Besøg af politiet

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Mr_Sig
Newbie
Newbie
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Besøg af politiet

Indlæg af Mr_Sig » 3. feb 2017, 14:47

Ved godt det lyder frelst og bedrevidende, men der er nogle ting jeg aldrig blander, det første er alkohol og benzin, og så er der våben og sociale medier, det første er sindsygt uansvarligt, det andet kan næsten kun give problemer med misundelse, forargelse og en våbenlokation til mennesker der ikke bør have den viden.

Det er måske bare mig, men jeg er meget påpasselig med hvem der får at vide at jeg ligger inde med våben, i USA er det sikkert en afskrækker at vide der er våben i huset, i DK er det nærmest modsat.

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 113 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af 70er drengen » 3. feb 2017, 17:22

Efter at have læst den efterhånden lange tråd må jeg lige komme med mit input. Jeg ved at det ikke harmonerer med en del andre synspunkter, men jeg synes at der er flere sider af denne sag.

For det første så mener jeg at vi som jægere har pligt til at overholde lovgivningen, men samtidig også opføre os på en måde som ikke sætter andre jægere og jagt i et dårligt lys. Hvis man benytter en riffel, der af ikke jægere kan forveksles med et maskingevær, på en måde hvor afgivelse af skud kan opfattes som fuldautomatisk, så har man i mine øjne ikke været med til at bevare et troværdigt syn på seriøs jagt og skydning og bør bortvises fra skydebanen hvis det stod til mig. At det desuden ender på de sociale medier er endvidere meget uheldigt, og jeg synes at både 600 og hans søster bør sætte sig ned og lave lidt selvransagelse. Det er sager som denne der kan ende med stramninger i loven for alle os der opfører os voksent og er seriøse omkring jagt og skydning.

Dernæst må jeg indrømme at jeg ikke har en finger at sætte på politiets indsats. Jeg tror til gengæld at han skal være glad for at døren ikke blev slået ind mens han sov, hvilket ville være fuldt berettiget for at sikre at betjentene var mindst muligt i fare indtil man havde situationen under kontrol og kunne konstatere at der var tale om en selvforskyldt misforståelse.
At du selv giver dem tilladelse til at komme ind og frivilligt udlever våbnet til undersøgelse synes jeg er en selvfølge når man har rent mel i posen, så jeg kan ærligt talt ikke forstå dem der insinuerer et justitsmord.

Retten til at have våben hjemme er for os jægere et privilegie som vi bør værne om, blandt andet ved at have styr på våbnene, bruge dem med omtanke og invitere myndighederne til nærmere inspektion ved nogen som helst form for tvivl. Jeg har flere gange haft dialog med ACØ vedrørende ting jeg var i tvivl om, og har konsekvent fået god service og kyndig vejledning.

Jeg håber at denne sag ender med at du får din riffel tilbage efter endt undersøgelse. Men allermest håber jeg at du og alle vi andre har taget ved lære og tænker os om når vi er på skydebanen eller på jagt.

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Tonnytot » 3. feb 2017, 17:46

70er drengen skrev:Jeg håber at denne sag ender med at du får din riffel tilbage efter endt undersøgelse. Men allermest håber jeg at du og alle vi andre har taget ved lære og tænker os om når vi er på skydebanen eller på jagt.
Så vi skal kun have rifler med træskæfte?
Og i stor grad begrænse os mht våben?

"Køre 70 hvor man må køre 80", og i den dur?

Det lyder da meget fornuftigt! :thumbup:
Hvordan, skal vi helt præcist begrænse os? Har du ikke lige et par enkle forslag..?
Frihed frem for alt

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 342 times
Been thanked: 400 times

Indlæg af Oscar123 » 3. feb 2017, 17:50

70er drengen skrev:...Hvis man benytter en riffel, der af ikke jægere kan forveksles med et maskingevær, på en måde hvor afgivelse af skud kan opfattes som fuldautomatisk, så har man i mine øjne ikke været med til at bevare et troværdigt syn på seriøs jagt og skydning og bør bortvises fra skydebanen hvis det stod til mig. At det desuden ender på de sociale medier er endvidere meget uheldigt, og jeg synes at både 600 og hans søster bør sætte sig ned og lave lidt selvransagelse. Det er sager som denne der kan ende med stramninger i loven for alle os der opfører os voksent og er seriøse omkring jagt og skydning...
Er ganske uenig i ovenstående udsagn. :thumbdown:

Hvis udsagnet står til troende åbner det op for smagsdommeri af værste skuffe. For hvem er det lige, der skal bedømme hvad ”troværdigt syn på seriøs jagt og skydning” er..? Er det de gamle forstokkede medlemmer af DJ, der kun skyder med rifler med skæfter af ædeltræ og tyske navne..?
Så længe 600 har overholdt sikkerhedsreglerne og ikke været til fare eller gene for andre er der ingen, der bør have noget at skulle have sagt omkring hans skydning.

