Må der være børn på pistolbanen ?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Re: Må der være børn på pistolbanen ?

Indlæg af ReneKJ » 30. maj 2017, 23:05

Overtroldmand skrev:
Well lige min tanke...Altid rart at harcelerer over alle de potentielle tiltænkte farlige, og uansvarlige handlinger der kan ske, og der deraf burde indføres en masse forbud,-til når en generalisering indført ud fra samme tiltænkte potentielle uansvarlighed så rammer en selv,-så er det jo noget helt andet hvor rummelig og ansvarlig individet er.. :smile: :smile: :smile:

Det er farligt at bruge og mene at værdigrundlaget vi skal bruge er 'xxx er en klaphat, der ikke engang brude have en hamster.'

for 'xxx' kan være 'jæger' , skytte' eller andet, man risikere at give carte blanc til andre (myndigheder, klubber etc) at bruge denne form for bedømmelsesgrundlag ved medlemskab eller feks. våbentilladelser (sagde jeg halvauto...nej vel) , idet man jo selv er enig i et sådanne 'bedømmelseagrundlag mod 'de andre', bare surt når de 'andre' bliver en selv....

Jeg vil anbefale at tage en tur ind på nationalmuseet se værelse nr. 34 på Nationalmuseet, thi der hænger de australske boomeranger.....
Jeg forstår ikke hvor du vil hen. Generelle regler kommer netop for at undgå at det er folks subjektive opfattelse af hvem der er en klaphat som bestemmer hvem der må hvad. "Med lov skal land bygges" osv.
Hvis man i stedet lader det afhænge af hvem der er gode venner med bestyrelsen så mener jeg at man er nærmere din analogi med halvauto.
Tilsvarende er det da først sikkert at forskellige myndigheder begynder at blande sig hvis vi ikke selv har styr på tingene.

Hvis man kender reglerne for hvordan en boomerang flyver på forhånd så får man den heller ikke tilbage i hovedet. :smile:

Det lyder som om at under de rette forhold kan man godt have børn ved banen. Men at antage at forældrene per definition er ansvarlige og har styr på børnene er naivt. Dumme folk får også børn.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 31. maj 2017, 06:01

Overtroldmand skrev:Det er farligt at bruge og mene at værdigrundlaget vi skal bruge er 'xxx er en klaphat, der ikke engang brude have en hamster.'

for 'xxx' kan være 'jæger' , skytte' eller andet, man risikere at give carte blanc til andre (myndigheder, klubber etc) at bruge denne form for bedømmelsesgrundlag ved medlemskab eller feks. våbentilladelser (sagde jeg halvauto...nej vel) , idet man jo selv er enig i et sådanne 'bedømmelseagrundlag mod 'de andre', bare surt når de 'andre' bliver en selv....
:razz: enig - God analogi med boomerangerne :thumbup:
Og jeg er ret sikker på at ReneKJ's refererede til forældrenes pædagogiske evner med deres endnu ikke tilladelspligtige børn :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 31. maj 2017, 06:34

Kleth skrev: Og jeg er ret sikker på at ReneKJ's refererede til forældrenes pædagogiske evner med deres endnu ikke tilladelspligtige børn :smile:
Rigtigt, jeg beklager hvis det kunne misforstås :smile:

Brugeravatar
Starling
Silver Member
Silver Member
Interesser: Knive, pistol, luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Starling » 31. maj 2017, 13:38

Jeg kan godt se at jeg er i absolut mindretal. Men jeg ændre nu ikke min mening af den grund.

Den dag at et dansk barn bliver skudt ved et uheld på skydebanen, så er festen altså bare forbi. Så kan vi måske opleve endnu et forbud. Man må altså godt tænke fremad. I Tyskland er der heldigvis ingen børne skytter - fornuft råder i Bundesrepublik Deutschland.
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Geografisk sted: København
Has thanked: 104 times
Been thanked: 146 times

Indlæg af Glockster » 31. maj 2017, 13:47

Starling skrev: I Tyskland er der heldigvis ingen børne skytter - fornuft råder i Bundesrepublik Deutschland.
Lidt hurtig Google siger vist du tager fejl:

Her taget fra en skytteforenings hjemmeside/debatforum:

Das Mindestalter für aktive Sportschützen ist lt. Gesetz 12 Jahre. Bei Minderjährigen bedarf es bei Beitritt in den Verein der Unterschrift eines gesetzlichen Vertreters
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 31. maj 2017, 13:48

