Allan3 skrev:Refraktorius skrev:Husk at våbeneksperten ikke nødvendigvis er på din side, så du skal tænke meget over, hvilke argumenter du forærer ham, selv om det føles som en hyggesnak.
Hav en hel klar liste over emner/spørgsmål, hvis du absolut skal spørge ham om noget.
Var jeg anklaget for noget, hyggesnakkede jeg ikke med nogen som helst, uden min advokat var til stedet.
(Måske undtaget min kone. Det er alligevel for avanceret at tage advokaten med i seng)
Det er egentlig også mere nogle grundlæggende spørgsmål omkring halsknive: Grundlaget for vurdering at en kniv er en halskniv osv. Ikke om den egentlige sag/den kniv jeg har bestilt
Jeg er enig med Refraktorius,-de er alle den part i sagen der mener du har gjort noget strafbart, og bare ønsker at overbevise en dommer om det,-så de får ret og har gjort deres arbejde godt. Jeg har svært ved at se at du som sigtet og tiltalt har noget der overhoved kan påvirke sagen ved at snakke med politiet. Den sag er jo ekspederet videre til anklager og skal i retten,-du har jo selv indrømmet at du købte og bestilte kniven, så selv det forhold omkring den (for anklageren) svære del at bevise at det er dig der har bestilt kniven er afgjort,-det dropper politiet en del sager på, pga det er svært at bevise at: 1. Det rent faktisk er pågældende der har bestilt tingene, og 2. at pågældende har bestilt netop den ting og at det ikke er en fejl fra afsender ,der har været en del sager omkring dette ifb hårde stoffer på nettet (
https://nordjyske.dk/nyheder/narkopakke ... 5e35af8cd0 )
Det eneste der tilbage i din sag er om den er ulovlig,-den del er allerede sendt fra anklager til retten,-dvs de har besluttet ikke at droppe sagen (påtale frafald), men køre den for en dommer fordi de mener de kan vinde sagen, så du har intet ud af at snakke med dem.
Jeg har en ide om at du tror at politiet er 'retfærdige', og godt kan se den er gal, men politiet er ikke retfærdige,-de varetager de love der er lavet, og stod er i loven at alle med navnet Allan skulle i fængsel, så gjorde de det....det er deres arbejde