Godt nok lidt et sidespring, men mon den går med pistol i GF klassen? Man kunne vel godt argumentere for, at det er en rekyldæmpende foranstaltning.Mapzter skrev:Parterne i SKV har allerede taget stilling:Rigsby skrev:Skulle man få den tovlige ide at spørge f.eks. DSKYU (jeannie Majbred) så kunne det blive interessant at få at vide hvad Unionens holdning er til det spørgsmål, ikke at betyder en døjt i forhold til loven, men alligevel.....https://mimer.dgi.dk/_layouts/15/DGI.Mi ... 15018760545. Gevind for enden af riflens pibe der muliggør montering af andet udstyr, må alene anvendes til montage af mundingsbremse og flammeskjulere. (Andet udstyr som f.eks. lyddæmper anvendes ikke i nogen godkendt sportsskydningsdisciplin og må derfor ikke monteres/anvendes.)
At det er noget vås ændrer ikke på at det er den officielle holdning fra DGI Skydning, Unionen og Firmaidræt.
Afslag på lyddæmper til luftgevær
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Re: Afslag på lyddæmper til luftgevær
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Nej:Ras.Killing skrev:Godt nok lidt et sidespring, men mon den går med pistol i GF klassen?
6. Pistoler med monteret lyddæmpere er forbudt.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Ras.Killing
- Platin Member
Bor et par huller i toppen af dæmperen, så må der være en kompensator
En lyddæmper består af en række kamre, ikke? Men hvis nu det sidste kammer var portet, så gassen var rettet opad i stedet for fremad, så er det vel i teorien en kompensator... omen en meget avanceret en af slagsen.
Nå. Det var et sidespring.

En lyddæmper består af en række kamre, ikke? Men hvis nu det sidste kammer var portet, så gassen var rettet opad i stedet for fremad, så er det vel i teorien en kompensator... omen en meget avanceret en af slagsen.
Nå. Det var et sidespring.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Og som et supplerende nej, til Mapzter's nej, så kan ejerskab af en pistol ikke anvendes som ansøgningsgrundlag, til ansøgning om tilladelse til en lyddæmper.Mapzter skrev:Nej:Ras.Killing skrev:Godt nok lidt et sidespring, men mon den går med pistol i GF klassen?6. Pistoler med monteret lyddæmpere er forbudt.
Våbencirkulæret skrev: § 7. Personer, der lovligt besidder rifler, glatløbede haglgeværer eller luftgeværer, kan meddeles tilladelse til lyddæmpere, der er konstrueret til montering på de pågældende skydevåben. Herudover kan tilladelse til lyddæmpere til skydevåben kun gives i særlige tilfælde.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Ras.Killing
- Platin Member
Hmm.. så det afgørende led i min ''store plan'' må være hvornår man rent teknisk går fra en lyddæmper og til en kompensator
Hvad siger lovgivningen? Hvad er definitionen på en lyddæmper?

Hvad siger lovgivningen? Hvad er definitionen på en lyddæmper?
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Der er ikke nogen definition på hvad en lyddæmper er. Den slags findes ikke i den danske våbenlovgivning, hvor der heller ikke er definitioner på f.eks. hvad hhv. en riffel og en pistol er.Ras.Killing skrev:Hvad siger lovgivningen? Hvad er definitionen på en lyddæmper?
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Gold Member
- Interesser: Ammunition
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 185 times
Næh, det har du da egentlig ret i, jeg vidste faktisk ikke at de havde taget stilling !Mapzter skrev:Parterne i SKV har allerede taget stilling:Rigsby skrev:Skulle man få den tovlige ide at spørge f.eks. DSKYU (jeannie Majbred) så kunne det blive interessant at få at vide hvad Unionens holdning er til det spørgsmål, ikke at betyder en døjt i forhold til loven, men alligevel.....https://mimer.dgi.dk/_layouts/15/DGI.Mi ... 15018760545. Gevind for enden af riflens pibe der muliggør montering af andet udstyr, må alene anvendes til montage af mundingsbremse og flammeskjulere. (Andet udstyr som f.eks. lyddæmper anvendes ikke i nogen godkendt sportsskydningsdisciplin og må derfor ikke monteres/anvendes.)
At det er noget vås ændrer ikke på at det er den officielle holdning fra DGI Skydning, Unionen og Firmaidræt.
Nu er der bare lige den hage ved det som SKV skriver at det ikke harmonerer med loven og loven står vel "OVER" SKV, selvfølgelig vil det jo nok blive ekstremt svært at "presse" polisen til at udstede en tilladelse når skyttens egen organisation siger at lyddæmperen ikke må anvendes.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Er der nyt i sagen?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Senest aktiv:
fredag, 06. oktober 2017 00:50
Man kan da håbe han kigger ind igen. Jeg kan godt lide hans tilgang til formynderiet.
fredag, 06. oktober 2017 00:50
Man kan da håbe han kigger ind igen. Jeg kan godt lide hans tilgang til formynderiet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Silver Member
- Interesser: Knive
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Been thanked: 2 times
Men der må da være andre der har tilladelser til lyddæmper til 4,5mm luftvåben?
- P18-9
- Bronze Member
- Interesser: IPSC, Fly, WW2
- Geografisk sted: Midtjylland
Det har jeg til min HW 100 TK og det tog kun nogle få uger.
Doc

Doc
HW 100 TK
- Werecat
- This member is
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 55 times
Jeg venter også spændt. Jeg sender en SMS og minder om at vi er interesserede i at høre hvad svaret blev.
4151
-
- Newbie
- Interesser: Luftgevær
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Det har jegJLtac skrev:Men der må da være andre der har tilladelser til lyddæmper til 4,5mm luftvåben?