Jeg har selv trænet ”hurtigskydning” med min Marlin SBL i 45/70 Govt - så hurtigt som det nu kan lade sig gøre med en bøjlespænder med et ikke ubetydeligt rekyl. Og selvom nogen omkring mig undrede sig lidt var formålet skam ganske seriøst, idet der trænedes hurtig opfølgende målfatning som forberedelse til en grisejagt.

At der er havnet en videosekvens ”somewhere” på nettet, hvor 600's skydning kan misforstås, er selvfølgelig uheldigt – men det skal ikke ligge ham til last.

PS: Min ”tak” i 70er drengen's indlæg var en klar fejl (fejl 40)..! :oops:

:razz:
Oscar123
Senest rettet af Oscar123 3. feb 2017, 18:08, rettet i alt 1 gang.
On scene - but unseen

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 3. feb 2017, 18:08

Oscar123 skrev: PS: Min ”tak” i 70er drengen's indlæg var en klar fejl (fejl 40)..! :oops:
Den har jeg med udsøgt glæde og fornøjelse fjernet. :mrgreen:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 3. feb 2017, 18:30

Tonnytot skrev:
70er drengen skrev:Jeg håber at denne sag ender med at du får din riffel tilbage efter endt undersøgelse. Men allermest håber jeg at du og alle vi andre har taget ved lære og tænker os om når vi er på skydebanen eller på jagt.

Hvordan, skal vi helt præcist begrænse os? Har du ikke lige et par enkle forslag..?
Vi skal også huske at vi kun må have EN .308 og helst kun et mærke patron, og kun jagtpatroner, og vi skal også tilbage til korn og kærv, og vi skal alle drikke os fra sans og samling inden vi går på jagt og kører stive hjem og tæve hunden hvis ikke den lystrer samt alle de andre gamle dyder :rolf: :rolf:

Næh du, vi skal også tænke nutid og fremtid :smile:

Det er ment som en sjov indskydelse og ikke min personlige holdning, bare så jeg ikke får mere bat end højst nødvendigt..

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 3. feb 2017, 18:36

LapuaMagnum skrev:
Tonnytot skrev:

Vi skal også huske at vi kun må have EN .308 og helst kun et mærke patron, og kun jagtpatroner, og vi skal også tilbage til korn og kærv, og vi skal alle drikke os fra sans og samling inden vi går på jagt og kører stive hjem og tæve hunden hvis ikke den lystrer samt alle de andre gamle dyder :rolf: :rolf:

Næh du, vi skal også tænke nutid og fremtid :smile:

mvh
.308 Win?!? Det er da sådan en moderne militærkaliber man bruger i maskingeværer! Hvad bliver det næste? Syntetiske skæfter? Aftagelige magasiner? Lyddæmpere? At nogen formaster sig til at skyde for sjov?!
homealone.jpg
homealone.jpg (28.93 KiB) Vist 4328 gange
Nej, 6,5x55 er rigeligt til det hele - naturligvis fuldskæftet og hvis der absolut skal optik på, så er alt andet en fast forstørrelse, alt for farligt og sender de helt forkerte signaler!

Der er kun én vej frem, hvis jagten i Danmark skal bevares; tilbage! Er du ikke enig, sætter du andre jægere i et dårligt lys.

Hovsa, jeg kom vist til at lade krukken med sarkasme stå åben lidt for længe der...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 3. feb 2017, 18:59

Bortset fra, at 6,5x55 i fuldskæftet, er en aldeles original krigsskyder :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Has thanked: 2978 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 3. feb 2017, 19:04

70er drengen skrev:Retten til at have våben hjemme er for os jægere et privilegie som vi bør værne om, blandt andet ved at have styr på våbnene, bruge dem med omtanke og invitere myndighederne til nærmere inspektion ved nogen som helst form for tvivl.
Government cartoon.jpg
Government cartoon.jpg (82.89 KiB) Vist 4308 gange

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Elbæk » 3. feb 2017, 19:05

Langenge skrev:Bortset fra, at 6,5x55 i fuldskæftet, er en aldeles original krigsskyder :smile:
Præcis - og det gør det kun "sjovere" at det til stadighed er dén kaliber som fremhæves som "den rigtige jagtkaliber" når man diskuterer jagtrelevante kalibre i Danmark :giggle:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 24 times
Been thanked: 100 times

Indlæg af Overtroldmand » 3. feb 2017, 19:13

70er drengen skrev:Efter at have læst den efterhånden lange tråd må jeg lige komme med mit input. Jeg ved at det ikke harmonerer med en del andre synspunkter, men jeg synes at der er flere sider af denne sag.

