Fornyelse af tilladelse til US karabin
-
- Silver Member
- Interesser: Dykning og skydning og klatrin
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 82 times
Re: Fornyelse af tilladelse til US karabin
Med T på pinden kan du godt vinke farvel til alle dine AUGer og AR15 når tiden er til fornyelse.
Du får lov til at beholde en hvis du er rigtig artig og tilføjer deres majestæt efter hver sætning!
Snart kræver han smørelse under bordet!
Du får lov til at beholde en hvis du er rigtig artig og tilføjer deres majestæt efter hver sætning!
-
- Platin Member
- Interesser: WW2 våben long range shooting
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 52 times
Alt kommunikation
Absolut kun og igen kun på Skrift eller mail
Absolut kun og igen kun på Skrift eller mail
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!
The rest i just wasted!
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning. ;)
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 87 times
Nu har jeg lige fået min forhandlertilladelse fornyet uden problemer, så jeg tror det bliver svært for ham at røre mit varelager. ;)600 skrev:Med T på pinden kan du godt vinke farvel til alle dine AUGer og AR15 når tiden er til fornyelse.
I øvrigt skinner det ret tydeligt igennem at du er sur på manden - det er ikke særligt konstruktivt, og det fremmer sjældent processen når man når dertil hvor man mere-eller-mindre sviner den anden part til. Man kan sagtens være uenige, nuvel, men man bør være uenige som gentlemen, og altid holde en konstruktiv tone.... Især når man er uenig med en myndighedsperson.
-
- Platin Member
Evt jeg lidt udenfor men hvem er. T
må
Gerne besvares på pm så den gode tone bevares
Mvh
må
Gerne besvares på pm så den gode tone bevares
Mvh
The rest i just wasted!
The rest i just wasted!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Uhh, fristende... Desværre er min økonomi hårdt presset for tiden, så vi kommer i hvert fald henover sommeren, før det kunne blive aktuelt..Gunrunner skrev:Jeg har et par AUG på lager, og har også lidt AR15, hvis det er.... ;)Timber skrev:Det er sgu da lige før man burde protestkøbe en halvautomat. Bare fordi den skal forbi ACØ...

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
Sendt til: post@jaegerne.dk
Til inspiration:
Til inspiration:
Kære Jægerforbund
Det er kommet mig for øre at politiet har indledt endnu en selvbestaltet kampagne mod jagtvåben, og De facto ikke vil udstede tilladelser til halvautomatiske rifler længere.
Eller sågar forny eksisterende tilladelser.
Jægerforbundet er informeret om flere konkrete sager, inden for de sidste uger.
Angiveligt skulle det være et fåtal ansatte på vores våbenkontorer, der har en personlig mening. Og nu mener at de kan gennemtvinge denne, på baggrund af den magt deres position som tjenestemænd giver dem.
Da dette er en stramning helt for politiets egen regning, og uden hjemmel i lovgivningen, håber jeg meget at i som vores forbund følger op på sagens snarest. Og gerne inddrage både minister og embedsmænd i justits ministeriet.
Politiet kan og må ikke fortolke lovgivning, og fra dag til anden, selv sidde og beslutte hvordan lov skal tolkes. Og slet ikke på baggrund af cirkulærer. Det er simpelthen ulovligt.
Jeg behøver nok ikke nævne for mit forbund, at vi er mange medlemmer det vil koste dyrt, hvis politiet får lov at tvinge stramninger som denne igennem, uden om vores folkevalgte politikere, som jo er borgerenes stemme.
Med håb om at høre tilbage at i arbejder for retfærdighed for loven, og danske jægeres interesse.
Mvh
Dixi !
-
- Silver Member
Sarkasme er en gentlemans måde at trykudligne.
Desuden at blive lokket i en direkte opsat økonomisk fælde er ikke så fedt. Det kan fp en hver gentleman til at ruske forfædrene (caveman) frem i dem.
;-)
Desuden at blive lokket i en direkte opsat økonomisk fælde er ikke så fedt. Det kan fp en hver gentleman til at ruske forfædrene (caveman) frem i dem.
;-)
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Vreden er forståelig.
Men, rettidig omhu og nøgternhed er til alles gavn.
Blotter vi os i vrede, er vi nemme at ramme.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Froe
- Platin Member
Enig.. syntes du virkelig at min mail var vred?Elbæk skrev:Vreden er forståelig.
Kritik modtages med kyshånd.. man skal jo lære her i livet
Dixi !
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Det var ikke en kommentar til din (i min optik; glimrende) mail, men en kommentar til 600 - og tillige en helt generelt betragtning.Froe skrev:Enig.. syntes du virkelig at min mail var vred?Elbæk skrev:Vreden er forståelig.
Kritik modtages med kyshånd.. man skal jo lære her i livet
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-
- Silver Member
Jeg kom til at tænke på...
Hvor lang tid tog det egebtlig første gang for DJ at kærer sagen mod politiet til det punkt hvor politiet igen udstedte tilladelse til halv auto uden brokkeri?
Hvor lang tid tog det egebtlig første gang for DJ at kærer sagen mod politiet til det punkt hvor politiet igen udstedte tilladelse til halv auto uden brokkeri?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
Der gik lang tid, men situationen var en anden dengang. Da var der et våbenkontor på politistationen i alle større og en del mindre byer, og de enkelte småkonger på kontorerne forvaltede højst forskelligt. Så det var først da de mest ambitiøse småkonger påtvang de andre våbenkontorer deres tolkning, at det fik et omfang hvor DJ kunne gøre noget ved det.600 skrev:Jeg kom til at tænke på...
Nu er situationen den, at en enkelt persons beslutning får betydning for hele landet (hvis han får sin makker på den anden side Storebælt med på ideen), og så rammer det straks alle ansøgere. Derfor er det meget nemmere at få øje på, og meget nemmere at få en tilrettevisning ovenfra til at slå igennem på gulvet.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Det er også en forskel på at udtrykke vrede mod systemt, og så hænge en specifik embedsmand ud.Elbæk skrev:Vreden er forståelig.
Selv om han er delvis anonymiseret så vil han utvivlsomt kunne genkende sig selv hvis han læser med her. Og med det begrænset antal ansatte på våbenkontoret kan man sikkert også regne ud hvem det måtte være med lidt indsats.
Der kommer sjældent noget godt ud af gøre en kamp mod det offentlige til noget personligt med kontaktpersonen, og det er vel heller ikke rimeligt over for en embedsmand der trods alt må formodes at gøre hvad han mener er korrekt. Selv om han er galt på den i dette tilfælde
Man risikere også selv at brænde sine broer, det er ikke fedt de næste 20 år at skulle have sine tilladelser behandlet af en der har dit foto hængende på dartskiven

