1. Lørdag d. 21. jan. 2017 skyder jeg på Københavns Skytte Center med min nye riffel. Første gang på skytte banen. Her indskyder jeg den og drøner de sidste 4-5 skud af. Min søster filmer de sidste 4-5 skud og drøner den af på Snapchat. På denne snapchat har hun satme 200+ venninder!
Skudene er købt på skytte banen.
2. Søndag d. 22. jan 2017 banker det på døren kl. ca, 20:30. Jeg var i bad og gad ikke at afbryde mit bad. Vi har mange småbørn i opgangen og tit og ofte banker de på for at lege min min søn eller spørger om de ikke må besøge hinanden.
Banken bliver gradvist mere og mere voldsom og min kæreste bliver satme bange og tror det er en hjemmerøver! Tilsidst bliver der sparket på døren og revet i dør håndtaget! Det gik mig sgu lidt på nerverne at man begynder at rive på dørehåndtaget. Det var pisse grænseoverskridende. Den der banker har ikke givet sig til kende endnu. Jeg råber og spørger "hvem er det?" og der bliver først her svaret "det er politiet".
3. Jeg lukker op og står i badhåndklæde om livet og ser 5 betjente med skudsikre veste og ballistisk skjold. Her blev der udvekslet noget kommunikation mellem mig og politiet angående hvad der foregår. Jeg blir oplyst omkring at nogen har set mig på det sociale medie at jeg har skudt med et fuld automatisk riffel!
4. Jeg spørger om jeg ikke lige kan hoppe i tøjet. Om jeg har givet dem lov til at komme ind eller ej kan jeg ærlig talt ikke huske. Jeg går ind på værelset og tager bukser og trøje på. Kærsten sidder pisse forskrækket og sønnen med!
5. Politiet spørger om det passer at jeg har været ude og skyde og jeg siger jeps, det er korrekt. De gav udtryk for at de vidste jeg har købt ammunition fra Københavnsskytte center og jeg sagde det også var korrekt. De troede jeg havde riflen opbevaret et andet sted, men jeg fortalte dem at det hele er opbevaret hjemme på bopælen i skabet.
6. De beder mig om at tage det hele frem. Det gøre jeg, jeg åbner våbenskabet og de står skide nervøse og tror måske jeg skal til at trække våben og skyde dem. (forståelig nok). Efter at have revet alt grej frem tager der billeder og dokumenter alt hvad jeg har. De tager også billeder af jagttegn og våbentilladelse.
7. De tjekker min person for evt. skjulte genstande og jeg står med lommerne på vrangen.
8. Efter et stykke tid med foto sessionen, åbner jeg riflen op for dem og viser dem at min riffel er en semi auto og at der er sket en misforståelse. Den er fuld lovlig, ingen modifikationer af nogen art og viser dem funktionen.
9. De beklager ulejligheden går en tur i stuen og altanen for at tjekke alt af.
10. De smutter. Men efter ca. 5 min vender indsatslederen tilbage og beder om riflen sendt til yderligere inspektion. Her har han medbragt et Journal nr. og givet mig sit eget telefon nummer i tilfældet af hvis sagen skulle trække i lang drag.
Min personlig oplevelse er at jeg synes episoden var pissehamrende ubehaglig, og nu tror naboerne satme også jeg er stor kriminel. Men det endte godt vil jeg mene. Og den aggressive fremgangsmåde blev til sidst en venligsindet samtale mellem mig og politiet og vi fik da også grint lidt af hvordan det hele forløb. De undskyldte forløbet, gav mig pænt hånden og beklaget ulejligheden og gik med riflen og sagde hvis noget går i stykker vil politiet erstatte det. Det var efter at jeg sagde til dem at de skulle passe godt på den. Jeg spurgte faktisk også ind til hvad nu hvis et andet politi hold kom vadende og spurgte hvor i helvede min riffel er?? Her garanteret de at det vil ikke ske, for hele kredsen ved hvilken sager der kører.
Den jeg er mest irriteret over er faktisk min søster der åbenbart har været hurtigere på snapchat knapperne end jeg var på aftrækkeren! Den næste i køen er den kæmpe idiot der har meldt mig! For det var satme ikke med god intentioner! Det er jeg 99% sikker på! De hønse venninder søs har er sgu nogle misundelig, bitter kællinger! (Undskyld udtrykket). Det er garanteret fordi de er vred på hende også skal jeg lige have en tur! De konkkurere fandema hele tiden om hvem der har flest "likes" og "followers" og tasker og smykker så det gøre helt ondt! Og søs fik sikkert mange likes efter en video med riffel som de andre hønse ikke har adgang til!
PS: Jeg er nok mest vred på mig selv for ikke at have tænkt over at søs står og filmer! Når man ikke selv bruger snapchat er det svært at indstille sin hjerne til at tage højde for "Snapchat leaks" og 200+ potentielle idioter der har meldt mig for terror! Det undre mig fanden dælme ikke hvis den høns har anmeldt mig for terror! Det må sgu være derfor politiet kom med ballistisk skjolde!