Nej selvfølgelig ikke.Fast Fumble skrev:Mener du så at man hver gang man udlåner våben, skal have "borgeren" til at logge på en PC, og vise at han stadig har sin godkendelse? Ellers forstår jeg vist ikke rigtig dit opslag?Robse skrev:øhh.. tanken var altså sådan at det var noget man kunne gøre på stedet i foreningen
på en computer der skulle være til rådighed der, ligesom når man f.eks. i en våbenhandel
kan lave en våbenansøgning imens man er i butikken.
Selvfølgelig skulle det da ikke være et stykke papir man skulle medbringe hjemmefra,
det har aldrig været en tanke, og det undrer mig lidt hvordan min ide kan fremstå således.
Det er tænkt som en mulighed for at indhente en tilladelse nemt og uden ventetid for folk der enten
1: Allerede har en tilladelse i en anden klub.
eller
2: Er indehaver af jagttegn
Hvis man møder op i en anden klub end den man normalt benytter ( er medlem af ) så ville man have muligheden
for lige på stedet at kunne dokumentere at "man er god nok". Hvis godkendelsen alligevel er gyldig i 5 år ( hvilket jo igen
er helt gak gak set i relation til at våbentilladelser kun er gældende i 4 år, samt at ingen i 5 år så åbenbart skal
kontrollere om en tilladelse stadig er gyldig ?? - sidespor, faktum: Meget ville være lettere hvis det ikke hele tiden skulle
være så enormt besværligt som det åbenbart er, hver gang der skal søges om tilladelse til et eller andet. Desuden, hvis man
som indehaver af jagttegn (og dette er løst / betalt for indeværende år) møder op i en klub og siger; Jeg kunne tænke mig at skyde riffel,
så skal man som det foreligger nu åbenbart ansøge om tilladelse - have dokumentere at man er vandelsgodkendt, selvom dette allerede
ER tilfældet og ved ET enkelt login på en bestemt side kunne dokumenteres for de ansvarlig i klubben, og så var det gjort.
Uanset dette så forekommer dette tilladelseshelvede som lettere overkill: Det er stadig muligt for en gruppe camouflerede
kriminelle at booke en skydesession under dækker af polterabend eller andre festivitas og på den måde få våben
i hænderne som de formentligt ikke kunne hvis der skulle indhentes tilladelse på de samme personer.