Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Langenge » 16. feb 2017, 17:30

Så jo tråden med Gamo Center. Jeg har haft 2 af slagsen :smile: men aner ikke hvad der er blevet af dem :cry:
Men det gav mig lyst til at købe en luftpistol til knægten og mig.
Men hvad køber man, til lidt indendørs sjov, til en fornuftig pris? En Baikal eller?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
ARD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 333
Tilmeldt: 22. sep 2008, 18:52
Geografisk sted: København
Been thanked: 21 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af ARD » 16. feb 2017, 20:49

Hvad er en fornuftig pris og skal den kunne bruges til konkurenceskydning?

HW40: ca 1000kr
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/13347

Zoraki HP-01; ca 2000kr
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/23264

Walther LP400: 12000kr
http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=3837

Steyr LP50 (5 skuds halvauto, den har jeg længe savlet over): 12000kr
https://skytteudstyr.dk/steyr/steyr-lp-50-compact-.html

Mvh. Alex

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Langenge » 16. feb 2017, 20:52

ARD skrev:Hvad er en fornuftig pris og skal den kunne bruges til konkurenceskydning?

HW40: ca 1000kr
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/13347

Zoraki HP-01; ca 2000kr
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/23264

Walther LP400: 12000kr
http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=3837

Steyr LP50 (5 skuds halvauto, den har jeg længe savlet over): 12000kr
https://skytteudstyr.dk/steyr/steyr-lp-50-compact-.html

Mvh. Alex
Som nævnt i overskriften: Lidt indendørs sjov til knægten og jeg, og til en fornuftig pris.
Men jeg kan godt fornemme, at der måske er en stor forskel på din og min lønseddel :rolf:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af C-X » 16. feb 2017, 20:59

HW 40 PCA vil jeg også give :thumbup:

Du må hjertens gerne prøve min ved lejlighed.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Langenge » 16. feb 2017, 21:02

C-X skrev:HW 40 PCA vil jeg også give :thumbup:

Du må hjertens gerne prøve min ved lejlighed.
Jeg havde håbet på noget billigere, og samtidig er jeg ikke fan af det der kompressionsteknikfis
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af C-X » 16. feb 2017, 21:10

Ja, du er vel integreret :rolf:

Jeg må erkende at systemet, trods dets klodsethed, virker ganske godt. Måske ikke så børneegnet at lade, men det var heller ikke min prioritet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Langenge » 16. feb 2017, 21:17

C-X skrev:Ja, du er vel integreret :rolf:

Jeg må erkende at systemet, trods dets klodsethed, virker ganske godt. Måske ikke så børneegnet at lade, men det var heller ikke min prioritet.
Jeg har prøvet den, og har også selv haft en Crosman 1322.
Jeg leder bare efter en billig skyder til værkstedet, der er en smule mere præcis end en co2 med 6mm plastikkugler.
Og jo mindre teknisk, des bedre. Jeg har et princip med, at når jeg har fri, så ønsker jeg ikke at bruge hjernen :smile:
Derfor er jeg i denne retning: https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... ts_id/4655

EDIT: Havde loven været anderledes, havde jeg købt en Crosman 1740, men.... :thumbdown:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af C-X » 16. feb 2017, 21:22

Langenge skrev:(...)
Og jo mindre teknisk, des bedre. Jeg har et princip med, at når jeg har fri, så ønsker jeg ikke at bruge hjernen :smile: (...)
Det kan jo så forklare en del :nutkick: :fun:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af T-REX » 16. feb 2017, 21:25

Du kan da godt få en billig kinesisk fjederskyder, til 250-400... :puke: Men du vil få langt mere glæde og precision, af at gå op til de kr. 1000 som en HW40 koster.

