Besøg af politiet
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Besøg af politiet
Det virker altså ret ubehjælpeligt, når din kritik er baseret på usandheder.
Der er et samarbejde mellem DJ og sportskytterne. Både i form af fælles skydninger men også overfor etaten. Man kan påstå at der ikke er nok, men at fremføre at der intet er, det er åbenlyst ikke korrekt.
Kom venligst med noget bare lidt relevant kritik, i stedet for det evindelige ukonstruktive bavl, som blot afsporer debatten yderligere.
Det er ret vigtigt, at de relevante organisationer får præsenteret de sager der er, hvis man ønsker de skal reagere på dem!
Hvis jeg ikke var medlem af DJ og fik problemer med mine jagtvåben, så ville jeg melde mig ind straks og bede dem tage sagen. Det er også det de er der form.
Der er et samarbejde mellem DJ og sportskytterne. Både i form af fælles skydninger men også overfor etaten. Man kan påstå at der ikke er nok, men at fremføre at der intet er, det er åbenlyst ikke korrekt.
Kom venligst med noget bare lidt relevant kritik, i stedet for det evindelige ukonstruktive bavl, som blot afsporer debatten yderligere.
Det er ret vigtigt, at de relevante organisationer får præsenteret de sager der er, hvis man ønsker de skal reagere på dem!
Hvis jeg ikke var medlem af DJ og fik problemer med mine jagtvåben, så ville jeg melde mig ind straks og bede dem tage sagen. Det er også det de er der form.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 92 times
Der mangler, som du selv siger, en samlet organisation for alle våbenejere (jægere, sportsskytter, samlere, m.m.)Kristian_J skrev:Nej, det vil jeg faktisk ikke. DJ har bøjet sig forover i al for lang tid. DGI er ikke en skid bedre.C-X skrev: Så lad venligst være med at kaste lort på DJ.
Der findes ikke en ordentlig organisation der varetager ALLE skytters interesser og DJ har travlt med KUN at varetage deres interesser inden for jagt, men DIG KUN interesserer sig for sportsskydning.
Samarbejdet imellem de to er ikke-eksisterende og der er hvad der sker når man lader pattebørn ind i bestyrelsen.
Havde jeg midlerne ville jeg stifte sådan en omgående.
Som jeg ser det er DGI, og DJ for uenige om hvad der skal ske, DGI strammer selv deres tommelskruer hver gang de kan, og DJ virker en kende passive for mig.
Vi mangler noget i stil med Foreningen af Danske Våbenejere (FDV), eller Dansk Våbenejeres Interesse Organisation DVIO) Eller hvad man nu skulle kalde den.
Og undskyld for Off-Topic.
Håber at politiet ser lyset meget snart, og aflevere våbnet til 600 igen, undskylder for ulejligheden, og at de næste gang tænker sig om inden de farer ud til en (så vidt jeg ved) fredelig borger.
At de har dårlig samivittighed over at de ikke reagerede dengang deres kollega blev skudt, retfærdiggør ikke at de farer sådan frem med et SWAT team når de får en anmeldelse.
Det var det de burde have gjort ved tyveriet af en pistol der førte til politibetjents død.
Det de burde have gjort, var at slå 600 op i registeret, og se om han har gyldige våbentilladelser, og om der er noget i den "sorte bog" angående lovovertrædelser der gør at han udgør en fare for samfundet.
Om ikke andet kunne de have sendt 2 betjente ud for at tage en snak med ham angående anmeldelsen.
Desuden er det bekymrende at politiet generelt har en mangelfuld viden omkring våben, at de ikke ser ud til at forstå hvad 600 fortæller dem om våbnet da de ser på riflen hjemme hos ham.
7,62x54R Glory to the Mosin.
- Formandlao
- Silver Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Vendsyssel
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Det forstår jeg simpelthen ikke en bønne af!? Dvs. at alle der har en lovligt erhvervet halvauto når som helst kan få denne inddraget på ubestemt tid .... fordi den lige skal til teknisk undersøgelse!? Er jeg den eneste der undrer mig dybt over denne fremgangsmåde?600 skrev:Niks. Det kan tage uger eller måneder sagde receptionisten. Ser ik ud til de har særlig travlt.Formandlao skrev:Har Politiet ikke oplyst hvornår du får dit lovlige våben retur?Formandlao skrev:600 skrev:I skal have tak for jeres input. Hvis det når så langt er jeg taknemlig for at folk herinde gider at doner penge.
