Hvilken halvautomat til skydebanen

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Martin Jensen
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jun 2017, 16:11
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Tybjerg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Martin Jensen » 17. jul 2017, 09:22

Søger råd til hvilken halvautomat der holder bedst til at skude lerduer?
Jeg har hørt mange meninger om div skyder og om den ene og anden mening eks hvorfor mange ikke er glad for halvautomat pga den ikke kan knækkes, så det ved jeg godt. :smile:
Men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer og ider til hvad for en halvautomat der er god på skydebanen.
På forhånd tak :smile:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Flugteren » 17. jul 2017, 09:57

Martin Jensen skrev:Søger råd til hvilken halvautomat der holder bedst til at skude lerduer?
Jeg har hørt mange meninger om div skyder og om den ene og anden mening eks hvorfor mange ikke er glad for halvautomat pga den ikke kan knækkes, så det ved jeg godt. :smile:
Men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer og ider til hvad for en halvautomat der er god på skydebanen.
På forhånd tak :smile:
Benelli Nova er jo et lækkert våben. Det samme gælder for Beretta X400 et-eller-andet. Personligt tror jeg også, at en Saiga 12 eller en VEPR 12 kan gøre det godt (AK-type haglgevær).

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af PSindrup » 17. jul 2017, 10:07

Af ren og skær nysgerrighed: Hvorfor ønsker du en halvautomat specifikt til skydebanen?

Peter

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Rulab » 17. jul 2017, 10:39

Martin Jensen skrev:Søger råd til hvilken halvautomat der holder bedst til at skude lerduer?
Det er næsten et religionsspørgsmål, du tager op her :fun:
Det er min oplevelse at de fleste halvautomater af anerkendte mærker er meget slidstærke og billige at holde kørende. Jeg har set flere Beretta (både ældre a301 og 391'ere) og Browning halvautomater som har skudt i nærheden af 100.000 skud uden anden reparation end normal vedligehold og et par skiftede fjedre.

Hvis formålet med en halvautomat er at få et rekylsvagt våben, så ville jeg suverænt vælge en Beretta, deres gassystem fungere bare og genlader med nærmest alt. Det er ikke mit indtryk at browning/winchester er i stand til at pålideligt genlade med svage 24 grams patroner.

Hvad er dit budget?

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af 458hunter » 17. jul 2017, 11:26

Benelli Vinci. Det er blevet min eneste haglbøsse. Efter jeg købte den har jeg langsomt solgt et ellers pænt udvalg. Brugte dem simpelthen aldrig mere..

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af T-REX » 17. jul 2017, 13:27

Flugteren skrev:
Martin Jensen skrev:Søger råd til hvilken halvautomat der holder bedst til at skude lerduer?
Jeg har hørt mange meninger om div skyder og om den ene og anden mening eks hvorfor mange ikke er glad for halvautomat pga den ikke kan knækkes, så det ved jeg godt. :smile:
Men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer og ider til hvad for en halvautomat der er god på skydebanen.
På forhånd tak :smile:
Benelli Nova er jo et lækkert våben. Det samme gælder for Beretta X400 et-eller-andet. Personligt tror jeg også, at en Saiga 12 eller en VEPR 12 kan gøre det godt (AK-type haglgevær).
Hvordan er det, med halvauto jagtgeværer, og aftagelige magasiner?
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Flugteren » 17. jul 2017, 14:33

JRexA skrev:
Flugteren skrev:
Martin Jensen skrev:Søger råd til hvilken halvautomat der holder bedst til at skude lerduer?
Jeg har hørt mange meninger om div skyder og om den ene og anden mening eks hvorfor mange ikke er glad for halvautomat pga den ikke kan knækkes, så det ved jeg godt. :smile:
Men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer og ider til hvad for en halvautomat der er god på skydebanen.
På forhånd tak :smile:
Benelli Nova er jo et lækkert våben. Det samme gælder for Beretta X400 et-eller-andet. Personligt tror jeg også, at en Saiga 12 eller en VEPR 12 kan gøre det godt (AK-type haglgevær).
Hvordan er det, med halvauto jagtgeværer, og aftagelige magasiner?
Fastmonteret til magasinbrønden og magasinet plomberet til et skud + et i kammer.

