Afbrydelse eller forstyrrelse af lovlig jagt

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2978 times
Been thanked: 377 times

Re: Afbrydelse eller forstyrrelse af lovlig jagt

Indlæg af Kalthoff » 7. feb 2017, 17:22

Morten273 skrev:Såfremt det er et jagtgevær, burde der ikke være nogen ko på isen så længe det er knækket,
Knækket eller ikke knækket gør ingen forskel for Ekstrabladet og lignende sensationsmedier.

Har der på et tidspunkt i løbet af episoden været et skydevåben synligt, så er det "velkommen på forsiden" med en overskrift der ikke gør noget godt for landets andre jægere.

Husk på ekstrabladets motto: "på forsiden bytter vi menneskeskæbner for oplagstal".

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 7. feb 2017, 17:58

PBP skrev:Dialog er vejen frem.

Jeg er selv "wannabe-vegetar". Jeg synes ikke selv jeg er fanatisk, men jeg prøver af personlige sundhedsmæssige og etiske årsager at skære ned på mit indtag af rødt kød. Undersøgelser viser, at jeg bestemt ikke er alene (selvom der måske ikke er mange af min type herinde) :-)

Jeg kender ikke lige nogen af den slags "ekstreme" typer i beskriver, men jeg vil helt klart mene, at den situationerne stadig burde kunne løses af dialog. Lad være med at kalde dem autonome, venstreorienterede, hippier, idioter osv. - det når man ingen vegne med. Snak i stedet for med dem om dyrevelfærd og økologi. Forklar hvordan de dyr i skyder, har levet et godt liv i naturlige omgivelser, og sammenlign evt. med fabriksproduktionen af kyllinger, og grise der får liggesår fordi de ikke kan bevæge sig i sine små bure.

Det er fint hvis deres drøm er, at alle bliver veganere. Men jagt burde nok være det sidste sted de skulle skælde ud på. Hvis de vil være aktivister og protestere, så er det helt fint. Men prøv at overbevise dem om, at de vil gøre mere gavn hvis de lægger deres indsats der hvor dyrene rent faktisk ikke har det godt.
Netop!!!

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Martensit
Gold Member
Gold Member
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 23 times
Been thanked: 28 times

Indlæg af Martensit » 7. feb 2017, 18:06

Jeg kan godt lide tanken om dialog, men, jeg har desværre den erfaring, at folk med en vegansk og "dyreetisk" agenda ofte er meget radikale i deres holdninger, og på ingen måde kan tage mod fornuft af nogen art.
Det eneste man kan gøre, uden at få ørerne i maskinen er, at indstille jagten og kontakte politiet og sige, at man bliver udsat for chikane. Det må så blive en tilbagevendende begivenhed indtil politiet får gjort noget ved det. Jeg ville glemme alt om mark- og vejfred, den trumfes af straffeloven når man gør noget dumt med vilje, kapitlet om freds- og æreskrænkelser §264. https://www.retsinformation.dk/Forms/r0 ... 6659e85e49
§ 264. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) skaffer sig adgang til fremmed hus eller andet ikke frit tilgængeligt sted,

2) undlader at forlade fremmed grund efter at være opfordret dertil.

Stk. 2. Begås det i stk. 1, nr. 1, nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller gøre sig bekendt med oplysninger om en virksomheds erhvervshemmeligheder, eller foreligger der i øvrigt særligt skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 6 år. Som særligt skærpende omstændighed anses navnlig tilfælde, hvor forholdet er begået under sådanne omstændigheder, at det påfører andre en betydelig skade eller indebærer en særlig risiko herfor.
Jeg tænker, at hvis man kan dokumentere man har frabedt sig at de kommer på besøg når man er på jagt, så er der tale om forsætlige handlinger fra deres side og dermed chikane. Så kan det være man kan få et polititilhold eller decideret opholdsforbud udstedt fra politiet.
Pointen er, at du er offer for en ideologisk grupperings selvtægt!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 7. feb 2017, 19:01

Martensit skrev:Jeg kan godt lide tanken om dialog, men, jeg har desværre den erfaring, at folk med en vegansk og "dyreetisk" agenda ofte er meget radikale i deres holdninger, og på ingen måde kan tage mod fornuft af nogen art.
Det eneste man kan gøre, uden at få ørerne i maskinen er, at indstille jagten og kontakte politiet og sige, at man bliver udsat for chikane. Det må så blive en tilbagevendende begivenhed indtil politiet får gjort noget ved det. Jeg ville glemme alt om mark- og vejfred, den trumfes af straffeloven når man gør noget dumt med vilje, kapitlet om freds- og æreskrænkelser §264. https://www.retsinformation.dk/Forms/r0 ... 6659e85e49
§ 264. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) skaffer sig adgang til fremmed hus eller andet ikke frit tilgængeligt sted,

2) undlader at forlade fremmed grund efter at være opfordret dertil.

Stk. 2. Begås det i stk. 1, nr. 1, nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller gøre sig bekendt med oplysninger om en virksomheds erhvervshemmeligheder, eller foreligger der i øvrigt særligt skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 6 år. Som særligt skærpende omstændighed anses navnlig tilfælde, hvor forholdet er begået under sådanne omstændigheder, at det påfører andre en betydelig skade eller indebærer en særlig risiko herfor.
Jeg tænker, at hvis man kan dokumentere man har frabedt sig at de kommer på besøg når man er på jagt, så er der tale om forsætlige handlinger fra deres side og dermed chikane. Så kan det være man kan få et polititilhold eller decideret opholdsforbud udstedt fra politiet.
Pointen er, at du er offer for en ideologisk grupperings selvtægt!
Vi SKAL starte med dialog og dem som vil det dyre etiske er dermed uoplyste hvis de ikke er interesseret i at spise vildtkød og der skal vi sætte ind, men selvfølgelig er der folk som ikke er indefor pædagoisk rækkevidde og dem kan og bør man ikke føre dialog med. Det bedste vi kan gøre er at opfordrer folk til at passe på dem selv ved at spise så meget vildt, i stedet for forarbejdet kød (undskyld bønder) som muligt da det nok er det sundeste kød man kan få når dyret dør i knaldet. Eller får skudt dyrene på marken hvor de bor så der ingen transport er og de ikke forstod hvad der skete. Jeg kender da vegetarer der kun spiser vildtkød, men ellers holder sig fra andet kød i køledisken. Selvfølgelig alle ekstremer er skidt og gavner intet.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Besvar