Håber ik kører så langt ud :-)
Diligentia, Vis, Celeritas
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 14 times
De har jo ikke indraget noget, hvis 600 selv har sagt ja til at de kunne tage riflen med. Derfor er der vel heller ikke nogen juridisk begrænsing på hvor lang tid en sådan undersøgelse må tage.Formandlao skrev:Det forstår jeg simpelthen ikke en bønne af!? Dvs. at alle der har en lovligt erhvervet halvauto når som helst kan få denne inddraget på ubestemt tid .... fordi den lige skal til teknisk undersøgelse!? Er jeg den eneste der undrer mig dybt over denne fremgangsmåde?600 skrev: Niks. Det kan tage uger eller måneder sagde receptionisten. Ser ik ud til de har særlig travlt.
-
- Gold Member
- Interesser: Buejagt, buebyg og knive
- Geografisk sted: Midtvestsjælland
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 41 times
I det tilfælde hvor står han så hvis han beder dem om at lever den tilbage med det samme? Så er politiet ved tvunget til juridisk at definere tilbageholdelsen af våbnet....eller hvordan fungere det?Gryphon skrev:De har jo ikke indraget noget, hvis 600 selv har sagt ja til at de kunne tage riflen med. Derfor er der vel heller ikke nogen juridisk begrænsing på hvor lang tid en sådan undersøgelse må tage.Formandlao skrev:Det forstår jeg simpelthen ikke en bønne af!? Dvs. at alle der har en lovligt erhvervet halvauto når som helst kan få denne inddraget på ubestemt tid .... fordi den lige skal til teknisk undersøgelse!? Er jeg den eneste der undrer mig dybt over denne fremgangsmåde?600 skrev: Niks. Det kan tage uger eller måneder sagde receptionisten. Ser ik ud til de har særlig travlt.
Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre
― Ben Goldacre
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 14 times
Det er jeg faktisk usikker på ?Holten101 skrev:I det tilfælde hvor står han så hvis han beder dem om at lever den tilbage med det samme? Så er politiet ved tvunget til juridisk at definere tilbageholdelsen af våbnet....eller hvordan fungere det?Gryphon skrev:De har jo ikke indraget noget, hvis 600 selv har sagt ja til at de kunne tage riflen med. Derfor er der vel heller ikke nogen juridisk begrænsing på hvor lang tid en sådan undersøgelse må tage.Formandlao skrev:Det forstår jeg simpelthen ikke en bønne af!? Dvs. at alle der har en lovligt erhvervet halvauto når som helst kan få denne inddraget på ubestemt tid .... fordi den lige skal til teknisk undersøgelse!? Er jeg den eneste der undrer mig dybt over denne fremgangsmåde?600 skrev: Niks. Det kan tage uger eller måneder sagde receptionisten. Ser ik ud til de har særlig travlt.
Cheers
- Formandlao
- Silver Member
Så ville jeg bede om at få riflen tilbageleveret ... nu!Gryphon skrev:De har jo ikke indraget noget, hvis 600 selv har sagt ja til at de kunne tage riflen med. Derfor er der vel heller ikke nogen juridisk begrænsing på hvor lang tid en sådan undersøgelse må tage.Formandlao skrev:Det forstår jeg simpelthen ikke en bønne af!? Dvs. at alle der har en lovligt erhvervet halvauto når som helst kan få denne inddraget på ubestemt tid .... fordi den lige skal til teknisk undersøgelse!? Er jeg den eneste der undrer mig dybt over denne fremgangsmåde?600 skrev: Niks. Det kan tage uger eller måneder sagde receptionisten. Ser ik ud til de har særlig travlt.
