Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Switz
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 11. feb 2011, 09:34
Interesser: Skytte
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Switz » 2. jan 2018, 21:33

Hejsa herinde.

hvis man vil igang med PCP til små penge, men stadig have noget der virker og er i en ordentlig kvalitet hvad skal man så se efter. Har kigget på Benjamin discovery bla med pumpe. Er der andre alernativer i ca det prisleje ??

Har pt en Ruger black hawk 4.5
Ruger Black Hawk . 177. 4x32

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af C-X » 2. jan 2018, 21:37

HW 97 kt :neutral:

Nej, ikke en PCP, men mindst lige så præcis som de billige, og langt mindre afhængig af service og stumper, så den tømmer ikke din pengepung.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Langenge » 2. jan 2018, 21:41

Jeg ejer ikke en PCP, men det er fordi jeg efter at have prøvet mange PCP'ere og talt med mange her fra NVF, måtte opgive tanken om at komme billigt i gang med PCP.

(PS. Jeg har også en HW97K)
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Sort » 2. jan 2018, 21:57

PCP bliver ikke sådan lige den billige løsning, et sted ude forbi 10.000 skud kan det nok godt betale sig, sådan med mindre støj og sikkerhedsafstand ifht salonriffel taget i betragtning.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Blower
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 261
Tilmeldt: 8. sep 2012, 20:58
Interesser: USA biler luft våben
Geografisk sted: vendsyssel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Blower » 3. jan 2018, 12:29

Jeg har en Benjamin Marauder,den er tung men meget pressis og ikke i den dyre ende,reserve dele er ikke noget problem,så har jeg en Artemis pw 900,den er billig og lille,men holdbarhed kender jeg ikke til.
Den er købt i Holland til ca 2100- med fragt,2 extra magasiner og en dåse hagl.
Life in the fast lane run a blower
Benjamin np xl 1500 4,5
Benjamin Marauder 4,5

Switz
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 11. feb 2011, 09:34
Interesser: Skytte
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Switz » 3. jan 2018, 13:19

tak for jere svar :)

Jeg er også ret vild med HW 97k . Fik prøvet en da jeg sidst var med til hygge event hos bentxbetjent tror jeg han hedder ?? et sted omkring skive mener jeg det var.
Jeg kan bare ikke blive venner med min ruger black hawk. den ene dag så sidder mine serier okay , men andre gange så er der mega spredning. Måske er jeg blevet skadet af og have skudt med salonriffel i 3 år :giggle:
Men spøg til side så vejer jeg mellem hw97k eller en billig PCP, dog ikke noget hatsan :)

Kan dog godt se at billig PCP det stadig løber op i ca 5500-6500 kr incl scope. hvor jeg til ca 5k kan få en hwk 97 med et godt scope......... :???:
Ruger Black Hawk . 177. 4x32

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Timber » 3. jan 2018, 13:31

Switz skrev:tak for jere svar :)

Jeg er også ret vild med HW 97k . Fik prøvet en da jeg sidst var med til hygge event hos bentxbetjent tror jeg han hedder ?? et sted omkring skive mener jeg det var.
Jeg kan bare ikke blive venner med min ruger black hawk. den ene dag så sidder mine serier okay , men andre gange så er der mega spredning. Måske er jeg blevet skadet af og have skudt med salonriffel i 3 år :giggle:
Men spøg til side så vejer jeg mellem hw97k eller en billig PCP, dog ikke noget hatsan :)

Kan dog godt se at billig PCP det stadig løber op i ca 5500-6500 kr incl scope. hvor jeg til ca 5k kan få en hwk 97 med et godt scope......... :???:
Hvis du kan forliges med en HW97'er. så køb dog sådan en..

Problemet med en PCP. er at du nok kan finde en billig en af slagsen, men så er der jo lige alt tilbehøret.. Og ja, så er der nogen der siger at de bare nøjes med en pumpe. Dette er også fint nok hvis man vil spare sit fitnessabonnement...

Hvis man hare en PCP med en stor tank, eller en der går op til 300 bar, bliver man hurtigt træt af det.. Så skal man hen og have flaske samt fyldekit m.v.... Og dette render hurtig op i pris. Plus man så også skal finde et sted af få fyldt flasken..

