Jeg håber da at DJ holder dem op på denne praksis, jeg har ikke de store forhåbninger når det gælder DJ.
Det ender nok med at politiet går til Søren Pape, og fortæller ham, at de har ændret praksis, og at han så ophøjer det til lov.
Han er hurtig på "aftrækkeren" når det gælder at give politiet det de peger på...
DJ's formulering er da virkelig at prøve at blæse med mel i munden.
De er ikke tilfredse med praksis, men er tilfredse med at politiet har en enkel og gennemsigtig løsning. Ja løsningen er at dømme en lang række våben ude, på et meget tyndt grundlag.
De har bare at komme ud af busken, få fingeren ud.
Sakset fra DJ:
Vilje til at nå en løsning
- I Danmarks Jægerforbund er vi ikke tilfreds med den nuværende praksis for udstedelse af tilladelser til halvautomatiske rifler til jagt, men vi er meget tilfredse med, at der fra myndighedernes side kan spores en reel vilje til at nå en enkel og gennemsigtig løsning for både jægerne og myndighederne, siger Jægerforbundets formand, Claus Lind Christensen og tilføjer:
- Vi er således naturligvis klar til yderligere drøftelser med Rigspolitiet, Justitsministeriet og Danmarks Våbenhandlerforening om denne problematik, hvor vi med tilfredshed har noteret os, at myndighederne lægger op til en løsning med objektive kriterier, så f.eks. et våbens udseende ikke spiller en rolle i forhold til udstedelse af tilladelse.
Kunne sgu godt være at Nye Borgerlige, eller Liberal Alliance skulle få en stemme fremover. De gamle etablerede partier gider nok ikke flytte bagdelen for at lempe reglerne, og hjælpe os.
Hvis vi fik en interesse organisation som f.eks, GOA (Gun Owners of America) her i landet, så ville jeg melde mig ud af DJ, og melde mig under fanenerne der.
Jeg syntes ikke DJ gør nok ud af at kæmpe for sagen.
Jeg kan da se skriften på væggen, at jeg skal have "kastreret" min M1 Carbine når den tilladelse skal fornyes om ca. 9 år. Hvis den da ikke er blevet konfiskeret af myndighederne inden da...Det samme gælde for min SVT-40.
7,62x54R Glory to the Mosin.