Nyhed - Ruger PC Carbine, 9 mm

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Nyhed - Ruger PC Carbine, 9 mm

Indlæg af Badaka » 28. dec 2017, 20:59

Senest rettet af Elbæk 29. dec 2017, 20:05, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift ændret så den giver mening

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Grund til at hamre sig selv i skridtet.......

Indlæg af Ras.Killing » 28. dec 2017, 22:48

Det er sådan en der kan blive rigtig ''sjov'' rent juridisk, hvis altså EU's våbendirektiv implementeres til fulde her hjemme....

Så kan man pludselig stå i en situation, hvor man har en riffel som ikke må kunne indeholde mere end 10 skud, men samtidig have en 17-18 skuds Glock liggende (de skriver den acceptere Glock magasiner).

Altså et magasin som er både lovligt og ulovligt i samme skab :biggrin:

Største problem bliver dog nok at få riflen godkendt til at starte med.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Nyhed - Ruger PC Carbine, 9 mm

Indlæg af Elbæk » 29. dec 2017, 20:08

Sådan set meget fikst at de har gjort den delvist kompatibel med 10/22 - få våben har et større udvalg af aftermarket tilbehør. Alene af den årsag skal den nok blive en succes.
Det har dog ikke gjort det helt store for dens udseende - den er ikke decideret grim, men den virker "rodet" i sit design.

Det lader også til at det amerikanske marked for karabiner i pistolkalibre er stigende lige i tiden - i den forbindelse er det en genistreg af Ruger at de lever riflen med en ekstra magasinbrønd som tager Glock 17 magasiner. Glock magasiner lader til at være blevet mere eller mindre standarden for 9 mm karabiner. Uden denne mulighed ville Ruger være bagude på points fra dag ét af.

Personligt ville jeg dog, såfremt jeg var i en position hvor en take-down 9 mm karabin gav mening for mig, kigge på en Kel-Tec Sub-2000, den synes jeg er langt mere interessant:


youtu.be/we2M_lKSzcQ
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Nyhed - Ruger PC Carbine, 9 mm

Indlæg af Hønsetyv » 29. dec 2017, 21:32

Elbæk skrev:Sådan set meget fikst at de har gjort den delvist kompatibel med 10/22 - få våben har et større udvalg af aftermarket tilbehør. Alene af den årsag skal den nok blive en succes.
Det har dog ikke gjort det helt store for dens udseende - den er ikke decideret grim, men den virker "rodet" i sit design.

Det lader også til at det amerikanske marked for karabiner i pistolkalibre er stigende lige i tiden - i den forbindelse er det en genistreg af Ruger at de lever riflen med en ekstra magasinbrønd som tager Glock 17 magasiner. Glock magasiner lader til at være blevet mere eller mindre standarden for 9 mm karabiner. Uden denne mulighed ville Ruger være bagude på points fra dag ét af.

Personligt ville jeg dog, såfremt jeg var i en position hvor en take-down 9 mm karabin gav mening for mig, kigge på en Kel-Tec Sub-2000, den synes jeg er langt mere interessant:


youtu.be/we2M_lKSzcQ
Ro på nu, det er kun aftræksgruppen der er 80% kompatibel!
Træerne gror ikke ind i himlen.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nyhed - Ruger PC Carbine, 9 mm

Indlæg af C-X » 29. dec 2017, 22:05


youtu.be/tbmb4AIl2sM
Jaja, han er købt og betalt, men alligevel.

Den er fræk, men desværre halvauto, så vi får nok næppe lov.
Havde de lavet en lille take down repertér, så havde jeg været lun i trussen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Nyhed - Ruger PC Carbine, 9 mm

Indlæg af Elbæk » 30. dec 2017, 18:19

Hønsetyv skrev:
Elbæk skrev:Sådan set meget fikst at de har gjort den delvist kompatibel med 10/22 - få våben har et større udvalg af aftermarket tilbehør. Alene af den årsag skal den nok blive en succes.
Det har dog ikke gjort det helt store for dens udseende - den er ikke decideret grim, men den virker "rodet" i sit design.

Det lader også til at det amerikanske marked for karabiner i pistolkalibre er stigende lige i tiden - i den forbindelse er det en genistreg af Ruger at de lever riflen med en ekstra magasinbrønd som tager Glock 17 magasiner. Glock magasiner lader til at være blevet mere eller mindre standarden for 9 mm karabiner. Uden denne mulighed ville Ruger være bagude på points fra dag ét af.

Personligt ville jeg dog, såfremt jeg var i en position hvor en take-down 9 mm karabin gav mening for mig, kigge på en Kel-Tec Sub-2000, den synes jeg er langt mere interessant:


youtu.be/we2M_lKSzcQ
Ro på nu, det er kun aftræksgruppen der er 80% kompatibel!
Træerne gror ikke ind i himlen.
Ja, det afslører en nærlæsning :oops:

Så gør de godt nok et stort nummer ud af den smule kompatibilitet. Og, så giver det, rent æstetisk, for mig, mindre mening at den så skal ligne en 10/22 så meget. Det var andre, mere tiltalende og interessante, designmæssige veje at gå. Igen; f.eks. Kel-Tec Sub-2000.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar