Besøg af politiet

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Re: Besøg af politiet

Indlæg af ReneKJ » 1. feb 2017, 09:43

Flugteren skrev: Ja, de skal jo tage deres sikkerhedsmæssige forholdsregler, men de kunne godt have slået ham op i systemet inden hjemmebesøget og set, at han har jagttegn, er vandelsgodkendt, og har opnået tilladelse til - og dermed ekstra godkendt - "særlige farlige våben" (en halvautomatisk riffel). Det er nok ikke typer som "600", der er ulydige bandemedlemmer.

Tror Politiet, at han måske har et par UZI'er, en M249SAW og en konverteret HK liggende klar i køkkenet fuldt ladt op, klar til kamp?

Det må i såfald være en meget overforsigtig ledelse, siden man skal bruge kampklædte betjente til at spørge en mand om lovligheden af hans riffel.

En mand, der vel og mærke nok nyder størst tillid i forvejen fra det danske system.
I disse tider kan man godt være bekymret for motiverne hos en mand der anskaffer sig et fuldautomatisk våben.
Hvis man mener at det er værd at kontrollere, så er det nok også smart at sikre sig bedst muligt. For hvis han rent faktisk har sådan et våben, så kan der sagtens ligge mere bag. Uanset hans ellers glorværdige fortid.

Jeg ved godt at man tit siger at et fuld-auto ikke har nævneværdigt bedre mulighed for at ramme end en halvauto. Men:
A) Ved terroristspirer og andet det? Det virker netop som sådanne folk der ville gå efter militærvåben, uanset deres anvendelighed. Det i sig selv gøre besiddelse af en fuld-auto bekymrende.
B) Gælder det også hvis man bare skyder ind i en mængde, i stedet for at forsøge at ramme noget specifikt?

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 1. feb 2017, 09:55

ReneKJ skrev:
Flugteren skrev: Ja, de skal jo tage deres sikkerhedsmæssige forholdsregler, men de kunne godt have slået ham op i systemet inden hjemmebesøget og set, at han har jagttegn, er vandelsgodkendt, og har opnået tilladelse til - og dermed ekstra godkendt - "særlige farlige våben" (en halvautomatisk riffel). Det er nok ikke typer som "600", der er ulydige bandemedlemmer.

Tror Politiet, at han måske har et par UZI'er, en M249SAW og en konverteret HK liggende klar i køkkenet fuldt ladt op, klar til kamp?

Det må i såfald være en meget overforsigtig ledelse, siden man skal bruge kampklædte betjente til at spørge en mand om lovligheden af hans riffel.

En mand, der vel og mærke nok nyder størst tillid i forvejen fra det danske system.
I disse tider kan man godt være bekymret for motiverne hos en mand der anskaffer sig et fuldautomatisk våben.
Hvis man mener at det er værd at kontrollere, så er det nok også smart at sikre sig bedst muligt. For hvis han rent faktisk har sådan et våben, så kan der sagtens ligge mere bag. Uanset hans ellers glorværdige fortid.

Jeg ved godt at man tit siger at et fuld-auto ikke har nævneværdigt bedre mulighed for at ramme end en halvauto. Men:
A) Ved terroristspirer og andet det? Det virker netop som sådanne folk der ville gå efter militærvåben, uanset deres anvendelighed. Det i sig selv gøre besiddelse af en fuld-auto bekymrende.
B) Gælder det også hvis man bare skyder ind i en mængde, i stedet for at forsøge at ramme noget specifikt?
Terrorister har ingen kredit herfra så om de ved det eller ej, er vel egentlig underordnet.

Skyder du ind i en mængde rammer man jo det kuglen møder på sin vej og der kan man sige at det er anvendeligt, men er det bare et befolket område er der heldigvis større risiko for at der bliver skudt ved siden af. Fullauto er ikke ufarligt, men en halvauto og en dygtig skytte bag er hamrende farlig hvis vedkommende har til hensigt at skyde folk ned, og det har jægere og sportsskytter heldigvis ikke. Det samme er tilfældet med pistol, har du godt styr på din pistol er den jo sindsyg farlig i tilfældet at den skal bruges ulovligt, men det kræver også at skytten skal være dygtig. Alt skydegrej er farligt men det er biler og sygehuse også, og jeg tror uden at vide det at der dør flere af sygehus indgreb end af våben i danmark.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 1. feb 2017, 10:16

LapuaMagnum skrev:
ReneKJ skrev:

Terrorister har ingen kredit herfra så om de ved det eller ej, er vel egentlig underordnet.