For det første så mener jeg at vi som jægere har pligt til at overholde lovgivningen, men samtidig også opføre os på en måde som ikke sætter andre jægere og jagt i et dårligt lys. Hvis man benytter en riffel, der af ikke jægere kan forveksles med et maskingevær, på en måde hvor afgivelse af skud kan opfattes som fuldautomatisk, så har man i mine øjne ikke været med til at bevare et troværdigt syn på seriøs jagt og skydning og bør bortvises fra skydebanen hvis det stod til mig. At det desuden ender på de sociale medier er endvidere meget uheldigt, og jeg synes at både 600 og hans søster bør sætte sig ned og lave lidt selvransagelse. Det er sager som denne der kan ende med stramninger i loven for alle os der opfører os voksent og er seriøse omkring jagt og skydning.
Først og fremmest syntes jeg det er fint du kommer med din holdning til jagt og skydning. Men hvorfor en så snæver holdning til andre der ikke har den samme opfattelse til jagt og skydning som dig?. Man kan skyde på mange forskellige måder, med mange forskellige våben, men så længe det er forsvarligt så siger min moral og liberale friheds tilgang, at om man vil fyre 10000 skud af så hurtigt man kan, så er det OK med mig. I min bog må både du, '600' og mig selv komme på skydebanen der er plads til os alle, vi dyrker ikke mistænkeliggørelse, mistro, mistillid, og snæversyn,-men frihed,-frihed for mig selv, og frihed for andre. Vil du give mig og '600' samme frihed?, eller vil du benytte lejligheden til at begrænse friheden på skydebanen med det samme?.

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af 70er drengen » 3. feb 2017, 19:32

Overtroldmand skrev:
70er drengen skrev:Efter at have læst den efterhånden lange tråd må jeg lige komme med mit input. Jeg ved at det ikke harmonerer med en del andre synspunkter, men jeg synes at der er flere sider af denne sag.

Først og fremmest syntes jeg det er fint du kommer med din holdning til jagt og skydning. Men hvorfor en så snæver holdning til andre der ikke har den samme opfattelse til jagt og skydning som dig?. man kan skyde på mange forskellige måder, med mange forskellige våben, men så længe det er forsvarligt så siger min moral og liberale friheds tilgang, at om man vil fyre 10000 skud af så hurtigt man kan, så er det OK med mig. I min bog må både du, '600' og mig selv komme på skydebanen der er plads til os alle, vi dyrker ikke mistænkeliggørelse, mistro, mistillid, og snæversyn,-men frihed,-frihed for mig selv, og frihed for andre. Vil du give mig og '600' samme frihed?, eller vil du benytte lejligheden til at begrænse friheden på skydebanen med det samme?.
Overtroldmand, jeg sætter pris på din konstruktive dialog og jeg vil gerne lige rose for den gode tone på trods af at vi ikke er enige.

Jeg er godt klar over at jeg nok er mere sart omkring brugen af skydevåben end flere på dette forum, og jeg anerkender både at køre 80 hvor det er tilladt, kunststofskæfter, træning af hurtige skud ved jagt der kræver det og brugen mange Kalibre.

Jeg synes også at folk skal have frihed til at skyde som de har lyst indenfor lovens rammer, men dog med tanke på at vi skal kunne forklare ikke jægere hvorfor det giver mening. At 600 vælger at "brænde de sidste 4-5 skud af" i en riffel der af nogen åbenbart opfattes som fuldautomatisk er ikke som sådan noget der bringer mig op i det røde felt. Men jeg frygter at udbredelsen af videoer af danske jægere der laver "cowboyskydninger" på sigt vil sænke tilliden til at vi er seriøse omkring jagt og skydning. Jagt vil altid være et følsomt emne i en moderne civilisation, og jeg synes at det er ærgerligt at vi jægere tit selv er med til at levere det bedste skyts mod vores egen passion og hobby.