Men det behøves jo ikke, når det er til skydebanen. Eller, der er der megen diskussion om, hvorvidt det behøves.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af HappyNanoq » 17. jul 2017, 14:50

Bare fordi det ikke er jagt - er ikke ensbetydende med at man må bruge haglgeværer med over 2 skuds kapacitet.
Spørg den pågældende klub om deres politik - hvis de er med på det, så må man. Men de kan frit nægte anvendelse af våben med højere kapacitet end 2 skud.
Det er trods alt deres forsikring og støjreglement der som hovedregel gælder.



Har selv haft Winchester 1500XTR European med 3skuds kapacitet på bane, hvilket var rart på lerduebanen - hvis man kun skød 1-2 skud, så toppede man bare magasinet op og det uden at skulle stå og klapre frem og tilbage med bundstykket.

Det gjorde at jeg blev relativt hurtigt færdig med mine serier, fordi det gav mig et passende flow - også uden at være til fare for andre.
Den virkede dog en kende skrøbelig til formålet og ville ikke bruge den professionelt til lerdueskydning. Men til almindelig jagt og de færre skud man skyder der, no problem.


Brugte en overgang min Benelli SBE 12/89, men den skulle være pinlig ren og nysmurt for at ville repetere med de helt billige flugtskydningspatroner.
Men efter små 500 skud, så var den lidt ligeglad. Så finder du dig en Benelli, til supermagnum patroner, så hold den ren - og forvent at den skal skydes til, før den bliver helt pålidelig. (Dog kun 12/89-modellerne!!)

Benelli ville også være mit bud, og de er superdejlige og simple i mekanikken. Nemme at holde rene, adskille og servicere.


Men vigtigst af alt - uanset hvad du køber, pump eller halvauto.
Så vil der altid hvile et par ekstra øjne på dig og håndteringen af våbnet.

I hvert fald indtil at du har bevist dit værd, og folk ser at du tager sikkerhed SERIØST.
Har altid selv måttet kæmpe en smule for at bevise at bare fordi jeg kan lide "motorbøsser" - så er jeg ikke en "taktisk legedreng" på skydebanen som er til fare for alt og alle. :)

Når folk er trygge ved dig og våbnet, efter de har lært dig at kende - så holder de øje med din SKYDNING, og ikke DIG og VÅBNET.

Sådan vil det nok altid være.

Overdriv gerne sikkerheden i starten - vis tydeligt at du tjekker alt, og lad ejectorporten være synlig for alle, altid.
Bær den så lodret som muligt - enten lige ned i jorden, eller lodret op i luften.
Så bliver folk mere trygge ved dig - og du får deres frygt for "motorbøsser" manet i jorden. :thumbup:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Flugteren » 17. jul 2017, 14:59

HappyNanoq skrev:Bare fordi det ikke er jagt - er ikke ensbetydende med at man må bruge haglgeværer med over 2 skuds kapacitet.
Spørg den pågældende klub om deres politik - hvis de er med på det, så må man. Men de kan frit nægte anvendelse af våben med højere kapacitet end 2 skud.
Det er trods alt deres forsikring og støjreglement der som hovedregel gælder.
Ja, det er lidt klubbens egen politik, der afgør det. Jeg ved dog, at KSC på Amager ikke har noget imod lidt højere magasinkapacitet. Jeg har set flere, som har anvendt uplomberede motorbøsser og pumps, som ikke er blevet påtalt eller forsøgt stoppet af den tilstedeværende skydeleder.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Krung » 17. jul 2017, 15:22

Flugteren skrev:Jeg ved dog, at KSC på Amager ikke har noget imod lidt højere magasinkapacitet. Jeg har set flere, som har anvendt uplomberede motorbøsser og pumps, som ikke er blevet påtalt eller forsøgt stoppet af den tilstedeværende skydeleder.
Har du snakket med KFK om det, eller er det bare fordi de ikke har påtalt det de gange du har set det?

