Vildsvin må skydes døgnet rundt for at holde svinepest væk

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Vildsvin må skydes døgnet rundt for at holde svinepest væk

Indlæg af PSindrup » 21. mar 2018, 11:17

https://www.bt.dk/politik/vildsvin-maa- ... epest-vaek

Fantastisk!

Mon der så også kan opnås tilladelse til køb og brug af natsigtekikkerter?

Peter

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 15 times
Been thanked: 111 times

Re: Vildsvin må skydes døgnet rundt for at holde svinepest væk

Indlæg af Kristian_J » 21. mar 2018, 11:55

PSindrup skrev:
21. mar 2018, 11:17
Mon der så også kan opnås tilladelse til køb og brug af natsigtekikkerter?
Det ville være det etisk korrekte udfald.
... assistance from a distance!

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 21. mar 2018, 15:52

I den dispensation der er lavet, må der anvendes kunstigt lys, men ikke natsigtekikkert eller termiske sigtemidler.

Se mere her: http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/jagt/vildsvin/

Og den generelle tilladelse her http://naturstyrelsen.dk/media/234135/g ... 32018_.pdf

Tilladelsen gælder til den 30. juni 2018, hvorefter det er planen at den afløses af en permanent tilladelse på bekendtgørelsesform. Måske tager man natsigtemidler med som en mulighed i de permanente regler, det må vi se til den tid.

Jeg ved ikke lige hvorfor det skulle være mere etisk korrekt at tillade natsigtemidler end at skyde vildsvinene ved kunstigt lys på en foderplads, men helt generelt synes jeg det er dumt at begrænse mulighederne når det er en fuldstændig bortskydning af vildsvinene der er målet.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 15 times
Been thanked: 111 times

Indlæg af Kristian_J » 21. mar 2018, 16:04

Lassescout skrev:
21. mar 2018, 15:52
Jeg ved ikke lige hvorfor det skulle være mere etisk korrekt at tillade natsigtemidler end at skyde vildsvinene ved kunstigt lys på en foderplads, men helt generelt synes jeg det er dumt at begrænse mulighederne når det er en fuldstændig bortskydning af vildsvinene der er målet.
Hvis det ikke er begrænset til fodderpladser, så kan der vel sagtens være nogen der vil snuppe et par stykker hvor der ikke er kunstigt lys?
... assistance from a distance!

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 21. mar 2018, 16:06

Ih, hvor ville det være rart med en halvauto til vildsvin så... som ikke nødvendigvis er begrænset til 2 skud, da flokkene gerne er mere end det. :giggle: (Ironi kan forekomme)

Sjovt som man "basher" og mistror jægere på den ene side - men tilnærmelsesvist forventer at jægerne løser problemet på den anden side.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Langenge » 21. mar 2018, 19:02

En skam, at man kun har ulv og ikke vildsvin i haven :smile:
Tænker, at sådan et svin eller to, ville smage godt.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 426 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 21. mar 2018, 19:50

Langenge skrev:
21. mar 2018, 19:02
Mon ikke den store stygge ulv kan løse de små griseproblemer uden at jægerne behøver gøre alverden :rolf:
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 21. mar 2018, 19:55

Mapzter skrev:
21. mar 2018, 19:50
Langenge skrev:
Mon ikke den store stygge ulv kan løse de små griseproblemer uden at jægerne behøver gøre alverden :rolf:
Mon ikke en vred so, kunne løse ulve problemet :biggrin:

MVH
Grey

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 28 times

Indlæg af Bemoni1 » 21. mar 2018, 20:04

Mapzter skrev:
Langenge skrev:
Uden at være helt sikker, så er der vist noget med, at ulve undgår vildsvin i flok, da søerne har en tendens til at ville forsvare deres afkom og er ret gode til det... :taser:
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Peter
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 36 times
Been thanked: 51 times

Indlæg af Peter » 21. mar 2018, 21:43

HappyNanoq skrev:
21. mar 2018, 16:06
Ih, hvor ville det være rart med en halvauto til vildsvin så... som ikke nødvendigvis er begrænset til 2 skud, da flokkene gerne er mere end det. :giggle: (Ironi kan forekomme)

Sjovt som man "basher" og mistror jægere på den ene side - men tilnærmelsesvist forventer at jægerne løser problemet på den anden side.
Ja, det er sjovt som alle mulige moralske og etiske pegefingre pludselig tilsidesættes, når lokummet (åbenbart) brænder. Var det ikke også noget med 0 jagt/regulering i ynglesæsonen?