For snart en del år siden var der flere uheldige sager med hjemmeværnsfolk kvajede sig ved ureglementerede skydninger og skydning uden for tjenesten. I løbet af 2 år var alle våben inddraget og hentes nu i centrale våbenlagre før alle øvelser og skydninger. Jeg ville være ked af hvis jeg en dag er nødt til at bestille tid ved det lokale våbenkammer for at få lov til at hente min riffel før en jagt. Jeg ved godt at denne sag ikke nødvendigør dette og at vi SLET IKKE er på vej til at få taget vores våben.
Men jeg håber dog at folk vil tænke over hvordan de bruger deres våben, ikke mindst for ikke at vi selv leverer krudt til jagtmodstandernes kanon.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Elbæk » 3. feb 2017, 19:39

Der findes ingen mennesker som er lidt jagtmodstandere eller lidt våbenmodstandere.

Både jagt- og våbenmodstand er rene ideologisk betingede størrelser - og ingen erfaringer siger at man kan tækkes hverken den ene eller den anden type modstandere ved at lægge bånd på sig selv.
Til gengæld er der, sørgeligt nok, rigtig mange erfaringer som peger tilbage på "tabt territorium" som følge af forsøget på at tækkes ideologiske jagt- og/eller våbenmodstandere ved at give dem hvad nogle jægere/våbenejere/-brugere anså for at være "fornuftige indrømmelser".

For en modstander af jagt findes der ikke fornuftige jægere og acceptable jagtformer.

For en modstander af våben findes der hverken sympatiske våbenejere eller acceptable grunde til at eje våben.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 3. feb 2017, 19:47

Elbæk skrev:Der findes ingen mennesker som er lidt jagtmodstandere eller lidt våbenmodstandere.

Både jagt- og våbenmodstand er rene ideologisk betingede størrelser - og ingen erfaringer siger at man kan tækkes hverken den ene eller den anden type modstandere ved at lægge bånd på sig selv.
Til gengæld er der, sørgeligt nok, rigtig mange erfaringer som peger tilbage på "tabt territorium" som følge af forsøget på at tækkes ideologiske jagt- og/eller våbenmodstandere ved at give dem hvad nogle jægere/våbenejere/-brugere anså for at være "fornuftige indrømmelser".

For en modstander af jagt findes der ikke fornuftige jægere og acceptable jagtformer.

For en modstander af våben findes der hverken sympatiske våbenejere eller acceptable grunde til at eje våben.
Det er desværre også min erfaring.
Så jeg vil prøve at cirere mig selv for et indlæg, som jeg lavede for flere år siden:
JEG har opgivet. Min søn og min kone har et fornuftigt forhold til skydere, men jeg er SIKKER på, at det vander ud i løbet af de næste 50 år, og så er det slut.
Jeg har ingen forhåbninger om, at nogen gider arve min våbensamling. (Det MÅ de nok slet ikke til den tid).
Jeg har overgivet mig, og tror ikke på, at den almindelige dansker må eje våben om 50 år.
Min mening er, at løbet ER kørt. Vi kan måske trække det 10-20 år i den ene eller den anden retning, men løbet er kørt.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 3. feb 2017, 20:06

Langenge skrev:
Elbæk skrev:Der findes ingen mennesker som er lidt jagtmodstandere eller lidt våbenmodstandere.

Det er desværre også min erfaring.
Så jeg vil prøve at cirere mig selv for et indlæg, som jeg lavede for flere år siden:
JEG har opgivet. Min søn og min kone har et fornuftigt forhold til skydere, men jeg er SIKKER på, at det vander ud i løbet af de næste 50 år, og så er det slut.
Jeg har ingen forhåbninger om, at nogen gider arve min våbensamling. (Det MÅ de nok slet ikke til den tid).
Jeg har overgivet mig, og tror ikke på, at den almindelige dansker må eje våben om 50 år.
Min mening er, at løbet ER kørt. Vi kan måske trække det 10-20 år i den ene eller den anden retning, men løbet er kørt.
Til den tid opstår der anarki eller folk flytter ud af landet hvis det er muligt at bo på den anden side af grænsen underordnet hvor :fun:

Den er altså god nok at det ikke er våben der slår ihjel men tossen bag våbnet. Ingen har set en riffel uden hjælp stavre ud til fordøren eller ned i banken og skyde løs, hvis nogen har set det, skal de opsøge en læge eller psykiater.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af 70er drengen » 3. feb 2017, 20:07

Jeg synes ellers at programmer som "nak og æd" har givet den almindelige dansker opfattelsen af at jagt godt kan foregå på fornuftig vis og at der også hører hjemme i fremtidens Danmark.

