Spaniel skrev:Aller først, så er der ikke noget med 7cm længere. Det røg da knivloven blev indført.
Derudover forstår jeg ikke rigtigt at folk herinde er så måbende over det. Et kendt bandemedlem skal ikke rende rundt med en kniv i nattelivet, punktum.
At en bandetosse fik 7 dage betyder ikke at du får 7 dage næste gang du har en kniv med på fisketur.
Så må de forbyde tidligere straffede at gå med kniv.
Der skal være lighed for loven, og det skal være muligt på forhånd at vide om det man foretager sig er ulovligt.
Lovligheden skal ikke variere alt efter om anklagemyndigheden er tøsefornærmet fordi de ikke kunne få mig dømt for at stå bag den globale opvarmning.
Der snakkes om "anerkendelsværdigt formål", men en lommekniv er netop et værktøj man altid har på sig til et
potentielt behov.
Hvad de har gjort er at trække de samme begrænsninger som før galt store knive ned over lommeknive, hvilket er fuldstændigt tåbeligt.
Det er to helt forskellige typer værktøj.
At man siger pyt med retssikkerheden, det var jo bare en slyngel bekymrer mig en hel del.
Ad helvede til med slynglen, det er konsekvensen for hele vores retsvæsen der bekymrer mig.
Hvis man begynder at lade staten dømme folk alt efter om de kan lide dem eller ej, så har vi åbnet dørene for noget der kan blive meget grimt.
Og jeg vil ikke længere sige "Det sker ikke i danmark". Det overvågnings og kontrol-samfund vi har i dag ville være blevet anset for en dårlig vittighed for 20 år siden.