Alt dette kan selvfølgelig lade sig gøre, men det er nu engang nemmere at bare hente geværet frem, og så skyde løs uden at skulle tænke på antal skud og servicering af o-ringe m.v...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Sort » 3. jan 2018, 16:32

Igen. hvis din intention er 10.000 skud om året og du har plads til bare at skyde når du vil. Så løber PCP sikkert rundt, logistikken.. samler du under eget tag løbende, ellers dropper du det sgu igen, som minimum en motordreven FX pumpe eller en flaske.

Men hvis man bare vil skyde i haven sådan så meget man lige gider, så er der rigtigt fine fjedervåben indenfor rimelige penge. HW97 og 77, diana har nogle fornuftige. Airarms tx200, Cometa fusion..
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Switz
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 11. feb 2011, 09:34
Interesser: Skytte
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Switz » 3. jan 2018, 19:24

Sort skrev:Igen. hvis din intention er 10.000 skud om året og du har plads til bare at skyde når du vil. Så løber PCP sikkert rundt, logistikken.. samler du under eget tag løbende, ellers dropper du det sgu igen, som minimum en motordreven FX pumpe eller en flaske.

Men hvis man bare vil skyde i haven sådan så meget man lige gider, så er der rigtigt fine fjedervåben indenfor rimelige penge. HW97 og 77, diana har nogle fornuftige. Airarms tx200, Cometa fusion..
Kan Diana købes i dk ?? altså fra nyt ?? Synes aldrig de ses pånær i dba.
Ruger Black Hawk . 177. 4x32

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Langenge » 3. jan 2018, 19:28

Nej, de ses sjældent nye, men køb roligt et brugt, eller køb fra andet EU-land.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Fanastril
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 30. jan 2013, 17:59
Interesser: plinking
Geografisk sted: Øresund
Has thanked: 16 times
Been thanked: 21 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Fanastril » 3. jan 2018, 19:32

Switz skrev:Hejsa herinde.

hvis man vil igang med PCP til små penge, men stadig have noget der virker og er i en ordentlig kvalitet hvad skal man så se efter. Har kigget på Benjamin discovery bla med pumpe. Er der andre alernativer i ca det prisleje ??
Hej Switz, du skal læse http://airpang.bloggplatsen.se/ Han giver utrolig god info om billig PCP. Stikord: Snowpeak, Umarex Gauntlet, etc.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Sort » 4. jan 2018, 14:59

Kunsten ved et billigt PCP gevær, er nok at man skal indse hvad man egentligt vil have.

Jeg synes vi så rigtigt mange folk købe Hatsan AT44 og så forsvandt de mere eller mindre sammen med den nye bekendtgørelse. uden nogensinde at montere regulator, skrive indlæg om aftræks forbedringer etc.

Jeg er da selv faldet af på den, Gunpit.dk har mere eller mindre genoplivet min aktivitet med den Zbroia jeg anmelder. Men pointen er at en FOR billig PCP'er godt kan blive lidt en sovepude af "det blir nok ikke bedre". Hvor min fornemmelse er at glæden og vedligeholdelsen sådan siver ud og sporten dør helt på sigt.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af C-X » 4. jan 2018, 15:04

Med mindre man vil gå all in, så holder jeg på, at en god fjeder/gasram skyder er langt bedre, så længe man ikke skyder big bore (>.22).

Jeg har ofte begæret PCP, men løbende udgifter og ekstra udstyr har afholdt mig. Det passer min økonomi og mine forventninger ikke til.
Eneste formildende omstændighed ville være, at en PCP, med picatinny rail, vil kunne dele optik med resten i skabet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Switz
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 11. feb 2011, 09:34
Interesser: Skytte
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Switz » 4. jan 2018, 17:07

Ang skydning så ligger det vel på ca 500-1000 hagl max om året . Så måske er PCP ikke det rette for mig..
Efter i har snakket om kvalitets fjeder geværer så er jeg begyndt og skifte lidt retning da jeg har fundet en lækker sag som virkelig synes smuk i mine øjne.. Det er en Diana 340 N-TEC Premium. Jeg ved godt det ikke er en fjeder, men stempel bøsse, men wow jeg synes den er flot. :rock: :numberone: Så spørgsmålet til jer er nu om det er en god riffel ?? Diana er jo kendt for kvalitet, men gælder det også deres nitro bøsser ??
Ruger Black Hawk . 177. 4x32

