BBQ

EDIT:
Efter at have læst linket kan jeg ikke se problemet med en trailer der kan indeholde 449l olie i henhold til beredskabs styrelsens hjemmeside og jeg kan ikke finde en max grænse på det ammo jeg må transportere i min bil til eget brug.
Hovedproblemet er at der tilsyneladende er en gråzone mellem transport af erhvervsmæssig karakter, og privat transport i antal liter.. Men som sagt og skrevet andetsteds, så havde jeg en snak med Beredskabsstyrelsen, og der er det altså de 4x60 liter der gælder...Raptor357 skrev:Prøv at tænk hvad der sker hvis man kører galt med sådanne en. Ind under bilen kommer en bølge diesel olie. Mon ikke katalysatoren er over diesels selvantændelses punkt?
BBQ
EDIT:
Efter at have læst linket kan jeg ikke se problemet med en trailer der kan indeholde 449l olie i henhold til beredskabs styrelsens hjemmeside og jeg kan ikke finde en max grænse på det ammo jeg må transportere i min bil til eget brug.
Der er da et kæmpe problem hvis tanken kun er halv fuld, den virker jo som en væltepeter med højt tyngdepunkt.Dace skrev:At OK eller andre for den sags skyld lejer trailer/tanke ud, som kan indeholde mere end den lovlige mængde tilladt for privat personer, kan da aldrig blive deres problem. Det er den som fylder mere end det tilladte i, som det er der bryder loven, og som må stå til regnskab for dette. Selvfølgelig skal OK ikke sige det er lovligt, men der imod infomere om hvad der er lovligt og så må det være på ejet ansvar.
Min pointe er jo at der ikke er noget ulovligt i at udleje de omtalte trailer, men det først bliver ulovligt når der bliver fyldt mere end det tilladte i og det er jo noget man som kunde selv gør.
Præcist som hvis man købte 30 stk. 10 liters dunke og fyldte dem allesammen og smed dem på traileren som selvfølgelig må laste det.
Så må tanken godt sælge de dunkene, men at du fylder dem alle op er jo noget du selv vælger.
Så problemet i min optik er at almindelige mennesker ikke kender reglerne for hvor meget de må transporter, samt at OK ikke informere om dette.
Raptor357 skrev:Prøv at tænk hvad der sker hvis man kører galt med sådanne en. Ind under bilen kommer en bølge diesel olie. Mon ikke katalysatoren er over diesels selvantændelses punkt?
BBQ
EDIT:
Der er ingen gråzone...Timber skrev: Hovedproblemet er at der tilsyneladende er en gråzone mellem transport af erhvervsmæssig karakter, og privat transport i antal liter.. Men som sagt og skrevet andetsteds, så havde jeg en snak med Beredskabsstyrelsen, og der er det altså de 4x60 liter der gælder...
M.h.t. krudt, har vi haft debatten herinde et sted før, og der blev vist kommet frem til max 5kg.NEM... Og så er det jo bare at regne antal patroner ud fra det...
Medmindre man kan finde nogen der sælger olie eller benzin i engangsbeholdere der ikke kan fyldes igen (punkterbar fesen plasticbeholder eller lignende) så er det 240L pr vogntog i dunke ikke større end 60 liter. Og det er nok tvivlsomt om den tolkning holder i retten.https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 9a6db19f3f
§ 8. Med undtagelse af § 2 og § 3, stk. 1, og § 37, finder bestemmelserne i denne bekendtgørelse ikke anvendelse på national vejtransport af farligt gods foretaget af private personer med et køretøj registreret i Danmark, når godset er emballeret til detailsalg og er beregnet til deres personlige eller hjemlige brug eller fritids- eller sportsaktivitet, forudsat at der er truffet foranstaltninger til forebyggelse af udslip af indholdet under normale transportforhold. Farligt gods, der transporteres i IBC’s, storemballager eller tanke, anses ikke for at være emballeret til detailsalg.
Stk. 2. Ved transport af brandfarlige væsker emballeret i genopfyldelige beholdere påfyldt af eller for private personer, må den samlede mængde ikke overskride 60 liter pr. beholder og 240 liter pr. transporterende enhed.
Næh, det kan jeg se... Nu er det jo et stykke tid siden jeg snakkede med dem, så jeg kan huske galt... Men uanset hvad, så har vi jo fået dokumenteret det nu..Martensit skrev:Raptor357 skrev:Prøv at tænk hvad der sker hvis man kører galt med sådanne en. Ind under bilen kommer en bølge diesel olie. Mon ikke katalysatoren er over diesels selvantændelses punkt?
BBQ
EDIT:
Efter at have læst linket kan jeg ikke se problemet med en trailer der kan indeholde 449l olie i henhold til beredskabs styrelsens hjemmeside og jeg kan ikke finde en max grænse på det ammo jeg må transportere i min bil til eget brug.Der er ingen gråzone...Timber skrev: Hovedproblemet er at der tilsyneladende er en gråzone mellem transport af erhvervsmæssig karakter, og privat transport i antal liter.. Men som sagt og skrevet andetsteds, så havde jeg en snak med Beredskabsstyrelsen, og der er det altså de 4x60 liter der gælder...
M.h.t. krudt, har vi haft debatten herinde et sted før, og der blev vist kommet frem til max 5kg.NEM... Og så er det jo bare at regne antal patroner ud fra det...
Medmindre man kan finde nogen der sælger olie eller benzin i engangsbeholdere der ikke kan fyldes igen (punkterbar fesen plasticbeholder eller lignende) så er det 240L pr vogntog i dunke ikke større end 60 liter. Og det er nok tvivlsomt om den tolkning holder i retten.https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 9a6db19f3f
§ 8. Med undtagelse af § 2 og § 3, stk. 1, og § 37, finder bestemmelserne i denne bekendtgørelse ikke anvendelse på national vejtransport af farligt gods foretaget af private personer med et køretøj registreret i Danmark, når godset er emballeret til detailsalg og er beregnet til deres personlige eller hjemlige brug eller fritids- eller sportsaktivitet, forudsat at der er truffet foranstaltninger til forebyggelse af udslip af indholdet under normale transportforhold. Farligt gods, der transporteres i IBC’s, storemballager eller tanke, anses ikke for at være emballeret til detailsalg.
Stk. 2. Ved transport af brandfarlige væsker emballeret i genopfyldelige beholdere påfyldt af eller for private personer, må den samlede mængde ikke overskride 60 liter pr. beholder og 240 liter pr. transporterende enhed.