Skyder du ind i en mængde rammer man jo det kuglen møder på sin vej og der kan man sige at det er anvendeligt, men er det bare et befolket område er der heldigvis større risiko for at der bliver skudt ved siden af. Fullauto er ikke ufarligt, men en halvauto og en dygtig skytte bag er hamrende farlig hvis vedkommende har til hensigt at skyde folk ned, og det har jægere og sportsskytter heldigvis ikke. Det samme er tilfældet med pistol, har du godt styr på din pistol er den jo sindsyg farlig i tilfældet at den skal bruges ulovligt, men det kræver også at skytten skal være dygtig. Alt skydegrej er farligt men det er biler og sygehuse også, og jeg tror uden at vide det at der dør flere af sygehus indgreb end af våben i danmark.

mvh
Det er faktisk bare at se et par videoer på YouTube med fullauto M4. De fleste almindelige mennesker kan slet ikke holde en fullauto M4 i .223 stabil under fuldautomatisk skydning, men selvsamme mennesker kan godt ramme rimeligt fornuftigt gang efter gang på semiauto.

Semiauto er bare bedre i en dygtig skyttes hænder. Med fullauto og en uerfaren terrorist rammer han kun den første korrekt, og resten af magasinets indhold ender som regel langt over hovederne på de andre = lavt dødstal.

Semiauto, derimod, der kan du med lidt træning lære at sigte, skyde, sigte, skyde meget hurtigt, og du kan nemt sætte to hurtige skud efter hinanden. Jeg vil langt mere frygte en trænet terrorist med en Browning BAR i .223, end jeg frygter en terrorist med en konverteret AK-variant.

Brugeravatar
Krung
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 96 times
Been thanked: 137 times

Indlæg af Krung » 1. feb 2017, 10:22

ReneKJ skrev:I disse tider kan man godt være bekymret for motiverne hos en mand der anskaffer sig et fuldautomatisk våben.
Helt sikkert, men er der grund til at tro at 600 har skaffet sig sådan et? Jeg har ikke hørt noget, som skulle give folk grund til at tro det. Når selv en menig betjent kan se at der er tale om semi, så kan de da vel også det inde på stationen.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 1. feb 2017, 10:36

Krung skrev:
ReneKJ skrev:I disse tider kan man godt være bekymret for motiverne hos en mand der anskaffer sig et fuldautomatisk våben.
Helt sikkert, men er der grund til at tro at 600 har skaffet sig sådan et? Jeg har ikke hørt noget, som skulle give folk grund til at tro det. Når selv en menig betjent kan se at der er tale om semi, så kan de da vel også det inde på stationen.
Det mente politiet åbenbart at der var. :???:
Så hvis der er en fejl så ligger den nok mere i den vurdering, end i reaktionen på vurderingen.

Gryphon
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Has thanked: 11 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Gryphon » 1. feb 2017, 10:44

Jeg kan ikke forstå kritikken af at politiet reagere eller konfiskere våbnet på baggrund af anmeldelsen.
[Sarcasm on] Man kan jo ikke vide om 600 er en hemmelig farlig muslim [Sarcasm off]

Men jeg syntes det er kritisabelt at politiet ikke informere 600 om hans rettigheder, og de hverken giver en kvittering (Frivillig udlevering) eller en retskendelse (konfiskering).

Jeg ville råde 600 til at anmelde hændelsen som en klage over politiet. Det virker ikke som om de følger den korrekte procedure og hvis de gør, kunne den nok godt tåle en opdatering.

Som nævnt tidligere: Hvad hvis 600's rifle var forsvundet på rejsen mellem ham og teknisk afdeling. hvordan skulle 600 så dokumentere at hans rifle allerede var i politiets varetægt!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 1. feb 2017, 10:45

ReneKJ skrev:
Krung skrev:
Så hvis der er en fejl så ligger den nok mere i den vurdering, end i reaktionen på vurderingen.
Ultimativt bør retskafne borgere nyde udstrakt tillid fra myndighederne. Hvis Politiet nu lige tjekker personen, de skal besøge for at se, hvilke tilladelser, så er det nemt at finde ud af, at han har tilladelser, jagttegn, ustraffet og den slags. I sådanne tilfælde skal Politiet altid være høflige, medmindre de på forhånd ved, at han udgør en trussel. Jeg tør godt på stående fod påstå, at ingen jægere med tilladelser til halvautomatiske rifler i Danmark er andet en retskafne borgere, så alene det bør være en formaning til Politiet om, at man ikke nødvendigvis tropper op i kampuniform og skjold.

Brugeravatar
Krung
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 96 times
Been thanked: 137 times

Indlæg af Krung » 1. feb 2017, 11:23

ReneKJ skrev:
Krung skrev:... er der grund til at tro at 600 har skaffet sig sådan et [fuldautomatisk våben]?
Helt enig. Det er i vurderingen at fejlen ligger. Eller at der ikke var tid til en vurdering.

(Det med at få et journalnr er lidt tyndt i forhold til kvittering, men det en meget mindre fejl)
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Has thanked: 168 times
Been thanked: 126 times

Indlæg af Robse » 1. feb 2017, 11:44

Gryphon skrev: Som nævnt tidligere: Hvad hvis 600's rifle var forsvundet på rejsen mellem ham og teknisk afdeling. hvordan skulle 600 så dokumentere at hans rifle allerede var i politiets varetægt!
Melde den stjålet.
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 1. feb 2017, 11:57

Flugteren skrev: Det er faktisk bare at se et par videoer på YouTube med fullauto M4. De fleste almindelige mennesker kan slet ikke holde en fullauto M4 i .223 stabil under fuldautomatisk skydning, men selvsamme mennesker kan godt ramme rimeligt fornuftigt gang efter gang på semiauto.

Semiauto er bare bedre i en dygtig skyttes hænder. Med fullauto og en uerfaren terrorist rammer han kun den første korrekt, og resten af magasinets indhold ender som regel langt over hovederne på de andre = lavt dødstal.

Semiauto, derimod, der kan du med lidt træning lære at sigte, skyde, sigte, skyde meget hurtigt, og du kan nemt sætte to hurtige skud efter hinanden. Jeg vil langt mere frygte en trænet terrorist med en Browning BAR i .223, end jeg frygter en terrorist med en konverteret AK-variant.
Ja, præcis - selvom man har fullauto til rådighed, så er det nærmest kun anvendeligt imod en tæt flok og på en afstand hvor våbnet kan styres.
Jo mere "livligt" våbnet er i sine bevægelser, jo kortere afstand er det jo reelt virksomt på.

Var det ikke i frankrig hvor de brugte semiauto, trods de havde fullauto våben.?!?
Eller var det københavn.?!? Syntes der var snak om det - men jeg hægtede mig ikke lige fast i den bid fakta.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 329 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 1. feb 2017, 12:12

HappyNanoq skrev:Ja, præcis - selvom man har fullauto til rådighed, så er det nærmest kun anvendeligt imod en tæt flok og på en afstand hvor våbnet kan styres.
Jo mere "livligt" våbnet er i sine bevægelser, jo kortere afstand er det jo reelt virksomt på.
Full auto i en tæt menneskemængde, er terroristens værktøj. Det vil være meget mere effektivt end semi-auto, når der er masser af mål, og terroristen er tæt på målene.

Til gengæld har full auto ingen værdi overhovedet for jægere og sportsskytter, så jeg synes det er fint der er den sondring.
HappyNanoq skrev:Var det ikke i frankrig hvor de brugte semiauto, trods de havde fullauto våben.?!?
Eller var det københavn.?!? Syntes der var snak om det - men jeg hægtede mig ikke lige fast i den bid fakta.
Video'erne jeg så fra Frankrig, vist i hvert fald semi auto skydning på cafeen. Men helt ærligt, i sådan et angreb er det næsten underordnet hvilke våben de har, skaden bliver af stort omfang alligevel. Gudskelov de ikke fik smuglet den bombe ind på stadion, som var planlagt til at skulle detonere derinde, så kunne skadestallet formodentlig have været fordoblet.