Du får nærmest nul rekyl, og et langt langt bedre aftræk.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af C-X » 16. feb 2017, 21:27

Den Baikal får nu ellers også fine anmeldelser. Til den pris er det let at lade sig friste.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
ARD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 333
Tilmeldt: 22. sep 2008, 18:52
Geografisk sted: København
Been thanked: 21 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af ARD » 16. feb 2017, 21:29

Langenge skrev:
C-X skrev:HW 40 PCA vil jeg også give :thumbup:

Du må hjertens gerne prøve min ved lejlighed.
Jeg havde håbet på noget billigere, og samtidig er jeg ikke fan af det der kompressionsteknikfis
Jeg har haft alle slags luftpistoler og det der kompressionsteknikfis er langt det bedste. Den er præcis idet der ikke har det rekyl som fjederpistoler har og er næsten lige så præcis som en PCP. Den er nemmest at vedligeholde i forhold til de andre typer, den skal have lidt olie i cylinderen engang imellem (olien må ikke være for tynd da den så taber tryk eller for tyk da cylinderen bliver varm) og en ny pakning efter ca 10års brug. Så er den nem at skille ad og samle igen i forhold til en fjederskyder, der er næsten umulig at samle igen uden speciel udstyr. Der er meget lidt slid på dem i forhold til fjederskydere og PCP der skal have nye trykbeholdere efter 10 år. Sidst men ikke mindst er den billig i anskaffelse.

Jeg har haft en Baikal lignende fjederskyder der faldt fra hinanden efter et par års brug på grund af slid.

Mvh. Alex

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af PSindrup » 17. feb 2017, 09:42

Hvad med at overveje noget der skyder med CO2 og plastickugler?

Der kan du få en sjov skyder til under 400,- kroner, og du skal ikke lade for hvert skud ...

Peter

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Langenge » 17. feb 2017, 09:46

PSindrup skrev:Hvad med at overveje noget der skyder med CO2 og plastickugler?

Der kan du få en sjov skyder til under 400,- kroner, og du skal ikke lade for hvert skud ...

Peter
:smile:
Udklip.JPG
Udklip.JPG (113.53 KiB) Vist 16062 gange
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af 686 » 17. feb 2017, 12:38

Jeg har en gammel HW70 fra før verden gik af lave. Den er overraskende let at skyde med for en fjeder-pistol - selvfølgelig ikke nær så let at have med at gøre som en PCP eller SSP, men absolut sjov til garageskydning. Se om du kan narre en eller anden til at sælge dig deres. Min har desværre tabt pusten og skal repareres - men den er også gammel - jeg købte den brugt i 80érne.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af ReneKJ » 17. feb 2017, 13:13

På DBA kan du finde en HW40 til 900 og en Benjamin Trail til 750.
Det var de to jeg overvejede da jeg selv skulle købe en pistol. I sidste ende valgte jeg HW40 da den anden har et rygte om at man ikke kan få bagsigtet højt nok op til at indskyde den til helt korte afstande.

Pistoler til en 300 var for ringe til mit formål, og når vi kom op omkring 8-900 så var springet til den væsentligt bedre HW40 så lavt at det ville have været dumt at købe andet.

Jeg har også en eller anden kiniesisk "Pioneer" pistol som min far har fundet på et loppemarked, den er sådan set også præcis nok hvis man kan leve med et aftræk på 50 kg.

Måske skulle du bare købe en billig pistol et sted hvor der er returret? De fleste kan vel bruges til at skyde huller i dåser, og hvis den er helt umulig så sender du den retur.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af FrederikF » 17. feb 2017, 13:45

Nu er der stor forskel på hvad "indendørssjov" sammen med luftpistol betyder for folk.
Sjov for mig er ikke en hw40 helt uden rekyl, der er "nem" at ramme med.
Sjov for mig er min weirauch hw45 (købt brugt for et rimeligt beløb). Super kvalitet, har ret meget rekyl, hvilket gør at man skal mestre det med at holde på pistolen for at ramme. Den kan lades i to trin svag/kraftig (der hver især kræver forskellige "hold" teknikker"). Jeg oplever at få rigtig god pistoltræning på min 10m bane i kælderen - men jeg samler stadig ikke skuddene lige så tæt som med de hw40 og lignende jeg har prøvet - men pistolen har potentiale til meget mere, jeg skal bare lære først:)))
Kommer du forbi det københavnske, så kan min godt lånes et par måneder (mine små tvillinger bruger alligevel al fars skydetid), så du kan finde ud af om det er noget du og knægten gider i mere end et par måneder ;))