Skydning er et hit for moderne børn. Særligt ADHD og de andre bogstavsbørn nyder godt af, at finde deres indre ro, koncentration og kunne gentage et fast mønster, med en belønning i form af synlige forbedringer. Samtidig kommer de ud blandt mennesker med samme interesse, hvor de ikke nødvendigvis er bagud på point fra starten, rent socialt.
Dette uanset om der skydes med krudt og kugler eller bue og pil.
En god øl til skydelederen eller underviserne, efter endt skydning, er en fin gestus. De har fortjent det. :razz:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Has thanked: 411 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 31. maj 2017, 13:48

Starling skrev:Jeg kan godt se at jeg er i absolut mindretal. Men jeg ændre nu ikke min mening af den grund.

Den dag at et dansk barn bliver skudt ved et uheld på skydebanen, så er festen altså bare forbi. Så kan vi måske opleve endnu et forbud. Man må altså godt tænke fremad. I Tyskland er der heldigvis ingen børne skytter - fornuft råder i Bundesrepublik Deutschland.
Det er der heldigvis ikke nogen der tvinger dig til (at ændre mening altså). Og bare rolig, når du nu melder dig ud af din danske klub og ind i en tysk, så er der masser af børne og ungdomsskytter i de danske klubber til at overtage din plads.

At råbe himlen falder får den heldigvis ikke til at falde ned.

[EDIT] tydeligvis ikke en tysk klub, de er åbenbart mindst lige så uansvarlige som os danskere...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 31. maj 2017, 13:51

Starling skrev:I Tyskland er der heldigvis ingen børne skytter - fornuft råder i Bundesrepublik Deutschland.
Det kommer an på hvem man betragter som børn. I Tyskland skydes med luft fra 12 år og salon fra 15 år - med mulighed for dispensation fra begge grænser.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 68 times
Been thanked: 82 times

Indlæg af MadsenRex » 31. maj 2017, 15:02

Nu kommer Hr. Madsen lige med sit besyv!

Jeg startede i Ullerup Skytteforening som 7 årige med alle mine andre venner.
Og skød i 8 år!
Ingen ulykker, ud over for mange sodavand!

Jeg har nu skudt med jagtvåben i ca. 4 år på KSC.
Og jeg har nok i de 4 år, haft flere ubehagelige oplevelser med skytter, der har haft uheldige hændelser med skudafgang, ladninger og udfordringer i skik og brug af våben.
Det samme skete da jeg var udsendt, den ene gang var våbenhåndteringen skyld i et dødsfald.

Så lad bare børn komme på banen, men deres uduelige forældre må de gerne lade blive hjemme!
Og hvis jeg virkelig skal stigmatisere en gruppe, så er 4 Nordsjællands drenge i fuld jagtornat, med et skyttetalent lige så fraværende som Thyra Franks kostvejleder, se det er skræmmende!!!

Madsen slutter nu...

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 31. maj 2017, 15:10

Er vi ikke ved at blande tingene lidt sammen nu?
Ungdomsskytter er vel en anden ting end børn der bare er med som påhæng.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 31. maj 2017, 15:32

ReneKJ skrev:Er vi ikke ved at blande tingene lidt sammen nu?
Fordi børn der er med som påhæng, sammen med deres forældrer, automagisk render ned og svinger sig i skiverne i modsætning til teenagere der pr definition er ansvarlige og ansvarsfulde? Vel at mærke kun når der bliver skudt med grov (desuden ved alle jo at .22lr og luftpistol-skud bare preller af med børnehud).

Hele diskussionen er tåbelig, jeg er ude.
/bofh
Hanlons razor

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1071 times

Indlæg af Agamemnon » 31. maj 2017, 15:36

Jeg har fungeret som ISSF pistolinstruktør, siden midten af 90'erne og min oplevelse er at mht. uhensigtsmæssig opførsel på pistolbanerne, er mænd mellem 20 og 50 voldsomt overrepræsenteret.

Kvinder og børn er nogle af de letteste at undervise og opnå gode resultater med, på rekordtid, måske netop fordi hverken kvinder eller børn er bange for at indrømme at deres viden om våben og skydning er endog særdeles begrænset. Visse mænd har derimod meget svært ved at skulle se en kønsfælle i øjnene og tage imod kyndige råd og vejledning. Det virker som om den maskuline stolthed, til tider, får et knæk, hvis man ikke mestrer et skydevåben fra første sekund. Se dét kan være farligt.

