Afslag på Halvauto - konkrete cases ønskes

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Rigsby
Gold Member
Gold Member
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 57 times
Been thanked: 185 times

Re: Afslag på Halvauto - konkrete cases ønskes

Indlæg af Rigsby » 18. nov 2017, 16:15

Ras.Killing skrev:se tal.

Vores våbenlov er heldigvis ret konkret, og politiet ell. myndigheder kan derfor ikke udenvidere bare begynde at indrage tilladelser uden lovændringer... og det er ikke så ligetil igen.
Jaaaah, med risiko for at ødelægge den gode stemning :biggrin: så er jeg ikke helt enig i den betragtning som du skitserer ovenfor !

Jeg undskylder at jeg ikke har quotet hele dit indlæg, men kun det som jeg ikke er helt enig i, resten er faktisk i fuld overensstemmelse med min egen opfattelse, så tak for at du skrev det!

Jeg synes faktisk ikke at vores våbenlov er særlig konkret eller godt udformet, du kan f.eks. ikke finde nogen definitioner på hvad loven opfatter som et skydevåben, er f.eks. en kartoffelkanon et våben??

Ja hvis du skyder nogen med den så er den (måske, jeg kan bare ikke finde det i loven), ligesom et 10tommer søm som du har omviklet med gaffertape som håndtag er et våben, selvom du kun bruget det til at rense afløb på din vask med osv. osv. osv., hvis den rette (forkerte) betjent kommer forbi så er det helt op til hans opfattelse af situationen og våbenloven om du bliver sigtet og for hvad.

Min opfattelse af hvorfor våbenloven er udformet som den er, er fordi de mennesker som reelt udformer loven (Embedesværket) reelt ikke aner hvad som er den farlige eller fredelige end af et skydevåben, de er, hvergang man henvender sig med et reelt spørgsmål, nødt til at spørge rigspolitiet til råds, og desværre er det mange gange på trods af at Politiet er den reelt årsag til spørgsmålet til JM, (jeg tror ikke på at Rigspolitiet underkender selv den grønneste betjent uanset hvor tovligt denne opfører sig).

Jeg har generelt meget stor respekt for JM og Politietaten på mange områder, men måske ville det være sundt hvis JM ansatte nogle personer som reelt vidste hvad de snakkede om og så udformede politikken udfra det, og ikke som nu med en rammelov som så skal prøves ud i det uendelige fordi Politiet også er presset med Rockere, Bander og så os uskyldige tåber som bare er jægere og skytter i flæng, og så selvfølgelig at Politiet ikke opfandt skærpelser (eller lettelser for den sags skyld) ud af den blå luft.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 18. nov 2017, 17:16

Point taken :thumbup:

Konkret i dette sammenhæng var også mere tænkt som, at man ikke bare kan tage våben/tilladelser fra dig, uden der ligger en grund for det. Altså man kan ikke udenvidere tømme danskernes hjem for (lovlige) våben uden der skal noget seriøs lovgivning til.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 342 times

Indlæg af NSander » 18. nov 2017, 17:33

Ras.Killing skrev:Point taken :thumbup:

Konkret i dette sammenhæng var også mere tænkt som, at man ikke bare kan tage våben/tilladelser fra dig, uden der ligger en grund for det. Altså man kan ikke udenvidere tømme danskernes hjem for (lovlige) våben uden der skal noget seriøs lovgivning til.

Tjaa det lader da til at de godt kan hvis de vil. de kan jo bare nægte at forny diverse tilladelser, begrundet i deres skøn. Bevares, det går ikke stærkt, men hvis man konstant strammer grebet, så går det hurtigere og hurtigere.

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 15 times
Been thanked: 111 times

Indlæg af Kristian_J » 18. nov 2017, 18:05

Som sagt, de tager ikke noget fra de. De fornyer bare ikke tilladelse. Folk der har tid tilbage på deres tilladelse kan (indtil videre) beholde deres våben.
... assistance from a distance!

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member

Indlæg af NSander » 18. nov 2017, 19:15

Kristian_J skrev:

Som sagt, de tager ikke noget fra de. De fornyer bare ikke tilladelse. Folk der har tid tilbage på deres tilladelse kan (indtil videre) beholde deres våben.

