Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Edixo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13. nov 2017, 08:26
Interesser: Skud og skarpe sager
Geografisk sted: Syddanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 14 times

Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Edixo » 13. nov 2017, 10:21

Har forelsket mig i en riffel. Mere bestemt, en Ruger 77 Gunsite Scout i .308 Win.

Blev interesseret i skydning da jeg i sin tid var inde og springe soldat, men har senere hen ikke rigtigt dyrket det udover at skyde efter øldåser med luftgeværer. Vil dog gerne starte i en skydeklub nu jeg har fundet en 'rigtig' riffel jeg gerne vil eje.

Jeg har forsøgt at læse op på den danske lovgivning angående at erhverve sig en riffel efter man er startet i en skydeklub, og så vidt jeg kan forstå på det hele så kan man kun starte ud med at skyde med .22lr og luftgeværer? Noget med at formanden for ens skydeklub skal sige god for det før man kan skyde med større kalibre.

Er der nogen der kan give mig noget mere information hvad det angår? Befinder mig i Københavnsområdet, så kan melde mig ind i skydeklubber i den omegn.

Tak på forhånd.
no step on snek

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Fredericianer » 13. nov 2017, 10:32

Vil du skyde konkurrence skydning med sådan en, skal du vist finde en klub der har kombi riffel på programmet.

Ellers kan du tage jagttegn og skyde jagt feltskydning
Never confuse verbosity with veracity.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Caspian1911 » 13. nov 2017, 10:36

Hej Edixo :welcome:

Der er ikke noget i lovgivningen, der siger, at du ikke kan starte med at skyde større kaliber end .22LR Du kan ligeså vel starte med at skyde 200 m med cal 6,5x55 el .308 i en Sauer STR eller i en af de ældre S&L.

Uden jagttegn er du begrænset til at skyde med de rifler, der er godkendt i enten DGI eller Skytteunionen. Dvs. hovedsagelig diopter-sigtemidler og bestemte skæftetyper. I kombiriffel er der lidt flere muligheder, men jeg kender ikke reglerne herfor fyldestgørende.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Edixo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13. nov 2017, 08:26
Interesser: Skud og skarpe sager
Geografisk sted: Syddanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Edixo » 13. nov 2017, 10:40

Tak for svarene.

Er der nogen krav for at man SKAL jage en bestemt mængde for at beholde ens jagttegn, eller kan jeg tage et jagttegn, købe min elskede riffel, og så tage ud til Københavns Skyttecenter for at skyde med den?

Har indtil videre ingen lyst til at jage. Bare til at skyde.
no step on snek

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af ReneKJ » 13. nov 2017, 10:42

Hvis jeg ville dyrker sportskydning med en "rigtig" riffel ville jeg nok kigge efter en historisk skytteklub.
Udvalget er selvfølgeligt stadigvæk begrænset, men man undgår de stive jakker og dioptersigte.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Kleth » 13. nov 2017, 10:47

Edixo skrev:Tak for svarene.

Er der nogen krav for at man SKAL jage en bestemt mængde for at beholde ens jagttegn, eller kan jeg tage et jagttegn, købe min elskede riffel, og så tage ud til Københavns Skyttecenter for at skyde med den?

Har indtil videre ingen lyst til at jage. Bare til at skyde.
Der er ingen krav om at man skal være aktiv jæger! Mange tager jagttegn for at skyde i klub da våbentilladelser m.v. er lettere på jagttegn end SKV. - Dog kan man jo ikke få pistol på jagttegn
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Edixo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13. nov 2017, 08:26
Interesser: Skud og skarpe sager
Geografisk sted: Syddanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Edixo » 13. nov 2017, 10:52

Kleth skrev: Der er ingen krav om at man skal være aktiv jæger! Mange tager jagttegn for at skyde i klub da våbentilladelser m.v. er lettere på jagttegn end SKV. - Dog kan man jo ikke få pistol på jagttegn
Fedt fedt fedt. :D

Tak for infoen! Så ved jeg hvad jeg skal i gang med.
no step on snek

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Kleth » 13. nov 2017, 11:01

Edixo skrev:
Kleth skrev: Der er ingen krav om at man skal være aktiv jæger! Mange tager jagttegn for at skyde i klub da våbentilladelser m.v. er lettere på jagttegn end SKV. - Dog kan man jo ikke få pistol på jagttegn
Fedt fedt fedt. :D

Tak for infoen! Så ved jeg hvad jeg skal i gang med.
:thumbup: Jeg startede jagttegn fordi jeg også gerne ville primært skyde på bane, da min hustru gerne ville begynde på jagt. Men interessen er blevet vendt lidt, så jeg p.t. bruger mere tid på jagt end på banen :giggle:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Ras.Killing » 13. nov 2017, 19:09

Jagttegn er uden tvivl den ''nemmeste'' tilgang til en riffel. Nuvel du skal tage et jagttegn (du behøver jo egentlig ikke engang riffelprøven, hvis du ikke har i sinde at jage med den) men det kan man efterhånden komme hurtigt omkring idag med weekend-kurser osv.