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 127 times
Been thanked: 260 times

Indlæg af T-REX » 22. mar 2018, 03:56

Når nu de er startet med vildsvinene, burde der så ikke indføres samme regler, for alle invasive arter, man gerne, vil af med?
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Buffalo
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Jagt, Fiskeri og Foto.
Geografisk sted: NNW for Thisted
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Indlæg af Buffalo » 22. mar 2018, 05:04

kæææft en gang dobbelt moral :alcohol: bævere gnasker lystigt folks frugt træer og ulven æder fårene :shock: men svin må ikke rode i jorden :popkorn:
Led mig ikke i fristelse , jeg kan godt selv finde vej

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 22. mar 2018, 07:21

JRexA skrev:
22. mar 2018, 03:56
Når nu de er startet med vildsvinene, burde der så ikke indføres samme regler, for alle invasive arter, man gerne, vil af med?
Den generelle tilladelse gælder også mårhund.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 36 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af Centurion » 22. mar 2018, 08:38

Buffalo skrev:
22. mar 2018, 05:04
kæææft en gang dobbelt moral :alcohol: bævere gnasker lystigt folks frugt træer og ulven æder fårene :shock: men svin må ikke rode i jorden :popkorn:
Jo, vildsvinene må godt rode, men de må ikke smitte svinebesætningerne og true eksporten. Hvem mon har de mest effektive/dyreste lobbyister: fåreavlerne eller svineproducenterne?
"In case of panic: don't panic"

PSindrup
UDMELDT AF NVF

Indlæg af PSindrup » 22. mar 2018, 08:48

Peter skrev:
21. mar 2018, 21:43
HappyNanoq skrev:
21. mar 2018, 16:06

Ja, det er sjovt som alle mulige moralske og etiske pegefingre pludselig tilsidesættes, når lokummet (åbenbart) brænder. Var det ikke også noget med 0 jagt/regulering i ynglesæsonen?
Jeg syntes faktisk ikke det er så dobbeltmoralsk endda.
Som udgangspunkt må vi ikke jage eller regulerer i ynglesæsonen, men et dyr kan betragtes så skadeligt, at man tilsidesætter etikken. Det samme gælder jo rotter. Når du nakker en rotte, tænker du jo heller ikke over om den har unger og det er der jo en god chance for at den har.

Jeg har hørt folk der sammenligner jagt på vildsvin med rottebekæmpelse. Det er bare meget store rotter. :giggle:

Peter

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 748 times
Been thanked: 92 times

Indlæg af 100Radsbar » 22. mar 2018, 10:59

Bemoni1 skrev:
21. mar 2018, 20:04
Mapzter skrev:
Langenge skrev:
Uden at være helt sikker, så er der vist noget med, at ulve undgår vildsvin i flok, da søerne har en tendens til at ville forsvare deres afkom og er ret gode til det... :taser:
Vil nu også hellere stå overfor en ulv, end en arrig vildsvine so, med afkom som hun vil forsvare, eller en keiler der har set sig ond på mig.
Ulven kan man i det mindste skræmme væk. :smile:
7,62x54R Glory to the Mosin.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2986 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 22. mar 2018, 11:05

Vildsvinehegn langs grænsen skal beskytte den danske svineeksport mod afrikansk svinepest
Miljø- og fødevareminister Esben Lunde Larsen vil ikke løbe nogen risiko, når det kommer til den berygtede afrikanske svinepest, som senest er fundet i Tjekkiet. Derfor har regeringen og Dansk Folkeparti indgået en aftale om en række initiativer, som skal forhindre afrikansk svinepest i at nå til Danmark.

Et af initiativerne er at opsætte et vildsvinehegn langs den dansk-tyske grænse.

.....

- Jeg vil ikke løbe nogen risiko. Det er en milliardeksport på 11 mia. kroner årligt, som vi risikerer at sætte over styr. Ved udbrud af afrikansk svinepest i Danmark vil al eksport til tredjelande øjeblikkeligt lukke. Et hegn vil både holde eventuelle inficerede vildsvin fra at løbe over grænsen og gøre indsatsen med at få udryddet vildsvinene i Danmark lettere for jægere, siger miljø- og fødevareminister Esben Lunde Larsen.