- Formandlao
- Silver Member
Holten101 skrev:Det må man da formode, hvis ellers begrebet retssikkerhed stadig eksisterer i vores land!?Gryphon skrev:De har jo ikke indraget noget, hvis 600 selv har sagt ja til at de kunne tage riflen med. Derfor er der vel heller ikke nogen juridisk begrænsing på hvor lang tid en sådan undersøgelse må tage.Formandlao skrev:Det forstår jeg simpelthen ikke en bønne af!? Dvs. at alle der har en lovligt erhvervet halvauto når som helst kan få denne inddraget på ubestemt tid .... fordi den lige skal til teknisk undersøgelse!? Er jeg den eneste der undrer mig dybt over denne fremgangsmåde?600 skrev: Niks. Det kan tage uger eller måneder sagde receptionisten. Ser ik ud til de har særlig travlt.
I det tilfælde hvor står han så hvis han beder dem om at lever den tilbage med det samme? Så er politiet ved tvunget til juridisk at definere tilbageholdelsen af våbnet....eller hvordan fungere det?
Cheers
- Formandlao
- Silver Member
Det må man da formode, hvis ellers begrebet retssikkerhed stadig eksisterer i vores land!?Formandlao skrev:Holten101 skrev:I det tilfælde hvor står han så hvis han beder dem om at lever den tilbage med det samme? Så er politiet ved tvunget til juridisk at definere tilbageholdelsen af våbnet....eller hvordan fungere det?Gryphon skrev:De har jo ikke indraget noget, hvis 600 selv har sagt ja til at de kunne tage riflen med. Derfor er der vel heller ikke nogen juridisk begrænsing på hvor lang tid en sådan undersøgelse må tage.Formandlao skrev:Det forstår jeg simpelthen ikke en bønne af!? Dvs. at alle der har en lovligt erhvervet halvauto når som helst kan få denne inddraget på ubestemt tid .... fordi den lige skal til teknisk undersøgelse!? Er jeg den eneste der undrer mig dybt over denne fremgangsmåde?600 skrev: Niks. Det kan tage uger eller måneder sagde receptionisten. Ser ik ud til de har særlig travlt.
Cheers
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2975 times
- Been thanked: 377 times
Det er jo noget af det en kyndig advokat kan fortælle 600.Holten101 skrev:I det tilfælde hvor står han så hvis han beder dem om at lever den tilbage med det samme? Så er politiet ved tvunget til juridisk at definere tilbageholdelsen af våbnet....eller hvordan fungere det?Gryphon skrev:De har jo ikke indraget noget, hvis 600 selv har sagt ja til at de kunne tage riflen med. Derfor er der vel heller ikke nogen juridisk begrænsing på hvor lang tid en sådan undersøgelse må tage.Formandlao skrev:Det forstår jeg simpelthen ikke en bønne af!? Dvs. at alle der har en lovligt erhvervet halvauto når som helst kan få denne inddraget på ubestemt tid .... fordi den lige skal til teknisk undersøgelse!? Er jeg den eneste der undrer mig dybt over denne fremgangsmåde?600 skrev: Niks. Det kan tage uger eller måneder sagde receptionisten. Ser ik ud til de har særlig travlt.
Cheers
En af advokatens opgaver er at fortælle hvilke rettigheder man har og hvordan man i praksis står fast på dem så der kommer et reelt udbytte ud af det.
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 92 times
Nej det er du ikke. 600 har skrevet at han har vist dem riflen, og forklaret dem hvordan den fungerede. Dette accepterer de så, men vender tilbage for at tage den med alligevel. De har nok kontaktet vagthavende at der ikkevar noget at komme efter. Jeg vil formode at vagthavende har skidt grønne grise oveer at lave den samme fejl som førte til at betjenten blev skudt, og har forlangt at de skulle tage den med ind under påskud af at den skal "undersøges" af teknisk afdeling.Formandlao skrev:Det forstår jeg simpelthen ikke en bønne af!? Dvs. at alle der har en lovligt erhvervet halvauto når som helst kan få denne inddraget på ubestemt tid .... fordi den lige skal til teknisk undersøgelse!? Er jeg den eneste der undrer mig dybt over denne fremgangsmåde?600 skrev:Niks. Det kan tage uger eller måneder sagde receptionisten. Ser ik ud til de har særlig travlt.Formandlao skrev:Har Politiet ikke oplyst hvornår du får dit lovlige våben retur?Formandlao skrev:600 skrev:I skal have tak for jeres input. Hvis det når så langt er jeg taknemlig for at folk herinde gider at doner penge.
