Slettet bruger skrev:Flugteren
Du har enormt mange spekulationer og formodninger i dit/dine indlæg. du gætter på hvordan tingene forholder sig og præsenterer det som fakta.
Du er med til at sprede en stemning som jeg vil mene ikke er gavnlig for våbenejerskab i Danmark. Vik du venligst holde op med at præsentere dine tolkninger og formodninger som fakta.
Jeg tror det ville gavne jægere og sportsskytter i Danmark hvis du gjorde det.
Hvordan mener du, at jeg med er til at skabe stemninger, der er unyttige for våbenejerskab i Danmark? Hvis du har læst nogle af mine indlæg på forum, så ville du vide, at jeg er stor fortaler for, at danske våbenejere skal have så vide rammer som muligt for våbenejerskab.
Jeg har ingen stedet angivet, at mine fortolkninger/analyser er fakta, langtfra.
Jeg fortolker situationen sådan - og det er mine øjne ikke ret usandsynligt - at Politiet for alvor gransker, hvad "ganske særlige omstændigheder" indebærer. Det er imod al form for god forvaltningspraksis, men indtil en højerestående myndighed vælger at gribe ind og rede trådene ud, så ved ingen reelt, hvad årsagen til et "stop" for våbentilladelser til halvautomatiske rifler er.
Derfor kommer jeg med mulige forklaringer, og i forhold til bygork; en mulig løsning. Kan du selv se knuden i at sende ansøgninger ind til en halvautomatisk M1 Carbine i disse tider? Det tager vitterligt ikke mange sekunder at Google, hvad det er for et våben, og når nu Politiet ikke vil forny tilladelser til eksisterende halvauto-våben, så er det da nærliggende at tænke sig frem til, hvad en sagsbehandler vil tænke, når den ansøgning kommer frem til behandling.
Hør mig ud: Stod det til mig, så skulle bygork da bare sende ansøgningen afsted, og få den godkendt tilbage en uges tid senere. Nu er situationen således, at de danske våbenejere skal have afklaret med Politiet, hvad de anser for at være "ganske særlige omstændigheder".
Jeg kan ikke se, hvor jeg gør mere skade end gavn for våbenejere i Danmark. Jeg er selv passioneret våbenejer, og forhåbenligt fremtidig ejer af en halvautomatisk riffel. Hvilken interesse skulle jeg have i nedbringe mulighederne for sådanne våben og våben generelt?