Martensit skrev:Jeg tænker, at det er vigtigt at der ikke kun fokuseres på de afviste sager.
Ved at indsamle alle de sager man kan komme til kan man se, om folk behandles ens. F.eks. i dette tilfælde hvor The Mad Viking søger tilladelse til en riffel og kan dokumentere hvor den skal bruges og til hvad. Det kunne være interessant at vide, om han havde fået et afslag, hvis det ikke havde været en "ond" sort AR-platform lignende riffel, men f.eks. en lille .22LR Browning i takedown konfiguration?
Hvis man kan dokumentere, at der er smagsdommeri i politiets sagsbehandling hvor folk i samme situation ikke behandles ens, så er der tale om dårlig forvaltningsskik, og i det øjeblik det kan dokumenteres, så må en jurist med forkærlighed for forvaltningsret kunne hjælpe med at lukke den varme luft ud af dem.
Desuden er det dårlig forvaltningsskik at ændre forvaltningspraksis, især når der ligger en årelang periode med forvaltningen og fortolkningen af lovteksten, at jagt i udlandet var en særlig omstændighed.
Det var nu ikke så meget på grund af udseendet jeg købte den. (Bevares, den er da ganske fiks at se på)
Jeg har sammenlignet med adskillige andre rifler, og den har fået utroligt gode anmeldelser.
Jeg havde også gevaldigt kik på en Ruger 10/22, som måske nok endda lige er en tand bedre riffel, den er ihvertfald gennemprøvet i alle ender og kanter. (Jeg havde indtil for ganske kort tid siden en idé om at man måske en gang kunne have begge 2, da Rugeren ikke ser så "skræmmende" ud hvis jeg en dag skulle kaste mig over rågeregulering, som jo ofte er tæt ved boliger. Jeg har dog aldrig smagt rågeunger, så derfor nupper jeg duerne som jeg ved er lækre

)
Men til samme (eller måske lidt billigere alt efter købssted) pris som Rugeren får jeg her fabriksskåret gevind på piben, rail på toppen, samt adgang til et hav af tilbehør i alle prisklasser, pga. platformen.
Jeg kan ændre kolbe, sigter og lignende til næsten ingen penge, selv om det medfølgende sandsynligvis er i rigeligt god kvalitet.
Den kan bruge næsten alle typer indstillelige AR-aftræk, det er bare at skrue ud og sætte i. (Og nej, våbenkontor, hvis I læser med her, jeg kan ikke lave fuldauto ved at skrue nye dele i, bare så det er på plads

)
Der er retfærdigvis også et enormt udvalg til 10/22, der er bare lidt større og billigere udvalg her.
Og jeg er stadig lun på en 10/22, hvis våbenkontoret en dag begynder at følge loven igen...

Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...