.....

Det kræver en ny lov at etablere et hegn på knap 70 km langs den dansk-tyske grænse, som skal være med til at understøtte udryddelsen af vildsvin. Hegnet etableres på land. Det forventes, at hegnet bliver 1,5 meter højt, mens det graves ca. 50 cm ned i jorden. Der opsættes færiste eller låger ved gangstierne, der krydser den dansk-tyske grænse, og vejtrafik over grænsen kan fortsat ske uhindret i overensstemmelse med Schengenreglerne.
http://mfvm.dk/nyheder/nyhed/nyhed/vild ... svinepest/

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 22. mar 2018, 11:36

Kalthoff skrev:
22. mar 2018, 11:05
Vildsvinehegn langs grænsen skal beskytte den danske svineeksport mod afrikansk svinepest
Et hegn vil både holde eventuelle inficerede vildsvin fra at løbe over grænsen og gøre indsatsen med at få udryddet vildsvinene i Danmark lettere for jægere, siger miljø- og fødevareminister Esben Lunde Larsen.
Og han regner vel med at få vildsvinene til at betale for hans mur i bedste Trump-stil? :rolf:

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 233 times
Been thanked: 216 times

Indlæg af Kenned » 22. mar 2018, 12:35

100Radsbar skrev:
22. mar 2018, 10:59
Bemoni1 skrev:
21. mar 2018, 20:04
Mapzter skrev:
Langenge skrev:
Vil nu også hellere stå overfor en ulv, end en arrig vildsvine so, med afkom som hun vil forsvare, eller en keiler der har set sig ond på mig.
Ulven kan man i det mindste skræmme væk. :smile:
Historisk set er der vist også langt flere der er blevet dræbt af vildsvin end af ulve.

/Kenneth

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 22. mar 2018, 13:53

Kenneth Jensen skrev:
22. mar 2018, 12:35
Historisk set er der vist også langt flere der er blevet dræbt af vildsvin end af ulve.

/Kenneth
Den er lidt tricky at sætte op.

Forvildede, domesticerede grise, regnes de med som vildsvin?
Hvad med vildsvin under hegn, tæller de med?

Tæller forvildede tamhunde med hos ulvene?

Og så er der forekomst og populationstæthed. Vildsvin lever gerne helt tæt på mennesker og i store flokke. Så slemt står det ikke til med ulvene endnu.

Vi jager også aktivt vildsvin, på meget tæt hold. Det gør vi ikke med ulven.

Begge kan bære trikiner og andre dødbringende ubehageligheder, hvis du vil æde dem...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af HappyNanoq » 22. mar 2018, 14:05

PSindrup skrev:
22. mar 2018, 08:48
Som udgangspunkt må vi ikke jage eller regulerer i ynglesæsonen, men et dyr kan betragtes så skadeligt, at man tilsidesætter etikken. Det samme gælder jo rotter. Når du nakker en rotte, tænker du jo heller ikke over om den har unger og det er der jo en god chance for at den har.

Jeg har hørt folk der sammenligner jagt på vildsvin med rottebekæmpelse. Det er bare meget store rotter. :giggle:

Peter
Ja, lidt "dobbeltmoral" vil jeg nu stadig kalde det, da man jo fra politiet har travlt med at pege fingre mod jægere og sportsskytter for alle de våben der er i omløb - netop jægere og sportsskytter opbevarer jo ikke våbnene forsvarligt, så de bliver stjålet eller solgt til kriminelle. Det har været den altoverskyggende historie fra politiets side af, samt endda deres argumentation imod at private overhovedet ejer våben.

Fra politikernes side af læner man sig mere op af mediernes historier - og vi ved jo hvor medierne peger hen.

Ingen på dén side bekymrer sig om hvorvidt politiet fortolker for stramt eller hvad - folk kan jo bare klage, hvilket de typisk ikke gider.
Hvilket også er årsagen til at når det bliver grelt så hopper Dansk Jægerforbund på for at få lovens lange arm til at administrere håndhævelsen af loven som den står og er tiltænkt.