-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, genladning, skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Been thanked: 40 times
Det er allerede sket for 20 år side. Og igen for 4 år siden hvor de tabte i byretten.ReneKJ skrev:Man risikere også selv at brænde sine broer, det er ikke fedt de næste 20 år at skulle have sine tilladelser behandlet af en der har dit foto hængende på dartskiven
Der skal bare køres hårdt mod hårdt. I sidste ende kan de i retten kun begrunde deres udsagn med at "vi syntes" og "vi mener", aldrig med henvisninger til loven.
Senest rettet af Elbæk 17. mar 2017, 14:16, rettet i alt 4 gange.
Begrundelse: Citat rettet
Begrundelse: Citat rettet
-
- Silver Member
Et andet underlig fænomen jeg har bemærket er de ansøgninger/indførelses blanketer man sender ind bliver fjernet eller slettet. Får du fat i en anden end T så kan de ikke finde dine sagspapir. Tilgengæld kan T stadig se alle ens blanketer man har indsendt. Kollegaer synes det er underligt og de har da også sagt flere gange at de kører samme system så alle skal kunne se hinandens sager. Har nogen oplevet noget lign.? Det godt nok mærkeligt. Jeg har prøvet med 4 forskellige acø sagsbehandler ingen af dem kan finde mig. Men så snart jeg får fat i T så er alle papirene synlige.
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg syntes du skulle lave en formel klage over sagsbehandlingen, i stedet for at lufte personspecifikke klager på nettet.600 skrev:Et andet underlig fænomen jeg har bemærket er de ansøgninger/indførelses blanketer man sender ind bliver fjernet eller slettet. Får du fat i en anden end T så kan de ikke finde dine sagspapir. Tilgengæld kan T stadig se alle ens blanketer man har indsendt. Kollegaer synes det er underligt og de har da også sagt flere gange at de kører samme system så alle skal kunne se hinandens sager. Har nogen oplevet noget lign.? Det godt nok mærkeligt. Jeg har prøvet med 4 forskellige acø sagsbehandler ingen af dem kan finde mig. Men så snart jeg får fat i T så er alle papirene synlige.
Husk at det du er sur over nu stadigt ligger på nettet om 20 år.
Jeg ved ikke lige hvor man klager over den slags, men det er der sikkert andre der gør. Papirer må ikke bare blive væk.
- Froe
- Platin Member
Svenskerne har et ord til at beskrive problematikken, med tjenestemænd der tolker loven efter deres egen mening - "Aktivistbyråkrater"
Det er faktisk et varmt emne i nabolandet disse dage. På våbenområdet er den jo helt gal i Sverige (ligesom i DK).
http://www.expressen.se/ledare/karin-pi ... ?social=fb
Det er faktisk et varmt emne i nabolandet disse dage. På våbenområdet er den jo helt gal i Sverige (ligesom i DK).
http://www.expressen.se/ledare/karin-pi ... ?social=fb
Mot aktivistbyråkrater är medborgare maktlösa
Tjänstemän agerar som politiker
Ett annat tydligt exempel är Anders Danielsson, före detta generaldirektör på Migrationsverket. Under sin tid som statlig ämbetsman dryftade han gärna sina egna åsikter om flyktingpolitiken. Själv förklarade han detta beteende med att han har ett starkt rättspatos och har svårt för orättvisor. Att han sen gick vidare till att bli generalsekretare för Röda korset kom inte direkt som en chock.
Till och med domstolarna verkar ha drabbats av aktivistsjukan. Högsta domstolens ordförande Stefan Lindskog motsatte sig regeringens nya terrorlagar eftersom det rör "lagstiftning som är ingripande för den enskilde". Justitiekanslern såväl som Svea Hovrätts president har kritiserat den här typen av domstolsdebattörer, men Lindskog avfärdar det hela med att det rör sig om en "naturlig dialog" (SR 24/7 2016).
Dixi !
-
- Silver Member
ReneKJ skrev:Jeg syntes du skulle lave en formel klage over sagsbehandlingen, i stedet for at lufte personspecifikke klager på nettet.600 skrev:Et andet underlig fænomen jeg har bemærket er de ansøgninger/indførelses blanketer man sender ind bliver fjernet eller slettet. Får du fat i en anden end T så kan de ikke finde dine sagspapir. Tilgengæld kan T stadig se alle ens blanketer man har indsendt. Kollegaer synes det er underligt og de har da også sagt flere gange at de kører samme system så alle skal kunne se hinandens sager. Har nogen oplevet noget lign.? Det godt nok mærkeligt. Jeg har prøvet med 4 forskellige acø sagsbehandler ingen af dem kan finde mig. Men så snart jeg får fat i T så er alle papirene synlige.
Husk at det du er sur over nu stadigt ligger på nettet om 20 år.
Jeg ved ikke lige hvor man klager over den slags, men det er der sikkert andre der gør. Papirer må ikke bare blive væk.
Jeg forstår ikke hvorfor du reagerer så stærkt på det jeg skriver her. Det er jo ikke en klage, men en undren. Hvis du sendte papir ind til ACØ som sporløst forsvinder, men som dukker op ved en bestemt medarbejder ville du også undre dig en smule over hvad der foregår derinde. Og det mest nærliggende er at hører om andre NVF har været udsat for lign. Og ja, jeg var sur, men jeg synes nu jeg har udtrykt mig neutralt her. At det er personspecifik kan jeg kun give dig ret i, men hele "US karabin" tråden er personspecifik, og selv han fisker da også efter hvad andre har oplevede.
-
- Platin Member
Er der nogen på forum der har indsendt svarene til den partshøring
Og fået et svar af en eller anden art?
Mvh
Mvh
The rest i just wasted!
The rest i just wasted!
-
- Platin Member

