Sverige og våbenpas
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Hvidovre
- Has thanked: 2 times
Sverige og våbenpas
Jeg skal her til november på andejagt i Sverige. Jeg har et våbenpas, men kun min riffel er i det. Skal mit haglgevær også være i mit våbenpas, eller skal jeg bare deklarere at jeg har det med på tullverket? 

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Re: Sverige og våbenpas
Husk, at du skal deklarere midlertidig udførsel af dit haglgevær manuelt, når du ikke har det stående i passet.Andreas Hummel skrev:Jeg skal her til november på andejagt i Sverige. Jeg har et våbenpas, men kun min riffel er i det. Skal mit haglgevær også være i mit våbenpas, eller skal jeg bare deklarere at jeg har det med på tullverket?
Jeg har forklaret fremgangsmetoden i tråden her:
viewtopic.php?t=69654
Og ja, derudover skal/kan du som nordisk statsborger deklarere dine våben online hos Tullverket.
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Hvidovre
- Has thanked: 2 times
Re: Sverige og våbenpas
Flugteren skrev:Husk, at du skal deklarere midlertidig udførsel af dit haglgevær manuelt, når du ikke har det stående i passet.Andreas Hummel skrev:Jeg skal her til november på andejagt i Sverige. Jeg har et våbenpas, men kun min riffel er i det. Skal mit haglgevær også være i mit våbenpas, eller skal jeg bare deklarere at jeg har det med på tullverket?
Jeg har forklaret fremgangsmetoden i tråden her:
viewtopic.php?t=69654
Og ja, derudover skal/kan du som nordisk statsborger deklarere dine våben online hos Tullverket.
Mange tak for den gode information