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Langenge » 17. feb 2017, 14:08

"Indendørssjov" betyder lige her: Sjovt og absolut intet seriøst, og slet ikke dyrt.
Jeg kender udmærket HW40 og HW45 og HW70 og mange andre. Men var slet ikke det jeg havde i tankerne. Jeg tænkte noget i en lidt "billigere" klasse. Men kan man vitterlig ikke få noget andet, der kan skyde, så dropper jeg bare tanken, og fortsætter med at mishandle værkstedet med luftgevær og krudtvåben. :smile:
Tak for input :thumbup:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af C-X » 17. feb 2017, 14:16

Man kunne nok få lidt/meget sjov ud af en stille .22'er, men som Tony sagde det; hvis det er sjovt, er det sikkert ulovligt...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af ReneKJ » 17. feb 2017, 14:29

Langenge skrev: Men kan man vitterlig ikke få noget andet, der kan skyde, så dropper jeg bare tanken, og fortsætter med at mishandle værkstedet med luftgevær og krudtvåben. :smile:
Tak for input :thumbup:
Jeg vil da nok mene at selv den billigste luftpistol kan skyde. Hvis man er tilfreds med at skyde efter øldåser så behøver man vel ikke en pistol der kan lav hul i hul på 15 meter?

Er der f.eks. nogen der kender sådan en her? Den er da i hvert fald billig
https://toolworld.dk/Max-ranger-Luftpis ... -mm-p23113

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Flugteren » 17. feb 2017, 14:51

C-X skrev:Man kunne nok få lidt/meget sjov ud af en stille .22'er, men som Tony sagde det; hvis det er sjovt, er det sikkert ulovligt...
Kan det gøres forsvarligt, så er det jo ikke ulovligt at skyde i sin egen kælder med en lyddæmpet .22lr riffel og subsonic ammunition. Mange mennesker har jo en kælder, der ligger langt ned i jorden, med tykke betonvægge. Med en riffel i ovenstående konfiguration er det ikke højere end en airsoft gevær, og i kælderen kan ingen andre end dig selv høre noget.

(forudsætter jagttegn, og højst 5 gange om året).

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af PSindrup » 17. feb 2017, 16:57

Flugteren skrev:
C-X skrev:Man kunne nok få lidt/meget sjov ud af en stille .22'er, men som Tony sagde det; hvis det er sjovt, er det sikkert ulovligt...
Kan det gøres forsvarligt, så er det jo ikke ulovligt at skyde i sin egen kælder med en lyddæmpet .22LR riffel og subsonic ammunition. Mange mennesker har jo en kælder, der ligger langt ned i jorden, med tykke betonvægge. Med en riffel i ovenstående konfiguration er det ikke højere end en airsoft gevær, og i kælderen kan ingen andre end dig selv høre noget.

(forudsætter jagttegn, og højst 5 gange om året).
Den med de 5 gange om året er jo for naboernes skyld - så den gælder næppe i kælderen. :giggle:

Peter

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Langenge » 17. feb 2017, 17:07

PSindrup skrev:
Den med de 5 gange om året er jo for naboernes skyld - så den gælder næppe i kælderen. :giggle:

Peter
At de max 5 gange er for naboens skyld, det har du helt ret i :thumbup:
Om det så gælder for kælderen... , når naboen ikke kan høre det? tjaee.... :blink:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Sommerglad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 11. aug 2016, 18:27
Interesser: Natur
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 26 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Sommerglad » 18. feb 2017, 20:23

Langenge skrev:Men det gav mig lyst til at købe en luftpistol til knægten og mig.
Men hvad køber man, til lidt indendørs sjov, til en fornuftig pris? En Baikal eller?
Jeg har prøvet et par af de "billige" luftpistoler til ca. 500. De virker fint nok, men de er sgu' ikke særlig sjove fordi man skal fokusere ekstremt meget på hold hvis man vil ramme skivekassen.
I det prisleje er der sgu' langt bedre underholdning i en ordentlig dartskive og et sæt mellemklasse pile.