Når først du har jagttegnet, så er der ganske få begrænsninger ift. hvad du kan få tilladelse til. Hvorimod hvis den skal søges igennem en SKV/skytteforening, så skal den overholde nogle meget specifikke krav.

:thumbup: til jagttegn her fra.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Huller I Skiven
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 18. apr 2011, 20:30
Interesser: Grov Pistol / Revolver
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 27 times
Been thanked: 5 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Huller I Skiven » 13. nov 2017, 19:32

Ras.Killing skrev:Jagttegn er uden tvivl den ''nemmeste'' tilgang til en riffel. Nuvel du skal tage et jagttegn (du behøver jo egentlig ikke engang riffelprøven, hvis du ikke har i sinde at jage med den) men det kan man efterhånden komme hurtigt omkring idag med weekend-kurser osv.

Når først du har jagttegnet, så er der ganske få begrænsninger ift. hvad du kan få tilladelse til. Hvorimod hvis den skal søges igennem en SKV/skytteforening, så skal den overholde nogle meget specifikke krav.

:thumbup: til jagttegn her fra.
Hvordan er det nu med Riffelprøven? Skal Haglprøven ikke være bestået inden man kan gå op ??? :what:
Huller I Skiven :Agents:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Timber » 13. nov 2017, 20:44

Huller I Skiven skrev:
Ras.Killing skrev:Jagttegn er uden tvivl den ''nemmeste'' tilgang til en riffel. Nuvel du skal tage et jagttegn (du behøver jo egentlig ikke engang riffelprøven, hvis du ikke har i sinde at jage med den) men det kan man efterhånden komme hurtigt omkring idag med weekend-kurser osv.

Når først du har jagttegnet, så er der ganske få begrænsninger ift. hvad du kan få tilladelse til. Hvorimod hvis den skal søges igennem en SKV/skytteforening, så skal den overholde nogle meget specifikke krav.

:thumbup: til jagttegn her fra.
Hvordan er det nu med Riffelprøven? Skal Haglprøven ikke være bestået inden man kan gå op ??? :what:
Som det er nu, så ja..

Men der er forslag fremme om at det skal ændres.. Det har også været vendt herinde et sted.. :blink:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Flugteren » 13. nov 2017, 22:04

Ras.Killing skrev:Jagttegn er uden tvivl den ''nemmeste'' tilgang til en riffel. Nuvel du skal tage et jagttegn (du behøver jo egentlig ikke engang riffelprøven, hvis du ikke har i sinde at jage med den) men det kan man efterhånden komme hurtigt omkring idag med weekend-kurser osv.

Når først du har jagttegnet, så er der ganske få begrænsninger ift. hvad du kan få tilladelse til. Hvorimod hvis den skal søges igennem en SKV/skytteforening, så skal den overholde nogle meget specifikke krav.

:thumbup: til jagttegn her fra.
Bortset fra, at halvautomater er pt. enormt svære at få tilladelse til og .50 BMG er forbudt til jagt, selv i udlandet. :wall:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Ras.Killing » 13. nov 2017, 22:26

Flugteren skrev:
Ras.Killing skrev:Jagttegn er uden tvivl den ''nemmeste'' tilgang til en riffel. Nuvel du skal tage et jagttegn (du behøver jo egentlig ikke engang riffelprøven, hvis du ikke har i sinde at jage med den) men det kan man efterhånden komme hurtigt omkring idag med weekend-kurser osv.

Når først du har jagttegnet, så er der ganske få begrænsninger ift. hvad du kan få tilladelse til. Hvorimod hvis den skal søges igennem en SKV/skytteforening, så skal den overholde nogle meget specifikke krav.

:thumbup: til jagttegn her fra.
Bortset fra, at halvautomater er pt. enormt svære at få tilladelse til og .50 BMG er forbudt til jagt, selv i udlandet. :wall:
Men der er stadig laaaaaaaangt flere restriktioner når vi snakker SKV.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Timber » 13. nov 2017, 22:42

Ras.Killing skrev:
Flugteren skrev:
Ras.Killing skrev:Jagttegn er uden tvivl den ''nemmeste'' tilgang til en riffel. Nuvel du skal tage et jagttegn (du behøver jo egentlig ikke engang riffelprøven, hvis du ikke har i sinde at jage med den) men det kan man efterhånden komme hurtigt omkring idag med weekend-kurser osv.