Ansøgte den 23.10.2017
Tilladelsen blev udstedt den 24.10.2017 af politiet (ACØ) og jeg modtog tilladelsen den 28.10.2017
Udfyldte den således:
Anvendelse: Andet brug
Anvendelse andet: Lovlige skydeaktiviteter
Fabrikat: WEIRAUCH
Fabrikationsnummer: N/A
Våbenart: Lyddæmper
Kaliber: 4.5mm
Længde: 200mm
Fremstillingsland: Tyskland
Supplerende info: For brug med 4.5mm luftgevær
Jeg har også fået tilladelse til et natsigte uden problemer.
Her anførte jeg "Lovlige skydeaktiviteter (Rottebekæmpelse)
Daniel.
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Wtf!D-Wahl skrev:Jeg har også fået tilladelse til et natsigte uden problemer.JLtac skrev:Men der må da være andre der har tilladelser til lyddæmper til 4,5mm luftvåben?
Daniel.

Hvad er det for et sigte; model - billede?
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
-
- Newbie
Tilladelsen er til et Yukon Photon RT 4,6X42S natsigte.Robse skrev:Wtf!D-Wahl skrev:Jeg har også fået tilladelse til et natsigte uden problemer.JLtac skrev:Men der må da være andre der har tilladelser til lyddæmper til 4,5mm luftvåben?
Daniel.![]()
Mvh
Daniel
Daniel
- Robse
- Platin Member
TakD-Wahl skrev:Tilladelsen er til et Yukon Photon RT 4,6X42S natsigte.Robse skrev:Wtf!D-Wahl skrev:Jeg har også fået tilladelse til et natsigte uden problemer.JLtac skrev:Men der må da være andre der har tilladelser til lyddæmper til 4,5mm luftvåben?
Daniel.![]()

Er det ok til prisen - fungerer det som forventet - er du tilfreds?
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
-
- Newbie
Ærligt så ved jeg det ikke endnu.Robse skrev:TakD-Wahl skrev:Tilladelsen er til et Yukon Photon RT 4,6X42S natsigte.Robse skrev:Wtf!D-Wahl skrev:Jeg har også fået tilladelse til et natsigte uden problemer.JLtac skrev:Men der må da være andre der har tilladelser til lyddæmper til 4,5mm luftvåben?
Daniel.![]()
Hvad er det for et sigte; model - billede?![]()
Er det ok til prisen - fungerer det som forventet - er du tilfreds?
Skal først hente den hos forhandleren i morgen. Men de fleste englændere på youtube som bekæmper rotter med luftgevær bruger den.
Mvh
Daniel
Daniel
- Robse
- Platin Member
Så håber jeg du engang skriver en lille anmeldelse her et sted, nok ikke i denne tråd,D-Wahl skrev: Ærligt så ved jeg det ikke endnu.
Skal først hente den hos forhandleren i morgen. Men de fleste englændere på youtube som bekæmper rotter med luftgevær bruger den.
det er vistnok i forvejen ikke heelt det den handler om - ups

― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
- Werecat
- This member is
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 55 times
Hov jeg skylder at svare at Alex har haft for travlt til at vende tilbage. Vi må væbne os med tålmodighed.
4151
-
- Silver Member
Jeg har også selv lige fået en tilladelse til lyddæmper til min nye luftpistol i 4,5mm.
Efter at ha læst her i emnet skrev jeg også “alle lovlige aktiviteter” og der var ingen problemer. Det tog 7 dage fra jeg søgt til den lå i postkassen. Det må siges at være iorden.
Efter at ha læst her i emnet skrev jeg også “alle lovlige aktiviteter” og der var ingen problemer. Det tog 7 dage fra jeg søgt til den lå i postkassen. Det må siges at være iorden.
- ARD
- Silver Member
- Geografisk sted: København
Hej
Kan du lige lægge en kopi af den her, hvor du sletter personlige oplysninger?
Mvh. Alex
Mvh. Alex
-
- Gold Member
- Interesser: Ammunition
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 185 times
Tillykke med tilladelsen, det er perfekt og en opmuntring til alle med et 4,5mm luftgevær til at søge om lyddæmper.JLtac skrev:Jeg har også selv lige fået en tilladelse til lyddæmper til min nye luftpistol i 4,5mm.
Har du jagttegn eller anden våbentilladelse ? (bare lige for min nysgerrigheds skyld?)
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
-
- Newbie
Kan det her bruges ?ARD skrev:Hej
Mvh. Alex
Mvh
Daniel
Daniel
-
- Silver Member
Jeg har jagttegn. Men da det er en 4,5mm skulle det ikke ha nogen indflydelse. Men hvem ved.Rigsby skrev:Tillykke med tilladelsen, det er perfekt og en opmuntring til alle med et 4,5mm luftgevær til at søge om lyddæmper.JLtac skrev:Jeg har også selv lige fået en tilladelse til lyddæmper til min nye luftpistol i 4,5mm.
Har du jagttegn eller anden våbentilladelse ? (bare lige for min nysgerrigheds skyld?)