Hvis værterne derimod viste en tur på skydebanen med "cowboyskydninger" tænker jeg dog at mange ville ændre deres syn på jagten igen.

Jeg ønsker ikke at begrænse folks udfoldelser i forhold til jagten, men jeg opfordrer bare til at man overvejer ens handlinger, og hvordan de kan opfattes. De fleste medlemmer i folketinget har jo desværre ikke jagttegn, og derfor bliver de heller ikke i samme grad eksponeret for det gode oplevelser, men kan hurtigt blive præget af enkelte uheldige episoder.

Personligt kunne jeg godt tænke mig at flere ikke jægere deltog i jagter hvor det var muligt for at se hvilken fantastisk hobby det er og hvorfor så mange af os bruger tid og penge på det. Jagt er ikke noget der sælger sig selv, tværtimod kan mange års hårdt arbejde hurtigt blive ødelagt af tankeløshed hvis det ses med de forkerte øjne :smile:

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 3. feb 2017, 20:16

Problemet IMHO, er bla., at vi i højere og højere grad samles i storbyer, og dermed har mindre og mindre osv........
Jeg ser ikke noget øget fornuftigt og naturligt forhold til skydere, selvom jeg selv mener, og håber på, at udsendelser som "nak og æd" kan gøre det bedre.
Det jeg ser er, at selv små 4,5 luftbøsser betragtes som farlige terroristvåben, af mange af de, og der bliver flere af dem, byboer der findes.
Never mind. Jeg har opgivet. Begrav mine skydere sammen med mig om 10-20 år, når jeg dør.

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 3. feb 2017, 20:18

70er drengen skrev: Hvis værterne derimod viste en tur på skydebanen med "cowboyskydninger" tænker jeg dog at mange ville ændre deres syn på jagten igen.
:
Øh hov, cowboy skydning er skam en anerkendt disciplin inden for skydesporten :smile:

For den sags skyld så er IPSC med halv-automatisk riffel også internationalt anerkendt
Senest rettet af ReneKJ 3. feb 2017, 20:26, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 3. feb 2017, 20:21

ReneKJ skrev:
70er drengen skrev: Hvis værterne derimod viste en tur på skydebanen med "cowboyskydninger" tænker jeg dog at mange ville ændre deres syn på jagten igen.
:
Øg Hov, cowboy skydning er skam en anerkendt disciplin inden for skydesporten :smile:

For den sags skyld så er IPSC med halv-automatisk riffel også internationalt anerkendt
i øvrigt ret underholdene, og sikkert ikke det værste af skydesporten, man kan vise frem. Altid fyldt med glade mennesker og smil :smile:

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 3. feb 2017, 20:23

70er drengen skrev:Jeg synes ellers at programmer som "nak og æd" har givet den almindelige dansker opfattelsen af at jagt godt kan foregå på fornuftig vis og at der også hører hjemme i fremtidens Danmark.

Hvis værterne derimod viste en tur på skydebanen med "cowboyskydninger" tænker jeg dog at mange ville ændre deres syn på jagten igen.

Jeg ønsker ikke at begrænse folks udfoldelser i forhold til jagten, men jeg opfordrer bare til at man overvejer ens handlinger, og hvordan de kan opfattes. De fleste medlemmer i folketinget har jo desværre ikke jagttegn, og derfor bliver de heller ikke i samme grad eksponeret for det gode oplevelser, men kan hurtigt blive præget af enkelte uheldige episoder.

Personligt kunne jeg godt tænke mig at flere ikke jægere deltog i jagter hvor det var muligt for at se hvilken fantastisk hobby det er og hvorfor så mange af os bruger tid og penge på det. Jagt er ikke noget der sælger sig selv, tværtimod kan mange års hårdt arbejde hurtigt blive ødelagt af tankeløshed hvis det ses med de forkerte øjne :smile:
Mht. nak og æd har jeg ikke set større uduelighed i form af at vise dyret respekt og skydefærdigheder. Når man viser noget i fjernsynet BØR/SKAL man være et ekstra skridt foran og de 2 tosser er kun med til at give de negative til jagt ret i deres holdning efter min mening. Det er ikke en opfordring til at skulle skændes om programmet og det skulle måske tages i en anden tråd, da det ikke har lovmæssig betydning angående 600`s sag med politiet.