Deres sikkerhedsforeskrifter siger:
Kun haglvåbentyper og kalibre, som lovligt kan anvendes til jagt og flugtskydning er tilladt.
Så er spørgsmålet om det "og" menes som og, eller burde være et "eller".

Jeg har snakket med en derude som mener de skal være plomberede.

Edit: I øvrigt, så tror jeg jeg bytter mit mossberg 935 til noget, der ikke er 89mm. Den skal nemlig også være ren og nysmurt, for at repetere med flugtskyttepatroner.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Raptor357 » 17. jul 2017, 16:44

Jeg har en Winchester SX3 i 12/89,den genlader helt uden problemer med de letteste flugt patroner jeg har prøvet.
men køber man en halvautomat med længst mulige holdbarhed i sigte, så er gas genladning ikke længere det bedste valg. En rekyl/inerti lader som Browning A5 er en ultimativ slider men den har desværre hårdere rekyl end en gas genladt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Martin Jensen
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jun 2017, 16:11
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Tybjerg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Martin Jensen » 17. jul 2017, 16:55

Tak for svar og agumenter ind til videre, kom gerne med flere :goodpost:
Ang mossberg 935
Jeg syntes at jeg har hørt og læst at den ikke er rigtig glad for de små ladninger (24grams) og det er det er jeg skal bruge den til.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af 458hunter » 17. jul 2017, 20:32

Når det er til banen betyder balancen en del. SX3 og Benellien er suverænt de bedst balancerede semis jeg har prøvet i forhold til Baikal, Mossberg, Remington mv.

Glem de magasinladede til lerduer. De er bygget til en anden skags skydning.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af CQB » 17. jul 2017, 21:50

baikal kan anbefales

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Raptor357 » 17. jul 2017, 22:41

Martin Jensen skrev:Tak for svar og agumenter ind til videre, kom gerne med flere :goodpost:
Ang mossberg 935
Jeg syntes at jeg har hørt og læst at den ikke er rigtig glad for de små ladninger (24grams) og det er det er jeg skal bruge den til.
Du er velkommen til at prøve den, hvis du kommer til nabolaget. SX3 har dog en svaghed på gasstemplet, så det skal skiftes til en forbedret model når det knækker på et tidspunkt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af 308 W » 17. jul 2017, 23:54

Simon-MS skrev:
Martin Jensen skrev:Søger råd til hvilken halvautomat der holder bedst til at skude lerduer?
Det er næsten et religionsspørgsmål, du tager op her :fun:
Det er min oplevelse at de fleste halvautomater af anerkendte mærker er meget slidstærke og billige at holde kørende. Jeg har set flere Beretta (både ældre a301 og 391'ere) og Browning halvautomater som har skudt i nærheden af 100.000 skud uden anden reparation end normal vedligehold og et par skiftede fjedre.

Hvis formålet med en halvautomat er at få et rekylsvagt våben, så ville jeg suverænt vælge en Beretta, deres gassystem fungere bare og genlader med nærmest alt. Det er ikke mit indtryk at browning/winchester er i stand til at pålideligt genlade med svage 24 grams patroner.

Hvad er dit budget?
Min belgiske Browning har ingen problemer med 24 grams patroner.

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Rulab » 18. jul 2017, 10:24

308 W skrev: Min belgiske Browning har ingen problemer med 24 grams patroner.
Langt de fleste halvautomater kan genlade med 24 grams patroner, men 24 grams patroner i den svage ende, f. eks Kent/Gamebore Clubsteel, dem har jeg ikke set en ny Browning/Winchester som kan køre fejlfrit, hvor en 12/89 Beretta a400 smider dem 2 meter væk. Hvis den browning er en belgier, så må det være en ældre (12/70?).