Håber ik kører så langt ud :-)
Nu tager jeg lige min sølvpapirshat på og formoder følgende: Riflen ligger og samler støv på et lager, en af deres teknikere googler riflen på nettet og ser om den kan konverteres til Fuld-Auto.
- Enten så finder han ud af at det ikke kan lade sig gøre, og lader sagen ligge et par uger, eller mere (så det ser ud til at han har brugt rigtig meget tid på undersøgelsen) hvorefter han så frikender riflen.
- Eller han finder ud af at man med teknisk kendskab, det rigtige værktøj, de rigtige dele, og god tid, kan modificere riflen til fuld-auto, for derefter at rapportere at man "snildt, og hurtigt" kan lave den om til fuld-auto.
Sagen lugter i mine øjne, jeg tror de håber på en fin overskrift i avisen, i stil med "automat riffel konfiskeret i politi aktion" eller "Så nemt kan våben konverteres til dræbermaskiner ifølge poiltiet"
Politiet, ligesom Skat, fokuserer på de forkerte ting.
Istedet for at sætte ind overfor de ulovligt indsmuglede våben der kommer til landet, som banderne bruger, kaster de sig over de "nemme" ofre.
Selvfølgelig skal polititet reagere når de får en henvendelse/anmeldelse fra en borger, de skal bare ikke overreagere.
Så tages sølvpapirs hatten af igen.
Sakset fra 600's indlæg tidligere i tråden:
"Jeg skilte hele min riffel ad og viste dem at mit aftrækker system og fire-selector er semi og der ikke var blevet pillet ved det.
Efter at have vist dem det, siger den ene betjent "ja man kan også godt se i videon at du trykker for hver skud". Så pakker de og beklager ulejligheden for så 5 min at ringe på igen og vil have riflen ind til yderligere inspektion.
Ærlig tror jeg ikke hvad de betjente anede hvad jeg snakket om da jeg viste dem riflen og funktionen. Sådan så det ikke ud i hvertfald."
7,62x54R Glory to the Mosin.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Det tror jeg også er forløbet.100Radsbar skrev:600 har skrevet at han har vist dem riflen, og forklaret dem hvordan den fungerede. Dette accepterer de så, men vender tilbage for at tage den med alligevel. De har nok kontaktet vagthavende at der ikkevar noget at komme efter. Jeg vil formode at vagthavende har skidt grønne grise oveer at lave den samme fejl som førte til at betjenten blev skudt, og har forlangt at de skulle tage den med ind under påskud af at den skal "undersøges" af teknisk afdeling.
Her skulle 600 have sagt "nej, nu har I set den, den er ikke modificeret ulovligt, og jeg har mine tilladelser i orden. Hvis I vil inddrage den, må I sigte mig, eller møde op med en dommerkendelse, så mine rettigheder kan beskyttes".
Men 600 havde nok ikke forestillet sig riflen ville være til undersøgelse i mere end en uge eller to, og valgte derfor at være flink.
Sådan arbejder våbenteknisk afdeling slet ikke.100Radsbar skrev:Riflen ligger og samler støv på et lager, en af deres teknikere googler riflen på nettet og ser om den kan konverteres til Fuld-Auto.
- Enten så finder han ud af at det ikke kan lade sig gøre, og lader sagen ligge et par uger, eller mere (så det ser ud til at han har brugt rigtig meget tid på undersøgelsen) hvorefter han så frikender riflen.
- Eller han finder ud af at man med teknisk kendskab, det rigtige værktøj, de rigtige dele, og god tid, kan modificere riflen til fuld-auto, for derefter at rapportere at man "snildt, og hurtigt" kan lave den om til fuld-auto.
Riflen vil blive undersøgt grundigt af en kompetent tekniker, det er bl.a. derfor det tager lang tid.
Eneste fornuftige løsning her, er at svare venligt på alle spørgsmål, men "ikke udlevere riflen til hjemlån".
