Jeg skal ikke kunne sige det. Umiddelbart ville jeg dog mene at §22 stk. 2 er tiltænkt nye skytter og personer som ellers ikke har relationer til skydning.Mapzter skrev:Der er jo §22 stk 2:
Men hvis det er den man hænger sin hat på, mht. skytter fra andre foreningers deltagelse i stævner, med våben de har på SKV2 i en anden forening, så kan man pludslig ikke deltage i stævner med et våben større end kal. 38.Skytteforeninger kan endvidere overlade foreningens og dens medlemmers våben med en kaliber på 9 mm (. 38/. 357) eller derunder til andre personer til brug ved prøveskydninger og andre arrangementer, som foreningen er ansvarlig for at afholde.
Altså prøveskydninger og andre arrangementer må dække over nye skytter som prøver skydning i foreningen, åbent hus arrangementer, events som f.eks polterabend osv.
Jeg finder det en meget skæv tolkning, hvis det skulle dække over aktive skytter som deltager i stævner.
Men jeg tror heller ikke at det er stk. 2 som SKV har kigget til. For de skriver jo:
Altså at man er dækket ind med sin SKV2/3 til stævner.
Jeg kan bare ikke forstå at man mener det stik modsatte når det drejer sig om træning, hvor SKV'en så er låst til den forening den er søgt igennem.
De er to HELT forskellige tolkninger af den samme lovtekst - og meget selvmodsigende.
Den eneste måde det kunne give mening på, var hvis et medlemsskab af en skytteforening i sig selv krævede en SKV tilladelse. Dette er dog ikke tilfældet.