Hvem 'ejer' NVF?

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Besvar
Rust72
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 14. jun 2017, 13:23
Interesser: Luft & hardball
Geografisk sted: 4200
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af Rust72 » 12. aug 2017, 19:18

Hvem 'ejer' NVF?
Er det en enkeltperson, en forening, en butik eller ??

Det er jo nærmest umuligt at finde nogle former for oplysning om sitet nogle steder... og jeg er nysgerrig :oops:
Senest rettet af Refraktorius 12. aug 2017, 21:45, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift præciseret markant

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: NVF's baggrund

Indlæg af Kristian_J » 12. aug 2017, 19:23

https://www.nordisk-forum.dk/html/regler.htm
Nordisk Våbenforum (NVF) er et privat forum med offentlig adgang. Alle er inviteret til at deltage, men på Admins og Moderatorenes betingelser. Akkurat som hvis man er gæst til et "åbent hus" arrangement, hvor det forventes at værtens og medværternes husregler og anvisninger efterkommes. Hvis ikke du ønsker dette må du indstille dig på at blive fulgt til dørs, eller du har muligheden for selv at forlade selskabet.
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: NVF's baggrund

Indlæg af Bofhenator » 12. aug 2017, 20:00

Og det kan tilføjes at Lycon ejer NVF. Vi er gæster i hans biks :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21655
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af Refraktorius » 12. aug 2017, 21:47

Rust72 skrev:Hvem 'ejer' NVF?
Er det en enkeltperson, en forening, en butik eller ??

Det er jo nærmest umuligt at finde nogle former for oplysning om sitet nogle steder... og jeg er nysgerrig :oops:
Og vi er selvfølgiligt nysgerrige efter at vide, hvorfor det interesserer dig.....
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Rust72
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 14. jun 2017, 13:23
Interesser: Luft & hardball
Geografisk sted: 4200
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: NVF's baggrund

Indlæg af Rust72 » 12. aug 2017, 23:16

Bofhenator skrev:Og det kan tilføjes at Lycon ejer NVF. Vi er gæster i hans biks :-)

Tak for svaret, så kort kan det svares :smile:

Rust72
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 14. jun 2017, 13:23
Interesser: Luft & hardball
Geografisk sted: 4200
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af Rust72 » 12. aug 2017, 23:31

Refraktorius skrev:
Rust72 skrev:Hvem 'ejer' NVF?
Er det en enkeltperson, en forening, en butik eller ??

Det er jo nærmest umuligt at finde nogle former for oplysning om sitet nogle steder... og jeg er nysgerrig :oops:
Og vi er selvfølgiligt nysgerrige efter at vide, hvorfor det interesserer dig.....
Er det da forbudt at spørge ??

Jeg tror at de fleste der er med i grupper eller foreninger gerne vil vide lidt om stedet hvor man bruger sin tid..især hvis man kan donere penge, så ville det da være rart at vide om det er en ildsjæl der laver det efter job eller om det er en virksomhed med en ok økonomi som selv burde kunne drive sitet !?

Men det er sku'da underligt at det ikke fremstår mere tydeligt nogle steder...og mere underligt at man spørger tilbage om hvorfor man vil vide det!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af C-X » 13. aug 2017, 00:20

Nysgerrighed kan vel gå begge veje? Det behøver der ikke være noget fordækt i. Du udtrykker interesse for forummet og nu udtrykker forummet interesse for dig. Jo bedre man kender sit publikum, des bedre kan man opfylde dets behov.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af Kleth » 13. aug 2017, 08:05

Jeg var klar over hvad jeg hvad jeg gik ind til da jeg i sin tid signede op. Jeg havde læst med og læst "uden for" i et stykke tid i forvejen så der var ikke rigtig de store overraskelser og man får en fin hilsen fra Lycon når man donerer til driften.
Til gengæld er mængden af reklamer begrænset til et banner og reklamerne er relevante for interessegruppen og de af firmaerne, som jeg har haft handlet med, har været professionelle.

Upside er at det spiller! Er der problemer med teknikken eller ønsker til forbedringer så er der ret kort fra ide eller problem til løsning. Moderator-korpset er nærværende og aktive, ikke kun når man er uenige, og de bidrager med stor viden og erfaring. Brugererne har en meget bred baggrund, så man kan næsten få hjælp eller råd om alt fra at strikke lyserøde hotpants til gaschromatografi og vi passer på hinanden også når vi mødes på skydebanerne.

Downside er at hvis man vil trolle, spamme, lave eller opfordre til noget ulovligt, så finder man sig pludseligt udelukket.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Rust72
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 14. jun 2017, 13:23
Interesser: Luft & hardball
Geografisk sted: 4200
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af Rust72 » 13. aug 2017, 08:57

Det var egentlig også bare det jeg forsøgte Kleth (at læse om NVF), men nu er det ikke ligefrem oplysninger det flyder med nogle steder.
Nu leger jeg alså ikke 'Det borende X', det var kun af rent interesse.

Det var derfor jeg tænkte jeg bare kunne spørge herinde,- af alle steder er det også det mest rigtige sted at gøre det ville jeg mene... blev sku lettere overrasket over at blive spurgt tilbage om hvorfor jeg vil vide det?

