Og alligevel så hører vi konstant om vold med skydevåben. Betjenten der blev skudt i dag, Morder-morfar der dræbte en advokat.Multebear skrev:Jeg kan da sagtens forholde mig til skuddrab. Er der noge specielt du tænker på?ReneKJ skrev:
Hvorfor forholder du dig ikke til alle de skuddrab der har været?
Syntes du at vi skal legalisere skydevåben fuldstændigt, når antallet af drab bare vil stige og stige?
Den danske våbenlov er meget restriktiv, og det synes jeg er fint. Jeg er ikke jæger eller sportsskytte. Men jeg synes at vi har nogle fine regler på området. Forskellen er bare, at man ikke skal have våbentilladelse til kniv, det skal man til skydevåben. Enhver idiot kan købe en kniv, det er lidt mere vanskeligt med skydevåben. Desuden har man ikke brug for et skydevåben, når man skal til bageren, hente pakker på posthuset, sejler, fisker osv. Så det er lidt svært at sammenligne skydevåben med blankvåben.
Det forekommer mig at der er klart bedre argument for at fjerne de totalt overflødige skydevåben fra samfundet.
Og alligevel så fokusere du på lommeknivene, der ellers har været almindelige i mange årtier uden at gøre noget væsen ud af sig?
Hvorfor får legetøjet et fripas, mens værktøjet forbydes?
Hvor mange drab har der i det hele taget været med de gamle, lovlige lommeknive der især var kendt for deres evne til at klappe sammen om fingrene på enhver der forsøgte at stikke med dem?
Jeg er naturligvis ikke ude på at få forbudt skydevåben, pointen er at det her er lovgivning baseret på følelser i stedet for fakta, og det kan anvendes nøjagtigt lige så overbevisende mod vores andre våben. For dem kan vi undvære totalt, ikke bare "i byen"