C-X skrev:Allan3 skrev:C-X skrev:Hvis det er knivens konstruktion, som teksten er formuleret, så gælder forbuddet alle knive, der kan klaskes i en kydex-skede.
I øvrigt er det præcis beskrivelsen på langt de fleste dykkerknive.
Så er vi jo igen ude i en udefineret område fordi de smørknive med rund spids jeg har i køkken skuffen kan jeg også sagtens lave en kydex skede til og hænge den om halsen, så ser ud fra den mulighed så er alle knive jo reelt set ulovlige
Lige præcis. Politikere kan ikke lave love om noget, som de ikke aner en fløjtende fis om.
Man kunne have fjernet både dette og andet ligegyldigt formynderi, da man lavede knivloven anno 2017, men det fattede keglerne simpelthen ikke nødvendigheden af.
Jeg tror nu udmærket de fatter selve processen, for det er det samme med alle love. De bliver længere og længere for at dække flere og flere specialtilfælde.
Som jeg ser det så har de gode bureaukrater tre muligheder når de skal revidere en lov.
A) fjern nogle af alle de special-tilfælde som gør loven så knudret, ved at overveje om de virkeligt er alvorlige nok til at have deres egne paragraf
B) Gå tilbage til feudal systemet, hvor sherifferne fra gang til gang vurdere om noget er "anerkendelsesværdigt"
C) Lave lange eksplicitte lister over hvad man må og ikke må.
A) Kommer ikke til at ske, de specialtilfælde er en eller andens kæphest, og de vil kæmpe med næb og klør for at de bliver der. Ethvert smuthul er en potentiel national katastrofe hvis man spørger dem.
Og hvem vil lægge navn til en opblødning af loven når man ved man bliver hængt ud personlig på forsiden af BT hvis nogen udnytter det opståede smuthul til skattesvindel, drab med ninja-redskaber eller spille online i udlandet?
B) Er i bekymrende grad ved at blive indført, men er ellers den absolut værste løsning set fra mit synspunkt. Burde være grundlovsstridigt
C) Og så ender vi i stedet med de stadigt længere lister af paragraffer der forsøger at dække enhver tænkelig situation.
Det er ren bureaukratisk logik.