Jeg er overbevist om at der har været personer der har forsøgt at baggrundstjekket sitet og er endt med den konklusion at det sikkert er en flok våbenglade tosser der er herinde, pga den manglende info der er at finde.. det ville da være ærgerligt da NVF er og fyldt med folk der er villige til at hjælpe og er meget faglige og professionelle.

Jeg sætter VIRKELIG også pris på at sitet ikke flyder i reklamer og andet juks...så tak Lycon
:thumbup:

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af BentxBetjent » 13. aug 2017, 10:17

Rust72 skrev: Jeg er overbevist om at der har været personer der har forsøgt at baggrundstjekket sitet og er endt med den konklusion at det sikkert er en flok våbengladetosser mennesker der er herinde, pga den manglende info der er at finde.. det ville da være ærgerligt da NVF er og fyldt med folk der er villige til at hjælpe og er meget faglige og professionelle.
Først, så har jeg lige fikset det. Det er kun lufttosser vi har nogen af..
NVF får hurtigt sorteret tosserne fra, enten gider de ikke være her fordi MODs er efter dem, eller også får de et fint nyt skilt under deres profilbillede.
NVF's ejer har valgt den rette linie, ellers ville der nok ikke være så mange brugere. Så vi er alligevel mange der godt kan li' lugten i bageriet.. :NVFrules:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Tak-Tik-Tak
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 128
Tilmeldt: 3. apr 2011, 12:49
Interesser: IPSC, Jagt, Taktisk skydning
Geografisk sted: Fionia
Has thanked: 40 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af Tak-Tik-Tak » 13. aug 2017, 10:58

Jeg kan godt forstå interessen i at vide, hvem der er folkene bag NVF.

MEN spørgsmålet fik mig til at blive alert - nu er jeg kun menigt medlem, men spørgsmålet lød i min verden som en journalist, som prøver at lodde stemningen blandt lovlydige våbenentusiaster og prøver at flette en historie frem.

Jeg er nok mere paranoid og allergisk overfor fordækte journalister og fordærvede politikere, end gennemsnittet af folket.
STI Edge .40 S&W / 9mm
Beretta Silver Pigeon 12/76
Haenel Jaeger 10 .270 win
Baikal MP 12/76

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3578
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af Agamemnon » 13. aug 2017, 11:08

Et godt råd.
Hold igen med lumre kutte-jokes :neutral:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Rust72
Newbie
Newbie
Indlæg: 22
Tilmeldt: 14. jun 2017, 13:23
Interesser: Luft & hardball
Geografisk sted: 4200
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af Rust72 » 13. aug 2017, 11:39

tak-tik-tak skrev:Jeg kan godt forstå interessen i at vide, hvem der er folkene bag NVF.

MEN spørgsmålet fik mig til at blive alert - nu er jeg kun menigt medlem, men spørgsmålet lød i min verden som en journalist, som prøver at lodde stemningen blandt lovlydige våbenentusiaster og prøver at flette en historie frem.

Jeg er nok mere paranoid og allergisk overfor fordækte journalister og fordærvede politikere, end gennemsnittet af folket.
Haha..ja du har måske ret at det lød sådan :fun:
Det var ikke hensigten - var faktisk lidt overrasket over at sitet er SÅ regelret da jeg blev medlem, har set flere tråde hvor brugere' i en bestemt men venlig tone lige må henvise til våbenloven, især ang manglende jagttegn til ejerskab af for stor kaliber.. det er sku i orden !!!!

Var det ikke for NVF så havde jeg stadigvæk et luftgevær jeg ville bande over.. nu spiller det MAX - dog er det et dyrt bekendtskab, vil allerede opgradere udstyret selvom jeg ikke har været gennem første bøtte hagl med mit nye geværLOL
:respekt:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21655
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af Refraktorius » 13. aug 2017, 11:44

Agamemnon skrev:Et godt råd.
Hold igen med lumre kutte-jokes :neutral:
"Comrade Brezhnev, is it true that you collect political jokes?" – "Yes" – "And how many have you collected so far?" – "Three and a half labor camps."
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Hvem 'ejer' NVF?

Indlæg af Wildlife » 13. aug 2017, 15:03

Kleth skrev:Brugererne har en meget bred baggrund, så man kan næsten få hjælp eller råd om alt fra at strikke lyserøde hotpants til gaschromatografi.
Har du ikke lyst til at dele dine strikkeopskrifter i Gør-Det-Selv på et tidspunkt?

Jeg er sikker på at der er mange andre brugere der vil fornøje sig med sådanne sysler til vinter :giggle:

Ej, spøg til side - De fleste brugere herinde lever en anonym tilværelse på forum, men mange af os har mødt hinanden i virkeligheden, enten fordi de har handlet stumper med hinanden eller fordi der er nogen der har inviteret på jagt, eller ganske enkelt bare fordi man har mødt hinanden på skydebanen.

Samtlige de brugere jeg har mødt i virkeligheden har været flinke og rare og omgængelige mennesker der alle falder i kategorien "Mostly Harmless".

Jeg tror de mange aliaser herinde er grundet i at det er fjollet at skilte offentligt med hvem man er og hvilke spændende skydevåben der befinder sig på ens ejendom. Det er nok også derfor du vil kunne opleve en lidt mere paranoid flok herinde end andre steder.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Besvar