Jeg har instrueret mange børn, i tidens løb, og har endnu aldrig :krydsser: stået i en situation, hvor et velinstrueret barn har skabt en farlig situation på en skydebane. Og det er immervæk blevet til nogle hundrede stykker, efterhånden. Det samme gælder for børn, som tilskuere. På trods af den unge alder, er de helt klar over hvad der sker, hvis man kommer til at stå i den forkerte ende af et skydevåben.

Min egen søn, på knapt 3 år, er også efter mig, når jeg tørtræner, derhjemme og husker mig på at jeg ikke må pege på nogen og at jeg ikke må skyde indendørs.... Tro mig... Han har allerede bedre styr på sikkerhedsretninger, end den gennemsnitlige mand, i den forplantningsdygtige alder.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 31. maj 2017, 15:51

Bofhenator skrev:
Fordi børn der er med som påhæng, sammen med deres forældrer, automagisk render ned og svinger sig i skiverne i modsætning til teenagere der pr definition er ansvarlige og ansvarsfulde? Vel at mærke kun når der bliver skudt med grov (desuden ved alle jo at .22LR og luftpistol-skud bare preller af med børnehud).

Nå, men så taler jeg lidt til væggen :fun:
Ungdomsskytter er uddannede, interesserede og formodentligt under opsyn af en instruktør
"Påhængsbørn" kan være en noget mere tilfældig oplevelse, afhængigt af dem selv og forældrene.

Bemærk at jeg ikke siger at man ikke kan have børn med under ordnede forhold, men blot at det ikke giver mening at sammenligne med børne/ungdomsskytterne. Uanset alder.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 31. maj 2017, 16:02

ReneKJ skrev:
Bofhenator skrev:
Fordi børn der er med som påhæng, sammen med deres forældrer, automagisk render ned og svinger sig i skiverne i modsætning til teenagere der pr definition er ansvarlige og ansvarsfulde? Vel at mærke kun når der bliver skudt med grov (desuden ved alle jo at .22LR og luftpistol-skud bare preller af med børnehud).

Nå, men så taler jeg lidt til væggen :fun:
Ungdomsskytter er uddannede, interesserede og formodentligt under opsyn af en instruktør
"Påhængsbørn" kan være en noget mere tilfældig oplevelse, afhængigt af dem selv og forældrene.

Bemærk at jeg ikke siger at man ikke kan have børn med under ordnede forhold, men blot at det ikke giver mening at sammenligne med børne/ungdomsskytterne. Uanset alder.
Ok, så er jeg ikke helt ude ;-)

Præmissen for hele den her tråd er om der er aldersgrænser på skydebanerne (når der skydes grov vel at mærke), ikke om børn eller unge mennesker er velafrettede.

Argumentet er at hvis der en dag bliver skudt et barn (med grov, ikke med .22 eller luft som jo er uskadeligt) så kommer vi aldrig til at skyde mere (sådan ca i hvert fald). Jeg tænker ikke det betyder noget om det er en veluddannet ungdomsskytte der bliver skudt eller et træls påhængsbarn. Men det kan være det er der jeg tager fejl...
/bofh
Hanlons razor

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 24 times
Been thanked: 100 times

Indlæg af Overtroldmand » 31. maj 2017, 19:16

ReneKJ skrev:
Kleth skrev: Og jeg er ret sikker på at ReneKJ's refererede til forældrenes pædagogiske evner med deres endnu ikke tilladelspligtige børn :smile:
Rigtigt, jeg beklager hvis det kunne misforstås :smile:

OK, jeg brugte det bare til et spinoff, jeg er hamrende sikker på der er masser af uansvarlige mennesker, min pointe var at det er kedeligt hvis man antager (og lader andre) bruge en indstilling til at 'de ikke kan finde ud af det','ikke har et behov', og 'egentligt ikke brurde gøre xxxx ting', tilkoblet en teoretisk anskuelse for eventuel skade/fare... For så er vejen til alle mulige og umulige forbud ligefor for os alle.
Et Kardinalpunkt er vel at den frihed og det ansvar man selv gerne vil have, egentligt også rummer at andre kan gøre ting man nødvendigvis ikke er enig i..