Waiting !
The rest i just wasted!
The rest i just wasted!
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning. ;)
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 87 times
Jeg har svaret dem at de passende kunne starte med at svare på alle de spørgsmål jeg har stillet siden december, før jeg begynder at svare på spørgsmål fra dem. Derudover har jeg bedt om at mine spørgsmål har opsættende virkning på sagsbehandlingen, med mindre tilladelsen kan udstedes på baggrund af de oplysninger jeg allerede har givet.F U B A R skrev:Er der nogen på forum der har indsendt svarene til den partshøring
Mvh
... Jeg har blandt andet spurgt dem om lovligheden i at de vil have yderligere oplysninger, samt udbedt mig aktindsigt i de retningslinier der (nødvendigvis) må være når de skal lave et "skøn".
- K_Nielsen
- Silver Member
- Interesser: Riffel og pistolskydnng
- Geografisk sted: Syd-Jylland
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 29 times
Gunrunner skrev:
... Jeg har blandt andet spurgt dem om lovligheden i at de vil have yderligere oplysninger, samt udbedt mig aktindsigt i de retningslinier der (nødvendigvis) må være når de skal lave et "skøn".

Problemet er bare at "Interne arbejdsdokumenter" ikke er omfattet i forvaltningslovens bestemmelser omkring retten til aktindsigt, så mon ikke den bliver parkeret der...
Glæder mig til at høre hvordan der bliver svaret på din anmodning

Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
Det er korrekt, men de skal offentlig gøre det, hvis det er "skøn under regl", således at det individuelle skøn er blevet tilsidesat, som der skal være jf. Reglerne.K_Nielsen skrev:Gunrunner skrev:
... Jeg har blandt andet spurgt dem om lovligheden i at de vil have yderligere oplysninger, samt udbedt mig aktindsigt i de retningslinier der (nødvendigvis) må være når de skal lave et "skøn".![]()
Problemet er bare at "Interne arbejdsdokumenter" ikke er omfattet i forvaltningslovens bestemmelser omkring retten til aktindsigt, så mon ikke den bliver parkeret der...
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
Det kan ikke være interne arbejdsdokumenter hvis de er sendt fra en myndighed til en anden. Hvis Rigspolitiet eller Justitsministeriet har sendt retningslinier til politikredsene er der offentlighed i dem.K_Nielsen skrev:Gunrunner skrev:
... Jeg har blandt andet spurgt dem om lovligheden i at de vil have yderligere oplysninger, samt udbedt mig aktindsigt i de retningslinier der (nødvendigvis) må være når de skal lave et "skøn".![]()
Hilsen Lasse.