Jaaaah, med risiko for at ødelægge den gode stemningRas.Killing skrev:se tal.
Vores våbenlov er heldigvis ret konkret, og politiet ell. myndigheder kan derfor ikke udenvidere bare begynde at indrage tilladelser uden lovændringer... og det er ikke så ligetil igen.

Jeg undskylder at jeg ikke har quotet hele dit indlæg, men kun det som jeg ikke er helt enig i, resten er faktisk i fuld overensstemmelse med min egen opfattelse, så tak for at du skrev det!
Jeg synes faktisk ikke at vores våbenlov er særlig konkret eller godt udformet, du kan f.eks. ikke finde nogen definitioner på hvad loven opfatter som et skydevåben, er f.eks. en kartoffelkanon et våben??
Ja hvis du skyder nogen med den så er den (måske, jeg kan bare ikke finde det i loven), ligesom et 10tommer søm som du har omviklet med gaffertape som håndtag er et våben, selvom du kun bruget det til at rense afløb på din vask med osv. osv. osv., hvis den rette (forkerte) betjent kommer forbi så er det helt op til hans opfattelse af situationen og våbenloven om du bliver sigtet og for hvad.
Min opfattelse af hvorfor våbenloven er udformet som den er, er fordi de mennesker som reelt udformer loven (Embedesværket) reelt ikke aner hvad som er den farlige eller fredelige end af et skydevåben, de er, hvergang man henvender sig med et reelt spørgsmål, nødt til at spørge rigspolitiet til råds, og desværre er det mange gange på trods af at Politiet er den reelt årsag til spørgsmålet til JM, (jeg tror ikke på at Rigspolitiet underkender selv den grønneste betjent uanset hvor tovligt denne opfører sig).
Jeg har generelt meget stor respekt for JM og Politietaten på mange områder, men måske ville det være sundt hvis JM ansatte nogle personer som reelt vidste hvad de snakkede om og så udformede politikken udfra det, og ikke som nu med en rammelov som så skal prøves ud i det uendelige fordi Politiet også er presset med Rockere, Bander og så os uskyldige tåber som bare er jægere og skytter i flæng, og så selvfølgelig at Politiet ikke opfandt skærpelser (eller lettelser for den sags skyld) ud af den blå luft.