... eller måske kl. 14, som der står når man klikker sig ind på linketMapzter skrev:Konferencen bliver live-streamet i dag, kl. 13.30:

... eller måske kl. 14, som der står når man klikker sig ind på linketMapzter skrev:Konferencen bliver live-streamet i dag, kl. 13.30:
Foreløbigt kan jeg kun tælle én tåbe.
Alain Alexis som taler på vegne af kommisionen kan virkelig bringe mig op i det orange felt.Agamemnon skrev:Foreløbigt kan jeg kun tælle én tåbe.
Jeg er sgu nok mere i det rødeMapzter skrev:Alain Alexis som taler på vegne af kommisionen kan virkelig bringe mig op i det orange felt.Agamemnon skrev:Foreløbigt kan jeg kun tælle én tåbe.
Målet helliger midlet - konklusionen er jo givet, fra deres side.Glockster skrev:Ikke desto mindre fortsætter man uanfægtet med at forsvare lovforslaget.....med andre ord...den fiser ikke ind på lystavlen...
Det lyder bare som et ekstra lag bureaukrati, i forvejen er våbentilladelsen vel en "dispensation" fra forbuddet mod at eje våben.ACE1 skrev:Ford sagde noget i stil med:
visse ½-autoer ryger i gruppe A, men sportskytter vil kunne få dispensation til tilladelse og våbenpas.
Umiddelbart fik jeg følgende ud af hendes indlæg:ACE1 skrev:Ford sagde noget i stil med:
visse ½-autoer ryger i gruppe A, men sportskytter vil kunne få dispensation til tilladelse og våbenpas.
Jeg tror det afsnit sigter på tidligere militærevåben der er ombygget, ikke civile udgaver der er født som halvautomatiske.Badaka skrev:så hvis jeg går ud og køber en AR-15 gøb i aften (og får tilladelsen), hvad er så devisen? at jeg aldrig kan sælge den igen?
Hensigten er sikkert fin, men et billede siger mere end tusinde ord.ReneKJ skrev:Jeg tror det afsnit sigter på tidligere militærevåben der er ombygget, ikke civile udgaver der er født som halvautomatiske.Badaka skrev:så hvis jeg går ud og køber en AR-15 gøb i aften (og får tilladelsen), hvad er så devisen? at jeg aldrig kan sælge den igen?
Vi er splittede, og så nytter det ikke bare at sige "Lad være med det" når der er grundlæggende forskelle der splitter os.Herbert skrev:Synd europæiske våbenejere aldrig forstod nødvendigheden af lobbyisme og sammenhold, når man er oppe imod stater og en velfundet antivåbenlobby med nærmest ubegrænsede økonomiske resurser bag sig.
Sammenhold betyder (naturligvis) ikke man bevidstløst og med hovedet under armen bakker op om en ledelse der har en kontraproduktiv tilgang til våbenpolitiske spørgsmål, tværtimod den står man sammen om at udskifte hurtigst muligt. Sammenhold betyder ikke misforstået loyalitet med en forstokket ledelse der er ude af trit med medlemmerne.ReneKJ skrev:Vi er splittede, og så nytter det ikke bare at sige "Lad være med det" når der er grundlæggende forskelle der splitter os.Herbert skrev:Synd europæiske våbenejere aldrig forstod nødvendigheden af lobbyisme og sammenhold, når man er oppe imod stater og en velfundet antivåbenlobby med nærmest ubegrænsede økonomiske resurser bag sig.
Se nu bare på balladen i Skytteforeningerne. "Sammenhold" ville natuligt nok være at følge ledelsens holdning, og hvor ender vi så henne?
Sagtens.Badaka skrev:syntes de giver den ret godt gas ved "ban ak47 and AR15 families..."
Kunne man frygte at det blev godkendt?
Jeg er ikke stiv i EU- bureaukratiet, men er det her ikke en rapport fra en tredjepart der ikke sidder i udvalget, men kommer med en general statusrapport? En stærkt farvet en, oven i købet.LHT skrev:Fandt lige denne perle via http://firearms-united.com.
En progress rapport der bla nævner:
"The Commission's position is clear that semi-automatic assault weapons derived from the "AK 47 Kalashnikov family" and the "AR 15 family" should be banned for civilian use given that they were designed for military use. Magazine sizes for short and long firearms should be limited to 10 rounds"
https://www.parlament.gv.at/PAKT/EU/XXV ... 671764.pdf
Det passer da ikke med hvad selve udvalget har udtalt sig om?Following two trilogue meetings, the co-legislat
ors were still unable to agree on the revision
of the
Firearms Directive
. These negotiations must be unb
locked to take military grade
assault weapons off the streets including those converted to semi-automatic use. The
Commission's position is clear that semi-autom
atic assault weapons derived from the "AK 47
Kalashnikov family" and the "AR 15 family" should
be banned for civilian use given that they
were designed for military use. Magazine sizes for short and long firearms should be limited
to 10 rounds and should be subject to authoris
ation and stringent checks and any derogation
should be strictly limited and tightly controlled.
EU citizens expect swift progress in this area
to ensure their protection, so we must reac
h agreement before the end of 2016 on this key
piece of legislation.
Jeg læser det heller ikke som en officiel udmelding og tilføjelse til det oprindelige udkast.ReneKJ skrev:Jeg er ikke stiv i EU- bureaukratiet, men er det her ikke en rapport fra en tredjepart der ikke sidder i udvalget, men kommer med en general statusrapport? En stærkt farvet en, oven i købet.LHT skrev:Fandt lige denne perle via http://firearms-united.com.
En progress rapport der bla nævner:
"The Commission's position is clear that semi-automatic assault weapons derived from the "AK 47 Kalashnikov family" and the "AR 15 family" should be banned for civilian use given that they were designed for military use. Magazine sizes for short and long firearms should be limited to 10 rounds"
https://www.parlament.gv.at/PAKT/EU/XXV ... 671764.pdf
Hvem er den overhoved fra, der er ingen afsender eller underskrift?
Det passer da ikke med hvad selve udvalget har udtalt sig om?Following two trilogue meetings, the co-legislat
of the
Firearms Directive
assault weapons off the streets including those converted to semi-automatic use. The
were designed for military use. Magazine sizes for short and long firearms should be limited
piece of legislation.
Sidst jeg hørte noget hed grænsen 20 skud, og den "familie-snak" fandtes overhoved ikke.
Her er kilden:ReneKJ skrev:Jeg er ikke stiv i EU- bureaukratiet, men er det her ikke en rapport fra en tredjepart der ikke sidder i udvalget, men kommer med en general statusrapport? En stærkt farvet en, oven i købet.
Hvem er den overhoved fra, der er ingen afsender eller underskrift?
of the
Firearms Directive
piece of legislation.
Sidst jeg hørte noget hed grænsen 20 skud, og den "familie-snak" fandtes overhoved ikke.