Om man tager våben, eller nægter at forny tilladelse, er vel hip som hap.

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kristian_J » 18. nov 2017, 19:46

NSander skrev:
Kristian_J skrev:

Ikke hvis man begynder at snakke om " at man ikke bare kan tage våben/tilladelser fra dig", da det jo ikke er det de gør, i ordets forstand. Ved godt at du vil sige at det er ordkløveri, men når man begynder at diskutere love og regler, så er ordkløveri en stor del af juraen.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2975 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 18. nov 2017, 19:52

Kristian_J skrev:

Din bil er registreret for et år ad gangen.

Nyd din bil i resten af indeværende afgiftsperiode.

En anonym politibetjent har besluttet at netop den model bil du ejer, fremover ikke længere kan registreres.

Du kan derfor ikke forny registreringen ved udløb af indeværende 1-års registreringsperiode.

Fra udløb af registreringen har du 4 uger til at indlevere bilen til destruktion hos politiet eller dokumentere at bilen er eksporteret til udlandet og har forladt landet.

Findes du i besiddelse af bilen udover de 4 uger, vil du blive dømt for "ulovlig bilbesiddelse", der straffes med fængsel.

Du vil ikke kunne få økonomisk kompensation fra det offentlige.

Du kan ikke få oplyst hvilken politibetjent der har truffet afgørelsen

Du kan ikke få oplyst begrundelsen for afgørelsen.

Du kan ikke klage over afgørelsen.

For der står intet sted i loven at du har RET til at have bil.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 18. nov 2017, 19:53

OT:

Hvorfor er det lige, at vi forny tilladelser hvert 10. År?

Hvorfor ikke bare køre dem via jagttegnet, ligesom med haglgeværer?

Scenariet: Du får tilladelsen. Den har du sålænge du fornyer dit jagttegn. Når du ikke længere fornyer dit jagttegn, så ophæves tilladelsen.

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 18. nov 2017, 19:59

Flugteren skrev:OT:

Hvorfor er det lige, at vi forny tilladelser hvert 10. År?

Hvorfor ikke bare køre dem via jagttegnet, ligesom med haglgeværer?

Scenariet: Du får tilladelsen. Den har du sålænge du fornyer dit jagttegn. Når du ikke længere fornyer dit jagttegn, så ophæves tilladelsen.
Ja, god ide. Og så ellers koble betaling via PBS, så alt bare kører automatisk...

Men det er nok for administrativt nemt, og frigører sikker alt for mange djøffer fra deres arbejde.. :wall:
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 18. nov 2017, 20:08

Den med bilen er en dårlig sammenligning. Først og fremmest fordi din bil ikke kræver tilladelse til at købe i første omgang, ydermere fordi der her er tale om noget der under særlige omstændigheder gives tilladelse til.
NSander skrev:Tjaa det lader da til at de godt kan hvis de vil. De kan jo bare nægte at forny diverse tilladelser
Nej det kan de ikke med diverse tilladelser, men de kan når der er tale om en tilladelse givet under særlige omstændigheder. Særlige omstændigheder er så åbenbart ikke en konstant størrelse.

Problemet er nok at man ikke har fået defineret hvad ''under særlige omstændigheder'' dækker over til at starte med.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Rigsby
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rigsby » 18. nov 2017, 20:21

Kristian_J skrev:
NSander skrev:
Kristian_J skrev:
Ikke hvis man begynder at snakke om " at man ikke bare kan tage våben/tilladelser fra dig", da det jo ikke er det de gør, i ordets forstand. Ved godt at du vil sige at det er ordkløveri, men når man begynder at diskutere love og regler, så er ordkløveri en stor del af juraen.
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at " så er ordkløveri en stor del af juraen.", dog ved jeg at det er noget værre vrøvl!!

I Honduras , Peru eller Cambodia ville dit udsagn sikkert holde vand, men i et land som Danmark hvor der udenpå stort set alle retsbygninger står: "Med lov skal land bygges" så er det simpelthen bananrepublikagtigt hvis man som borger ikke kan være sikker på om ens ejendom bliver konfiskeret, dømt ulovligt eller eksproprieret bare fordi en tilfældig betjent siger at sådan SKØNNER jeg at det skal være.

