Jeg er blevet noget lun på en halvauto S&W MP 15-22 (.22).
Jeg har såmænd også fundet et sted i England, som sælger sådan én til en ganske fin pris.
Og de kan såmænd også sørge for at den bliver sendt herover.
Der er bare den lille hage ved det at sådan en transport til Billund Lufthavn, hvor jeg så selv kan hente den, kommer til at koste £415 eller deromkring, hvilket nok er lige i overkanten for en riffel som koster £625.
Så er det jeg tænker: Er der noget galt for at jeg selv henter den, og flyver hjem med den igen?
Butikken (cheshiregunroom.com) ligger ikke langt fra Manchester, som vist har en lufthavn, mig bekendt?
Hvis jeg nu køber den, og får riffeltilladelse og importtilladelsen, hvad mangler jeg så?
Der er vist noget med en engelsk eksporttilladelse, men det skulle forhandleren kunne stå for.
Hvad skal jeg sådan rent konkret gøre?
Det skal lige siges at jeg er fly-mongol og aldrig har været ude at flyve før, men en gang skal vel være den første.

Skal jeg også bruge sådan et våbenpas, og hvordan får jeg det?
Jeg har prøvet at søge, men jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget som lige passer på denne situation?
Eller er der nogen som kender en forhandler i Tyskland, for så kunne jeg jo bare selv trille ned at hente den?
Jeg synes bare ikke at jeg kan finde nogle i Tyskland?
Jeg ser frem til input og erfaringer.