Jeg ville personligt gerne invitere dem indenfor, kendelse eller ej, jeg ville skille ad og demonstrere virkemåde, men jeg ville ikke acceptere at våbnet forlod mit hjem, uden at papirgangen var i orden, simpelthen fordi jeg mener de dermed påfører mig en voldsom ulempe (jeg bruger mine våben ofte), som ikke står i forhold til sagens stilling.
At politifolkene dermed bliver tvunget til at få taget stilling til om sagen er stærk nok til at kunne føre nogen steder hen, vil formodentlig kunne afslutte sagen ret hurtigt. Hvis ikke - nå ja, så må sagen gå sin gang, og jeg må leve med ulempen.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Silver Member
- Interesser: Dykning og skydning og klatrin
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 84 times
Opdatering: Station City oplyser at riflen er med posten på vej ud til teknisk undersøgelse.
Der er ingen sagsbehandler på sagen endnu. Når de hsr tildelt en sagsbehandler ringer de til mig.
Det er bekymrende, hvus det ender sådan, at enhver semi auto ejer kan få hevet deres våben ind til inspektion kun med henblik på at udmelde at våbnet kan laves om til fuld auto for dernæst at tilbagekalde en eksisterende tilladelse.
Hvis dette sker hvad er så oddsene for at vinde sådan en sag? :-(
Der er ingen sagsbehandler på sagen endnu. Når de hsr tildelt en sagsbehandler ringer de til mig.
Det er bekymrende, hvus det ender sådan, at enhver semi auto ejer kan få hevet deres våben ind til inspektion kun med henblik på at udmelde at våbnet kan laves om til fuld auto for dernæst at tilbagekalde en eksisterende tilladelse.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Hvis det bliver proceduren, så skal der føres retssag mod Politiet.600 skrev:Det er bekymrende, hvus det ender sådan, at enhver semi auto ejer kan få hevet deres våben ind til inspektion kun med henblik på at udmelde at våbnet kan laves om til fuld auto for dernæst at tilbagekalde en eksisterende tilladelse.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- NTS
- Gold Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Så vidt jeg kan se, skal politiet blot udrede om riflen faktisk kan skyde fuldautomatisk. Når de finder ud af, at den er semiauto-only, får du den sikkert tilbage igen. Snakken om konvertering til fuldauto stammer fra den anden sag med Steyr'en og har slet ikke noget med denne sag at gøre.
En almindelig betjent har ingen mulighed for at vurdere om riflen kan skyde fuldauto ved at kigge i den. Vagthavende er pissenervøs for at lave en brøler, som ham i den ulykkelige sag med .22 pistolen. Så han går med livrem og seler og sender riflen til teknisk undersøgelse. Så har han ryggen fri.
En almindelig betjent har ingen mulighed for at vurdere om riflen kan skyde fuldauto ved at kigge i den. Vagthavende er pissenervøs for at lave en brøler, som ham i den ulykkelige sag med .22 pistolen. Så han går med livrem og seler og sender riflen til teknisk undersøgelse. Så har han ryggen fri.
600 skrev:Opdatering: Station City oplyser at riflen er med posten på vej ud til teknisk undersøgelse.
"Non numeranda, sed ponderanda argumenta"
-
- Silver Member
Det er helt fint i disse tider at vagthavende vil have ryggen fri. Bare det ikke ender med en Steyr sag her.
- Kristian_J
- Platin Member
- Interesser: Langdistanceskydning
- Geografisk sted: Glostrup
- Been thanked: 111 times
-
- Silver Member
Ud fra hvad jeg kunne forstå er den beslaglagt til nærmere inspektion.Kristian_J skrev:Har du spurgt dem om den er beslaglagt?
- Formandlao
- Silver Member
Igen er jeg fuld af ??????? ....600 skrev:Ud fra hvad jeg kunne forstå er den beslaglagt til nærmere inspektion.Kristian_J skrev:Har du spurgt dem om den er beslaglagt?
De har beslaglagt privat ejendom, og du har ingen kvittering fået ....
De mistænker dig for at besidde et fuldautomatisk våben ... men du er ikke sigtet....
?????? jeg er mere end spændt på hvad denne sag munder ud i.
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Njah, det er der jo heller ikke noget der tyder på, faktisk.600 skrev:Det er helt fint i disse tider at vagthavende vil have ryggen fri. Bare det ikke ender med en Steyr sag her.