I Danmark må man forvente (husk på at vi er verdens lykkeligste land) at staten også sluger de kameler som der skal til for at sikre borgeren og borgerens rettigheder og hvis du ikke kan se at det som de i virkeligheden gør er at tvinge dig til at forære dit våben væk så har jeg ikke ord for hvad jeg synes.

De vil ikke forny din tilladelse og du TØR ikke gøre andet end at sælge den billigt inden tilladelsen udløber for ikke at miste alle de våben som du ejer, ser du...... du mister nemlig hele skidtet hvis du bliver dømt for ulovlig våbenbesiddelse, det ved de fleste.

Det er reelt ekspropriation uden kompensation, det ved etaten godt men de vil jo helst slippe så billigt som muligt så de siger ikke et trut til nogen om det før nogen stævner dem og det er der nok ikke nogen som TØR.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 24 times
Been thanked: 37 times

Indlæg af ACE1 » 18. nov 2017, 20:35

Hvis ikke vi finder sammen i en stor gruppe og stævner dem, så er vi nogle skvat!
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 18. nov 2017, 21:07

ACE1 skrev:Hvis ikke vi finder sammen i en stor gruppe og stævner dem, så er vi nogle skvat!
Nu har jeg desværre ikke nogen halvautomat, og heller ikke råd til en p.t., men ellers havde jeg sgu været frisk... :thumbup:
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 425 times
Been thanked: 133 times

Indlæg af The Mad Viking » 19. nov 2017, 12:28

Ras.Killing skrev:Den med bilen er en dårlig sammenligning. Først og fremmest fordi din bil ikke kræver tilladelse til at købe i første omgang, ydermere fordi der her er tale om noget der under særlige omstændigheder gives tilladelse til.
Det er ikke helt det samme, men helt ved siden af er det nu heller ikke.
Jeg må jo ikke bare købe en hvilken som helst bil, den skal skam være typegodkendt.
Og der er det ikke nok at resten af verden kører fint i den og har den godkendt.
Nej, den skal lige forbi en eller anden (Som i øvrigt var den sidste som fik hår på tissemanden i klassen og stadig bærer dybt nag over det :blink: ), hvor du værsgo' har at aflevere 50-75.000kr for en dansk typegodkendelse. :smile:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 19. nov 2017, 13:19

The Mad Viking skrev: Jeg må jo ikke bare købe en hvilken som helst bil, den skal skam være typegodkendt.
Bil analogier er håbløse. Du må købe lige nøjagtig den bil det passer dig og køre i den til den er slidt op. En formel 1 eller en Ford t, du gir den bare gas (høhø). Der er begrænsninger på hvor du må køre med den, men det er underordnet ift at købe den.

Det kan være lidt bøvlet at få plader på, men det er en helt anden snak.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Has thanked: 104 times
Been thanked: 146 times

Indlæg af Glockster » 19. nov 2017, 13:40

Skulle vi ikke få næsen tilbage i sporet :blink:

Det korte og det lange bliver vel, hvor mange af os der mister vores AR15 eller andre ½ auto 223? og Hvad vi reelt kan gøre?

Desværre fornemmer jeg, at vi våbenejere traditionen tro må bukke os forover og sige værsgo...help yourself :evil:

Ingen inden for de organisationer jeg troskyldigt betaler til har tilsyneladende nosserne til at tage kampen op og har langt mere travlt med at sige "uha nej...så længe de ikke tager noget af det vi syntes er spændende så må de tage alt det andet".

Kan i huske hvad der skete i England hvor det mere eller mindre i løbet af natten blev forbudt at besidde pistoler m.m. til skytteforening anvendelse?

Så jeg har sagt det før.....det er KUN et spørgsmål om tid før de kommer efter noget i andre er rigtig glade for.....og på det tidspunkt har alle sørget for at være tilstrækkelig navlebeskuende til at ingen kommer dem til hjælp!

Trist men sandt så måske man skulle få skyklapperne af inden det er for sent :zombie:
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kristian_J » 19. nov 2017, 13:51

Problemet ligger i antal stemmer og det virker til at politikerne har folket på deres side. Størstedelen af de mennesker jeg kender og omgiver mig med på Sjælland, har aldrig skudt med et våben og mener at våben er lavet for at dræbe og derfor ikke bør ejes af menig mand (groft sagt)

Når våben bliver set på som våben og ikke et værktøj eller et redskab til en hobby, så er det svært at argumentere imod.