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af 308 W » 18. jul 2017, 12:06

Simon-MS skrev:
308 W skrev: Min belgiske Browning har ingen problemer med 24 grams patroner.
Langt de fleste halvautomater kan genlade med 24 grams patroner, men 24 grams patroner i den svage ende, f. eks Kent/Gamebore Clubsteel, dem har jeg ikke set en ny Browning/Winchester som kan køre fejlfrit, hvor en 12/89 Beretta a400 smider dem 2 meter væk. Hvis den browning er en belgier, så må det være en ældre (12/70?).
Ja det er en 12/70 https://www.mccloys.com/browning-gold-sporting

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af HappyNanoq » 18. jul 2017, 12:19

Problemet kommer mest når det er et gevær bygget og møntet på ren jagt, og bygget som 12/89 til de tunge ladninger, såsom Benelli Super Black Eagle. Den kan godt være træg i det med de lette ladninger, men kan til nød genlade når den er ren og nysmurt, eller har skudt 500-1000 skud, og er slidt til.
Til Benelli fandtes der et "low recoil spring set" man kunne skifte til, hvis man skulle på skydebanen - der var bare et sæt svagere fjedre for at lette genladningen uden anden fysisk ændring af geværet.

Benelli SBE er mest møntet på jagt og de nævner da også direkte i brugsanvisningen, at den godt kan have problemer på lerduebanen indtil den har skudt 500+ patroner.

Mit Winchester 1500XTR European fik gasportene boret en lille smule op, så den havde det bedre med flugtskydningspatroner.
Men så kastede den hylstrene fra de kraftige jagtpatroner, ja næsten 3-4m væk.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af 458hunter » 18. jul 2017, 13:36

CQB skrev:baikal kan anbefales
Til lerduer? Jeg har aldrig skudt med så klodset og næsetungt et gevær. Fint på vandet, men et unødigt handicap på banen.

Browning425
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2011, 16:24
Interesser: Jagt med hagl
Geografisk sted: Færøerne
Has thanked: 18 times
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Browning425 » 18. jul 2017, 14:13

hvis du udelukkende skal bruge det på lerduebanen , vil jeg råde dig til styre udenom geværer der er designet til 3 1/2 patroner .
de er jo både længere og tungere end nødvendigt til sport skydning .
feks. nævner du mossberg 935 , prøv og sammelign den med en 930 .
ellers er der nævnt flere gode kandidater allerede , så køb den som du synes er bedst til dig :thumbup:

p.s. jeg kender en skytte som foretrækker 3 1/2 geværer , fordi han er en kæmpe af en mand , og andre geværer føles for lille for ham
nu ved jeg ikke hvordan det er med dig :biggrin:
Molot vepr 12
Browning 425
Browning auto 5 kal. 16
Mossberg 500 slugster
Greener EG
2 x J P sauer s/s Cal 16
Javier arana "La Sorda" s/s Cal 28
belgisk no name s/s cal 12
Aya Cosmos
Toz T03
Baikal ij27
Remington 11-87

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af CQB » 18. jul 2017, 15:56

Chrstn_Olsen skrev:
CQB skrev:baikal kan anbefales
Til lerduer? Jeg har aldrig skudt med så klodset og næsetungt et gevær. Fint på vandet, men et unødigt handicap på banen.
det muligt jeg har kun skudt med den og pumpguns så jeg er nok bare vant til det

Martin Jensen
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jun 2017, 16:11
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Tybjerg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Martin Jensen » 18. jul 2017, 16:28

Igen mange tak for de mange gode indputs
Kom gerne med flere. :goodpost:

Jeg har i dag været ude og lige kaste en beretta A300 outlander op og en winthester sx4 og syntes bedst om berettaen. Men er stadig i tænke boks.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Raptor357 » 18. jul 2017, 17:12

Du skal ud og skyde, det der for mig føltes rigtigt i butikken, viste sig at være en ulempe i den virkelige verden. :oops:
Bare et godt råd.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af HappyNanoq » 18. jul 2017, 17:18

Martin Jensen skrev: beretta A300 outlander op og en winthester sx4
Heller ikke nogle dårlige muligheder :)

Havde selv kig på den lidt ældre Beretta A303 engang - og det er en rimelig arbejdshest.
Tror ikke man går fejl af de to du har kig på dér.

Men rigtigt - det skal føles rigtigt for DIG.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Besvar