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af C-X » 4. jan 2018, 17:24

Jeg ku' godt! Især Pro Compact versionen. :savl:

Det er en Diana - hvad skulle ikke kunne virke? :biggrin:

Ellers skal du være velkommen til, at prøve mine HW 97 k Blackline, i hhv. .177 og .22, hvis du bor i en rimelig afstand fra Randers. Bare så'en hvis du havde glemt hvordan det føltes at kramme et stykke kvalitet :fun:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Sort » 4. jan 2018, 18:37

340 n-tec er lidt i den sprælske ende for en fjederbøsse, men bestemt til at lære at bruge og klart driftssikker.

Når man kommer forbi hw97k og rifler i det powerniveau, skal man til at kigge mere på hvordan man holder våbnet og skydeteknik, for at få gode resultater.

Diana 52, er nok det bedste fra både rekylfri og highpower, men lidt et specielt bekendtskab og halvtung.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Jesper5036 » 4. jan 2018, 21:42

Sort du mener sikkert Diana 54 og ikke 52 :thumbup:
Model 54 og 56 har en slags glide slæde til at optage rekylet med.
AA tx 200 med MTC Viper

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Langenge » 4. jan 2018, 22:02

Ja, 48/52 er i praksis bare en fjederbøsse med spændestang på siden.
Men de skyder da alligevel dejligt :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Airsmith » 4. jan 2018, 23:00

Jeg har en 340 N-TEC dog kun i Classic Compact, men den kan med lethed overgå tilsvarende lettere tunet fjedergeværer såsom Diana 31,34, HW95, som jeg også har. Den har et billig 6x40 RWS kikkert mont. med Diana Z_R mount.
Her en 15 skuds gruppe på 15 m RWS Field Line, men det er ikke den store forskel hvad den blir fodret med, skyder også godt med HN FTT, JSB HEAVY Det bar en dejle bøs!, som de siger her i synnejylland
340 N-TEC 15m .JPG
340 N-TEC 15m .JPG (40.8 KiB) Vist 12982 gange
Og et par grupper på 33m

vh airsmith
Vedhæftede filer
0,4-0,5 FTT c-c21,5  notes .JPG
0,4-0,5 FTT c-c21,5 notes .JPG (93.6 KiB) Vist 12707 gange
0,4-0,5 HEAV. c-c21 notes .JPG
0,4-0,5 HEAV. c-c21 notes .JPG (97.04 KiB) Vist 12707 gange
Senest rettet af Airsmith 7. jan 2018, 19:08, rettet i alt 1 gang.
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Fanastril
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 30. jan 2013, 17:59
Interesser: plinking
Geografisk sted: Øresund
Has thanked: 16 times
Been thanked: 21 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Fanastril » 6. jan 2018, 00:48

C-X skrev:Med mindre man vil gå all in, så holder jeg på, at en god fjeder/gasram skyder er langt bedre, så længe man ikke skyder big bore (>.22).
Undskyld, men hvad begrunder du denne påstand med? Hvor er din dokumentation?

En PCP er rekylfri, og dermed er det meget vanskeligt/i praksis umuligt at få noget tilsvarende gode resultater fra en fjeder i gas eller metal.

Og det skal være på 20-30+ meter, ellers er det uinteressant.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Sort » 6. jan 2018, 03:01

Fanastril skrev:
C-X skrev:Med mindre man vil gå all in, så holder jeg på, at en god fjeder/gasram skyder er langt bedre, så længe man ikke skyder big bore (>.22).
Undskyld, men hvad begrunder du denne påstand med? Hvor er din dokumentation?

En PCP er rekylfri, og dermed er det meget vanskeligt/i praksis umuligt at få noget tilsvarende gode resultater fra en fjeder i gas eller metal.

