En amerikansk bruger på Facebook har spurgt om jeg kan sende en "dummy" patron til ham. Han forsøger at samle
så mange forskellige patroner som muligt, og vil meget gerne have en 8x68S af mig til hans samling.
Jeg tænker at jeg kan sætte et projektil i et tomt hylster uden fængehætte og sende det til ham i USA
Jeg gider ikke at være næste offer for en eller anden kaffetunet tolder, så vil lige sikre mig at det lovligt.
Tænker at ligge en note i brevet om at det er en dummy der skal anvendes til udstilling og den ikke indeholder krudt eller fænghætte
Må jeg sende et hylster med projektil til USA
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Re: Må jeg sende et hylster med projektil til USA
Bor et hul i hylsteret også. Så er det at betragte som deaktiveret.. Men ved så ikke om du får ballade med projektilet?Doole skrev: ↑14. mar 2018, 21:25En amerikansk bruger på Facebook har spurgt om jeg kan sende en "dummy" patron til ham. Han forsøger at samle
så mange forskellige patroner som muligt, og vil meget gerne have en 8x68S af mig til hans samling.
Jeg tænker at jeg kan sætte et projektil i et tomt hylster uden fængehætte og sende det til ham i USA
Jeg gider ikke at være næste offer for en eller anden kaffetunet tolder, så vil lige sikre mig at det lovligt.
Tænker at ligge en note i brevet om at det er en dummy der skal anvendes til udstilling og den ikke indeholder krudt eller fænghætte

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- Kloster
- Gold Member
- Interesser: skydning og jagt
- Geografisk sted: Holstebro.
- Has thanked: 16 times
Hvad med at sætte det adskilt? Så han selv sætter projektilet i.
Kloster.
-
- Platin Member
Problemet er jo at herhjemme bliver projektilet betegnet som et meeeeeget farlig våbendel der skal under lås og slå.. Tror sgu Tolderkjeld får citronmånen galt i halsen hvis han opdager sådant et faaaarligt stykke metal..
M.v.h. Timber

- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Nu spørger jeg bare lige dumt her...
Kontrollere Tolder Keld hvad der bliver sendt ud af landet? Er de ikke primært interesseret i hvad der importeres?
Ved egentlig ikke om man skal søges en eksport tilladelse.
Kontrollere Tolder Keld hvad der bliver sendt ud af landet? Er de ikke primært interesseret i hvad der importeres?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
Mon ikke der bliver kigget lidt til begge sider, dog sikkert med fokus på importdelen? Jeg ved det ikke, men i disse dage skal man jo ikke vide sig sikker på noget som helst..Ras.Killing skrev: ↑14. mar 2018, 22:58Nu spørger jeg bare lige dumt her...
M.v.h. Timber

- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Kan se at du kan søge en tilladelse til:
Ved ikke hvordan det forholder sig med USA. Men det har jo en ret stram eksportpolitik der over, måske det samme gælder import.
På politiets hjemmeside.Ansøgning om tilladelse til udførsel af våben/ammunition til jagt, fiskeri, og konkurrenceskydning, blankvåben eller paintballvåben til EU/EØS-lande.
Ved ikke hvordan det forholder sig med USA. Men det har jo en ret stram eksportpolitik der over, måske det samme gælder import.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Søg om eksport tilladelse af 1stk hylster + 1stk projektil så har du dit på det rent, så kan det være modtager skal søge om import tilladelse i USA, men det kan han jo lige undersøge
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Oprydning i tråd foretaget af moderator.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!