Kenneth Jensen skrev:@Fast Fumble: Det ser ud til at vi egentlig er enige, så jeg gider ikke gå ud i yderligere ordkløvning med dig om den sag,
Ordkløveri?
Dette er et debatforum. Deuce stiller et meget relevant spørgsmål.
Du svarer:
Et magasin kræver ikke tilladelse i DK - hvis du vel at mærke har tilladelse til våbnet det hører til.
Jeg siger ikke du svarer forkert, jeg siger bare svaret er på kanten - altså det er svært at gennemskue, om du antyder at der ikke er ulovligt. Og derfor prøver jeg at præcisere svaret.
Jeg prøver ikke at ordkløve, jeg prøver at give Deuce det svar han bad om.
Kenneth Jensen skrev:"Jeg skriver derudover specifikt at HVIS man har våbentilladelse til et våben der bruger det pågældende magasin, så skal man ikke have tilladelse til magasinet."
Og det skriver du til en der i sit spørgsmål specifikt har påpeget at han ikke har tilladelse til våbnet i Danmark. Er det så ikke fair nok at prøve at skrive svaret lidt klarere?
Har du læst JRexA's svar? Han prøver sådan set det samme.
Kenneth Jensen skrev:...og så vælger at tolke det som at jeg påstår at enhver våbentilladelse ethvert sted i verdenen er ok, så bliver det lidt trægt at kommunikere.
Nej, det har jeg da bestemt ikke givet udtryk for!
Her hvor jeg kommer fra, der er en kløvning en der ikke er ret dygtig. Faktisk lidt en klovn.
Fra Jyske ordbog:
(overført) = klodset el. sær mandsperson/barn/dyr; stor klodset ting [Vends (inkl. Læsø), Han (inkl. nabosogne af Thy), spredt i Him, spor. i øvrige Nord- og Østjy samt SVJy; se kort; syn.: Ìkløve]
Kløvning ¨ = uformelig Klods af noget: Sten, Træ, tyk Melma osv. Ligesaa om et Klods af et Menneske eller et Dyr. Lars.Ordb.121. a kunde lige saa let ha’ faaet ham (dvs. en flot fyr, til mand) hvis a saa ikke i det samme var bleven tyk (dvs. gravid) ved ham Kløvningen, a har nu. Skjoldb.RF.IV.291. kløvning ¨ Det kan betyde ¨ kluntet af optræden, men også med henblik på det mentale: en, der ikke er til at have med at gøre. BørglumH. (sagt til hest, ved pløjning:) do ka wal følle fuw¶n, de ¶j klÒwning! = du kan vel følge furen, din kløvning! AEsp.VO. \ (i tryktabshelhed, jf. GodeOrd.465ff.:) Wi hae sò¶nt i forræsten møj¶ tjön¶ bette Klöwning Knetj ¨ der hjalp mæ Kræ¶ å Kretter = vi havde sådan en forresten meget køn lille klodrian af en knægt, der hjalp med (til at passe) fjerkræ og kreaturer.
Ordkløveri, det er det du mener jeg gør med denne posting (men heller ikke det er vi helt enige om).
En ordkløvning, det må være en der ikke er ret god til at udtrykke sig med ord, så andre kan forstå ham. Men det er ikke et udtryk jeg er faldet over før :-)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!