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 31. maj 2017, 19:45

Overtroldmand skrev: Et Kardinalpunkt er vel at den frihed og det ansvar man selv gerne vil have, egentligt også rummer at andre kan gøre ting man nødvendigvis ikke er enig i..
Klart, min grundlæggende filosofi er at folk kan gøre hvad de vil så længe det ikke påvirker andre negativt
Det betyder ikke at jeg har pligt til at bifalde det de laver eller udelukker at jeg syntes at de har knald i låget, men der er ingen grund til at påtvinge dem min uønskede vurdering af deres mentaltilstand :fun:

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 31. maj 2017, 19:55

I Schweiz har man i nogle Gemeinder pligt til at komme på skydebanen minimum 1 gang om året for at skyde fra du starter i første klasse til du går ud af skolen om du vil det eller ej! Så det giver god mening at få børnene med på skydebane i en tidlig alder, og så længe de opfører sig ordentligt og forældrene har bare nogenlunde forbindelse til børnene og de ikke render over den røde linie eller i retning af mundingerne er det vel kun godt at de ikke bliver våbenforskrækkede :smile: Hernede har man så også pligt til at have sine militærvåben hjemme. Om de ligger under sengen eller står i et skab kommer ikke så nøje så længe du ved hvor de er når du skal bruge dem :biggrin: Så lad endelig børn komme med.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 24 times
Been thanked: 100 times

Indlæg af Overtroldmand » 31. maj 2017, 20:55

Starling skrev:Jeg kan godt se at jeg er i absolut mindretal. Men jeg ændre nu ikke min mening af den grund.

Jeg vil gribe boomerangen og så tilføje at hvis du mener at grænsen for et forbud, skal bygge på en vurdering der tage udgangspunkt i et indtil videre teoretisk ulykkesforløb... Så kan jeg jo klart dokumentere en enorm overskridelse af denne 'minimums grænse' ved netop at pege på at der ifb. med jagt i Danmark har været uskyldige der flere gange er blevet ramt eller udsat for livsfare. Disse helt håndgribelige og faktuelle ulykker må jo i så fald ligge langt over den grænse!.Dermed kan vi jo bare bruge samme sanktion,-forbyde jagt.....

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member

Indlæg af MadsenRex » 31. maj 2017, 20:59

LapuaMagnum skrev:I Schweiz har man i nogle Gemeinder pligt til at komme på skydebanen minimum 1 gang om året for at skyde fra du starter i første klasse til du går ud af skolen om du vil det eller ej! Så det giver god mening at få børnene med på skydebane i en tidlig alder, og så længe de opfører sig ordentligt og forældrene har bare nogenlunde forbindelse til børnene og de ikke render over den røde linie eller i retning af mundingerne er det vel kun godt at de ikke bliver våbenforskrækkede :smile: Hernede har man så også pligt til at have sine militærvåben hjemme. Om de ligger under sengen eller står i et skab kommer ikke så nøje så længe du ved hvor de er når du skal bruge dem :biggrin: Så lad endelig børn komme med.

mvh
Jeg flytter til Schweiz!!!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 31. maj 2017, 21:03

MadsenRex skrev:
LapuaMagnum skrev:I Schweiz har man i nogle Gemeinder pligt til at komme på skydebanen minimum 1 gang om året for at skyde fra du starter i første klasse til du går ud af skolen om du vil det eller ej! Så det giver god mening at få børnene med på skydebane i en tidlig alder, og så længe de opfører sig ordentligt og forældrene har bare nogenlunde forbindelse til børnene og de ikke render over den røde linie eller i retning af mundingerne er det vel kun godt at de ikke bliver våbenforskrækkede :smile: Hernede har man så også pligt til at have sine militærvåben hjemme. Om de ligger under sengen eller står i et skab kommer ikke så nøje så længe du ved hvor de er når du skal bruge dem :biggrin: Så lad endelig børn komme med.

mvh
Du skal nok tage lidt penge med på trods af at mange ting er billigere, men mange andre ting er også dyre, og det er som regel dem man bruger mest der er dyre :smile:

Biler koster ikke noget, da der kun er 8% merskat på og ellers ingen afgift :biggrin: Der er også nogle hernede som bygger haller fordi de har mere end en bil :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member

Indlæg af MadsenRex » 31. maj 2017, 21:15

LapuaMagnum skrev:
MadsenRex skrev:

mvh

Du skal nok tage lidt penge med på trods af at mange ting er billigere, men mange andre ting er også dyre, og det er som regel dem man bruger mest der er dyre :smile:

Biler koster ikke noget, da der kun er 8% merskat på og ellers ingen afgift :biggrin: Der er også nogle hernede som bygger haller fordi de har mere end en bil :rolf:

Jeg ved ved det godt, har en god bekendt der bor dernede med sin mand i skattely;-)
Meeen, jeg skal derned til kaffe snart, så påtænker at snige mig til en adresse og bo som væbner hos dem, tænker at de nok kan undvære et hjørne i deres palæ, de er jo aldrig hjemme alligevel. Og nogen skal vel passe på hytten og deres 15 biler :numberone:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 331 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 1. jun 2017, 09:29

LapuaMagnum skrev:Biler koster ikke noget, da der kun er 8% merskat på og ellers ingen afgift :biggrin: Der er også nogle hernede som bygger haller fordi de har mere end en bil :rolf:
Har de også stadig ordningen med kun en nummerplade pr. næse? Så man bare flytter pladen hen på den bil man nu vil køre i den dag?
(Jeg købte engang en motorcykel dernede fra, som havde sådan en snap-lås nummerplade holder)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 1. jun 2017, 09:34

Fast Fumble skrev:
LapuaMagnum skrev:Biler koster ikke noget, da der kun er 8% merskat på og ellers ingen afgift :biggrin: Der er også nogle hernede som bygger haller fordi de har mere end en bil :rolf:
Har de også stadig ordningen med kun en nummerplade pr. næse? Så man bare flytter pladen hen på den bil man nu vil køre i den dag?
(Jeg købte engang en motorcykel dernede fra, som havde sådan en snap-lås nummerplade holder)
Ja, det har de og det betyder at man betaler for den dyreste og så kan man flytte den rundt imellem 100 biler hvis man har så mange :biggrin:

Man skal dog huske at sætte nummerpladen på den bil man ønsker at kører i, og ikke lade dem sidde på 2 forskellige biler :rolf: :rolf:

mvh

Brugeravatar
MAS
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, skydning, MAD...
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af MAS » 12. jun 2017, 02:41

Jeg har mine unger med på banen.

De er 6 og 8.
Min dreng gider ikke rigtigt så meget endnu, han syntes det larmer for meget. (Både .22 riffel og grov pistol).
Min pige på 8 derimod er helt vild og elsker at komme med mig på banen.
Det er både pistol og riffel hun kan lide at skyde med, så vi tager både på pistol banen og riffel banen.
Hun har dog kun prøvet at skyde med .22 pistol en gang, mens jeg stod helt tæt op ad hende og klar til at gribe ind.
Vi har gennemgået reglerne på banen og hun står troligt og venter pænt på at der kaldes "Markering", før hun kommer frem bag mig.
Så går hun med ud og skifter skiver og markerer.

Jeg kan på ingen måde se der er noget galt i det, sålænge at børnene er instrueret korrekt og ellers kan finde ud af at opføre sig (nogenlunde) pænt.

Jeg oplever flere problemer med voksne som ikke kan lade våben ligge ved markering eller går frem med våben til skydelinjen (og begynder at lade magasiner/revolver) under markering.
Oplever også voksne som ikke kan finde ud af at pege i sikre retninger ved eftersyn/kontrol af våben.
Det værste er dog når der er nogen der har fået nyt legetøj og alle skal se det (med fingrene), så bliver det peget i alle mulige retninger.

Istedet for at begynde at opstille "teoretiske" scenarier og tænkte eksempler, så begynd hellere at instruere de unge i korrekt betjening, sikkerhed og omgang med våben.
Lær dog de unge at omgås våben på en fornuftig og sikker måde.

Derhjemme så må ungerne heller ikke røre våben/våbendele, når jeg renser/træner, uden direkte tilladelse.
Men spørger de og jeg giver lov, så må de da gerne se på dem og pille ved dem. (Jeg kontrolerer altid våbene en extra-extra-extra gang når de skal røre ved dem).

Hvis jeg ser nogen der har børn med, som ikke kan opføre sig korrekt, så henvender jeg mig til skydelederen, så må han tage de beslutninger som han mener er nødvendige.
Skydelederen er på skydebanen = gud og kan ikke bestrides i situationen, det må man evt. løse bagefter over en kop kaffe.
Hvis jeg er uenig i skydelederens beslutning og mener at han burde have gjort noget andet, så står det mig frit for at forlade banen og komme med en "klage" til foreningen.

Vi skal passe på at vi ikke bliver for "nervøse" og bange for at unge skytter med i klubberne, det er trods alt dem som skal hjælpe skydesporten videre.
Skydesporten i DK har allerede trange kår og de ser ikke ud til at blive bedre.
Så er det nok bedre at udbrede skydesporten til så mange som muligt.

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 12. jun 2017, 08:18

Det kan være løsningen er at give dem noget relevant legetøj, så de kan holde pilfingrene i ro :biggrin:

youtu.be/kr76-i25yLM

Besvar