Er der noget hold i det ??
Ved da mange steder, hvor forhandleren klare det, for at gøre det nemmere, men dermed ikke sagt det er lovligt

Vil da ikke bli overrasket, hvis de ikke må det

Våbenforhandler må vel gerne ansøge på vegne på personen. Politiets hjemmeside er jo nok ret ligeglad, om det er køber selv, der indtaster SINE oplysninger + våbeninformationer, eller om det er forhandleren, der indtaster KØBERS oplysninger og våbeninformationer. Hvis man køber f.eks. for 30.000 kroner i våben hos en forhandler på én gang, så kan det være, at han betaler de 840/420 kr, det nu kosterOlsen71 skrev:Har lige hørt at forhandler IKKE må sende ansøgning, om våbentilladelse til f.eks lyddæmper, vekselpibe, riffel og natsigter, det skal være personen der skal ha tilladelsen.....
Ved da mange steder, hvor forhandleren klare det, for at gøre det nemmere, men dermed ikke sagt det er lovligt![]()
Jeg har intet juridisk grundlag, men da jeg for et par måneder siden købet riffel og lyddæmper blev begge ansøgninger indsendt af forhandleren, så umiddelbart ingen ko på isen der.Olsen71 skrev:Har lige hørt at forhandler IKKE må sende ansøgning, om våbentilladelse til f.eks lyddæmper, vekselpibe, riffel og natsigter, det skal være personen der skal ha tilladelsen.....
Ved da mange steder, hvor forhandleren klare det, for at gøre det nemmere, men dermed ikke sagt det er lovligt![]()
Det sagde forhandleren........ Hvis jeg snakkede med politiet, skulle jeg sige jeg selv havde søgt, for de måtte ikke gøre det for kunderne.C-X skrev:Hvem siger man ikke må?