Så fra lovgivernes/-udøvernes side har vi generelt ingen opbakning.

Medmindre det lige kan vælge en multi-milliard export som gavner landet, så sidder der lige én politiker som vil slække på reglerne så jægerne da gratis kan udføre arbejdet. Heri syntes jeg at dobbeltmoralen ligger, da man på den ene siden søger at begrænse jægernes og for den sags skyld sportsskytternes muligheder - men når landets ve og vel mht export tages med i betragtning, så kan jægerne pludselig godt bruges.

Det skulle ikke undre mig at hvis problemet med vildsvin bliver bare en lille smule værre end det er, og lidt mere synligt, så kommer loven til at hedde at jægerne SKAL bekæmpe disse skadedyr. Ligesom vi skal skyde mink og andre invasive arter m.v. hvis vi ser dem.

Mht jagtlovgivningen så fastsættes der vel kun anslagsenergi på de arter der må JAGES - man er egentlig ligeglad med de arter der "kun" er skadedyr, ud over at dyret skal dø humant (hurtigst muligt efter omstændighederne). I andre lande kan vi se at der kan benyttes 5.56Nato/.223 omend det er i form af M4/M16 eller AR15, så kaliberen kan sagtens gøre jobbet - men jagtetisk skal man måske lidt højere op.
Det kan selvfølgelig defineres/diskuteres hvorvidt én kaliber er mere egnet end en anden til aflivning af skadedyr, men så er der nok mere lovgivning som skal laves (laves om?). Så mon ikke kaliber er underordnet, så længe de er defineret som skadedyr der må skydes når som helst.

Man får næppe folk ud og investere i .308win, hvis de kun har .223rem til småvildtet. Så er det bedre at dyret alligevel skydes for at sikre at det trods alt bliver gjort.

Syntes bare at jægerne/sportsskytterne er lidt underkendte i mange spørgsmål, og bliver "angrebet" fra flere sider - men spøjst at man så regner med at selvsamme befolkningsgruppe så vil rage kastanjerne ud af ilden og være en aktiv del af løsningen.

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 22. mar 2018, 14:11

Dumme jægere kan ikke skelne mellem måger, så de måtte ikke jage dem på landet. Dumme jægere må regulere mågerne, gratis, når de er en gene i byen. Det er lidt det samme her.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 748 times
Been thanked: 92 times

Indlæg af 100Radsbar » 22. mar 2018, 14:41

HappyNanoq skrev:
22. mar 2018, 14:05
PSindrup skrev:

Peter
Ja, lidt "dobbeltmoral" vil jeg nu stadig kalde det, da man jo fra politiet har travlt med at pege fingre mod jægere og sportsskytter for alle de våben der er i omløb - netop jægere og sportsskytter opbevarer jo ikke våbnene forsvarligt, så de bliver stjålet eller solgt til kriminelle. Det har været den altoverskyggende historie fra politiets side af, samt endda deres argumentation imod at private overhovedet ejer våben.

Fra politikernes side af læner man sig mere op af mediernes historier - og vi ved jo hvor medierne peger hen.

Ingen på dén side bekymrer sig om hvorvidt politiet fortolker for stramt eller hvad - folk kan jo bare klage, hvilket de typisk ikke gider.
Hvilket også er årsagen til at når det bliver grelt så hopper Dansk Jægerforbund på for at få lovens lange arm til at administrere håndhævelsen af loven som den står og er tiltænkt.

Så fra lovgivernes/-udøvernes side har vi generelt ingen opbakning.

Medmindre det lige kan vælge en multi-milliard export som gavner landet, så sidder der lige én politiker som vil slække på reglerne så jægerne da gratis kan udføre arbejdet. Heri syntes jeg at dobbeltmoralen ligger, da man på den ene siden søger at begrænse jægernes og for den sags skyld sportsskytternes muligheder - men når landets ve og vel mht export tages med i betragtning, så kan jægerne pludselig godt bruges.

Det skulle ikke undre mig at hvis problemet med vildsvin bliver bare en lille smule værre end det er, og lidt mere synligt, så kommer loven til at hedde at jægerne SKAL bekæmpe disse skadedyr. Ligesom vi skal skyde mink og andre invasive arter m.v. hvis vi ser dem.