Ped
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Been thanked: 40 times

Indlæg af Ped » 19. nov 2017, 14:44

Bofhenator skrev:
The Mad Viking skrev: Jeg må jo ikke bare købe en hvilken som helst bil, den skal skam være typegodkendt.
Bil analogier er håbløse. Du må købe lige nøjagtig den bil det passer dig og køre i den til den er slidt op. En formel 1 eller en Ford t, du gir den bare gas (høhø). Der er begrænsninger på hvor du må køre med den, men det er underordnet ift at købe den.

Det kan være lidt bøvlet at få plader på, men det er en helt anden snak.
Her skal man huske på at når loven skærpes f.eks. indførsel af sikkerhedsseler så er det ikke med tilbagevirkende kraft. Så hvis din bil er fra før 1973 så skal du ikke bruge sikkerhedssele.

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Has thanked: 104 times
Been thanked: 146 times

Indlæg af Glockster » 19. nov 2017, 15:43

Kristian_J skrev: Når våben bliver set på som våben og ikke et værktøj eller et redskab til en hobby, så er det svært at argumentere imod.
Tror du har helt ret men det betyder osse at alle os skytter må yde en kæmpe indsats på at udbrede kendskabet til skydning og få forklaret folk at det er en super spændende sportsgren :smile: og at en pistol eller riffel i den sammenhæng vi anvender dem i er værktøj til at ramme papirskiver
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kristian_J » 19. nov 2017, 16:33

Glockster skrev:
Kristian_J skrev: Når våben bliver set på som våben og ikke et værktøj eller et redskab til en hobby, så er det svært at argumentere imod.
Tror du har helt ret men det betyder osse at alle os skytter må yde en kæmpe indsats på at udbrede kendskabet til skydning og få forklaret folk at det er en super spændende sportsgren :smile: og at en pistol eller riffel i den sammenhæng vi anvender dem i er værktøj til at ramme papirskiver
...og det bygger bro mellem mennesker der måske har det svært i andre sammenhæng.
Det er godt for koncentrationen.
Det er en sport hvor børn og voksne kan deltage sammen, modsat stort set alle andre sportsgrene.

Der er mange plusser ved skydesport, men det kræver en attitude ændring hos alle de gamle nisser. Jeg er som ny-jæger og pistolskytte, som sagt før, ikke imponeret over modtagelsen i miljøet. Det er så indelukket og krukket.

Hvis folk, der i forvejen er våbenmodstander, bliver mødt med samme attitude som jeg har oplevet, så er vores hobby historie!

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member

Indlæg af NSander » 20. nov 2017, 01:14

Kristian_J skrev: Der er mange plusser ved skydesport, men det kræver en attitude ændring hos alle de gamle nisser. Jeg er som ny-jæger og pistolskytte, som sagt før, ikke imponeret over modtagelsen i miljøet. Det er så indelukket og krukket.

Hvis folk, der i forvejen er våbenmodstander, bliver mødt med samme attitude som jeg har oplevet, så er vores hobby historie!
Meget enig. Det gælder heldigvis ikke alle, men for satan, hvor er der mange der ikke kan se, at deres lille niche af skydesport, ikke nødvendigvis er det eneste rigtige.

Jeg skød i et stykke tid i en forening (pga. flytning), hvor man for det første ikke ville anerkende, at jeg havde flere års ancienitet med fra en anden forening. Fair nok, det er ok at man lige vil se folk an, men det virker lidt fjollet at skulle stå og belæres om hvordan man skyder med luftpistol, når man har skudt grovpistol i flere år.

Men det var ikke engang det der gjorde udslaget, det var tonen i klubben. Alt der ikke var en .22 et-eller-andet, eller en sauer 200 6,5, det var noget moderne unødvendigt pjat, og burde forbydes.
Jeg havde en lang diskussion med en ældre herre i foreningen, som var kæmpe modstander af halvautomater generelt.
Jeg kunne ikke begribe, hvordan han mente det påvirkede ham, men han mente ikke de havde nogen berettigelse på jord, fordi der ikke var BRUG for dem.