Nice og Berlin illustrerer desværre tydeligt, at det ikke er tilstrækkeligt at gå efter våbnene, hvor der er terrorister, findes der på våben.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 1. feb 2017, 22:46

At politiet, i det hele taget, valgte at reagere på videoen vil jeg til stadighed kalde en overreaktion - men det er nemt at sige, kort tid efter en tragisk hændelse, som pga. ingen reaktion, kostede en betjent livet.
I min bog skulle politiet have set videoen en ekstra gang eller tre, konstateret at der var tale om halvautomatisk skydning, kontrolleret om 600 havde tilladelse til et våben af den viste type - og så burde den potte have været ude.

Når politiet nu valgte at reagere, ser jeg ingen overreaktion i at de tog deres forholdregler iht. bemanding og udstyr. Hensynet til betjentenes sikkerhed må, alt andet lige, overtrumfe det faktum at det er en chokerende oplevelse for en borger at åbne døren for en håndfuld betjente i fuld kampuniform og med skjolde.
Hvis vi nu leger at 600 faktisk havde vist sig at være en ubehagelig type, med ubehagelige ideer, et ubehageligt temperament og ubehagelige intentioner - og politiet blot havde sendt to betjente, uden sikkerhedsudstyr, som så var blevet mejet ned. Havde der så, hånden på hjertet, ikke lydt en sønderlemmende kritik af politiets forholdsregler og håndtering af anmeldelsen herinde fra?

Selve beslaglæggelsen af våbnet, den manglende oplysning om rettigheder i den forbindelse og i særdeleshed politiets mystiske insistering på en, åbenbart længerevarende, teknisk undersøgelse af et våben (som man, med et modicum af våbenkundskab, umiddelbart bør kunne konstatere hvorvidt det er i stand til at skyde fuldautomatisk eller ej), holder jeg til stadighed på er under al kritik - og bør udløse en klage.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

458hunter
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 348 times
Been thanked: 160 times

Indlæg af 458hunter » 2. feb 2017, 07:07

Alle ved jo også at lige præcis hjemmeværnsmænd er piv farlige, men derfor behøver de jo ikke skræmme alle os andre våbentosser :twisted:

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 24 times
Been thanked: 37 times

Indlæg af ACE1 » 2. feb 2017, 13:43

Endnu en grund til IKKE at blande våben og sociale medier:

http://www.expressen.se/kvallsposten/vi ... --ranades/
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & fiskeri
Has thanked: 36 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af Centurion » 2. feb 2017, 14:19

ACE1 skrev:Endnu en grund til IKKE at blande våben og sociale medier:

At annoncere, at man har våben i huset, er bare for dumt = "Kom selv og hent gratis".
Når først nogen truer med at mishandle dig/din kone/dine børn skal du nok få fundet nøglerne til våbenskabet frem, og oven i købet vise vej til skabet.
"In case of panic: don't panic"

600
Silver Member
Silver Member
Interesser: Dykning og skydning og klatrin
Geografisk sted: København
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Indlæg af 600 » 2. feb 2017, 14:25

Centurion skrev:

At annoncere, at man har våben i huset, er bare for dumt = "Kom selv og hent gratis".
Når først nogen truer med at mishandle dig/din kone/dine børn skal du nok få fundet nøglerne til våbenskabet frem, og oven i købet vise vej til skabet.
Endnu en røvtur. Nu der 200 + folk der ved jeg har våben i hus. :-(

Det er følgeskader der ikke er til at styrer det forbandet sociale medier.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 2. feb 2017, 14:30

600 skrev:
Centurion skrev:

Så handler det om at have et hus, der ikke ligner et sted man har lyst til at trænge ind....

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & fiskeri
Has thanked: 36 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af Centurion » 2. feb 2017, 14:39

Morten 273 skrev: "Så handler det om at have et hus, der ikke ligner et sted man har lyst til at trænge ind....
Vi har rigtig mange foranstaltninger, men blandt komplet videoovervågning som kører med faststrøm og derudover med backup system, så det filmer selv hvis strømmen forsvinder, røgkanoner i tilfælde af indbrud. Låger du ikke kan køre igennem, hverken med bil eller en stor 4WD.
Samt meget andet, ifht til indbrud/ulovlig indtrængen/andet handler det om at have et sted
Der virkelig viser at der har man ikke lyst til at lave noget kriminelt.. Så skal de nok tage naboen"

Rockerborg? Sove med den skudsikre vest på? :biggrin:
Senest rettet af Lycon 2. feb 2017, 15:47, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.
"In case of panic: don't panic"

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 2. feb 2017, 15:05

Centurion skrev:Morten 273 skrev:
"Så handler det om at have et hus, der ikke ligner et sted man har lyst til at trænge ind....

