Erfaringer SAI lyddæmpere. Model (QL30-50L)

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Rubberduck
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 142
Tilmeldt: 29. apr 2011, 14:20
Interesser: Jagt/skydevåben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Erfaringer SAI lyddæmpere. Model (QL30-50L)

Indlæg af Rubberduck » 5. jan 2018, 15:00

Hej har kigget lidt efter en lyddæmper i noget tid.

Har fundet en SAI QL30-50L

Har søgt lidt rundt omkring herinde for at finde nogle som har prøvet SAI dæmpere, Kan forstå at alle ikke har været helt tilfredse.
Men det er efterhånden nogle år siden de indlæg er skrevet. Er der nogle som har købt en indenfor det sidste år. ? Og kan sige lidt om kvaliteten. ?

Den model jeg har kig på er med Quick-lock og er til en .300 blackout riffel som jeg afventer tilladelse på. :biggrin:



Mvh
Vedhæftede filer
IMG_0671.PNG

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 13. jun 2007, 20:22
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 1 time
Been thanked: 302 times

Re: Erfaringer SAI lyddæmpere. Model (QL30-50L)

Indlæg af Hønsetyv » 5. jan 2018, 16:45

Jeg har en EVO 2A og en PP40CP-2A samt en 22LR og de er alle bare 100% i orden.
Min PP fik jeg specialbygget mht valg af gevind og fik den lavet i 44MAG og det kostede ikke ekstra.

En ven købte en M80 og første gang den kom på banen ramte den i jorden 25m foran standpladsen da dæmperen hang så meget at den slæbte på og trykke skuddene. Den kom retur og nu spiller den 100%.

De er tunge fordi de er lavet i stål hele vejen igennem men til gengæld holder de så til at blive skudt glohede, min EVO 2A har stegt bacon ;-)

Når det er en QD dæmper/flammeskjuler kombo er der altid lidt mere slup og er gevindet ikke skåret 100% og tolerancerne på den gale side kan den komme til at hænge så meget at den smider skuddene. Det er meget sjældent men skidt sker! Til gengæld er SAI meget hjælpsomme og de forsøger ikke at løbe fra problemerne.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Erfaringer SAI lyddæmpere. Model (QL30-50L)

Indlæg af Flugteren » 5. jan 2018, 20:49

De må da have forbedret sig kraftigt siden 2014, hvor flere brugere herindefra meldte om dårlige dæmpere fra dem, og nærmest ingen service.

Personligt synes jeg selv, at de danske lyddæmperproducenter er "bagud" i forhold de svenske, norske og finske producenter. De kræver så også heller ikke helt samme pris for dæmperen, men man kan godt høre forskel på en Hausken/A-TEC/ASE Utra og så en S&L/Sonic.

Jeg klandrer ikke de danske producenter, for de er gode nok, men der ER forskel.

R2D2
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 252
Tilmeldt: 15. jan 2006, 19:39
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Erfaringer SAI lyddæmpere. Model (QL30-50L)

Indlæg af R2D2 » 5. jan 2018, 22:03

jeg har en evo-2a og er 100% tilfreds

finishen er lidt grov, men de fungerer og kan holde til at blive brugt

Brugeravatar
Rubberduck
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 142
Tilmeldt: 29. apr 2011, 14:20
Interesser: Jagt/skydevåben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Re: Erfaringer SAI lyddæmpere. Model (QL30-50L)

Indlæg af Rubberduck » 6. jan 2018, 18:47

Mange tak for svar. :biggrin:

Må lige tænke lidt over det. For mig virker det lidt som om det kan gå begge veje med en SAI dæmper.

Har også haft kigget lidt på en ASE Utra og en A-Tec med Quick-lock system. Det er så til gengæld en helt anden pris. :shock:

Og da den dæmper jeg er blevet tilbudt er fra en privat person, går jeg jo glip at noget garanti hvis der skulle opstå problemer.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Erfaringer SAI lyddæmpere. Model (QL30-50L)

Indlæg af Flugteren » 6. jan 2018, 20:15

Rubberduck skrev:Mange tak for svar. :biggrin:

Må lige tænke lidt over det. For mig virker det lidt som om det kan gå begge veje med en SAI dæmper.

Har også haft kigget lidt på en ASE Utra og en A-Tec med Quick-lock system. Det er så til gengæld en helt anden pris. :shock:

Og da den dæmper jeg er blevet tilbudt er fra en privat person, går jeg jo glip at noget garanti hvis der skulle opstå problemer.
Jeg syntes også, at prisen var høj for min A-TEC, men den er virkelig alle pengene værd! Min 6.5x55 har absolut INGEN rekyl, den er komfortabel at skyde med selv uden høreværn og på trods af dæmperens størrelse er den relativt let. Og spredt ud over en 10 års tid er 500 kroner om året for en genstand, der skåner din hørelse, ikke ret meget. Det er mindre, end hvad dyre øretelefoner koster senere i livet.

Jeg vil sige, at du nærmest ikke kan bruge for mange penge på dæmperen. Hver enkelt dB, den sænker lydniveauet med, er guld værd i sidste ende.

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 489
Tilmeldt: 23. feb 2010, 14:16
Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 40 times
Been thanked: 65 times

Re: Erfaringer SAI lyddæmpere. Model (QL30-50L)

Indlæg af Theredmist » 6. jan 2018, 21:09

Gode erfaringer...!
Har købt tre dæmpere hos dem..
Én af dæmperne fik en bafflestrike første gang jeg prøvede den, da våbentypen den var designet til (ak47) godt kan svinge noget i størrelsen på gevindet og dæmperens derfor er lidt til den store side...
MEN..!!!!
De er super hjælpsomme, virkeligt servicemindede og er straks klar til at hjælpe..
Dertil skal så lægges, at dæmperne er virkeligt robuste og dæmper fuldt ud tilfredsstillende...
Jeg køber hos dem igen til hver en tid :thumbup: :thumbup:
Og så designer de dæmperen som man vil have den hvis man spørger pænt :giggle:
Vedhæftede filer
1515269311138.jpg
"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."

Besvar