Er billede af våben tilladelse ok?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 413 times
Been thanked: 974 times
Kontakt:

Re: Er billede af våben tilladelse ok?

Indlæg af Bofhenator » 26. jun 2017, 10:28

Morten273 skrev:
Bofhenator skrev:Hvilket er grunden til du har sat din telefon op så den automatisk optager alle opkald.
Har bestemt overvejet det, Nogle gode måder at gøre det på, på en Iphone?
Det har apple bestemt du ikke har brug for.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 236 times
Been thanked: 223 times

Indlæg af Kenned » 26. jun 2017, 11:19

Bofhenator skrev:
Morten273 skrev:
Bofhenator skrev:Hvilket er grunden til du har sat din telefon op så den automatisk optager alle opkald.
Har bestemt overvejet det, Nogle gode måder at gøre det på, på en Iphone?
Det har apple bestemt du ikke har brug for.
Det kan du ikke på en Iphone fordi det er imod loven i USA at optage en samtale, hvis ikke alle parter i den ved at den optages.

Der FINDES programmer der kan optage en Iphone samtale, men det er noget med at de gør det via en hjemmeside, og det virker sikkert ikke på indgående opkald.

Hilsen Kenneth

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 195 times
Been thanked: 27 times

Indlæg af Ingsorsi » 26. jun 2017, 11:56

Kenneth Jensen skrev: Der FINDES programmer der kan optage en Iphone samtale, men det er noget med at de gør det via en hjemmeside, og det virker sikkert ikke på indgående opkald.

Hvilke programmer/hjemmesider er det?

Jeg undrer mig over, at en hjemmeside skulle kunne optage en telefonsamtale. Men måske misforstår jeg?

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 236 times
Been thanked: 223 times

Indlæg af Kenned » 26. jun 2017, 12:09

Ingsorsi skrev:
Kenneth Jensen skrev: Der FINDES programmer der kan optage en Iphone samtale, men det er noget med at de gør det via en hjemmeside, og det virker sikkert ikke på indgående opkald.

Hvilke programmer/hjemmesider er det?

Jeg undrer mig over, at en hjemmeside skulle kunne optage en telefonsamtale. Men måske misforstår jeg?
Det foregår ved at du tilføjer websidens nummer som en part i samtalen. Se fx https://www.tapeacall.com/

Angiveligt virker det også på indgående opkald.

Jeg har aldrig selv brugt det, men fandt løsningen da jeg undersøgte om det var muligt på Iphone.

Hilsen Kenneth

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af PSindrup » 26. jun 2017, 12:17

FrederikF skrev:Jeg synes ikke helt analogien med kørekortet holder. Det er trods alt et ID-kort med billede. Det andet er en udprintet papirseddel, der i sig selv ikke er noget værd uden et id-kort.
Men jeg vil tro at der direkte adspurgt vil stilles krav om papir.
Mvh Frederik
Det syntes jeg da bestemt den gør.

Et kørekort kan indrages. Det samme kan en våbentilladelse.

Jeg har endog meget svært ved at forestille mig at du med et så vigtigt dokument som en våbentilladelse, kan nøjes med et billede/kopi.

Peter

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 26. jun 2017, 12:35

PSindrup skrev:
FrederikF skrev:Jeg synes ikke helt analogien med kørekortet holder. Det er trods alt et ID-kort med billede. Det andet er en udprintet papirseddel, der i sig selv ikke er noget værd uden et id-kort.
Mvh Frederik

Jeg har endog meget svært ved at forestille mig at du med et så vigtigt dokument som en våbentilladelse, kan nøjes med et billede/kopi.

Peter
Med mindre der er vandmærke så tror jeg ikke de overhoved kan se at det er en kopi.
Jeg render rundt med en kopi af min blankvåbentiladelse, og det er identisk med originalen.

Hvis jeg ønskede det ville det også være trivielt at forfalske den. Dokumentet i sig selv beviser meget lidt.

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 195 times
Been thanked: 27 times

Indlæg af Ingsorsi » 26. jun 2017, 12:44

ReneKJ skrev:
PSindrup skrev:
Mvh Frederik

Peter
Med mindre der er vandmærke så tror jeg ikke de overhoved kan se at det er en kopi.
Jeg render rundt med en kopi af min blankvåbentiladelse, og det er identisk med originalen.

Hvis jeg ønskede det ville det også være trivielt at forfalske den. Dokumentet i sig selv beviser meget lidt.
Mine våbentilladelser har både en kuglepen underskrift + stempel. Det burde være rimeligt nemt at afgøre, om underskrift og stempel er det rigtige eller en scan+print.

At forfalske en tilladelse vil være dokumentfalsk som har en høj strafferamme. Jeg ved ikke helt, hvor du vil hen med det?

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 26. jun 2017, 13:00

Ingsorsi skrev:
Mine våbentilladelser har både en kuglepen underskrift + stempel. Det burde være rimeligt nemt at afgøre, om underskrift og stempel er det rigtige eller en scan+print.

At forfalske en tilladelse vil være dokumentfalsk som har en høj strafferamme. Jeg ved ikke helt, hvor du vil hen med det?
Det skal du ikke være sikker på, i dag er det almindeligt at "underskrive" dokumenter med et scan af underskriften.
Min pointe med forfalskningen er en tilladelse på almindeligt papir ikke er mere pålidelige end en kopi eller for den sags skyld et kvalitetsfoto.

Sidste gang min bank skulle bruge en underskrift i en fart var de tilfredse med et mobilfoto af det underskrevne dokument.

Jeg vil ikke udtale mig om hvad politiet vil acceptere, de er ikke altid lige logiske eller med på noderne.
Men min pointe er at der ikke er noget særligt over en papir-original. Hvis politiet er i tvivl er det meget nemmere at få tjekket om man rent faktisk har tilladelsen end at begynde at lege ekspert i dokumentfalsk. :smile:

Cronoz
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt / Skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Indlæg af Cronoz » 28. jun 2017, 11:08

Jeg har lige haft ringet til ACØ, hvor jeg stillede spørgsmålet om, hvorvidt det var nok at medbringe en kopi af riffeltilladelsen. Spurgte ind til, at siden der skal noteres hver gang man køber ammo på den, kan man jo hurtigt løbe tør for plads. :-)

Svarer var, at det var ok at tage en kopi med på feks skydebanen og lignende, men når man sku stocke op på bønner, så sku det være den originale.

Jeg glemte at spørge ind til om et billed var ok, men det tror jeg ikke de godtager.

(Og ja, jeg har det på "bånd"... bruger ikke iPhone. :-D )

Besvar