Når først du har jagttegnet, så er der ganske få begrænsninger ift. hvad du kan få tilladelse til. Hvorimod hvis den skal søges igennem en SKV/skytteforening, så skal den overholde nogle meget specifikke krav.

:thumbup: til jagttegn her fra.
Bortset fra, at halvautomater er pt. enormt svære at få tilladelse til og .50 BMG er forbudt til jagt, selv i udlandet. :wall:
Men der er stadig laaaaaaaangt flere restriktioner når vi snakker SKV.
Ja, hvilket er dybt tåbeligt.. Det burde næsten, og jeg skriver næsten, være omvendt.. Hvorfor bruge tid på at tage jagttegn man aldrig får brugt, hvis man kun vil skyde papir med et "spændende" våben?? Og dette er øf mod systemet, ikke dig, bare for god ordens skyld.. :blink: :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Flugteren » 13. nov 2017, 22:47

Timber skrev:
Ras.Killing skrev:
Flugteren skrev:
Ras.Killing skrev:Jagttegn er uden tvivl den ''nemmeste'' tilgang til en riffel. Nuvel du skal tage et jagttegn (du behøver jo egentlig ikke engang riffelprøven, hvis du ikke har i sinde at jage med den) men det kan man efterhånden komme hurtigt omkring idag med weekend-kurser osv.

Når først du har jagttegnet, så er der ganske få begrænsninger ift. hvad du kan få tilladelse til. Hvorimod hvis den skal søges igennem en SKV/skytteforening, så skal den overholde nogle meget specifikke krav.

:thumbup: til jagttegn her fra.
Bortset fra, at halvautomater er pt. enormt svære at få tilladelse til og .50 BMG er forbudt til jagt, selv i udlandet. :wall:
Men der er stadig laaaaaaaangt flere restriktioner når vi snakker SKV.
Ja, hvilket er dybt tåbeligt.. Det burde næsten, og jeg skriver næsten, være omvendt.. Hvorfor bruge tid på at tage jagttegn man aldrig får brugt, hvis man kun vil skyde papir med et "spændende" våben?? Og dette er øf mod systemet, ikke dig, bare for god ordens skyld.. :blink: :razz:
Fordi tankegangen med sportsskydning er, at man øver sig i at skyde så præcist som muligt med det bedste udstyr, man kan stille med. En .22lr går lige så godt gennem en skive papir som en .30-378 WeaBy Mag, men en .22lr nedlægger (realistisk og etisk) ikke en elg lige så godt som en .30-378.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af ReneKJ » 13. nov 2017, 23:33

Flugteren skrev: Fordi tankegangen med sportsskydning er, at man øver sig i at skyde så præcist som muligt med det bedste udstyr, man kan stille med. En .22LR går lige så godt gennem en skive papir som en .30-378 WeaBy Mag, men en .22LR nedlægger (realistisk og etisk) ikke en elg lige så godt som en .30-378.
Det er vel også jægerens mål, i det mindste indirekte. :smile:

Det er kun riffel delen af sportskydning som er så begænset.
Pistol, historisk og sortkrudt overlader det stort set til skytten at definere hvad der er det bedst egnet, inden for visse rammer.

Hvordan riffel er gået fra oprindeligt at være træning med tidsvarende militærrifler til i dag næsten at være våbenforskrækket, det ved jeg ikke :what:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Ras.Killing » 14. nov 2017, 00:22

Både og... der er også meget specifikke rammer mht. til pistolskydning.

Til gengæld er der ret mange klasser inde for pistolskydning. Der findes vel næsten en klasse til alle typer pistoler... borset fra de helt små kompakte, som ryger for 210mm loven..
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af The Mad Viking » 14. nov 2017, 01:26

Ras.Killing skrev: borset fra de helt små kompakte, som ryger for 210mm loven..
Kompakte og kompakte... :fun:
Der burde retteligt have stået: "bortset fra 75% af alle pistoler i verden, som ryger for 210mm loven" :rolf:
Hvis vi bare kunne få grænsen sat ved 190mm, så kunne de fleste halvere udgiften og (Mindst) fordoble udvalget af tilgængelige pistoler. :wall:
Alle nogenlunde almindelige pistoler ligger omkring dér, og så har vi så Target, DK, extra long og hvad ved jeg, som laves i meget mindre antal og derfor er meget dyrere. :cry:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Caspian1911 » 14. nov 2017, 05:41

Hold inde!

