... Og derudover så har jeg søgt partsaktindsigt, da jeg jo i sagens natur er part i sagen og har en væsentlig interesse i sagens udfald og de dokumenter der lægges vægt på, så det bliver forhåbentligt svært at holde noget skjult.Lassescout skrev:Det kan ikke være interne arbejdsdokumenter hvis de er sendt fra en myndighed til en anden. Hvis Rigspolitiet eller Justitsministeriet har sendt retningslinier til politikredsene er der offentlighed i dem.K_Nielsen skrev:Gunrunner skrev:
... Jeg har blandt andet spurgt dem om lovligheden i at de vil have yderligere oplysninger, samt udbedt mig aktindsigt i de retningslinier der (nødvendigvis) må være når de skal lave et "skøn".![]()
Problemet er bare at "Interne arbejdsdokumenter" ikke er omfattet i forvaltningslovens bestemmelser omkring retten til aktindsigt, så mon ikke den bliver parkeret der...
Glæder mig til at høre hvordan der bliver svaret på din anmodning
Uanset hvad, så vil det være svært at holde de interne retningslinier hemmelige, for det er vel i og for sig sådanne retningslinier der skal danne grundlag for en eventuel afvisning.