Mht jagtlovgivningen så fastsættes der vel kun anslagsenergi på de arter der må JAGES - man er egentlig ligeglad med de arter der "kun" er skadedyr, ud over at dyret skal dø humant (hurtigst muligt efter omstændighederne). I andre lande kan vi se at der kan benyttes 5.56Nato/.223 omend det er i form af M4/M16 eller AR15, så kaliberen kan sagtens gøre jobbet - men jagtetisk skal man måske lidt højere op.
Det kan selvfølgelig defineres/diskuteres hvorvidt én kaliber er mere egnet end en anden til aflivning af skadedyr, men så er der nok mere lovgivning som skal laves (laves om?). Så mon ikke kaliber er underordnet, så længe de er defineret som skadedyr der må skydes når som helst.

Man får næppe folk ud og investere i .308win, hvis de kun har .223rem til småvildtet. Så er det bedre at dyret alligevel skydes for at sikre at det trods alt bliver gjort.

Syntes bare at jægerne/sportsskytterne er lidt underkendte i mange spørgsmål, og bliver "angrebet" fra flere sider - men spøjst at man så regner med at selvsamme befolkningsgruppe så vil rage kastanjerne ud af ilden og være en aktiv del af løsningen.
Det kunne være fedt (set fra mit synspunkt) hvis Danmarks Jægerforbund gik til politikerne og sagde, ja vi vil godt hjælpe med at nedlægge vildsvin, hvis i får politiet/justitsministeren til at slække (læs: afskaffe) de restriktioner som de selv har fundet på med henblik på kaliber begrænsning på ½-automater.
Og når de er igang med det, så fjern den tåbelige begrænsing på 2 skud på ½ auto rifler, og fastnitning af magasiner på rifler med aftageligt magasin m.m. Lav evt. en regel som med .22LR salonrifler hvor man må have højere kapacitets magasiner til regulering.

Så kunne vi se om hvad der vægter højest på borgen.

Ved godt det er utopi, og dagdrømmeri, her på en grå torsdag.
Men vi skal åbenbart finde os i mobning og mistænkeliggørelse fra myndighedernes side, men hjælpe dem når de selv er i fedtefadet, og ryster i bukserne på grund af nogle grissebasser. :pig:

Af samme grund nægtede jeg også at deltage i regulering af måger, da jagten på dem blev forbudt, det der også "rubbed med the wrong way" var at ude på landet måtte man ikke regulere, kun i byerne, hvilket i min optik er dobbeltmoralsk.
7,62x54R Glory to the Mosin.

PSindrup
UDMELDT AF NVF

Indlæg af PSindrup » 22. mar 2018, 19:02

HappyNanoq skrev:
22. mar 2018, 14:05
PSindrup skrev:

Peter
<snip>
Man kunne også bare benytte lejligheden til at skabe lidt jæger-goodwill uden at politiserer problemstillingen.

Peter

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af HappyNanoq » 22. mar 2018, 19:21

PSindrup skrev:
22. mar 2018, 19:02
Man kunne også bare benytte lejligheden til at skabe lidt jæger-goodwill uden at politiserer problemstillingen.
Det kunne man.
Bevares - og det forventes så også næste gang at folk bare klapper i og makker ret.

Det har jægerne gjort mange gange med forskellige stramninger som ikke er gjort modstand med fra DJ's side af.

Våbenskabe er måske én ting som er naturlig nok med tidens udvikling - og som ikke blev modvirket, men man var omvendt også ret hurtig til at sige at jo selvfølgelig skulle samtlige jægere lige pludselig have stålskab. Uden igen at spørge ind til... hvor kommer de kriminelles våben fra, og få dokumentationen på bordet.?

Det har hidtil kun været politiets PÅSTAND at det forholdt sig sådan. Når der har været søgt aktindsigt i de faktuelle tal, så har de ikke kunnet fremskaffes.

DJ har nu også været hurtigt til at sælge ud af visse rettigheder igennem tiderne, så længe det ikke lige berørte elitens S/S og plusfours så var stramninger tilsynelandende velkomne.

Så jo, man kan da godt bare endnu en gang give dem ret, og bare indfinde sig og håbe på at de i fremtiden også vil tillægge jægerne denne goodwill - problemet er bare, at det rager dem langsomt.

Besvar