Dumpe skrev:Må jeg benytte mine våben i min forening, som dog ikke har udstedt tilladelserne.
Ja, HVIS du er SKV6 godkendt i foreningen.
Mapzter skrev:Når de nye regler træder i kraft: Til træning, når du har fået en SKV6 i "din forening".
....
Nemlig.
Refraktorius skrev:Det er forkert.
Hvis man har SKV i forvejen, så er man vandelsgodkent, og skal IKKE også have en SKV6.
Når Dumpe skriver "mine våben" så må det formodes, at han har SKV2 på dem.
Det er IKKE SKV's tolkning!
SKV's tolkning - i hvert fald SKV Brøndby's tolkning - er at hvis du skal SKYDE (her er undtaget de første 5 skydninger, og stævneaktivitet, hvor du er "gæsteskytte"), så kræver det SKV godkendelse! Ikke kun hvis du skal have overladt våben.
Langenge skrev:Jeg har en skyder på en SKV og har sådan et lille gult plastikkort.
Så jeg må godt gæste en anden skytteforening, og låne en af deres skydere, og prøve lidt, bare jeg fremviser mit lille gule kort fra min "egen" skytteforening?
Nej. Eller... Jo, hvis du kun gør det et par gange (mindre end 5), så kan det godt være du må, det er jeg ikke helt skarp på, men hvis du jævnligt træner i foreningen på den måde, så skal du have en SKV6 i den forening.
Ras.Killing skrev:Nej. Skal du låne et af deres våben skal du have SKV6 hos dem. Dit eget våben på SKV2 må du dog godt bruge i en anden forening.
Nej. Sådan tolker SKV ikke bekendtgørelsen.
Som tidligere nævnt, så er jeg lidt bekymret for at SKV overfortolker bekendtgørelsen. Men jeg har ikke været med til møderne med JM, og jeg kender derfor ikke noget til hvad JM har udtalt. Det gør SKV. Og de har en holdning, som jeg derfor er nødt til at rette mig efter, uanset at jeg synes det lugter af selvstramning.
Og igen - der går jo ingen skår af nogen skytte, ved at ansøge om SKV6, det er bare spild af skattekroner og ACV medarbejder ressourcer - men hvis nogen synes det skal være sådan, så skal det da være sådan, uanset.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!