Marius skrev:Spaniel skrev:Hvorfor ikke hilse tiltag til at reducere antallet af indbrud velkommen i stedet for at gå i selvsving over "uhhh, de onde mennesker på borgen". ?
Flere steder i udlandet er der netop lovkrav omkring sikring af sit hjem, hvilket har reduceret antal af indbrud væsentligt. Eftersom de nye lovforslag er rettet imod ændring af bygningsreglementet kommer det ikke til at betyde, at alle pludseligt skal ud og sikre deres hjem. Men derimod krav til sikring ifbm nyopførelse, renovering osv.
Hovedparten af døre/vinduer i danske hjem kan åbnes med noget så simpelt som en skruetrækker på ingen tid. Måske skulle man bare erkende, at det efterhånden er mange år siden man kunne lade sin hoveddør stå uaflåst. Når folk så stadigt ikke magter at selv sikre sit hjem, så er det fint for mig at man må lovgive sig ud af det.
Fordi det er et fordyrende indgreb i den personlige frihed.
Jeg forstår ikke hvorledes man som politiker BÅDE kan mene at grænsekontrol er meningsløs, samtidigt med at man mener at folk ejendom skal være bedre beskyttet. Man savner næsten det argument der altid bliver anvendt ifbm. den manglende mulighed for at forsvare sig selv nemlig 'at det blot vil eskalere de kriminelles metoder'.
Nu har Marius jo argumenteret rigtigt godt, og så kan jeg da fortsætte..

Efter at have repareret utallige indbrudsskader de sidste 25 år, så vil jeg sige at min erfaring er at jo mere "sikker" man laver et hus, jo mere bliver smadret for at komme h.h.v. ind og ud igen... Og hvis de har tiden til det, så skal de nok komme ind, næsten lige meget hvor meget du sikrer..
De ekstra 3 minutter man skulle kunne redde i reaktionstid, er da hat og brille, hvis det er et hus som ligger mere end 500 meter fra nærmeste politistation.. I forvejen rykker de jo ikke ud for småting, og hvis der alligevel er 30-40 minutters ventetid på politiet kommer, er det ren symbolpolitik..
Jeg forudser kronede dage hos diverse firmaer der gør i sikkerhed, men for kunden er det kun en ekstra udgift der batter nada..