Og det skal være på 20-30+ meter, ellers er det uinteressant.
På en dårlig dag kan jeg sagtens skyde ringere fritstående med min S410 end gode skytter med Tx200 og HW97k. Taler vi benchrest så nej der vinder du ikke over en PCP'er. Men det er jo et spørgsmål om skydestil.
Sådan hvis man ser allround på FT, vil PCP nok vinde, fordi den er det nemmere i akavede stillinger. Men hvis det hele handler om at stå i baghaven og skyde på den afstand man nu har der. Endda ikke voldsomt meget skyderi om året...

Så havde jeg nok valgt kvalitets fjedervåben langt over en PCP'er der kan fejle på lige den dag man vil skyde, mangle en fyldt flaske osv osv.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Jesper5036 » 6. jan 2018, 10:04

Vedrørende PCP vs Fjeder og hvad der er bedst for den enkelte skytte. Der er så mange forventninger/krav til riflen, og mange må erkende at erfaringens vej er lang og dyr og ofte uden ende :fun:
Jeg kan huske(i gamle dage) at mine søsters drenge på Ca 10 år kunne ramme dåser og småting på 60 meter med mit BSA PCP i Cal. 5,5mm siddende ved et bord med støtte. Det ville de Aldrig kunne med mit AA tx 200.
Men alligevel elsker jeg at skyde med det og på en god dag kan næsten alt rammes ud til 50 meter :biggrin:
Skulle jeg bruge det til jagt eller skadedyr ville jeg helt sikkert vælge PCP.
AA tx 200 med MTC Viper

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af C-X » 6. jan 2018, 11:07

Fanastril skrev:
C-X skrev:Med mindre man vil gå all in, så holder jeg på, at en god fjeder/gasram skyder er langt bedre, så længe man ikke skyder big bore (>.22).
Undskyld, men hvad begrunder du denne påstand med? Hvor er din dokumentation?

En PCP er rekylfri, og dermed er det meget vanskeligt/i praksis umuligt at få noget tilsvarende gode resultater fra en fjeder i gas eller metal.

Og det skal være på 20-30+ meter, ellers er det uinteressant.
Læs nu hvad jeg skrev; "...holder jeg på..."
Det er min holdning, den kræver vist ikke dokumentation.

Hvis man ikke har et budget, der tillader flere midler brugt, end hvad f.eks. en HW 97 kan erhverves for, så får man sig ikke en PCP, som er specielt attraktiv.

Hvis man skal skyde .25 og op, så er udvalget af brugbare fjeder/gasram skydere meget begrænset. Reelt bør man nok få sig en PCP her, da man alligevel ikke har nogle nævneværdige fordele, over en .22, med så lav en energi. Ja, det er implicit at jeg mener jagt, da det er eneste lovlige formål med disse, her til lands.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Airsmith » 6. jan 2018, 18:41

Fanastril skrev:Og det skal være på 20-30+ meter, ellers er det uinteressant.
Helt uenig 15m er tilstrækkelig til at se en evt. forskel, også ved konkurranceskydning. Hvis man går længere ud med 4,5mm luftgevær udendørs (og jeg skyder udendørs) skal det være 100% vindstille (det har jeg ca. 3 dage om året) ellers har blæsten for stor indflydelse på grupperne. Man kan bare gange gruppen op med afstanden. Ellers lav selv nogle prøveskydninger på dobbelt afstand, og regn efter, men husk det skal være vindstille ellers ødelægger vinden resultatet. Når man kommer over en vis afstand er det haglets flyveegenskab evt. sammen med vinden der afgørende.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Bedste billige PCP gevær, hvilket ??

Indlæg af Timber » 6. jan 2018, 22:13

Fanastril skrev:
C-X skrev:Med mindre man vil gå all in, så holder jeg på, at en god fjeder/gasram skyder er langt bedre, så længe man ikke skyder big bore (>.22).
Undskyld, men hvad begrunder du denne påstand med? Hvor er din dokumentation?

En PCP er rekylfri, og dermed er det meget vanskeligt/i praksis umuligt at få noget tilsvarende gode resultater fra en fjeder i gas eller metal.

Og det skal være på 20-30+ meter, ellers er det uinteressant.
Nedenstående er skudt med en fjederbøsse aka FWB 300S... Info står på skiven.. Bare for at vise at fjedergeværer godt kan gå op mod PCP'er.. :blink:
IMG_0304.JPG
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Besvar