Jeg spurgte så, om han ikke lige så fint kunne lave huller i papir, med .22, som han kunne med 6,5, og om 6,5 så ikke bare kunne forbydes. Og så igen, om luft ikke fint kunne overtage for .22, når afstande var så kort ?, og så kunne vi jo egentligt ligeså godt have konkurrencer, i hvem der var bedst til at sætte 10 huller med en hulmaskine, og forbyde skydning helt.

Jeg sagde hurtigt farvel i den forening, og må nu køre 85km for at finde en ordentlig forening.

Rigsby
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rigsby » 20. nov 2017, 16:20

NSander skrev: Meget enig. Det gælder heldigvis ikke alle, men for satan, hvor er der mange der ikke kan se, at deres lille niche af skydesport, ikke nødvendigvis er det eneste rigtige.

Jeg skød i et stykke tid i en forening (pga. flytning), hvor man for det første ikke ville anerkende, at jeg havde flere års ancienitet med fra en anden forening. Fair nok, det er ok at man lige vil se folk an, men det virker lidt fjollet at skulle stå og belæres om hvordan man skyder med luftpistol, når man har skudt grovpistol i flere år.

Nej det er sgu ikke "Fair nok" du har ret til din ancienitet når du skifter forening, hvis de er i tvivl om du er et ordenligt menneske kan de jo bare kontakte din tidligere forening.
NSander skrev:
Men det var ikke engang det der gjorde udslaget, det var tonen i klubben. Alt der ikke var en .22 et-eller-andet, eller en sauer 200 6,5, det var noget moderne unødvendigt pjat, og burde forbydes.
Jeg havde en lang diskussion med en ældre herre i foreningen, som var kæmpe modstander af halvautomater generelt.
Jeg kunne ikke begribe, hvordan han mente det påvirkede ham, men han mente ikke de havde nogen berettigelse på jord, fordi der ikke var BRUG for dem.

Jeg spurgte så, om han ikke lige så fint kunne lave huller i papir, med .22, som han kunne med 6,5, og om 6,5 så ikke bare kunne forbydes. Og så igen, om luft ikke fint kunne overtage for .22, når afstande var så kort ?, og så kunne vi jo egentligt ligeså godt have konkurrencer, i hvem der var bedst til at sætte 10 huller med en hulmaskine, og forbyde skydning helt.

Jeg sagde hurtigt farvel i den forening, og må nu køre 85km for at finde en ordentlig forening.
Man kunne hurtigt få den opfattelse at vi er vores egen værste fjende!

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kristian_J » 20. nov 2017, 17:17

Rigsby skrev:Man kunne hurtigt få den opfattelse at vi er vores egen værste fjende!
Yup
1.PNG
1.PNG (138.09 KiB) Vist 6734 gange
Senest rettet af Elbæk 20. nov 2017, 21:17, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: Screenshot fra Facebook, med synligt navn, fjernet.

Tak-Tik-Tak
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: IPSC, Jagt, Taktisk skydning
Geografisk sted: Fionia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Tak-Tik-Tak » 20. nov 2017, 18:45

Kristian_J skrev:
Rigsby skrev:Man kunne hurtigt få den opfattelse at vi er vores egen værste fjende!
Yup

1.PNG

2.PNG

Jeg undrer mig over smagsdommeriet - jeg ville være langt mere bekymret over at skulle på jagt med mennesker der enten er småberusede, svære at få øjenkontakt med eller er afvigende i deres adfærd - så hellere jagt med friske "horisontudvidende" mennesker, med interessante våben. Tweed og AR-rifler er da en fin kombi. :)

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Has thanked: 115 times
Been thanked: 98 times

Indlæg af NWF » 20. nov 2017, 18:53

Kristian_J skrev:
2.PNG
Synes ikke dette er ok at nærmest hænge slettet ud som en fjende ved at poste dette, og så tilmed med hans fulde navn ift den anonymitet vi har her inde...

Vi er sgu ikke fjerner pga vi har forskellige holdninger - det kaldes demokrati.
Senest rettet af Elbæk 20. nov 2017, 21:18, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Navn slettet
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

Besvar