Jeg er dog enig langt hen ad vejen med det sidste du skriver
mvh

600
Silver Member
Silver Member
Interesser: Dykning og skydning og klatrin
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Indlæg af 600 » 3. feb 2017, 20:46

Langenge skrev:
ReneKJ skrev:
:
Øg Hov, cowboy skydning er skam en anerkendt disciplin inden for skydesporten :smile:

i øvrigt ret underholdene, og sikkert ikke det værste af skydesporten, man kan vise frem. Altid fyldt med glade mennesker og smil :smile:

Jeg stod engang på politi stationen og fik mig en lille snak med våben ansøgnings betjenten. Her fortæller betjenten mig atder var en jæger der ansøgte om en semi auto for derefter at uploade sig selv til en IPSC turnering. De trak mandens tilladelse tilbage øjeblikkeligt.

Bare så ingen af jer semi ejer går til IPSC med jagtvåben. Så tror jeg de trækker tilladelsen tilbage ret hurtigt(hvis det stadig hænger sådan sammen altså).

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 3. feb 2017, 20:52

600 skrev:

Jeg stod engang på politi stationen og fik mig en lille snak med våben ansøgnings betjenten. Her fortæller betjenten mig atder var en jæger der ansøgte om en semi auto for derefter at uploade sig selv til en IPSC turnering. De trak mandens tilladelse tilbage øjeblikkeligt.

Bare så ingen af jer semi ejer går til IPSC med jagtvåben. Så tror jeg de trækker tilladelsen tilbage ret hurtigt(hvis det stadig hænger sådan sammen altså).
Sådan hænger det vist stadig væk sammen.
Du kan få tilladelse på jagttegn til er våben der ikke kan bruges til jagt i Danmark.

Men selv om der er blevet afholdt internationale stævner med samme våben i Danmark så kan du ikke få det på SKV.

Forstå det hvem der kan

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 329 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 3. feb 2017, 21:19

600 skrev:Bare så ingen af jer semi ejer går til IPSC med jagtvåben. Så tror jeg de trækker tilladelsen tilbage ret hurtigt(hvis det stadig hænger sådan sammen altså).
Jeg er altså lidt uforstående her.
Der er kun ET IPSC rifle stævne i Danmark om året, så vidt jeg ved. Så pågældende jæger kan jo have deltaget i IPSC stævner i udlandet - og i udlandet gælder dansk lov ikke. I fald det var et udenlandsk stævne han deltog i, denne jæger, er der altså ingen hjemmel til at indkalde hans tilladelse.
Derudover - hvad så med det nye tiltag med gevær-terræn skydning med deltagelse at jægere? Det foregår på dansk grund. Er det så også ulovligt? Er det ikke det samme? Sportsskydning med rifler som er på jagt tilladelse?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 3. feb 2017, 22:16

Fast Fumble skrev:Derudover - hvad så med det nye tiltag med gevær-terræn skydning med deltagelse at jægere? Det foregår på dansk grund. Er det så også ulovligt? Er det ikke det samme? Sportsskydning med rifler som er på jagt tilladelse?
Det giver mig faktisk voldsomt meget lyst til at stille op med den Troy repeter riffel som SKV ikke vil registrere, og hævder ikke lovligt kan bruges til nogen af deres discipliner, bare for at se deres ansigtsudtryk efterfølgende:
"Så, lad mig forstå det ret - denne riffel vil I ikke registrere i SKV, men så længe jeg har den på en tilladelse til jagt, så må jeg gerne skyde jeres banediscipliner med den?"
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Has thanked: 104 times
Been thanked: 146 times

Indlæg af Glockster » 3. feb 2017, 22:39

Mapzter skrev:
Fast Fumble skrev:Derudover - hvad så med det nye tiltag med gevær-terræn skydning med deltagelse at jægere? Det foregår på dansk grund. Er det så også ulovligt? Er det ikke det samme? Sportsskydning med rifler som er på jagt tilladelse?
Det giver mig faktisk voldsomt meget lyst til at stille op med den Troy repeter riffel som SKV ikke vil registrere, og hævder ikke lovligt kan bruges til nogen af deres discipliner, bare for at se deres ansigtsudtryk efterfølgende:
"Så, lad mig forstå det ret - denne riffel vil I ikke registrere i SKV, men så længe jeg har den på en tilladelse til jagt, så må jeg gerne skyde jeres banediscipliner med den?"
Det ville være skønt om der kom lidt logik i tingene. Dinosaurerne i Unionen og SKV burde smid fordomme og snæversyn væk og koncentrere sig om at servicere deres medlemmer :razz:
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Besvar