Så vender vi lige tilbage til topic.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af The Mad Viking » 14. nov 2017, 12:00

Caspian1911 skrev:Hold inde!

Så vender vi lige tilbage til topic.
Undskyld, jeg blev lige revet med af stemningen. :oops:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

GBBF83
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 72
Tilmeldt: 16. jan 2012, 22:44
Interesser: Historiskskydning
Geografisk sted: Midt-Sjælland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af GBBF83 » 14. nov 2017, 16:42

@edixo

Hvis du gerne vil prøve at skyde med en Gunsite inden du beslutter dig for smide 11k for riflen. Så må du gerne prøve et par skud med min, den er med semi scout scope og chingsling. Er lokaliseret på Sjælland

Brugeravatar
Edixo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13. nov 2017, 08:26
Interesser: Skud og skarpe sager
Geografisk sted: Syddanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Edixo » 18. nov 2017, 04:52

GBBF83 skrev:@edixo

Hvis du gerne vil prøve at skyde med en Gunsite inden du beslutter dig for smide 11k for riflen. Så må du gerne prøve et par skud med min, den er med semi scout scope og chingsling. Er lokaliseret på Sjælland
Herligt! Det kommer jeg nok til at holde dig op på!

Nu skal jeg først lige finde en måde at tjene nok penge til at rejse hjem fra Australien...
no step on snek

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af LJ » 18. nov 2017, 10:57

Edixo skrev:
Befinder mig i Københavnsområdet, så kan melde mig ind i skydeklubber i den omegn.

Tak på forhånd.
:shame:

GBBF83
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 72
Tilmeldt: 16. jan 2012, 22:44
Interesser: Historiskskydning
Geografisk sted: Midt-Sjælland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af GBBF83 » 18. nov 2017, 11:37

Edixo skrev:
GBBF83 skrev:@edixo

Hvis du gerne vil prøve at skyde med en Gunsite inden du beslutter dig for smide 11k for riflen. Så må du gerne prøve et par skud med min, den er med semi scout scope og chingsling. Er lokaliseret på Sjælland
Herligt! Det kommer jeg nok til at holde dig op på!

Nu skal jeg først lige finde en måde at tjene nok penge til at rejse hjem fra Australien...
Ok. Du må sende en besked når du er kommet nord på igen :fun:

Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. apr 2012, 21:42
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 82 times

Re: Hvilke kalibre kan man starte med at skyde i en skydeklub?

Indlæg af Finn Scheibye » 19. nov 2017, 00:00

Jeg vender lige tilbage til et af dine spørgsmål fra den 13. november, som alle de øvrige/ivrige NVF'ere, har glemt at svare på:
Edixo skrev:... kan jeg tage et jagttegn, købe min elskede riffel, og så tage ud til Københavns Skyttecenter for at skyde med den?

Har indtil videre ingen lyst til at jage. Bare til at skyde.
Så snart du har taget jagttegn (inkl. haglprøve), kan du købe den riffel, som du har forelsket dig i, og tage ud på Københavns Skyttecenter for at skyde med den.

Du bliver jo nødt til at træne meget med den for at tage riffeltegn. :smile:

Vi har åbent mandag - torsdag fra kl. 9-14 og lørdag - søndag kl. 9-16.

Der er dog begrænsninger på, hvilke baner, der er til rådighed især på hverdagene, da Politiskolen og Københavns Politi m.fl. er flittige brugere af Københavns Skyttecenter.

Vi har derfor for nylig introduceret en ugeoversigt over, hvilke baner, der dag for dag er åbne.

Du kan se den aktuelle ugeoversigt på vores hjemmeside her:http://www.kbh-skyttecenter.dk/

For den uge vi er i nu (og begyndelsen af næste uge) ser det ud som vist nedenfor.

Hertil kommer, at Storkøbenhavns Jagtforening har åbent hver lørdag - søndag kl. 9.30 - 15 frem til 17/12. Se mere her: http://sjf.dk/default.asp?id=200

Vi glæder os til at se dig på skydebanen!

Mvh.
Finn Scheibye
Formand KSC

P.S. Hvis du senere vil finde en skytteforening i København eller omegnen, hvor du vil dyrke riffelskydning, kan jeg være dig behjælpelig med at finde en forening, der passer til dine ønsker (afstand fra bopæl, kalibre, våben- og skydearter m.v.). Skriv blot en PB.
Vedhæftede filer
Uge 46-47.png

Besvar