Du skal (som jeg) ud over den hurdle at "Precompressed Air" (PCA) er noget underligt, uautoriseret nymodens fis :smile:
Jeg var helt vildt forelsket i en HW45 - Indtil jeg prøvede en... Samme aften som mine HW45-drømme døde prøvede jeg en HW40. Bestilte en dagen efter!
Man skal bruge lidt teknik (og lidt kræfter) på at lade den men for pokker den er sjov at skyde med: Den er langt mere præcis end jeg er, med støtte får man en klar idé om at den er MEGET præcis/konsistent.
Jeg har allerede hældt 3000 skud gennem min men kunne sælge den i morgen med et "tab" på 100-150 kr. (Gør jeg ikke, for begge knægte på 18 og 20 har lagt billet ind :))

Den er sikkert ikke til aflivning af rotter - Den er bare supergod til meget præcis aflivning af pap i økonomiklassen.
(Kunne man få et karabingreb og få den til at lave mad, så havde jeg smidt konen ud og giftet mig med den :fun:)

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Langenge » 18. feb 2017, 20:49

Sommerglad skrev:
Langenge skrev:Men det gav mig lyst til at købe en luftpistol til knægten og mig.
Men hvad køber man, til lidt indendørs sjov, til en fornuftig pris? En Baikal eller?
Jeg har prøvet et par af de "billige" luftpistoler til ca. 500. De virker fint nok, men de er sgu' ikke særlig sjove fordi man skal fokusere ekstremt meget på hold hvis man vil ramme skivekassen.
I det prisleje er der sgu' langt bedre underholdning i en ordentlig dartskive og et sæt mellemklasse pile.

Du skal (som jeg) ud over den hurdle at "Precompressed Air" (PCA) er noget underligt, uautoriseret nymodens fis :smile:
Jeg var helt vildt forelsket i en HW45 - Indtil jeg prøvede en... Samme aften som mine HW45-drømme døde prøvede jeg en HW40. Bestilte en dagen efter!
Man skal bruge lidt teknik (og lidt kræfter) på at lade den men for pokker den er sjov at skyde med: Den er langt mere præcis end jeg er, med støtte får man en klar idé om at den er MEGET præcis/konsistent.
Jeg har allerede hældt 3000 skud gennem min men kunne sælge den i morgen med et "tab" på 100-150 kr. (Gør jeg ikke, for begge knægte på 18 og 20 har lagt billet ind :))

Den er sikkert ikke til aflivning af rotter - Den er bare supergod til meget præcis aflivning af pap i økonomiklassen.
(Kunne man få et karabingreb og få den til at lave mad, så havde jeg smidt konen ud og giftet mig med den :fun:)
Aflivning af rotter, står kattene for.
Jeg er ikke interesseret i en "dyr" HW40.
Jeg har fattet budskabet, at luftpistol med fjeder, ikke må købes.
Jeg har droppet det, og vi har også masser af andre skydere at more os med :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Sommerglad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 11. aug 2016, 18:27
Interesser: Natur
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 26 times

Re: Hvilken luftpistol til lidt indendørs 10 meter sjov?

Indlæg af Sommerglad » 18. feb 2017, 21:13

Langenge skrev:Aflivning af rotter, står kattene for.
Jeg er ikke interesseret i en "dyr" HW40.
Jeg har fattet budskabet, at luftpistol med fjeder, ikke må købes.
Jeg har droppet det, og vi har også masser af andre skydere at more os med :smile:
Hmm mit budskab var ikke at "fjeder er forbudt" - Det var nærmere: JEG er ikke god nok til at tilpasse mig fjeder+sigtelinje på 10-15cm når hele apparatet hopper og danser i skudøjeblikket :smile:
Du har helt sikkert masser af mere interessante skydevåben men i en garage skal man ALDRIG undervurdere underholdningsværdien af en dartskive :smile:

Besvar