Vi har rigtig mange foranstaltninger, men blandt komplet videoovervågning som kører med faststrøm og derudover med backup system, så det filmer selv hvis strømmen forsvinder, røgkanoner i tilfælde af indbrud. Låger du ikke kan køre igennem, hverken med bil eller en stor 4WD.
Samt meget andet, ifht til indbrud/ulovlig indtrængen/andet handler det om at have et sted
Der virkelig viser at der har man ikke lyst til at lave noget kriminelt.. Så skal de nok tage naboen"

Rockerborg? Sove med den skudsikre vest på? :biggrin:

Overhovedet ikke, valgte at rette lidt i det, for at undgå det kunne misforståes i den retning. (det nåede jeg så ik færdig med :blink: )

Overvågning udenfor, er relativt nemt simpelt og billigt. Med stor effekt, og så er det sjovt at kunne logge på, og se hvordan der ser ud derhjemme

Røgkanoner indenfor er også nemt og billigt, og kombineret, med strobelys virker det helt fantastisk, så da jeg fik et godt tilbud på det i forbindelse, med et større system der skulle laves i virksomheden, så valgte jeg at slå til. Det fede er røgen ikke klistrer bagefter

Og lågen, er efter nogen havde forsøgt indbrud en gang, hvor de smadrede en bil ind igennem, så blev der valgt at der skulle laves en alternativ løsning. Som var mere holdbar.

Undendørs og indendørs alarmer, for at stresse, og tiltrække opmærksomhed, og det spiller virkeligt godt sammen med røg, strobelys.

Døre hvor nøglen skal bruges på begge sider.

Vinduer man ikke bare lige piller ud, og så beklædt med "stormfolie" så ruden ikke falder ud i tusinde stykker, men forbliver i ramme, selvom du kaster en mursten på dem, eller slår på dem med en nød hammer.

Tilgengæld er hegnet ikke så højt, ej heller hækken, jeg gider ikke forskanses, og det er fint at folk kan se ind. Så er der heller ikke "arbejds ro" når man er på grunden

600
Silver Member
Silver Member

Indlæg af 600 » 2. feb 2017, 15:37

Det sikrings eventyr lyder saftsusme dyrt!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 2. feb 2017, 17:00

600 skrev:Det sikrings eventyr lyder saftsusme dyrt!
Jeg ved ikke hvad det har kostet andre, men jeg TROR nok, at tågekanoner kan findes for ned til 2000 kroner stykket, cams for få hundrede kroner stykket, cams udendørs omkring 1000 kroner stykket, rumføler for 100 stykket, noget udstyr der giver alarm når nogen nærmer sig indkørslen og et par dimser og lidt computer, og lidt GSM og lidt trådløst wifi og noget backup og noget batteri osv, så kan det vist holdes inden for 20000-25000 kroner. Nogle rigtig store kampesten anbragt de rigtige steder koster et par øl og en eller anden vennetjeneste til en mand med en stor maskine. Hertil kommer så abonnement til alarmcentral.
(Det er selvfølgelig bare et gæt med de priser. Jeg har ingen former for sikring selv :neutral: )
Husk, at hvis dine cams også dækker postkassen, så skal det være skiltet, så postbuddet ved det.
Hvad en stor port koster, aner jeg ikke.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 2. feb 2017, 19:35

600 skrev:
Centurion skrev:

Søs må have en kindhest der kan mærkes til næste år også :rolf: :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 2. feb 2017, 19:44

Straf hende søsteren [Slettet af moderator] :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

600
Silver Member
Silver Member

Indlæg af 600 » 2. feb 2017, 21:27

Hun skal betale for min advokat regning og min riffel.
Plus 840kr for den nye tilladelse. Så er brormanden glad.

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Ninja_Moose » 2. feb 2017, 22:21

600 skrev:Hun skal betale for min advokat regning og min riffel.
Plus 840kr for den nye tilladelse. Så er brormanden glad.
Du skal da ikke selv betale en ny tilladelse, hvis politiet finder frem til at der ikke er noget galt med dit våben, med mindre selvfølgelig at tilladelsen var udløbet ;-)

Besvar