren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 5. nov 2013, 08:43
Interesser: Nnnn
Geografisk sted: Nnnn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Holmgren » 8. nov 2016, 11:28

"Sygt hårdt" er mere end ca. 340 m/s (lyden hastighed, sådan ca.) Ved den hastighed bliver haglet meget ustabilt og det larmer også lidt rigeligt.

Mange fabrikanter er dog noget optimistiske med angivelsen af fart. De har brugt et meget let hagl, med meget lidt friktion, og så bliver den målte udgangshastighed meget høj.

Et fjedergevær er ret let at drosle ned, ved at skære noget af fjederen. Når du har skåret den ned skal du varme den sidste vinding til den bliver rødglødende og lave en pæn afslutning. Det er ikke særlig svært. Husk at bruge olie - IKKE vand til at køle den ned.

Så hvis du har mod på at rode lidt med tingene selv, så kan et billigt gevær der skyder sygt hårdt godt ende med et helt anvendeligt resultat.

Jeg vil foreslå dig at gå efter noget med en udgangshastighed på ca. 280 m/s. Det er rigeligt til at tage livet af diverse skadedyr og der er igen problemer med ustabile hagl.
...

BraveSirWobin
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 7. nov 2016, 20:28
Interesser: Luftgevær, jagt
Geografisk sted: En skov i jylland

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af BraveSirWobin » 8. nov 2016, 11:31

Fantastisk, men som tingene lyder ender jeg nok med noget 4.5 målskydnings halløj.

Tvivler stærkt på at jeg kan ramme de mus der render rundt. Sidder som regel indedøre og ser dem rende rundt ude når jeg ser dem.

Men mange tak for tippene.
"Citat af en kendt personlighed, til at udtrykke min egen personlige unikke individualisme"

- Migselv

BraveSirWobin
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 7. nov 2016, 20:28
Interesser: Luftgevær, jagt
Geografisk sted: En skov i jylland

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af BraveSirWobin » 8. nov 2016, 11:35

C-X skrev:Hvis behovet er her og nu (det kender vi vist alle), så køb noget rimelig godt, her og nu!

Denne kunne let gøre mig kåd; http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/11370

Hvis du er lidt mere tålmodig, så kig brugtmarkedet igennem.
Der er vidst ikke så meget at komme efter på DBA lige nu. Har dog ikke tjekket andre steder, men det vil jeg prøve.

Mht til den du linker, skal der købes exportfjeder der selv skal udskiftes? Og hvis dette er tilfældet, kan jeg så finde steder hvor der er gode og udførlige instruktioner? (Ville være bange for at ødelægge geværet, hvis det var)
"Citat af en kendt personlighed, til at udtrykke min egen personlige unikke individualisme"

- Migselv

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af C-X » 8. nov 2016, 11:41

Mener at bl.a. brugeren Airsmith skruer en del i Diana'er, så der kommer nok nogle guldkorn. Der er nogle brugere herinde, der har både værktøjet og erfaringen, som man kan prøve at få assistance fra. Det har jeg selv haft held med.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af Timber » 8. nov 2016, 16:06

BraveSirWobin skrev:
C-X skrev:Hvis behovet er her og nu (det kender vi vist alle), så køb noget rimelig godt, her og nu!

Denne kunne let gøre mig kåd; http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/11370

Hvis du er lidt mere tålmodig, så kig brugtmarkedet igennem.
Der er vidst ikke så meget at komme efter på DBA lige nu. Har dog ikke tjekket andre steder, men det vil jeg prøve.

Mht til den du linker, skal der købes exportfjeder der selv skal udskiftes? Og hvis dette er tilfældet, kan jeg så finde steder hvor der er gode og udførlige instruktioner? (Ville være bange for at ødelægge geværet, hvis det var)
Hvis ikke den er solgt, er denne her et rigtigt godt bud...viewtopic.php?f=73&t=66416

Edit, eller den her.. Så kan det næsten ikke blive billigere...viewtopic.php?f=73&t=66393
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

BraveSirWobin
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 7. nov 2016, 20:28
Interesser: Luftgevær, jagt
Geografisk sted: En skov i jylland

Re: Nyt luftgevær, ekspertråd søges.

Indlæg af BraveSirWobin » 8. nov 2016, 16:34

Timber skrev:
BraveSirWobin skrev:
C-X skrev:Hvis behovet er her og nu (det kender vi vist alle), så køb noget rimelig godt, her og nu!

Denne kunne let gøre mig kåd; http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/11370

Hvis du er lidt mere tålmodig, så kig brugtmarkedet igennem.
Der er vidst ikke så meget at komme efter på DBA lige nu. Har dog ikke tjekket andre steder, men det vil jeg prøve.

Mht til den du linker, skal der købes exportfjeder der selv skal udskiftes? Og hvis dette er tilfældet, kan jeg så finde steder hvor der er gode og udførlige instruktioner? (Ville være bange for at ødelægge geværet, hvis det var)
Hvis ikke den er solgt, er denne her et rigtigt godt bud...viewtopic.php?f=73&t=66416

Edit, eller den her.. Så kan det næsten ikke blive billigere...viewtopic.php?f=73&t=66393

Tjaa, HW'eren er jo cal 5.5, så skal jeg have anskaffet mig et våbenskab :) Men den anden er da absolut en mulighed.
"Citat af en kendt personlighed, til at udtrykke min egen personlige unikke individualisme"

- Migselv

Besvar