Men sæt dig ned og vent, så afslører det sig helt af sig selv.
En Steyr-sag bliver det nok kun, hvis teknisk afdeling OGSÅ vil gå ekstra langt for af holde ryggen fri, og lad os nu lige klappe hesten...
Men det bliver da interessant at følge hvad sagsbehandlingstiden i teknisk afdeling egentlig er.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Slaaaaaap nu af!Formandlao skrev:Igen er jeg fuld af ??????? ....
De mistænker dig for at besidde et fuldautomatisk våben ... men du er ikke sigtet....
Den er IKKE beslaglagt. 600 udleverede den jo selv.
Derfor var det ikke nødvendigt at sigte 600 for noget forhold, og det er selvfølgelig ærgerligt, for med en sigtelse følger visse rettigheder.
Hvis jeg var 600, så ville jeg nu give etaten en passende tid til at undersøge riflen - fx 4 uger. Derefter ville jeg bede dem udlevere den igen, med henvisning til at de har haft rimeligt tid til at foretage undersøgelsen.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Formandlao
- Silver Member
Fast Fumble skrev:Slaaaaaap nu af!Formandlao skrev:Igen er jeg fuld af ??????? ....
Den er IKKE beslaglagt. 600 udleverede den jo selv.
Derfor var det ikke nødvendigt at sigte 600 for noget forhold, og det er selvfølgelig ærgerligt, for med en sigtelse følger visse rettigheder.
Hvis jeg var 600, så ville jeg nu give etaten en passende tid til at undersøge riflen - fx 4 uger. Derefter ville jeg bede dem udlevere den igen, med henvisning til at de har haft rimeligt tid til at foretage undersøgelsen.
Men der må da være begrundet mistanke om at våbnet er fuldautomatisk .... hvorfor skulle politiet ellers bede om at "låne" riflen :-) Men jo jo, lad os se om det her er en enlig svale, eller om det bliver praksis.
-
- Silver Member
Jeg må godt nok indrømme alle de juridiske termer har jeg ikke i min vildeste fantasi drømt om at skulle være nødvendigt at sætte mig ind i.
Men til alle jer skytter/jægere så kan I være 100% på at den riffel de har bragt ind er semi auto. Der er ikke en skygge af tvivl at der er snakke om en semi auto. For mit vedkommende er jeg også tryg på min sag da jeg ved at riflen er 100% OK. Jeg bare bange for de tekniker skal gøre et stort nummer ud af det og prøver at presse en ombygning ind for så at konfiskere den. Det er det jeg er mest bange for. Steyr sagen gøre det sgu ikke bedre, det bekræfter netop min frygt.
Men til alle jer skytter/jægere så kan I være 100% på at den riffel de har bragt ind er semi auto. Der er ikke en skygge af tvivl at der er snakke om en semi auto. For mit vedkommende er jeg også tryg på min sag da jeg ved at riflen er 100% OK. Jeg bare bange for de tekniker skal gøre et stort nummer ud af det og prøver at presse en ombygning ind for så at konfiskere den. Det er det jeg er mest bange for. Steyr sagen gøre det sgu ikke bedre, det bekræfter netop min frygt.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Har du kontaktet en jurist, af enten eget valg eller fra DJ?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Marius
- Admin
- Interesser: jagt, skydning, natur
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 349 times
Mon ikke sagen ender med at Politiet konkluderer at riflen ikke er fuldautomatisk, men at den grundet sit militærlignende udseende har skudkadence sammenligneligt med fuld-auto. Bevis A riflen. Bevis B Instagram video. Bevis C Udtalelse teknisk afdeling.
Læg dertil ny justitsminister fra et forbudsparti med brug for at markere sig, manglende opbaknng fra DJ og skytteorganisationerne og et nyt forbud kan være på vej.
Beklager, men jeg er blevet pessimist... :alcohol:
Læg dertil ny justitsminister fra et forbudsparti med brug for at markere sig, manglende opbaknng fra DJ og skytteorganisationerne og et nyt forbud kan være på vej.
Beklager, men jeg er blevet pessimist... :alcohol:
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson