Jeg forstår ikke hvor du vil hen. Generelle regler kommer netop for at undgå at det er folks subjektive opfattelse af hvem der er en klaphat som bestemmer hvem der må hvad. "Med lov skal land bygges" osv.Overtroldmand skrev:
Well lige min tanke...Altid rart at harcelerer over alle de potentielle tiltænkte farlige, og uansvarlige handlinger der kan ske, og der deraf burde indføres en masse forbud,-til når en generalisering indført ud fra samme tiltænkte potentielle uansvarlighed så rammer en selv,-så er det jo noget helt andet hvor rummelig og ansvarlig individet er..![]()
![]()
![]()
Det er farligt at bruge og mene at værdigrundlaget vi skal bruge er 'xxx er en klaphat, der ikke engang brude have en hamster.'
for 'xxx' kan være 'jæger' , skytte' eller andet, man risikere at give carte blanc til andre (myndigheder, klubber etc) at bruge denne form for bedømmelsesgrundlag ved medlemskab eller feks. våbentilladelser (sagde jeg halvauto...nej vel) , idet man jo selv er enig i et sådanne 'bedømmelseagrundlag mod 'de andre', bare surt når de 'andre' bliver en selv....
Jeg vil anbefale at tage en tur ind på nationalmuseet se værelse nr. 34 på Nationalmuseet, thi der hænger de australske boomeranger.....
Hvis man i stedet lader det afhænge af hvem der er gode venner med bestyrelsen så mener jeg at man er nærmere din analogi med halvauto.
Tilsvarende er det da først sikkert at forskellige myndigheder begynder at blande sig hvis vi ikke selv har styr på tingene.
Hvis man kender reglerne for hvordan en boomerang flyver på forhånd så får man den heller ikke tilbage i hovedet.

Det lyder som om at under de rette forhold kan man godt have børn ved banen. Men at antage at forældrene per definition er ansvarlige og har styr på børnene er naivt. Dumme folk får også børn.